هدایت شده از سخن من
سخن من: رفتارمذهبی زنان در ایران همواره در نظام های گفتمانی مختلف معانی متفاوت وبا منافع مادی وعلائق ایدئولوژیک کشورهای خارجی ونظام سلطه ارتباط وثیقی پیدا کرده است. مقابله نهادهای فکری وسیاسی غرب با رفتار مذهبی زنان در ایران وتلاش برای تغییر آن نیز با منافع نظام سرمایه داری وباز تولید گفتمان لیبرالیسم در سطح جهانی نسبت دارد."جوزف نای"استاد دانشگاه هاروارد،عضو برجسته مرکز وودرو ویلسون ومبدع نظریه قدرت نرم در مورد مواجهه نرم با ایران گفته است: "تغییرات فرهنگی واجتماعی ایران در دراز مدت به سمت مطلوب غرب در حرکت است وما نباید با اقدامات سخت وخشن وسریع سرمایه های خود را در ایران به باد بدهیم." "مارتین ایندایک" معاون سابق اجرائی رئیس جمهور آمریکا وعضو برجسته مرکز سابان برای سیاستگذاری آسیای غربی، سیاست آمریکا برای مقابله با ایران را "حجاب زدایی" از جامعه زنان ایران دانسته واظهارداشته است:"پروژه فعلی ما این است که حجاب را از زنان ایرانی بگیریم."!
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: اتاق فکرهای غرب،پوشش مذهبی زنان را به مثابه دال مرکزی گفتمان جمهوری اسلامی می دانند ودرصدد برآمده اندتا این باربه بهانه فوت مرحومه مهسا امینی با بی اعتبار کردن ومعنا زدایی از این دال مرکزی به هدف خود،یعنی"نفوذ اجتماعی"برسند!برخلاف نفوذ سیاسی واقتصادی،نفوذ اجتماعی غرب در ایران بسیار عمیق،پیچیده وناملموس است.علی رغم روشن بودن بخشی از اهداف پشت پرده پروژه نفوذ اجتماعی در جامعه زنان ایرانی از کانال تغییر رفتار مذهبی آنان،موشکافی دقیق این رخنه اجتماعی_اطلاعاتی با توجه به زنانه شدن بسیاری از تحولات در فضای جهانی حائز اهمیت ویژه ای است.مراکز فکری وابسته به غرب با طبقه بندی کردن مسیرهای نفوذ در کوچک ترین واحد اجتماع یعنی خانواده،ارزش های منحط غربی را به مرور از طریق آموزش گسترش می دهند تا جای خوب وبد وزشت وزیبا در زندگی زنان با سرعتی حداقلی ودر بازه زمانی چند نسل تغییر یابد.مسیر ایجاد این تغییر وتحول عظیم را می توان در دو حوزه دنبال کرد. بخشی ازآن برآمده از تغییر ذائقه مدیران وکارگزاران دولتی است .مدیرانی که از بینش اسلامی حداقلی برخوردار بوده وکماکان غرب را"قبله عالم"وکدخدای جهانی می خوانند واز ارزش های جامعه مدنی غربی چنان صحبت می کنند که گوئی غرب در کانون اخلاق وانسانیت ودیگر بخش های جهان به لحاظ ارزشی در حاشیه این کانون قرار گرفته اند.وبخش دوم این مسیر حاصل نفوذ نرم تفکر غربی در جامعه ایرانی وبین گروه های مختلف اجتماعی وازجمله دنیا طلبی وغفلت برخی خواص وبرجستگان جامعه است،یعنی دو مسیر نفوذ از بالا در بین مدیران ونفوذ در پایین در بین گروه های جامعه وصاحبان مرجعیت اجتماعی.اتاق فکرهای غرب بنا به علل مختلف تاریخی وروان شناختی،جامعه زنان را یکی از مهمترین گروه ها برای پیشبرد پروژه نفوذ در ایران در نظر گرفته اند.زنان کلید فتح جوامع وبهترین مسیر برای ایجاد تغییرات ماندگار اجتماعی محسوب می شوند.از تجربه تاریخی فتح آندلس اسلامی با سرمایه گذاری بر زنان تا تجربه ملی پیروزی انقلاب اسلامی ایران با از خود گذشتگیفداکاری وحمایت ایدئولوژیکی زنان کشورمان،زن کلید دار خصوصی ترین ومهمترین آرمان های جهانی بوده است وتغییر فکر او به تغییر خواست وتمایل یک نسل می انجامد.