eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.6هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چرا کشتی‌ها همچنان از هرمز عبور نمی‌کنند؟ ▪️ نقش کلیدی بیمه کشتی در بازگشایی ترانزیت دریایی خلیج‌فارس 📍پس از اعلام امضای یادداشت تفاهم ایران و آمریکا و با توجه به انسداد ترافیکی بیش از صد روزه تنگه هرمز، انتظار می‌رفت تردد کشتی‌ها بلافاصله از سر گرفته شود. ● با این حال، صنعت کشتیرانی جهانی همچنان محتاط است. طبق گزارش CNN و داده‌های «کپلر»، حدود ۲۲۰ نفتکش و ۵۰۰ کشتی تجاری در خلیج فارس هنوز حرکت معناداری نداشته‌اند. ● شرکت‌های کشتیرانی می‌گویند تهدیدهای مین، پهپاد، حملات موشکی و خستگی خدمه پس از ماه‌ها ناامنی، همچنان ریسک را بالا نگه داشته است. ● مدیرعامل «کاراول» گفت: «کشتی‌های ما آماده حرکت هستند، اما تا ثبت ۳۰ روز ترانزیت بدون حادثه، موقعیت خود را حفظ می‌کنیم.» ● بیمه دریایی به‌ویژه پوشش «ریسک جنگ» مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده حرکت کشتی‌ها در تنگه هرمز (معبر یک‌پنجم نفت جهان) است. ● بیمه استاندارد خسارات جنگ، مین، پهپاد و موشک را پوشش نمی‌دهد و مالکان ناچار به خرید پوشش اضافی گران‌قیمت هستند. در تنش‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بیمه پوشش را لغو یا با جهش چندمیلیون دلاری نرخ عرضه کردند. ● بدون بیمه معتبر، کشتی‌ها نمی‌توانند وارد بنادر شوند یا قرارداد ببندند. آمریکا با بیمه اتکایی دولتی تلاش کرد این خلأ را پر کند. ● کارشناسان بازگشت کامل ترافیک دریایی را هفته‌ها دورتر می‌دانند. 🚩✍همچنین، بی اعتمادی کامل به آمریکای ترامپ که ممکن است بازم دبه کرده تحت وسوسه های نتانیاهوِ گرگ‌صفت بزنه زیر میز مذاکرات و جنگ‌چهارم را استارت بزنه و همگی در باتلاق خلیج فارس محبوس شوند. 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحرکات_لجستیکی_راهبردی_درجنگ_نامتقارن_محورضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی@ج_رزما                          کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
بسمه تعالی ⭕هم اسرائیل رسما اعلام کرده که از لبنان خارج نخواهد شد و هم ترامپ مسئله لبنان در تفاهم را امری کوچک و بی‌اهمیت خوانده‌ست. ‌ 🔷️باید ببینیم سیاست گام به گامی که مسئولان ما نامش را ابتکار شعام گذاشته‌اند،‌چگونه تا پیش از امضای تفاهم این مشکل را حل خواهد کرد. 📌تصور کنید؛ " جمعه تفاهم امضاء بشه و اسرائیل باز بگه من از لبنان خارج نمیشم." ‌ ما چکار میکنیم؟! ابتکاری که میگن چیه؟! ‌ 📌تثبیت یک معادله منطقه‌ای،‌ باید پیش از امضای تفاهم بوجود بیاید 📌چراکه پس از آن،‌دیگر هیچ راهی جز اقدام نظامی نیست و اقدام نظامی در میانه مذاکرات،‌مجددا با امید ابداعات سیاسی متوقف خواهد شد. 🇮🇷✍تحلیل سیاسی و جنگ روانی 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحرکات_سیاسی_راهبردی_درجنگ_نامتقارن_محورضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی@ج_رزما                          کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
🔴 تیتر مجله مشهور سیاسی-اقتصادی فارین پالیسی؛ ایران شکستی بزرگ‌تر از ویتنام است! 🔹جنگی که با انتخاب و تصمیم خود واشنگتن آغاز شد، اکنون به یک فاجعه راهبردی برای ایالات متحده تبدیل شده است. 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحرکات_رسانه‌ای_درجنگ_نامتقارن_محورضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی@ج_رزما                          کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
