eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بعضی ها دقیقا ، میخواهند: تا کودتا تکمیل نشده، مجلس تعطیل بماند چون مجلس اگر باز شود، کودتا تعطیل خواهد شد... 🇮🇷 😡 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سیاستمدار مطرح آمریکایی؛ جنگ را باختیم و برای بازگشایی تنگهٔ هرمز باید پول هنگفتی به ایران بپردازیم سناتور کریس مورفی: 🔹واقعیت این است که این تحریم‌ها برای همیشه برداشته شده‌اند و تمام اهرمی که می‌توانستیم برای توافق هسته‌ای استفاده کنیم را از دست داده‌ایم. 🔹از نظر تئوری، اعمال مجدد تحریم‌های نفت ایران پس از ۶۰ روز یک اهرم است، اما آنها می‌دانند ایران چه خواهد کرد، دوباره تنگه را خواهد بست. 🆔️@J.RAZMAA             @رصد_امور_بین_الملل_نبردروایتها_درجنگ_ضدصهیونیزم_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما                         کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa ابرگروه ویژه شماره ۲ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
🔻 (trash talk = تراش تُلکهای جی دی ونس=اراجیف ⚜ جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا: دیروز روز بسیار، بسیار خوبی بود. ما پیشرفت‌های زیادی داشتیم. دقیقاً همان کاری را انجام دادیم که می‌خواستیم انجام دهیم. می‌خواستیم یک سازوکار برای باز نگه داشتن تنگه هرمز ایجاد کنیم. این تنگه باز است. می‌خواستیم مطمئن شویم که یک سازوکار ایجاد می‌کنیم تا وقتی درگیری‌هایی که اجتناب‌ناپذیر هستند پیش می‌آیند، بتوانیم آن‌ها را مدیریت کنیم. همان‌طور که ترامپ گفت، گاهی آتش‌بس‌ها یعنی فقط کمتر تیراندازی می‌شود. اما می‌خواستیم مطمئن شویم یک هماهنگی درست برقرار است تا اگر تیراندازی رخ داد، اگر حزب‌ الله به اسرائیل شلیک کرد یا اسرائیل پاسخ داد، واقعاً با هم در ارتباط باشیم و بفهمیم چگونه می‌توان تیراندازی را متوقف کرد. ایرانی‌ها پذیرفته‌اند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دوباره به کشورشان بازگردند. من نمی‌توانم ۶۰ روز آینده اینجا بمانم. به آمریکا برمی‌گردم. تیم‌های فنی کار خواهند کرد. توافق نهایی مثل یک خانه است. ما فونداسیون را ساختیم. هنوز خانه ساخته نشده، اما پایه‌گذاری موفقی انجام داده‌ایم. ایرانی‌ها تهدید کرده بودند که از مذاکرات خارج می‌شوند، یا حداقل در شبکه‌های اجتماعی چنین تهدیدهایی مطرح شده بود. اما خارج نشدند. دیروز به ایرانی‌ها گفتیم: «وقتی شما چیزی می‌گویید که نسل ما آن را “حرف‌های بی‌ارزش” (trash talk) می‌نامد، نباید انتظار داشته باشید ترامپ واکنش نشان ندهد.» وقتی آن‌ها چیزهایی می‌گویند که درست نیست، ترامپ پاسخ خواهد داد. گاهی یک فرد پایین‌رتبه یک پهپاد شلیک می‌کند که از سوی فرماندهی عالی تأیید نشده است. طبیعتاً اسرائیل باید پاسخ بدهد، اما می‌توانستیم به وضعیت آرام‌تری برسیم اگر اسرائیل در چارچوب گفت‌وگوی جاری بین حزب‌الله، لبنان، اسرائیل و سایر طرف‌های منطقه پاسخ دهد. اسرائیل و همه کشورهای منطقه حق دفاع از خود را دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، احتمالاً وضعیت لبنان آرام‌ترین حالت خود را داشته است. ۲۴ ساعت قبل از آن هم نسبتاً خوب بود. البته حدود ۷۲ ساعت پیش درگیری‌هایی وجود داشت. این یک روند در حال پیشرفت است. خبرنگار: آیا آمریکا می‌خواهد اسرائیل از جنوب لبنان عقب ‌نشینی کند؟ جی‌دی ونس: اسرائیلی ‌ها به‌وضوح گفته ‌اند که هیچ نیت سرزمینی در جنوب لبنان ندارند. دلیل حضور آن‌ها این است که نگران حضور نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان هستند. ما معتقدیم می‌توان به نقطه‌ای رسید که هم تمامیت ارضی لبنان و هم امنیت اسرائیل حفظ شود. این توافقی نیست که آمریکا به منطقه تحمیل کند. این توافقی است که منطقه خودش به‌شدت از آمریکا خواسته آن را برقرار کند. کاری که جرد و قطری‌ ها و کل تیم انجام دادند، از نظر من یک توافق کلاسیک ترامپ است. اگر دارایی‌های ایران روزی آزاد شوند، آن‌ها کشاورزان آمریکایی را ثروتمندتر می‌کنند و به تغذیه مردم ایران کمک خواهند کرد. @Military_zone_magazine ✍بنگاه معاملاتی جی.دی.ونس 🆔️@J.RAZMAA             @رصدامورسیاسی_نبردروایتها_درجنگ_ضدصهیونیزم_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما                         کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
⭕️ قطر: مسائلی مانند موضوع هسته‌ای میان واشنگتن و تهران در حال بررسی است 🔺محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به الجزیره گفت که با یادداشت تفاهم میان امریکا و ایران به پایان جنگ دست یافتیم. 🔸️بن عبدالرحمن در ادامه هدف از یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران را توقف جنگ و زمینه‌سازی مذاکرات اعلام کرد. 🔸️وی اظهار داشت که مسائلی مانند موضوع هسته‌ای میان واشنگتن و تهران و مسائلی دیگر مانند امنیت و تنگه هرمز، با منطقه در حال بررسی است. 🔰نخست وزیر قطر بیان کرد که یادداشت تفاهم میان ایران و امریکا یک چارچوب کاری نهادی برای فرآیند مذاکرات ایجاد می‌کند 🔸️وی افزود که این یادداشت تفاهم علاوه بر جنبه‌های سیاسی، شامل عناصر فنی دیگری است. 🔸️بن عبدالرحمن توضیح داد که یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن مبتنی بر تعهد دو طرف به برگزاری نشست‌های دوره‌ای و حل مناقشات است. 🔸️نخست وزیر قطر اظهار داشت که چارچوب نهادی که دیروز ارائه شده، خوب است و بررسی‌های فنی ادامه دارد. 🔸️بن عبدالرحمن گفت که ما پایه‌ها را بنا نهادیم و اکنون زمان ایجاد توافق نهایی میان واشنگتن و تهران است. 🔰نخست وزیر قطر: ما به مشکلات مربوط به لبنان و تنگه هرمز رسیدگی و برای حل آنها سازوکارهایی وضع کردیم. 🔸️نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد که باید هوشیار بود چرا که با وجود اراده، برخی شرایط خارجی وجود دارد که ممکن است بر مذاکرات تاثیر بگذارد. 🔸️بن عبدالرحمن به وجود اراده سیاسی تمامی طرف‌ها برای انجام مذاکرات اشاره کرد. 🔸️وی بیان کرد که با پاکستان برای وضع چارچوبی که روند مذاکرات را حفظ و آن را قوی‌تر می‌کند، همکاری کردیم. نخست وزیر قطر ادامه داد که با پاکستان در راستای ایجاد راه‌حل‌هایی برای از میان بردن شکاف میان طرف‌ها به میانجیگری ادامه می‌دهیم. 🔸️بن عبدالرحمن افزود که اولویت کشور قطر مهار آتش در منطقه و رسیدن به مرحله آرامش است. 🔸️وی اظهار داشت که راه‌حل باید دیپلماتیک باشد تا از تشدید بحران و خروج آن از کنترل، جلوگیری شود. ✍بنگاه معاملاتی جی.دی.ونس و شرکا🤗 🆔️@J.RAZMAA @رصدامورسیاسی_نبردروایتها_درجنگ_ضدصهیونیزم_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما                         کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
🔹خبرگزاری عمان نوشت سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران بر سر گفتگو از طریق یک کارگروه مشترک درباره مدیریت آینده هرمز توافق کرده‌اند ‌ 🔺 انصارالله: یمن در تفاهم ایران و آمریکا مطرح است محمد الفرح، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله: 🔹 بدون تردید یمن همواره در پشت‌پرده‌ گفتگوها میان ایران و آمریکا حضور داشته است؛ چرا که تفکیک آن از صحنه‌ کلی منطقه‌ای ممکن نیست 🔹یمن، به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از محور جهاد و مقاومت، تصمیم‌گیرنده مستقل در امور خود است و هر توافقی که تنش‌ها را در منطقه کاهش دهد، می‌تواند فرصتی برای حل‌وفصل بحران یمن فراهم کند، مشروط بر اینکه واقعیت‌های جدید میدانی و توازن قوای جدید به رسمیت شناخته شود ‌ 🔺️ منبع نظامی: فقط تعداد معینی از شناورها اجازۀ عبور از تنگه هرمز را دارند 🔹یک منبع نظامی با اشاره به وضعیت تردد کشتی ها در تنگه هرمز، دربارۀ آخرین وضعیت ترددها به خبرنگار فارس گفت: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با نیروی دریایی سپاه، روزانه تنها تعداد معینی از شناورها مجاز به عبور از تنگه هرمز هستند 🔹 این تعداد از شناورها به‌صورت روزانه و متناسب با شرایط، متغیر خواهد بود. 💢 نان در تهران، شبانه گران شد؛⁉️ 🔹رئیس کارگروه آرد و نان: طبق مصوبه استانداری تهران از شب گذشته قیمت نان با آرد دولتی افزایش پیدا کرد 🔹در حال حاضر قیمت نان بربری از ۵۳۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان، سنگک از ۷۶۰۰ تومان به ۱۵۵۰۰ تومان، لواش از ۱۴۰۰ تومان به ۲۷۰۰ تومان افزایش یافته است. 🆔️@J.RAZMAA @رصدامورسیاسی_نبردروایتها_درجنگ_ضدصهیونیزم_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما                         کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa
اهم اخبار ۱۲ ساعت گذشت :🔻 🔹 وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور مجوز عمومی، تولید، فروش، حمل و تخلیه نفت خام، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با منشا ایران را تا ۳۰ مرداد مجاز اعلام کرد ‌ 🔺️ نفتکش‌های قطر با مجوز ایران وارد مسیر هرمز شدند 🔹️داده‌های شرکت کپلر نشان می‌دهد که چهار فروند نفتکش حامل گاز طبیعی مایع متعلق به قطر، امروز در مسیر ورود به تنگه هرمز قرار دارند 🔹️بر اساس گزارش رویترز، نفتکش‌های «وادی السیل»، «مکینس»، «السد» و «مسیمیر» برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ در منطقه، از مسیر آبی ایران وارد این آبراه می‌شوند ‌ 🔺️ نخست‌وزیر قطر: نشست امنیتی ایران و کشورهای خلیج فارس در راه است محمد بن عبدالرحمن آل ثانی: 🔹در مرحله بعدی مذاکرات ایران و آمریکا، نشستی با حضور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای بررسی «امنیت منطقه» برگزار خواهد شد ‌ 🔺️ بقائی: تعامل ایران با آژانس به روال جاری ادامه خواهد یافت، به هیچ کس تعهدی ندادیم سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹 تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت 🔹بنا به گفته مقام‌های مطلع از محتوای مذاکرات دیروز در سوئیس تهران در طول مذاکرات ۱۸ ساعته، در مورد پرونده هسته‌ای مذاکره‌ای انجام نداده‌است و تعهد جدیدی نپذیرفته‌ است. آغاز مذاکرات هسته‌ای در چارچوب تفاهم‌نامه اسلام‌آباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، منوط به اجرای بند ۱۳ تفاهم‌نامه است. ‌ 🔺️ سفر قالیباف به عمان برای گفتگو درباره تنگه هرمز 🔹محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، دقایقی پیش برای دیدار با سلطان عمان و گفتگو پیرامون ارتقای همکاری‌های دوجانبه و ترتیبات اداره تنگه هرمز، تهران را به مقصد مسقط ترک کرد. سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، در این سفر او را همراهی می‌کند ‌ 🔺️ رایزنی امنیتی هند و ایران در دهلی‌نو 🔹مشاور امنیت ملی هند در دیدار با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو درباره تحولات خاورمیانه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد 🔹دو طرف در این دیدار درباره تحولات خاورمیانه تبادل نظر کردند ‌ 🔷️یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات: 🔹️صرف شدن پول های بلوکه شده ایران برای خرید غلات آمریکایی واقعیت ندارد و در هیچ تفاهمی ذکر نشده است ‌ 🔺️ تاکید ایران و روسیه بر خروج فوری نیروهای صهیونیستی از لبنان وزارت امور خارجه روسیه: 🔹ایران و روسیه بر لزوم خروج سریع نیروهای صهیونیستی از لبنان تاکید کردند ‌ 💢 بیانیه عمان از دیدار هیأت ایرانی با هیثم بن طارق 🔹خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد که سلطان هیثم بن طارق امروز در کاخ «البرکه العامر» میزبان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، بوده است 🔹بر اساس این بیانیه، در این دیدار آخرین تحولات مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیأت ایرانی توضیحاتی درباره روند گفت‌وگوها و مسیرهای مختلف آن ارائه کرد 🔹خبرگزاری رسمی عمان افزود: سلطان عمان پس از استماع گزارش هیأت ایرانی، حمایت خود را از روند مذاکرات اعلام کرد و برای موفقیت این گفت‌وگوها و دستیابی به نتایج مثبت ابراز امیدواری کرد ‌ 🔺️ امیر پوردستان: آمادهٔ عملیات پیش‌دستانه هستیم رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ارتش: 🔹در دکترین تهاجمی، عملیات پیش‌دستانه نیز تعریف شده است و چنانچه مصلحت نظام ایجاب کند، ممکن است با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه در عرصه‌های ناشناخته، دشمن را به‌شدت غافلگیر کنیم 🔹نیروهای مسلح هنوز بخش مهمی از توانمندی‌های خود را عملیاتی نکرده‌اند و دشمن می‌داند که در صورت ارتکاب هرگونه خطایی، با پاسخی فراتر از مرزها و تنگهٔ هرمز مواجه خواهد شد 🔹در یک ‌ماه اخیر، ما چند نوبت تا پای جنگ با رژیم صهیونیستی رفتیم؛ لانچرها آماده و دست‌ها روی ماشه بود تا در صورت عدم عقب‌نشینی اسرائیل، جنگ آغاز شود 🔹تهدیدات قاطع ایران سبب شد تا آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ، به رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات به جنوب لبنان فشار بیاورد ‌ 🔺️ توافق ایران و عمان بر سر گفتگو از طریق کارگروه مشترک درباره مدیریت هرمز