eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✍️ آزادی بیان و مصونیت نمایندگی ــــــــــــــــــ ◆دیروز یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت مذاکرات با آمریکا، نکاتی در خصوص فرآیند مذاکراتی در برنامه زندۀ صداوسیما بیان داشتند که از ادامۀ آن جلوگیری شد. متعاقباً معاونت محترم سیاسی صداوسیما طی اطلاعیه‌ای اظهار داشت که «اشارۀ ناقص و مخدوش این نماینده به برخی اسناد دارای طبقه‌بندی و مکاتبات مسئولان عالی کشور، مصداق تخلف قانونی و مستوجب پیگرد قضایی است». ◄ در این فرسته مجال بررسی حقوقیِ کامل مسأله نیست ولی اجمالاً نکاتی در خصوص این موضع‌گیری عرض می‌شود. ◉ ۱ بیان شده در برنامه اسناد طبقه‌بندی‌شده افشا شده است. اولین سؤال این است که این چه شکلی از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده است که حتی فردی خارج از شعام و حتی هیأت مذاکرات مانند معاون صداوسیما هم از آن مطلع است و حتی مدعی شده‌اند ناقص به مردم اطلاع‌رسانی شده است؟ ◉ ۲ حال که معاون محترم صداوسیما اطلاعاتشان در این زمینه کامل‌تر بوده، مناسب است بفرمایند به‌عنوان مسئول سیاسی رسانۀ ملی بر اساس کدام مجوز قانونی این اطلاعات را از ملّت دریغ داشته‌اند و برنامۀ زنده را نیز قطع کرده‌اند؟! بعید است ایشان به‌عنوان مسئول در حوزۀ خبرِ رسانه از ماده ۲ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مطلع نباشند که مقرر می‌دارد: «هر شخص ايرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد». آیا مخالفت ایشان با دسترسی ملّت به این اطلاعات، از این حیث بوده که اطلاعات را مرتبط با عموم مردم نمی‌دانند یا اصلاً حقی برای مردم در دسترسی به این اطلاعات قائل نیستند و یا وجه دیگری در میان بوده است؟ ◉ ۳ قطعاً معاون محترم می‌دانند موضوع مذاکرات و تصمیمات اتخاذشدۀ در جریان آن مربوط به حق بر سرنوشت ملّت است، و ماده ۱۱ همان قانون صریحاً مقرر می‌دارد: «مصوبه و تصميمی كه موجد حق يا تكليف عمومی است قابل طبقه‌بندي به‌عنوان اسرار دولتي نمی‌باشد و انتشار آنها الزامی خواهد بود». متأسفانه برای برخی در کشور این ذهنیت ایجاد شده که اخبار و تصمیمات موثر در سرنوشت مردم به‌صرف اینکه توسط مسئولان اتخاذ می‌شود در زمرۀ اسرار طبقه‌بندی‌شده است، حال آنکه قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی تنها اطلاعاتی را دارای چنین صبغه‌ای می‌داند که افشای آنها مغایر مصالح مملکت و سازمان‌های دولتی باشد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که مجردِ صحبت از نظرات مقام معظم رهبری در آنچه که به سرنوشت مردم گره می‌خورد، و مطلع‌کردنِ مردم برای ارتقای آگاهی آنها از مواضع ولی‌فقیه و پاسداشتِ حقوق خویش، آیا اینها مغایر مصلحت است یا کتمان‌کردنشان خلافِ مصلحت است که چه بسا همین به غبارآلودشدنِ فضا و به‌تبع تضییع مصالح بینجامد؟ ◉ ۴ آیا قبحی ندارد مردم اطلاعات سرنوشت‌ساز ملی را از رسانه‌های بیگانه دریافت کنند؟ آیا می‌توان این مطلب را هضم کرد که نخستین‌بار خبر حصول توافق مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی برای انعقاد تفاهم‌نامه را رسانۀ ملی به نقل از منابع پاکستانی برای مخاطبان اطلاع‌رسانی کند! آیا شهروندان پیش خود نمی‌گویند یعنی رسانۀ ملی ما هم اطلاعاتش را از خارجی‌ها می‌گیرد؟ ◉ ۵ و اما آخرین نکته آنکه بیان شده است اشاره به این اطلاعات تخلف قانونی بوده و مستوجب پیگرد قضایی است! اولاً لازم است توجه شود اظهارنظر نهایی در این زمینه در صلاحیت مراجع قضایی است لذا چه بسا خودِ همین بیان علنیِ چنین انتسابی از سوی مقام فاقد صلاحیت، بتواند مصداق تخلف تلقی شود؛ ثانیاً و با قطع‌نظر از آن در اصل ۸۴ قانون اساسی تصریح شده است که نمایندگان در برابر تمام ملت مسئو‌ل هستند و حق دارند در همۀ مسائل داخلی و خارجی كشور اظهارنظر نمايند و بابت این اظهارنظر مطابق اصل ۸۶ نمی‌توان آنها را تعقيب يا توقيف كرد. توصیه می‌کنم دوستان در صداوسیما نگاهی به مواضع نمایندگان مجلسِ واضعِ قانون اساسی به‌ویژه سخنان شهید آیت‌الله بهشتی (رحمه الله علیه) داشته باشند که چه نگاهی به مصونیت نمایندگان داشته‌اند. ▫️ باری، این روشِ مبنی بر تحدید آزادی بیان، که حتی به نمایندگان مردم اجازۀ به‌اشتراک‌گذاریِ اطلاعات مؤثر در تعیین سرنوشتشان و ایضاً کسب شناخت ایشان از مواضع مسئولان، که امانت‌دارِ آنها هستند، داده نمی‌شود خلاف سیرۀ حکومت اسلامی است و توالی فاسد آن بر کسی پوشیده نیست. سخنم را در اینجا با این فراز از عهدنامۀ حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به مالک اشتر (رحمه الله علیه) به پایان می‌برم که: «وَ الاِْحْتِجَابُ مِنْهُمْ یَقْطَعُ عَنْهُمْ عِلْمَ مَا احْتَجَبُوا دُونَهُ فَیَصْغُرُ عِنْدَهُمُ الْکَبِیرُ وَ یَعْظُمُ الصَّغِیرُ وَ یَقْبُحُ الْحَسَنُ وَ یَحْسُنُ الْقَبِیحُ وَ یُشَابُ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ». روح الله اکرمی
هدایت شده از Tanha110
هوالسمیع البصیر امت مبعوث به مسئولینی با ایمان ابوذری نیازمند است؛ باید باور کنیم ؛ معیارهای انتخاب حکمرانان در نظام ما هم باید تغییر کند ، منبعد هر فردی لیاقت پذیرش مسئولیت در این کشور را ندارد. حضرت ابوذر سلام الله علیه بیشتر از ۱۵ سال از اقا امیرالمؤمنین علی (ع) بزرگتر بودند ، اما در دوره همه خلفای ثلاثه و تا روز رحلت، در همه مسایل مدافع کامل اسلام ناب و حق اقا امام علی (ع) بودند . در همه عمر با این سن و سال و با آنهمه سابقه و خدمت در رکاب اقا رسول خدا (ص) ، آن چنان در پشت سر امام علی (ع) حرکت می کردند که گویی از ان مسیر فقط بک نفر عبور کرده است، حتی در دوره ای که اقا امیرالمؤمنین خانه نشین بوده و اختیارات حکمرانی نداشته اند . حقیقتا وقتی اقای زاکانی گفتند؛ در زمان بررسی این تفاهم نامه ۲۵ بار جمعبندی نطرات شورای عالی امنیت ملی توسط حضرت اقا ویرایش خورده است و هر بار بدلیل کامل نبودن متن پیشنهادی شعام ، حضرت آقا سؤالاتی را مطرح می کردند،" خیلی دلم گرفت ، ظاهرا ۲۵ بار حضرت اقا نوشتند این طور ، اینها چیز دیگری نوشتند و در نهایت متنی را جمعبندی کردند که نظر حضرت اقا نبود. من کاری به شکل مساله ندارم ، ولی دعا میکنم ؛ هرگز نسبت من با اقا به این شکل و سطح کشیده نشود. خدا رحمت کند سید حسن نصرالله را ، می فرمودند ؛ "برای ما فقط این مهم بود که بفهمیم نظر و رضایت حضرت اقا چیست، هر چه بود، ان می شد نظر و تصمیم ما و به آن عمل می کردیم ." شهيد قاسم سليماني فرمودند؛ " والله والله والله از مهمترين شئون عاقبت به خيري، رابطه قلبي و دلي و حقيقي ما با اين حکيمي است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قيامت خواهيم ديد، مهمترين محور محاسبه اين است." علیرضا تنهای کیسمی ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ https://eitaa.com/alirezatanha110
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امام‌ اقتدار ایران، کاش میشد آقاجان دوباره مارو غافلگیرکنی و بیایی😭😭😭 🚩 منتقم امام سیدعلی خامنه‌ای @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
هدایت شده از نیشخند سیاسی :)
🔴دکتر ابوالفضل بازرگان،کارشناس امنیت بین‌الملل: اینکه میگی تنگه رو میبندم ولی نمیبندی و همزمان ۱۸۰ نفر را با نیش باز میفرستی ،سوئیس نه تنها تاکتیک مذاکراتی نیست که بدترین سیگنال ضعفه که طرف بولوفتو میخونه نفهمیدن این بدیهیات از وزارت خارجه تعجبی نداره تعجب از قالیبافه که میگه من رزمنده ام و همزمان با بمباران حزب الله میره سوئیس @nishkhand_siasi
هدایت شده از عبدالله نوری پور
فوری / ترامپ، بیرانوند را در لیست تحریم ها قرار داد:))
پست پیج میلیونی و معروف ترول فوتبال تنگه بیرانوند بسته شد ⁉️ ایرانی جماعت تخصص خاصی در بستن تنگه داره 😎 چه این تنگه هرمز باشه ، چه دروازه باشه !! 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما🔻 🆔️@J.RAZMAA       @کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎سطل زباله های متفاوت در تهران +واقعا زاکانی با لودر داره تهران رو میکوبه دوباره درست میکنه👏 ✍این هیچی از هنر آقای زاکانی زمان جنگ دیدید یکی از سلبریتی های غرغرو چیزی بگه؟ از اسکان جنگ زده ها در هتل ها از تمیزی شهر بعد موشکبارون ها دیدید کسی چیزی بگه ؟