eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
983 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
7.2هزار ویدیو
187 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️کرمان قبل و بعد انفجار❤️ جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی مص
⚫️ امام زمان عج تسلیت ، خانواده معظم شهدا تسلیت ، مقام معظم رهبری تسلیت ، ایران عزیز تسلیت🌷 جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی مص
این بشر در کانادا مقیم شده است!!! ایران در صیانت و هدایت کارگزاران خود دچار ضعف است. کانادا بهشت اختلاس گران و فراریان است . امثال و مشابه این موجود در حاکمیت وجود دارد🤯 عضو شورای اسلامی شهر و رییس شورای اسلامی شهرستان فاروج – عضو شورای توسعه و برنامه ریزی استانداری خراسان شمالی – عضو هیات مدیره موسسه مطالعات عالی برنامه ریزی ومدیریت توسعه – عضو هیات رئیسه وسخنگوی شورای عالی استانهای کشور – نماینده شوراهای اسلامی سراسر کشور در مجلس شورای اسلامی – مشاور رییس شورای عالی استان‌ها (مهندس چمران) در امر نظارت برعملکرد دستگاههای اجرایی کشور – دبیر کمیسیون برنامه ریزی شورای دستگاههای نظارتی کشور – دبیر شورای راهبردی سازمان اکوسای (موسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو) – مشاور رییس کل، مدیرکل حوزه ریاست و دبیر شورای معاونین دیوان محاسبات کشور – عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران – رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور – عضو شورای معاونین وزارت کشور – رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان او از اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی است و مدتی نیز در دفتر او مشغول به کار بوده است.
در صدر اسلام ظاهر سازی و مرام ظاهری غاصبان ولایت، قاتلان عصمت کبری را مطالعه کنیم؛ که حداقل ظاهر را حفظ می کردند و تیشه به ریشه می زدند، برخی مدیران بی حیا و طغیانگر در بلاد تشیع، هم ریشه می زنند هم ظاهر را حفظ نمی کنند و اعتقادات مردم را به آتش می کشند. جهاد تبیین و بصیرت یعنی شناخت دقیق مرز های اعتقادی و اخلاقی اسلام، کشف انحراف و امر به معروف و نهی از منکر قاطع و موثر. به صحنه ای از تاریخ بنگریم👇 ابوبکر پیش از حکومت گوسفند و شتر همسایگان بی‌سرپرست و ناتوانش را می‌دوشید چون به حکومت رسید شنید پیرزن همسایه گفت از امروز کسی نداریم که برایمان شیر بدوشد ابوبکر فوراً به او گفت چرا به جان خودم باز هم خواهم دوشید. اثاثیه کلبه فقیرانه‌اش را پس از حکومت تغییر نداد و به حساب خزانه کشور تجملاتی بر آن نیفزود و نه حتی از مال شخصی خود، بلکه باقی مانده اموالش را صرف نیازمندان کرد. همچنان در منزل محقری که در "سخح" مدینه داشت می‌زیست هر صبح و شام پیاده به مدینه می‌آمد وگاه سوار می‌شد؛ بر اسب خود می‌نشست نه بر اسب بیت المال. تا آنکه کثرت وظایف حکومتی او را ناچار به اقامت در مدینه کرد ابتدا از بیت المال مواجب نمی‌ستاند بلکه از بازرگانی همیشه‌اش امرار معاش می‌نمود. ولی بعد مردم گفتند که حکومت با تجارت شخصی جور نیست! پرسید پس از چه راه گذران کنم؟؟ چاره دید که مواجبی بستاند، قدر خوراک خود و خانواده‌اش در ازای ترک تجارت و صرف وقت برای حکومت.(دو درهم در روز) با این همه به هنگام مرگ وصیت کرد که به اندازه تمام مواجبی که از بیت المال گرفته است از اموال اش بازگیرند و به خزانه بیت المال بریزند.
فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ ایها المسلمون؟ غاصبان ولایت را لعن می کنیم(اللهم العن الجبت و الطاغوت) ولی از غاصبان ، یاغی تر شدیم... با ریش بهتر ریشه را می زنیم ، طاغوتی فکر می کنیم ، قارونی زندگی می کنیم ، فرعونی با مردم مراوده می کنیم ، هامانی در فسق مسابقه می دهیم ، سرمایه داری را تبلیغ می کنیم ، ربا از بانک می نوشیم و ۱۷ رکعت نماز و دو مجلس عزا هم به تنگ وجدان می چسبانیم ، و رگ گردنمان در شعار دفاع از ولایت متورم است . بنده در این سالهای انقلاب دریافته ام ؛ آنها که بیشتر از عمل، برای دفاع از ولایت داد میزنند بیشتر از همه به ریشه اسلام کارد میزنند. أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ ایها المسلمون؟ غاصبان ولایت را لعن می کنیم(اللهم العن الجبت و الطاغوت) ولی از
سلام مطلب خوب فقط یک اشکال دارد درموردبانک وربا در شرایط حاضر که مصوبات مجلس از فیلتر شورای نگهبان می‌گذارد ویک مجتهد نظارت دارد وبه راه دیگر هم فقها نرسیدن آیا حکم خوردن کوشت میت را ندارند
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
سلام مطلب خوب فقط یک اشکال دارد درموردبانک وربا در شرایط حاضر که مصوبات مجلس از فیلتر شورای نگهبا
سلام علیکم احسنت به حسن دقت شما و تشکر أکل میته و خوردن گوشت مُردار در اضطرار می باشد؛ این پدیده شوم حرام پراکنی بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، قابل پذیرش نیست. بانک ها تا دهه هفتاد قابل مهار بودند، اما اراده ای جدی و پیگیر جهت کنترل این خطای اقتصادی وجود نداشت و هنوز هم ندارد.
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تولید کلاه شرعی 👆👆 تحریم «ربا» حداقل در هفت آیه از قرآن کریم به وضوح دیده می شود و قرآن مجید به شدت هر نوع رباخواری را تحریم می کند. در آيات ۲۷۸و ۲۷۹ سوره بقره مسأله تحريم ربا با وضوح بيشترى مشاهده مى شود. نخست روى سخن را به همه افراد با ايمان و خداجوى كرده و با صرا‌حت و قاطعيّت مى فرمايد: (اى كسانى كه ايمان آورده ايد تقواى الهى پيشه كنيد و آنچه از مطالبات ربا باقى مانده رها سازيد اگر ايمان داريد)؛ «يـا اَيُّهَا الَّذينَ ءامَنوا اتَّقوا اللّهَ و ذَرُوا ما بَقِىَ مِنَ الرِّبا اِن كُنتُم مُؤمِنين». اين آيه هنگامى نازل شد كه آلودگى به رباخوارى به طور گسترده مردم مكّه و مدينه را فرا گرفته بود، و قرآن دستور داد وام هاى ربوى در هر مرحله اى هست متوقّف گردد. سپس با لحنى به شدّت تهديدآميز مى افزايد: (اگر فرمان الهى را ـ دائر بر ترك رباخوارى ـ اطاعت نكنيد، خدا و پيامبرش به شما اعلان جنگ مى دهد)؛«فَاِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأذَنُوا بِحَرب مِنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ». بسيارى گمان مى كنند معنای اين جمله آن است كه (شما اعلان جنگ با خدا كنيد) در حالى كه جمله «فَأذَنُوا» با توجّه به مفهوم لغوى آن معنايش اين است كه خدا و پيامبر به شما اعلان جنگ مى دهند و نيز مفهومش اين است كه پيغمبر اكرم(ص) از آن زمان مأمور شد كه اگر رباخواران دست از كار زشت خود نكشند با توسّل به اسلحه و نيروى نظامى آنها را بر سر جاى خود بنشاند. به هر حال چنين تعبير تندى در قرآن درباره هيچ گناهى از گناهان وارد نشده و نشان مى دهد كه رباخوارى از ديده گاه اسلام تا اين حدّ خطرناك و پرمفسده است. حرام خواران# حسین را کشتند# مبانی محرم#
