eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
شاید تعجب کنید اما امام رشید و عزیز ما یک دو قطبی ایجاد کردند! بله یک دوقطبی! اما یک دوقطبی حقیقی و نه کاذب! یک دوقطبی ضروری برای حفظ نظام نه برای براندازی! دو قطبی گاهی نه تنها مذموم نیست بلکه لازم و ضروری است و نشانه حیات و حرکت درست جامعه است مثل دو قطبی حق و باطل! همچنانکه امام شهیدمان قائل بودند که مرز میان کسانی که به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبندند و کسانی که در پی براندازی یا نابودی آن هستند، یک مرز واقعی و ضروری است. این یک شکاف تحمیلی از سوی دشمن نیست، بلکه یک خط‌کشی هویتی است. دفاع از انقلاب و تمایز با دشمنان آن، برای حفظ موجودیت نظام لازم است.
🔴 از نظر آیت‌الله شهید خامنه‌ای «دوقطبی» یا «دودستگی» همیشه هم مخرب و مذموم نیست. ایشان میان دوقطبی‌های کاذب (مخرب) و دوقطبی‌های حقیقی (واقعی و گاهی ضروری) تفاوت قائل می‌شوند. کلید این تمایز، در منطبق بودن با واقعیت و مفید بودن برای حرکت جامعه است. برخی دوقطبی‌ها نه تنها ضروری، بلکه نشانه حیات یک جامعه زنده هستند. 🔺در اینجا چند مصداق از دوقطبی‌های ضروری یا غیرمخرب از نگاه ایشان آمده است: ۱. دوقطبی حق و باطل (مبنایی‌ترین دوقطبی) این مهم‌ترین و اصیل‌ترین دوقطبی در جهان‌بینی اسلامی است. ایشان تأکید دارند که در نبرد میان جبهه حق (مستضعفان، عدالت‌خواهان، مقاومت) و جبهه باطل (استکبار، ظالمان، صهیونیسم)، نباید بی‌طرف بود. در اینجا دوقطبی‌سازی یک وظیفه است و تلاش برای محو این مرز، خیانت محسوب می‌شود. نمی‌توان درباره جنایات رژیم صهیونیستی یا ظلم استکبار «موضع میانه» گرفت. ۲. دوقطبی انقلاب و ضد انقلاب ایشان قائلند که مرز میان کسانی که به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبندند و کسانی که در پی براندازی یا نابودی آن هستند، یک مرز واقعی و ضروری است. این یک شکاف تحمیلی از سوی دشمن نیست، بلکه یک خط‌کشی هویتی است. دفاع از انقلاب و تمایز با دشمنان آن، برای حفظ موجودیت نظام لازم است. ۳. دوقطبی ناشی از رقابت سیاسی سالم اختلاف نظر میان دو جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب (یا هر گرایش سیاسی دیگر در درون نظام)، اگر بر اساس منطق، اخلاق و برای خدمت باشد، یک دوقطبی مخرب نیست. این رقابت‌ها می‌توانند به پویایی و بالندگی سیاسی کشور کمک کنند. اینجا آنچه اهمیت دارد «رقابت» است، نه «نزاع» و حذف فیزیکی یا شخصیتی طرف مقابل. ۴. دوقطبی ایمان و نفاق در ادبیات قرآنی و دینی، مرز میان مؤمن و منافق یک مرز جدی و هشدار دهنده است. ایشان این تمایز را در تحلیل‌های فرهنگی و سیاسی به کار می‌برند، اما تأکید دارند که تشخیص مصادیق آن کار دشواری است و نباید به راحتی و بر اساس حدس و گمان، افراد را به این برچسب متهم کرد. این دوقطبی در سطح تحلیل جریان‌ها کاربرد دارد، نه برای برچسب‌زنی به آحاد مردم. ۵. دوقطبی پیشرفت و عقب‌گرد هر جامعه‌ای بر سر دوراهی انتخاب میان «حرکت رو به جلو و تعالی» و «سکون یا عقب‌گرد» قرار دارد. تأکید بر لزوم پیشرفت علمی، اقتصادی و اخلاقی و مبارزه با موانع آن (فساد، تنبلی، وابستگی) یک دوقطبی واقعی و حیاتی برای آینده کشور است. 👈فرمول تشخیص از زبان ایشان: فرق اساسی اینجاست که: 👌دوقطبی‌سازی مخرب! دروغین و تحمیلی است و هدفش از کار انداختن کشور و ایجاد جنگ داخلی است. 👌اما دوقطبی واقعی، برآمده از متن حقیقت و هویت است و هدفش ایجاد انگیزه حرکت، تمایز حق از باطل، و پیشرفت است. ✍دکتر محمدمهدی شاکری
