eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 برادرانه با آقایان قالیباف و عراقچی(۱) 👤 🔻آقای دکتر عراقچی در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه یک سیما، از نزدیک بودن زمان توافق با آمریکا خبر داد و در توضیح بخشی از این توافق به بازگشایی تنگه هرمز اشاره کرده و البته ایشان به محدودیت‌هایی که پس از گشایش تنگه از سوی کشورمان اِعمال خواهد شد نیز اشاره داشته و گفت: «برای ما آنچه مهم است این است که نظام اداره تنگه هرمز معلوم باشد با چه طرفی است و اینکه هزینه خدمات دیگر مجانی نخواهد بود، مهم است که تثبیت شود. ان‌شاءالله خواهید دید که در توافق تثبیت شده که خدمات در تنگه هرمز هزینه دارد و آینده اداره تنگه هرمز متفاوت از گذشته است ‌ ایران آن را انجام‌ خواهد داد»! آقای عراقچی در ادامه گفت: «اولین موردی که در این‌ توافق به آن اشاره شده رفع کامل محاصره دریایی آمریکاست»! در‌این‌باره گفتنی‌ها و نکات سرنوشت‌سازی هست که نمی‌تواند و نباید از نگاه تیم مذاکره‌کننده کشورمان و مخصوصاً آقایان قالیباف و عراقچی دور بماند. بخوانید! 🔸۱- تنگه هرمز‌، بخشی از آب‌های سرزمینی ایران است و در تعریف آب‌های سرزمینی آمده است «آب‌های سرزمینی یا دریای سرزمینی به حاشیه‌ای از دریا که مجاور ساحل است و بعد از آب‌های داخلی است، گفته می‌شود. این قسمت از دریا به همراه فضای بالا، بستر دریا و زیر بستر آن تحت حاکمیت کامل کشور ساحلی است و کشورهای مجاور حق هیچ‌گونه بهره‌برداری را بدون اجازه کشور ساحلی ندارند» از این روی حاکمیت بر تنگه هرمز حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است که در حقوق بین‌الملل با صراحت به آن تصریح شده است. توضیح آن‌که در مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو و مواد ۱۷ تا ۳۷ از کنوانسیون ۱۹۸۲ جامائیکا که به موضوع دریای ساحلی و حق عبور کشتی‌ها اختصاص دارد تاکید شده است که کشورهای ساحلی آبراه‌های دریایی می‌توانند بر عبور و مرور شناورها در تنگه‌های تحت حاکمیت خود نظارت داشته‌ و‌ از عبور کشتی‌هایی که با منافع ملی آنها در تعارض است جلوگیری کنند. اکنون سؤال این است که آیا در توافق یاد‌شده بر ممنوعیت عبور کشتی‌های وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورک‌های عربی که در جنگ رمضان علیه ایران اسلامی شرکت داشته‌اند، اشاره و تاکیدی شده است؟! در بیانات آقای عراقچی که اثری از این محور سرنوشت‌ساز دیده نمی‌شود! 🔸۲- باید از آقایان قالیباف و عراقچی پرسید، مگر نه‌این‌که بستن تنگه هرمز یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های کشورمان در جنگ رمضان بوده است و مگر نه‌این‌که بستن تنگه راه تنفس تجاری و اقتصادی دشمن را مسدود نموده و به خفگی نزدیک کرده است؟! آقایان قرار است با کدام توجیه منطقی و توضیح قابل قبولی از این اهرم سرنوشت‌ساز دست بردارند؟! می‌فرمایند؛ «‌از کشتی‌های عبوری هزینه خدمات خواهیم گرفت»! همین؟!. آمریکا و متحدانش، رهبر بزرگوار ایران اسلامی و جهان اسلام را به شهادت رسانده‌اند، خون ده‌ها دانشمند هسته‌ای و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، صدها انسان بی‌گناه و دانش‌آموزان مظلوم را بر زمین ریخته‌اند. صدها میلیار دلار خسارت وارد کرده‌اند و‌... حالا قرار است با گشایش تنگه هرمز و دریافت هزینه خدمات‌(!) از کشتی‌های عبوری، گلوگاه اقتصادی و تجاری آنها را رها کنیم؟! و زمینه را برای حملات و جنایات بعدی آنها فراهم ‌آوریم؟! 