🔴نسخه معاونت راهبردی پزشکیان برای جمع کردن تجمعات شبانه: ▪︎ تجمع کنندگان مخالف مصلحت اندیشی ها هستند و بهداشت روانی جامعه را برهم زدند/ تجمعات باید بعد از تشییع رهبر شهید جمع شود.. ✍اساسا تجمعات برای خنثی سازی ادامه کودتای دی ماه بود چون همزمان با حمله نظامی دشمن قصد داشت در خیابان‌ها آشوب به راه بیندازند و از درون به نظام آسیب بزنند . □ تجمعات خیابانی مردم برای خنثی سازی توطئه بود . حالا کسانی که در کودتای دی ماه شکست خوردند و گمان می‌کردند با حمله نظامی کودتا جان تازه خواهد گرفت ، حالا دنبال انتقام گیری از تجمعات هستند .. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحرکات_رسانه‌ای_درجنگ_نرم__محورملت_مبعوث_کمیته_عالی_فجازی@ج_رزما                          کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
😎رصدها حاکیست لیدرهای آشوب در شهرهای مختلف فعال شده‌اند. 🔥فراخوانی در برخی شهرهای کشور برای حضور با ماسک و لباس مشکی در مخالفت با مذاکرات منتشر شده! 📌سعید شمیرانی؛ سرکرده گروهک تروریستی فداییان ایران در فراخوانی از هواداران خود خواست با حضور در خیابان‌ها و دامن زدن به اختلافات در موضوع مذاکره، به گسترش اختلاف میان حامیان جمهوری اسلامی و شلوغی بیشتر دامن بزنند. 📌اخیرا نیز به تحریک مهرداد ماهر لیدر اغتشاشات همدان‌، مراسم سالگرد شهید شادمانی به تنش و درگیری منجر شد. 🆔️@J.RAZMAA                  @تبیین_اطلاعات_امنیت_راهبردی_درجنگ_شناختی_ضدتروریزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
چگونه از یه دیکتاتور خونخوار و احمق مثل ترامپ دیکتاتورتر و بی‌منطق‌تر باشیم کافی است چند سالی در نشریات اصلاحطلب فعالیت کنید و این مسئله به صورت خودکار در شما نهادینه خواهد شد 🆔️@J.RAZMAA            @تبیین_امور_بصیرت_افزایی_سیاسی_اقتصادی_دشمن_شناسی_کمیته_فجازی @ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ج.رزما 🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲@ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
هدایت شده از Tanha110
هوالسمیع البصیر نگاه راهبردی به عمق تفاهم و توافق نامه؛ حقایق مساله؛ ۱- این روزها ایران و آمریکا بسمت تفاهم و توافقی در حرکتند که هیچ یک به پایداری و ماندگاری ان اعتقادی ندارند. ۲- هر دو کشور معتقدند؛ مفاد ان هر چه باشد، نمی تواند اختلافات فی ما بین دو کشور را برطرف کند. ۳- ادعای پیش روی امریکا اینگونه است؛ اگر توافقنامه انتظارات حداکثری امریکا را تامین نکند ، امریکا مجددا با ایران وارد جنگ خواهد شد. ۴- این جنگ بازیگر دیگری هم دارد بنام رژیم صهیونی، که به هیچ وجه ، معتقد و متعهد به هیچ توافقی نبوده، نیست و نخواهد بود. ۵- تقریبا همه مسئولین و احاد مختلف مردم ایران باور دارند که اگر امریکا و رژیم صهیونی در قبل ، حین و پس از امضای توافقنامه، به فرصتی برسند که بتوانند بعضی از فرماندهان و مقامات ایران را ترور کنند ، بلافاصله این کار را خواهند کرد . ۶- گرچه در جنگ ۴۰ روزه تحمیلی سوم امریکا و رژیم صهیونی به بعضی از اهداف اعلامی خود نرسیدند اما این به ان معنا نیست که از پیگیری اهداف خود منصرف شده و انها را کنار گذاشته اند . ۷- اعلام جنگ ، اتش بس، نگارش تفاهم نامه ، توافقنامه و... همه برای امریکاییها و رژیم صهیونی فقط گام هایی است در جهت نابودی ایران و انقلاب اسلامی. ۸- سوال؛ چرا امریکائی ها برای رسیدن به این تفاهم و توافق که هیچ ارزشی برای انها ندارد و حتی یک ساعت به ان وفادار نخواهند بود، اینهمه وقت صرف می کنند؟؟؟ دلائل؛ الف- آمریکا و رژیم صهیونی به فرصتی برای پر کردن خشاب های خود و تکمیل بانک اهداف خود نیاز داشتند و آتش بس و مذاکره این فرصت را به انها داد. ب- انها در صدد بودند و هستند به اهدافی که در جنگ دست نیافتند در مذاکرات برسند و به همین دلیل بسمت مذاکره جهت رسیدن به بعضی از اهداف خود ، در حرکت هستند‌ . ج- فارغ شدن از جنگ مستقیم نظامی و رفتن به سمت مذاکره باعث شد فضای عمومی دنیا و داخلی امریکا فشار خود را بر روی ترامپ کاهش دهد و قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به زیر ۹۰ دلار برسد. ج- امریکا و رژیم صهیونی بخوبی، هم از اراده اکثر مردم ایران که خواهان "تداوم جنگ" و هم از اراده اکثریت دولت مردان و سیاسیون ، که خواهان "توقف جنگ" هستند، مطلع بوده اند ، تداوم جنگ "باعث اتحاد بیشتر مردم ایران" می شد و مطرح شدن مذاکره، "باعث تفرقه بین مردم ایران"، لذا انها بسیار امیدوار بودند و هستند با کشاندن ایران به پشت میز کثیف و خیانت بار مذاکره ، اختلاف بین مردم با مردم و با دولت مردان را افزایش داده ، تاب اوری مردم، در مقابل فشارهای مستقیم جنگ، تورم، کاهش درامد و... را تضعیف ، خیابانها را خلوت و آشوب های داخلی را جهت تعقیب همان اهداف اولیه جنگ آغاز نمایند. امریکا و رژیم صهیونی همچنان به این راهکار بسیار امیدوارند. د- کشاندن ایران به صحنه مذاکره و فرسایشی کردن مذاکره ، باعث تخفیف دستاوردهای اصلی جنگ شده و پرچم ایران را از قله عزت و افتخار جهانی به یک بازیگر سياسی هم سطح سایر کشورها تبدیل می کند . ه- امریکا در این جنگ دریافت که هر ضربه نظامی ایران به انها ، غرش هر موشک ایرانی ، موجب بیداری جمعی از ملت های مظلوم دنیا و ایستادگی انها را در مقابل امریکا را باعث میشود ، اما دادن ده ها امتیاز به ایران از طریق مذاکره ، هرگز دستاوردی محسوب نشده و موجب بیداری و تهییج ملت های مظلوم جهان علیه نظام استکباری جهانی نخواهد شد. ۹- آیا حکمرانان و مسئولين ایرانی ، از این حقایق اگاه نیستند ؟ انها چرا بسمت مذاکره و تفاهم و توافق با امریکا حرکت کردند؟؟ من تاکنون پاسخ درستی برای این سوال نیافته ام. این تفاهم و توافق با آمریکا کدام مشکل ایران با آمریکا وبا رژیم صهیونی را برطرف میکند؟ الله اعلم علیرضا تنهای کیسمی ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
🔴 ترامپ: ما یک نسخه از یادداشت تفاهم را برای اسرائیل فرستادیم ✍ عراقچی چی گفته بود؟ دلیل عدم انتشار متن، اسرائیل بود نه؟! خودتون هستید نه مردم! 🇮🇷 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
🔴 بسیار مهم ✍️ امروز رویترز از جزئیات " صندوق سرمایه‌گذاری " ۳۰۰ میلیاردی ما بین ایران و امریکا خبر داد، بدون هیچ قضاوتی از شما میخواهیم این قسمت از مصاحبه ظریف با نشریه فارین‌آفرز را که در بحبوحه جنگ رمضان انجام شد بخوانید و سر خط این مصاحبه را در بندهای توافق از جمله همین صندوق سرمایه‌گذاری ببینید! 🎙 محمد جواد ظریف: (عینا ترجمه قسمتی از مقاله) 《ایران می‌تواند پیشنهاد دهد که در ازای پایان همهٔ تحریم‌ها، محدودیت‌هایی بر برنامهٔ هسته‌ای خود اعمال کند و تنگهٔ هرمز را بازگشایی نماید—توافقی که واشنگتن پیش‌تر نمی‌پذیرفت اما اکنون ممکن است آن را بپذیرد. ایران همچنین باید آمادگی خود برای یک پیمان عدم تجاوز متقابل را اعلام کنند که در آن هر دو کشور تعهد دهند در آینده به یکدیگر حمله نکنند. این کشور می‌تواند تعامل اقتصادی با ایالات متحده را پیشنهاد دهد که به نفع مردم هر دو کشور خواهد بود. تمامی این نتایج به مقامات ایرانی این امکان را می‌دهد که کمتر بر حفاظت از کشور در برابر تهدیدات خارجی تمرکز کنند و بیشتر بر بهبود زندگی مردم خود در داخل کشور متمرکز شوند. به عبارت دیگر، تهران می‌تواند آینده‌ای نو و درخشان را که ایرانیان شایستهٔ آن هستند، تضمین کند.》 به راستی آیا می‌توانند در توافق پیش‌رو نیز مانند برجام به موفقیت برسند!؟ 🇮🇷 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi