eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای اولتیماتوم ایران به آمریکا پس از حمله به بیروت ▪️ به پشتوانه میدان از طریق مذاکره توانستم حمله رژیم با ضاحیه را متوقف کنیم 🔹 لبنان بخشی از جبهه مقاومت است. در تفاهم‌نامه نیز ایران پشتیبان جبهه مقاومت و آمریکا حامی و متحد رژیم صهیونیستی است. بنابراین طبیعی است که وقتی آتش‌بسی برقرار می‌شود، این آتش‌بس باید در همه جبهه‌ها، به‌ویژه در لبنان، رعایت شود. مذاکره نیز یک روش مبارزه است ▪️ اگر مذاکره نبود، به هدفمان نمی‌رسیدیم 🔹 هر آنچه را که می‌خواستیم با اقدام نظامی به دست بیاوریم، چندین برابر آن را که اصلا قابل قیاس نیست  از طریق مذاکره به دست آوردیم.
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺روایت شب آخر مذاکرات به ونس در اسلام‌آباد گفتم ما بی‌اعتمادی کامل به شما داریم 🔹 هر جنگی که پیروزی داشته باشد، اگر این نهایتاً منجر به یک سند حقوقی و سیاسی نشود و آن پیروزی‌ها ثبت نشود، آن پیروزی‌ها هیچ منفعتی پیدا نخواهد کرد؛ نه در تاریخ و نه در مزایای آن. 🔹 الان ما در جنگ ۴۰ روزه پیروز شدیم، خب دستاوردش چیست؟ در مذاکره این دستاورد شکل می‌گیرد. 🔹 ما وسط مذاکره بودیم، ضاحیه مورد حمله قرار گرفت. ما باید می‌زدیم؛ همان‌جا در مذاکره گفتیم ما می‌زنیم. 🔹 وقتی من آنجا صحبت می‌کردم، این مباحث ما در کمتر از چند دقیقه منتقل می‌شد به طرف. میانجی صحبت‌ها را منتقل می‌کند و طبیعی هم هست؛ همین‌طور که ما منتقل می‌کنیم که به‌هرحال تصمیمات را پیش می‌بریم.
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مهم ترین ضمانت برای ما قدرت ایران و انسجام مردم است نه قطعنامه شورای امنیت ▪️ روایت قالیباف از سفر زمینی سیستم‌های امنیتی برخی کشورهای اروپایی به تهران برای گفت‌و‌گو با ایران 🔹 بدبینی و بی اعتمادی من به آمریکا از همه بیشتر است. حتی اگر توافق نهایی باشد و آن به تایید قطعنامه شورای امنیت برسد بازهم اصلا قابل اعتماد نیست، تضمین ما قدرت ایران است. 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما🔻 🆔️@J.RAZMAA                          @رصدتحولات_سیاسی_جنگ_ترکیبی_شناختی_ضدصهیونیزم_جبهه_انقلابیون_کمیته_عالی_فجازی@ج_رزما                                  کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خون حسین علیه السلام؛ ماء معینی بود از حوض کوثر، تا جاری کند حق و حقیقت را در میان شراره‌های آتش ظالمان، و خاموش سازد صلب باطل را. تا حق، پیراهنی نو بر تن کند، و تفسیری باشد بر کلام خداوند که فرموده باشد: «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» و بگو: حق آمد و باطل نابود شد؛ بی‌تردید باطل نابودشدنی است «امین جهانشاهی نسب» @GORDANTAKNAFARE313 🆔️@J.RAZMAA              @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
🔴 توافق بر سر باز شدن تنگه هرمز بدون دریافت عوارض حاصل چیست؟ تعطیل بودن مجلس آیا این مجلس در بزنگاه ها درست عمل کرد؟! اگر خیر به چه علت؟ اگر به علت تعطیلی، علت تعطیلی چه بود؟ اگر شعام، آیا مصوبه داشت؟! اگر مصوبه نداشت چرا مجلس تعطیل شد و تعطیل ماند؟ شعام یعنی همان دولت؟ چرا رئیس مجلس تلاش موثری برای بازگشایی مجلس نکرد؟ چون دولت ۲ مسئولیت جدید به او داد (مسئول هیئت مذاکره کننده و نماینده ویژه در امور چین)؟ چرا دولت اینکار را کرد؟ تا رئیس مجلس سرگرم و مشغول و مجلس تعطیل بماند و برای باز کردن تنگه نیروهای نظامی را مجاب کند؟! چرا؟! چون دولت با خیال راحت هرکاری خلاف قانون خواست بکند؟ مگر با وفاق غیر از این بود؟ نه ولی اعتراضها به این وفاق علیه قانون زیاد شده بود... 🇮🇷 @DadSetanKojayi ✍دکتر محمد مهدی شاکری
🔴 این مذاکرات و توافق اشتباه بود چون ۲ هدف مهم آمریکا محقق شد: ۱. ارزان کردن و اطمینان از ارزان ماندن قیمت نفت ۲. برگزاری مسابقات جام جهانی با خیال راحت تفاهم و توافق با هر وعده و تعهدی برای آمریکا کشک است... خرش که از پل گذشت به ریشمان خواهد خندید 👈بعد از جام جهانی، برای جنگ جهانی آماده شوید... 🇮🇷 @DadSetanKojayi ✍دکتر محمد مهدی شاکری
احمد الشرع وارد می‌شود؟ / زیدآبادی: باید به سرعت فکری برای آشتی ملی در لبنان کرد / خروج اسرائیل و ورود سوریه جبهه بغرنج‌تری را باز می‌کند 🔻ادامه تحلیل🔻
📌احمد زیدآبادی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به سابقه حضور ارتش سوریه در خاک لبنان به بهانه حفاظت از صلح، ادعای اخیر دونالد ترامپ مبنی بر استفاده از سوریه برای حل کردن مساله حزب‌الله را نیازمند تحلیل دقیق و دستور کار روشن برای آشتی ملی در لبنان دانست. 📌احمد زیدآبادی، تحلیل‌گر اصلاح طلب  در کانال تلگرام خود نوشته: دونالد ترامپ از ایدهٔ سپردن زمام امور لبنان به سوریه به عنوان جایگزین حملهٔ اسرائیل به این کشور کوچک سخن گفته است. 📌لبنان در طول حیات خود، به دلیل دولت مرکزی ضعیف و تکثر گروه‌های ذینفوذ قومی و مذهبی به ندرت روی ثبات و آرامش به خود دیده و معمولاً صحنهٔ جنگ‌های داخلی، حملات اسرائیل و یا سلطهٔ سوریه بر آن بوده است. 📌دولت بعثی حاکم بر سوریه اصولاً استقلال لبنان را جدی نمی‌گرفت و آن را استانی جداشده از سرزمین خود می‌دانست. 📌از این جهت، سرنوشت لبنان برای سالیان دراز موضوع زد و بندهای پشت پردهٔ حافظ اسد با سران کشورهای عرب و جهان بود و گاه در ازای همکاری او با ائتلاف‌های غربی، دستش برای اعمال سلطه بر لبنان گشوده می‌شد. 📌نزدیکی فزایندهٔ حافظ اسد و بعد بشار اسد به ایران و نوع روابط صمیمانه‌اش با حزب‌الله اما ادامهٔ سلطهٔ سوریه بر لبنان را با مخالفت آمریکا و اروپا و عرب‌های منطقه روبرو ساخت و پس از ترور رفیق حریری نخست‌وزیر لبنان، فشار بی‌سابقه‌ای برای خروج ارتش سوریه از لبنان اعمال شد. 📌به رغم خروج ارتش سوریه، لبنان باز هم روی ثبات و آرامش ندید و همچنان صحنهٔ کشمکش‌های داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی باقی ماند. 📌اکنون که لبنان بار دیگر اسیر جنگی ویرانگر و مرگبار با اسرائیل شده است، ظاهراً کاخ سفید برای خارج کردن مسئلهٔ لبنان از حوزهٔ تخاصم اسرائیل و ایران، به بازگشت سلطهٔ سوریه به لبنان میل پیدا کرده است. 📌سوریه اما اینک خود تحت سلطهٔ خاندان اسد نیست و احمدالشرع رهبر جبهه‌النصره بر آن حکم می‌راند. احمدالشرع مورد اعتماد کشورهای عرب منطقه و همینطور دولت آمریکاست اما با ایران در کش و قوس روابطی مبهم و مردد و سرد قرار دارد. 📌دخالت سوریه در لبنان در این مقطع به معنای کمک به دولت عون و سلام  برای خلع‌سلاح حزب‌الله و کنار رفتن اسرائیل از معادلهٔ لبنان است. 📌روشن است که داستان از جهاتی بسیار پیچیده‌تر از وضعیت کنونی برای حزب‌الله و ایران می‌شود. بنابراین تا چنین فرمولی صورت عملی به خود نگرفته است لازم است ایران دستورکار روشنی برای کمک به آشتی ملی در لبنان به قصد استقرار صلح و آرامش در این کشور در برنامهٔ خود داشته باشد، در غیر این صورت به محض خروج اسرائیل و ورود سوریه در موضوع لبنان جبهه‌های تازه‌ و بی‌نهایت بغرنجی گشوده خواهد شد. 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA          @رصدوتبیین_امور_راهبردی_تحرکات_صهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
زمان: حجم: 5.7M
♨️نقدی بر تفاهم نامه ۱۴ بندی ایران و آمریکا دیپلماسی زمانی ادامه میدان‌ست که دستاوردهای میدان را تثبیت کند، نه اینکه دستاوردهای میدان را روی میز مذاکره ببرد و درباره آن چانه‌زنی کند. اگر بر سر خروج نیروهای امریکایی از منطقه مذاکره میشد میتوانستند ادعا کنند که با مذاکره جنگ را ادامه دادیم در این صوت بشنوید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از Tanha110
هوالسمیع البصیر تفاهم نامه خاتمه جنگ بین ایران و امریکا امضا شد ، بد یا خوب ،کامل و یا ناقص، اینکه ایا همین تفاهم نامه مقدمه جنگ است ، یا دفع کننده شر دشمن از سر ملت ایران . اما واقعیت ها و حقایق مسلم؛ از ۹ اسفند تا به امروز و در راس همه، رهبری حکیمانه ، امت مبعوث و نیروهای مسلح ایران عزیز نقش بسیار مهمی برای اینکه این جنگ و در ادامه ان ، اتش بس ، مذاکره ، تفاهم نامه ، توافقنامه و... به قله افتخار ایران تبدیل شود، داشته اند. از امام شهیدمان که راست قامت در سنگر خود ایستاد و در همانجا بشهادت رسید ، تا رزمندگان ما که در حین شلیک موشک ها بشهادت رسیدند، تا امت مبعوث ما که در مقابل هواپیماهای جنگی دشمن سینه سپر کردند . تا فداکاریهای بخش های خدماتی نظام در اوج بمباران وحشیانه دشمن ، همه و همه سند افتخار نظام است و در نهایت هم آهنگ سازی و مقاوم سازی همه اجزا و اضلاع نظام توسط رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی ما ، که توانست نظام ما را با افتخار از این پیچ مهم تاریخی عبور دهد. امروز که این تفاهم نامه به امضا رسید؛ مردم ما و نظام ما در شرایطی بسیار امیدوار تر به اینده ، بسیار قویتر و پر صلابت تر و عزیز تر از گذشته بر روی این کره زمین می درخشند. امروز که این تفاهم نامه به امضا رسید؛ دشمنان ما نسبت به قدرت و جایگاه ایران عزیز ، بسیار ضعیف تر و نا امیدتر جلوه می کنند. ودر مجموع ؛ امروز اعتراف دوست و دشمن به قدرت ایران ، به حقوق ملت ایران ، به صلابت نیروهای مسلح ایران، به پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به قدرت رهبری در ایجاد وحدت ، انسجام و هدایت همه اجزای نظام و تکیه گاه بی بدیل مردم ، جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ، صد چندان متحول و ارتقا یافته است. قطعا امروز ایران ، از جایگاه بسیار بالاتری و با دستان بازتری نسبت به همه ادوار تاريخي خود به محیط پیرامونی خود توجه دارد و به مناسبات با دوستان و دشمنان خود در منطقه و در کل کره زمین می اندیشد و متقابلا همه بازیگران اصلی و فرعی در نظام بین الملل به ایران امروز بسیار متفاوت از گذشته می نگرند. قطعا دولت و تک تک ارکان حاکمیتی نظام ، امروز بیش از گذشته توفیق خدمت به مردم را دارند . قطعا همه اینها مرهون لطف خدای مهربان، درایت و هوش امام شهیدمان ، خون های پاک فرزندان شهید و مجروح و مجاهد و رزمنده این سرزمین و صبر و استقامت ملت ایران است . خدا را بواسطه همه این نعمت ها، بی نهایت شاکریم، بر استانش سجده شکر بجا می اوریم ، و از او می‌خواهیم همچنان ملت ایران را در مسير صبر و سلامت و عزت و برخورداری از زندگی همراه با آسایش و آرامش یاری فرماید، دشمنان این ملت را نیست و نابود بگرداند. و همه ما را قدر دان اسلام عزیز ، قران مجید و ائمه اطهار (ع) و بویژه عنایات حضرت حجت (عج) که افتخار ما به سربازی تحت فرماندهی ایشان و نایب بر حق ایشان امام خامنه ای حفظه الله است ، بگرداند. به لطف و مرحمت دائم خود ، امین یا رب العالمین علیرضا تنهای کیسمی ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110