🔸۳- برادر عزیزمان جناب عراقچی در مصاحبه جمعه شب خود فرموده‌اند؛ «‌اولین موردی که در این‌ توافق به آن اشاره شده رفع کامل محاصره دریایی آمریکاست‌»! به بیان دیگر گویی قرار است گشایش تنگه هرمز، یعنی حق قانونی خود را با محاصره دریایی آمریکا که اقدامی زور‌گویانه و غیر‌قانونی است، تاخت بزنیم‌(!). این در حالی است که محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا نه فقط یک اقدام غیرقانونی، بلکه جنایت جنگی است و همان‌طور که ترامپ با صراحت اعتراف کرده است یکی از انواع «دزدی دریایی» است. بنابراین بدیهی است که این دزدی دریایی نمی‌تواند و نباید با اِعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز همسو تلقی شود و مابه‌ازای آن، دست کشیدن ما از حاکمیت بر تنگه هرمز باشد! چرا باید زورگویی آمریکا را با حق قانونی خود تاخت بزنیم. پیش از این تاکید کرده و برای آن به اسنادی اشاره کرده بودیم که پاسخ محاصره دریایی آمریکا، بستن باب‌المندب است و نه گشایش تنگه هرمز! 🔸۴- دریافت غرامت، یکی از شرایط اعلام شده رهبر معظم انقلاب بوده و هست. حضرت ایشان در پیام ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۴ خود می‌فرمایند: «‌ما از دشمن غرامت خواهیم گرفت و اگر امتناع کند، به اندازه‌ای که تشخیص بدهیم، از اموالش برخواهیم داشت و اگر آن هم مقدور نباشد، به همان اندازه از اموالش را نابود خواهیم کرد». این غرامت را قرار است چگونه از آمریکا و شرکایش در جنگ رمضان دریافت کنیم؟ تعهد؟ آمریکا به کدام تعهدش پایبند بوده است؟! از هم‌اکنون پرداخت غرامت را نفی می‌کند.
و اما، تنگه هرمز یکی از اصلی‌ترین اهرم‌ها برای دریافت غرامت است. با این توضیح که در بند ۴ از ماده ۱۴ کنوانسیون ژنو تصریح شده است «عبور و مرور شناورها از آبراهه تحت حاکمیت یک کشور تا جایی بی‌ضرر خواهد بود که به آرامش، نظم یا امنیت کشور ساحلی آسیب نرساند». تاکید شده است که «کشور ساحلی می‌تواند اقدامات لازم را برای جلوگیری از عبور و مروری که بی‌ضرر نیست، به عمل آورد». از این روی حق قانونی ایران است که از عبور و مرور شناورهای متعلق و یا وابسته به آمریکا و شرکایش در جنگ رمضان جلوگیری کند. دقیقاً در همین نقطه است که در صورت خودداری آمریکا از پرداخت غرامت، می‌توانیم و باید محموله‌های نفتی و یا کالای تجاری آنها را تا تامین غرامت، مصادره کنیم. گشودن تنگه هرمز با تعریفی که آقایان ارائه کرده‌اند به منزله بستن دست‌های ایران برای دریافت غرامت است. 