تغییر ذائقه زنان وزنانه شدن حوزه های مختلف زندگی در کشورهای هدف در پروژه نفوذ،سالهاست به عنوان عامل محرک مراکز فکری غرب برای نفوذ وتغییر رفتار مذهبی زنان عمل می کند.دشمنان در صددند با برجسته کردن موضوعات مربوط به زنان،تغییرات جنسیتی در ایران را در راستای پذیرش ارزش های غربی تحلیل کرده واز این فرآیند تلقی عام وجهانی به دست دهند.آن ها وضعیت کشورهایی را که در این فرآیند جهانی پذیرش ارزش های عام وجهان شمول ادغام نمی شوند واز خود مقاومت نشان می دهند،بحرانی وغیر طبیعی توصیف می کنند.طبق ادعای آنان یکی از ابعاد این ادغام جهانی ارزش زدایی از جامعه وحذف دین از ساحت جامعه است.به ادعای آنان زنان ایرانی نیز یکی از گروه های اجتماعی هستند که در این فرآیند عام وجهانی از رفتار خود ارزش زدایی کرده وبر اساس ارزش های ادعایی جهان شمول(ارزش های لیبرال_دموکراسی غربی)رفتار وآزادی مطلق را مطالبه می نمایند.هرگونه مقاومتی در برابر این موج جهانی باعث ایجادبحران می شود وبنابراین موانع ادغام جهانی را باید حذف کرد.با تحلیل سخنان مدعیان این گزاره های به ظاهر علمی این موضوع روشن می شود که گزاره های آن ها آمیخته به منافع مادی وعلائق ایدئولوژیک نظام غرب است.براین اساس فرآیند جهانی شدن همان جهانی سازی ارزش های غربی در پوشش ادعاهای علمی وحقوق بشری است.جوامعی که بخواهند این فرآیند غربی سازی را به چالش بکشند از جانب نظام سلطه مورد هدف انواع تهدیدات سخت ونرم وجنگ های ترکیبی قرار می گیرند وجمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که با شالوده شکنی از این روایت غربی، امروزمورد هجوم پروژه نفوذ غرب،در ابعاد اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و فرهنگی آن قرار گرفته است.آن ها با رصد مسائل ایران والقای وجود بحران های اخلاقی، اجتماعی وسیاسی متعدد در پی تضعیف وتخطئه ارزش های دینی_ملی_انقلابی وتسهیل فرآیند نفوذ اجتماعی در ایران هستند.این تلاش بی وقفه برای به چالش کشیدن انقلاب اسلامی ایران به عنوان رقیب منافع وارزش های خوددر دستور کارآن هاست وسخت در تلاشندباکادر سازی،شبکه سازی داخلی،تربیت نیرو در پوشش های ظاهرا موجه وبه دور از هرگونه شائبه جرم ،مدیریت بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی زنان را به دست گرفته وباحمایت مالی،معنوی،رسانه ای از پروژه های مهندسی ونفوذ اجتماعی در جامعه ایران وباهیجان آفرینی وتحریک دائمی احساسات دختران ونوجوانان وجوانان آنان را به دام انداخته وباراه اندازی آشوب ها واغتشاشات خیابانی با ایجادوتداوم نا امنی ونشان دادن بی ثباتی در کشورمان موجبات تضعیف کانون های مقاومت در منطقه،وهمزمان شکاف ساختاری میان حاکمیت ومردم
هدایت شده از سخن من
را در داخل کشورفراهم ساخته وازنظام اسلامی، رهبران وارزش های انقلاب اسلامی مشروعیت زدایی نمایند. به طور قطع پشت پرده مدیریت بخش اصلی وقابل توجهی ازسطوح سیاست گذاریهاوراهبریها وعملیاتی آشوب ها واغتشاشات برنامه ریزی شده ۱۴۰۱ توسط آژانس های امنیتی ایالات متحده آمریکا و وزارت خارجه این کشور در حال هدایت است...