خدا حفظ کند امام آیت الله سید مجتبی خامنه ای را که بسیار تیز هوش و مسلط و دارای نبوغی خاص و ویژه هستند. با این پیام صریح و کوتاه اخیر خود به مردم مبعوث در خیابان که عده ای بطور جدی بدنبال مأیوس کردن آنها و خلوت کردن خیابانها بودند، امید، انرژی و روحی تازه دمیدند و خود را با مردم ما خطاب کردند و با صراحت در پیام خود تکلیف مسئولان را هم روشن و شفاف نمودند... این بصیرت بخشی، روشن نمودن مواضع مسئولان و امید بخشی به مردم در بحبوحه کودتایی که به صورت زیرپوستی در جریان است بسیار ضروری بود. جهت دهی دقیق و بموقع برای ملت مبعوث! سایه تان مستدام باد امام عزیز امت ✍دکتر محمدمهدی شاکری
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
سلام علیکم عزیزانی که ارتباط دارنند و خبر دقیق دارنند در این کانال روشنگری کنند تا استانها کشور در
سلام‌علیکم، خدا قوت جناب مهندس صالح راد، باید عرض کنم در حال حاظر ما چیزی بنام ستاد مشترک نداریم، آنچه هست ستاد کل نیروهای مسلح است که زیر نظر مستقیم ولی فقيه و فرماندهی معظم کل قوا میباشد که او نیز همراه با امام شهید رضوان‌الله‌علیه بشهادت رسید(سپهبد شهید سید عبدالرحیم موسوی) همچنین وزیر دفاع و وزیر اطلاعات و سپهبد شهید غلامعلی رشید فرمانده مرکزی قرارگاه ..سپهبد شهید حسین سلامی فرمانده مقتدر سپاه.. بشهادت رسیدند، اینها همه در شعام حق رای داشتند و کسی یارای مخالفت با آرایشان را نداشت، دشمن می‌دانست چه مردانی را از صحنه ایران بزرگ حذف نماید، اکنون تنها و بالاترین مقام نظامی کشور سرلشکر علی عبداللهی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا ص. میباشد که او نیز معلوم نیست در جلسه حضور داشته است یا نه. لذا برادران گرامی الان با فقدان این مردان بزرگ وضعیت همین است که هست، خودتان را اذیت نکنید، امور اجرایی و سیاسی در دست ۲ نفر هست که هر ۲ باهم وفاق کرده اند در غیاب شهیدان والا مقام کشور آرایی کنند، بزعم خود البته، ولی بدانید به اعتراف دوست و دشمن، صالح و ناصالح، ایران اسلامی در ید قدرت الهی ولی فقیه زمان حضرت امام سید مجتبی حسینی خامنه‌ای مدظله‌العالی است، شیر مرد جوانی که مطمئنا عصای معجزه آسای پدر در دست دارد و بقية السيف شهيدان در کنارش هستند، این دعوای آرای شعام و قبول آتش بس و تفاهم با دشمن و ... ره بجایی نخواهد برد، و جنگ آخرالزمانی هم با نقض تعهدات دروغین سفیانی و دجال زمان بخواهی نخواهی بوقوع خواهد پیوست و پیروز نهایی بحول و قوه الهی و بنا بر نص صریح احادیث نبوی با لشکر سید خراسانی رقم خواهد خورد انشاءالله، یا علی مدد 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما🔻 🆔️@J.RAZMAA         @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما ترسم جزاى قاتل او چون رقم زنند▪︎                  يك باره بر جريده رحمت قلم زنند▪︎ ترسم كزين گناه، شفيعان روز حشر▪︎                دارند شرم، كز گنه خلق دم زنند▪︎
هدایت شده از Tanha110