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  لَيَأتِيَنَّ على الناسِ زَمانٌ لا يَبقى أحَدٌ ، إلاّ أكَلَ الربا. فإن لَم يَأْكُلهُ ، أصابَهُ مِن غُبارِهِ روزگارى بر مردم فرا رسد كه همه ربا خوار شوند و اگر هم كسى ربا نخورد، گَردِ آن بر دامنش بنشيند . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  دِرهَمُ ربا أعظَمُ عِندَ اللّه ِ عزّ و جلّ مِن سَبعينَ زَنيةً كلّها بِذاتِ مَحرمٍ في بيتِ اللّه ِ الحـرامِ . يك درهم ربا نزد خداوند عزّ و جلّ بدتر از هفتاد بار زنا كردن است كه همه آنها با محارم و در خانه خدا باشد . ( كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۳۶۷/۵۷۶۲ امام صادق عليه السلام : دِرهَمُ ربا أعظَمُ عِندَ اللّه ِ مِن ثلاثينَ زَنيةً كُلَّها بذاتِ مَحرَمٍ مِثلِ خالَةٍ و عَمّةٍ . يك درهم ربا نزد خدا بدتر است از سى بار زنا كردن با محارم خود ؛ مانند خاله و عمّه . ( الأمالي للصدوق : ۲۴۸/۲۶۹ ) امام رضا عليه السلام : اِعلَم ـ يَرحَمُكَ اللّه ُ ـ  أنَّ  الرِّبا  ،  حَرامٌ سُحتٌ مِن الكبائرِ و ممّا قد وَعَدَ اللّه ُ علَيهِ النارَ  ؛ فَنَعُوذُ بِاللّه ِ مِنها  و هُو مُحَرَّمٌ على لِسانِ كُلِّ نَبيٍّ و في كُلِّ كتابٍ . خدايت رحمت كناد! بدان كه ربا ، حرام و از گناهان كبيره است و خداوند بر آن وعده آتش داده است ؛ پناه مى بريم به خداوند از ربا . ربا را همه پيامبران و همه كتابهاى آسمانى حرام كرده اند . حرام خواران# حسین را کشتند# مبانی محرم#
حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) : اما مسئله بانک از مسائل مهمی است که چنانچه ربا از بانک حذف نشود، مشمول آیه شریفه و روایات کثیره می‌شویم که آیه شریفه می‌فرماید کسانی که ربا می‌خورند اینها اعلام جنگ با خدا و پیغمبر می‌کنند. این تعبیر در کم جایی واقع شده است که اعلان جنگ است بین کسانی که می‌خواهند ربا بخورند با خدا و پیغمبر. روایات بسیار ما داریم که هیچ جای شبهه در این روایات نیست که در بعضی از آنها تعبیری شده است که شاید برای هیچ چیز نشده است که یک درهم ربا شدتش بیشتر است از اینکه هفتاد زنا بکند کسی با محرم خودش، با عمه خودش، با خاله خودش، با خواهر خودش. و اگر چنانچه ربا در یک کشوری مثل کشور ما خدای نخواسته، باز در بانکش، در تجارتش، در بین مردمش باشد، ما نمی‌توانیم بگوییم که ما جمهوریمان جمهوری اسلامی است، محتوای جمهوری، اسلامی است.  مقام معظم رهبری : در صورتی که سپردن این اموال به بانک به عنوان قرض و به شرط سود و یا مبتنی بر آن باشد، واضح است که این همان قرض ربوی است که از نظر تکلیفی حرام می باشد و سود مورد نظر هم همان رباست که شرعاً حرام می باشد. آیت الله جوادی آملی : قرآن، شیطان را مستکبر معرفی کرده ولی من به خاطر ندارم محاربه به شیطان نسبت داده شود ولی فرمود بانک‌های ربوی، محارب هستند،در حال حاضر ۸۰ درصد مردم با ربا و سودهای کلانی که بانک‌ها دریافت می‌کنند سروکار دارند. بانک‌های ربوی خون مردم را می‌مکند حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است، زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می‌شود. حرام خواران# حسین را کشتند# مبانی محرم#