🔸۵- مسئولان محترم مذاکره‌کننده توضیح نداده‌اند که در توافق پیش‌روی برای پایبندی آمریکا به تعهداتش چه تضمینی گرفته و یا قرار است بگیرند؟! آمریکا به کدام تعهد و کدام معاهده پایبند بوده است که انتظار پایبندی به تعهداتش در توافق پیش‌روی را داشته باشیم؟! در عرف پذیرفته‌شده بین‌المللی، بالاترین و محکم‌ترین تضمین، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و آقایان فرموده‌اند: توافقنامه نهایی توسط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تایید می‌رسد. که باید گفت؛ مگر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، سند تضمین برجام نبود؟! ولی آمریکا بی‌اعتنا به این سند از برجام خارج شد و کمترین صدایي به اعتراض از سوی سازمان ملل و کشورهای عضو ۱‌+‌۵ بلند نشد! تا آنجا که رهبر و مقتدای شهیدمان فرمودند: «‌در قضیه برجام، اروپایی‌ها وظایف خود را انجام ندادند و علی‌رغم خروج آمریکا، آنها باید با ایستادگی وظایف خود را در خصوص برجام انجام می‌دادند اما اروپایی‌ها به بهانه‌های مختلف کارهای خود را انجام ندادند و مرتب به ایران تأکید می‌کردند که نباید از برجام خارج شوید ولی عمل خودشان، همان خروج از برجام بود‌». 🔸۶- بدیهی است که تیم مذاکره‌کننده کشورمان از اعتماد ملی برخوردارند ولی انتظار آن است که موارد شبه‌انگیز یاد شده را بی‌پاسخ نگذارند. این همه پرسش‌هایی است که توضیح آن از سوی مسئولان محترم تیم مذاکره‌کننده‌، از جمله آقایان قالیباف، عراقچی و دست‌اندرکاران شورای عالی امنیت ملی (شعام‌) برای مردم مبعوث شده (به فرموده امام شهیدمان‌) ضرورتی حیاتی دارد. 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻   🆔️@J.RAZMAA @تبیین_امور_بصیرت_افزایی_دشمن_شناختی_سیاسی_ضداسکباری_انقلابیون_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما @کانال_تحلیلی_راهبردی_شماره۱@ج_رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
51.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞فیلم‌کامل تبیین‌وتحلیل‌شرایط"میدان" 🇮🇷میدان نظامی 🇮🇷میدان خیابان 🇮🇷میدان دیپلماسی جان‌برکف در اجرای تدابیر ولی‌فقیه آیه‌الله امام حاج‌سیدمجتبی خامنه‌ای ادام‌‌الله ظله‌العالی. 🎙استاد حاج مهدی طائب برخی ممتازین جبهه امیرالمومنین علیه‌السلام، در مطرودین خوارج قرار گرفتند!چرااا....؟؟؟ امروزه، چگونه برخی، سر از خوارج در میآورند؟؟ 💎دوازدهمین همایش سراسری مدیران جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام 📤 مشاهده فیلم با کیفیت @Aftabe_hedayat 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻   🆔️@J.RAZMAA @تبیین_امور_بصیرت_افزایی_دشمن_شناختی_سیاسی_ضداسکباری_انقلابیون_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما @کانال_تحلیلی_راهبردی_شماره۱@ج_رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