هوالسمیع البصیر يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ، (ایه ۲۹ سوره انفال) و اما خداوند سبحان به همه مؤمنین سفارش و تاکید دارند: برای کسب قدرت تشخیص و شناخت حق از باطل به نیروی تقوای الهی مجهز شوید و... واما سخت نگیریم ؛ این "نا هم نظری" بین نظر امام جامعه‌ با بعضی از سران کشور ، فقط معطوف به اعضای شعام نیست. خیلی از گروههای سیاسی، رجال سر شناس و... ، اساسا مکتب و اصول فکری امام شهید مارا نفهمیدند و با این مکتب مشکل داشتند . همانطور که خیلی ها از رجال صدر انقلاب اسلامی ، زبان امام کبیر ما را نمی فهمیدند و هیچگاه پیرو قابل اعتماد ایشان نبودند. همانطور که در صدر اسلام اصحاب شاخص حرف رسول خدا (ص) را نمی فهمیدند و دیدیم بعد از رحلت ایشان چه انتقام سختی از اهل بیت رسول خدا (ص) گرفتند ‌. دامنه این "نا هم نظری" با نظر" امام جامعه‌" هم حتی معطوف به مساله مذاکره و محتوای این تفاهم نامه نیست، در موارد بسیار زیادی ابن افراد با امام جامعه‌ اختلاف نظر داشتند و دارند . در این باب ؛ باید یاد کنیم از همه کسانی که همین چند روز قبل به تزئین مذاکره به بهانه "یک راهکاری جهت پیش برد اهداف ملت ایران در جنگ"، حرف و قلم می زدند. البته با وقاحت تمام. از جمله از افراد و جریانهایی که هیچ انتظار نداشتیم؛ مسئولین حوزه نمایندگی سپاه ، یادداشت نویس های روزنامه جوان و ...بودند. اینها هم در ابن ازمون مردود شدند . مساله فهم مکتب فکری امامین انقلاب ، جهت پیشگیری از تکرار چنین اشتباهاتی، موضوعی ساده و امری دستوری نیست . اینگونه نیست که ما به این و آن بگوییم ؛ با نظر امام جامعه‌ همسو شوید ؛ انها هم بگویند ؛ چشم و همسو بشوند. خیر مساله بسیار پیچیده تر و بسیار عمیق است . برای هم نظر شدن با مکتب و اصول فکری امامین انقلاب اسلامی، علاوه بر لطف خدا و صداقت و پاکی و رزق حلال و ... به تعلیم و تزکیه و جهد و تلاش فراوان نیاز هست . این بیانیه های متعدد " لبیک " ، که بعد از پیام امام خامنه ای عزیز از سوی رجال و نهادها و گروههای مختلف صادر شد؛ اگر از روی حسن نظر و بعضا "توبه" نوشته شده باشد ، به معنای ثبت نام در مکتب خانه اصول و منظومه فکری و اعتقادي امامین انقلاب است . و ان شاالله به معنای دقت فراوان جهت عدم تکرار اشتباه (عمدی یا سهوی) هم هست . ما برای اندسته از رجال کشور که واقعا با نیت پاک، جهت فهم اصول و مکتب فکری امامین انقلاب اسلامی در این مدرسه ثبت نام کرده اند ، آرزوی موفقیت داریم . امیدواریم ، از این فرصت استفاده نموده و با تلاش های فراوان، جهاد، تزکیه، تعلیم و... به سطح امت مبعوث و به مرتبه فهم قابل قبول نظرات امام جامعه نائل گردند . ان شاالله علیرضا تنهای کیسمی ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
من حاظرم آبروم را خرج کنم جناب آقای رزمنده ورفیق شهید سیلمانی چه کسانی مجبورت کردند با قاتلان مذاکره کنید😭😭😭
✍من رزمنده ام دیپلمات نیستم اما حاظرم حتی با قاتل امام جامعه اسلامی هم مذاکره کنم حتی اگر نظر امام جامعه اسلامی وخلف صلحش هم علی الا اصول نظر دیگری داشته باشند. علی الاصول هرکسی در میدان نبرد لباس رزم از تن بیرون کند ولباس دیپلماسی بر تن کنند او بازنده است تجربه ثابت کرده است مردان در میدان نبرد شکست نمی خورند بلکه در میدان دیپلماسی فریب دشمن می خورند وقتی امام جامعه اسلامی می گوید مذاکره شرافتمندانه نیست عاقلانه نیست عزت‌مندانه نیست تو مذاکره را نوعی مبارزه می دانید معلوم است راه راگم کردید آقای پرزنت دیپلمات شرمنده ام ✍محمد کاظمی
🔴با فشار دولت ، نماینده تبیین‌گر مردم را تهدید به مجازات قضایی می‌کنند و مدیر خبر را برکنار می‌کنند ، ولی با امثال اینها که به رهبری توهین می‌کنند ، کاری ندارند . همان‌طور که با ظریف مماشات شد
🔴 قالیباف در بدو ورود به سوئیس: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود می‌دانم. ✍️آقای قالیباف باشه، ولی عملی که نظر ولی‌امر مسلمین در آن نیست، به تبع آن نظر امام زمان هم در آن عمل نیست. لذا آن عمل برکت و نتیجه ندارد! 🔴