🌹ا﷽ا🌹 🔴👈اخطار مهم - خیلی فوری تمام تلاش آمریکا و اسرائیل آنست که سرنخی از مکان امام سید مجتبی خامنه‌ای مد ظله العالی بدست آورند برای همین از طریق عوامل در خط خود (نادان و احمق) و شاید از خط خود (جاسوسان و نفوذی‌ها) مانند تمام کسانی که این روزها ضمن مخالفت بی منطق شایعاتی صادر می‌کنند که حضرت آقا در جریان امور دیپلماسی نیستند در صورتیکه که رهبری جوان حتما در جریان هستند و تدبیر و تمشیت امور می‌کنند و فعلا در این شرایط ولع کسب اطلاع تیم‌های اطلاعاتی دشمن نیازی هم به ارسال پیام کتبی یا صوتی و تصویری ندارند بالاخص اینکه تا زمان نهایی شدن تصمیمات مهم حاکمیتی، تمامی اطلاعات و اخبار دقیق باید مکنون بماند یادمان باشد رهبر و امام شهید عزیزمان در آخرین پیام تلویزیونی مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۳ ملت ایران را توصیه به: 👈حفظ انسجام ملی👉 نمودند که البته تحقق آن با 👈 اطاعت از ولایت فقیه👉 امکان پذیر است به هوشیاری ملت مبعوث عزیز و مدیریت موفقیت آمیز میدان جنگ توسط نیروهای مسلح مقتدر و سپاه سرافراز اسلام با توکل برخدا و دعای حضرت مهدی عجل الله تعال فرجه الشریف اطمینان داشته باشیم، که: نصر من الله و فتح قریب ان شاء الله تعالی یا علی مدد💐 کوثری (صِفران)
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تکرار تاریخ یا تکرار برجام یا هر دو؟ ظریف قبل از برجام: بگذارید توافق انجام بشه. الان وسط مذاکره‌ایم. همین الان هم نباید این چیزا رو میگفتم. روحانی بعد از برجام: هرکی نقد داشت باید قبل توافق میگفت. الان که دیگه توافق شده. وقت نقد نیست. ✍️ جملات آقای ظریف، جملات آشنایی نیست؟ همونهایی که عراقچی هم دیشب گفت؟ پس فردا هم پزشکیان مثل همین حرفهای حسن روحانی رو میزنه... تازه ظاهرا مراسم اهدای ۱۰۰ سکه هم دارند! یه کم تابلو همه چیز هماهنگ نیست با ترامپ؟! بجای کشتن قاتل رهبر، به قاتل هدیه تولد میدهند... 🇮🇷 @DadSetanKojayi ✍دکتر محمد مهدی شاکری
🔴 جناب قالیباف! مخاطب این نوشته شخص شما هستید 🔺امیرحسین ثابتی، نماینده تهران با انتشار یادداشتی در کانال ایتا خود نوشت: 🔸صحبت‌های عراقچی وزیر خارجه در برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری را با دقت دیدم. حجم اطلاعات نادرست، غلط و گمراه کننده وی درباره توافق احتمالی یادآور توجیهاتش درباره برجام بود. 🔸برجامی که می‌گفتند برای ایران یک پیروزی است و چیزی به اسم مکانیسم ماشه در آن وجود ندارد اما بعد از ۱۰ سال مشخص شد هرچه منتقدان گفتند درست بود و نهایتا یکی از علت‌های اصلی تضعیف کشور و شروع جنگ علیه ایران همان برجام بود. 🔸اما خطابم به جناب قالیباف رئیس مجلس است. جناب قالیباف! وزیر خارجه در همین گفتگوی دیشب از پذیرش مسئولیت این توافق شانه خالی کرد و آن را گردن شما انداخت. 🔸لذا بهتر است بدانید تبعات این توافق، بر گردن جنابعالی خواهد بود و البته که ما از مفاد آن هیچ بوی خوبی استشمام نمی‌کنیم. 🔸کاش سابقه سال‌ها جبهه و جهادتان را اینطور پای گفتگو با قاتلان حاج قاسم و رهبر شهید انقلاب بر باد ندهید. 👈توافقی که علیرغم رضایت رهبر انقلاب و مملو از نقض خطوط قرمز ایشان، باقی ماندن تحریم‌ها، از دست رفتن تنگه هرمز و تثبیت سایه جنگ بر سر کشور باشد نه خیر دنیا را برای شما خواهد داشت و نه خیر آخرت را. 🇮🇷 @DadSetanKojayi ✍دکترمحمد مهدی شاکری
🔴 دادستان، اسب قلم خود را زین کن! دستوراتی انقلابی لازم است وقتی توافق در کار نباشد فتنه گران و کودتاگران بیشتر در کارند... 🇮🇷 @DadSetanKojayi ✍دکترمحمد مهدی شاکری