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: در این بخش به معرفی برخی از اتاق فکرهای غرب،که حوزه فعالیت وعنوان فعالیت های آن هاتغییر وتاثیر گذاری بررفتارمذهبی زنان ایرانی است خواهم پرداخت: این اتاق های فکر عبارتند از: 👈۱-بنیاد پژوهش های زنان ایران،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: کنفرانس های سالانه بنیاد کمپیین یک میلیون امضا ۲- دانشگاه آستین،حوزه فعالیت: حجاب/عنوان فعالیت: سیاست های پوشش در ایران ۳- موسسه ملی سلامت آمریکا،حوزه فعالیت: پوشش/عنوان فعالیت: تاثیر تکنولوژی شبکه اجتماعی بررفتارمذهبی زنان۴- شبکه زنانی که تحت قوانین اسلامی کار می کنند،حوزه فعالیت: ترویج آزادی های نامشروع/عنوان فعالیت: کمپیین آزادی های یواشکی زنان در ایران ۵- بنیاد دفاع از دمکراسی،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: انتخابات ریاست جمهوری ایران ونقش زنان۶- مرکز بین المللی وودروویلسون،حوزه فعالیت: ازدواج سفید وطلاق/عنوان فعالیت: جدیدترین دغدغه تندروهای ایران،ازدواج سفید ۷- بنیاد دفاع از دموکراسی،حوزه فعالیت: پوشش زنان/عنوان فعالیت: جنگ ایران برسرزنان۸- دیده بان حقوق بشر،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: حقوق زنان در ایران ۹- موسسه خاورمیانه،حوزه فعالیت: پوشش وحجاب/عنوان فعالیت: سیاست روسری در ایران ۱۰- دانشگاه استکهلم،حوزه فعالیت: پوشش وحجاب/عنوان فعالیت: تجربه زنان ایرانی از حجاب اجباری ۱۱- دانشگاه نبراسکا،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: زنان ایرانی،سینمای ایرانی،گفت وگو با سنت وایدئولوژی ... در چهارچوب گفتمانی غرب،با استفاده از مقولاتی همچون: دموکراسی،سبک زندگی،آزادی،برابری جنسیتی وحقوق بشر همواره تلاش می شود تا پوشش ورفتار مذهبی زنان در جوامع اسلامی وبه خصوص ایران مغایر با ارزش های دموکراسی وحقوق بشر غربی جلوه داده شود،واین تقابل گفتمانی در موضوع زنان ورفتار مذهبی آن ها، در تمامی پروژه های به اصطلاح تحقیقاتی وگزارش های راهبردی و تحلیل ها وخروجی های این اتاق فکرها با ویژگی دوگانه سازی در حوزه رفتار مذهبی زنان مشهود وجایگاه واهمیت فراوانی یافته است،وتلاش می شود تا اسلام را ناقض حقوق زنان وغرب را مدافع حقوق زنان جلوه دهند.
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: اتاق فکرهای غرب با همکاری نهادهای اجرایی نظام سلطه از راهبردهای ایدئولوژیک وجهت دار مختلفی برای تسهیل پروژه نفوذ در کشورهای هدف خود وبویژه در ایران استفاده می کنندراهبرد"برجسته سازی"یکی از این راهبرد هاست که به معنای برجسته ساختن وجوه مثبت گفتمان خودی و وجوه منفی گفتمان دیگری است. راهبرد "حاشیه رانی"دومین، راهبرد اتاق فکرهای غرب در این حوزه است.حاشیه رانی به معنای حذف ونادیده گرفتن وجوه مثبت گفتمان غیر و وجوه منفی گفتمان خودی است.مثلا نادیده گرفتن پیامدهاب مخرب ازدواج سفید که گفتمان غرب مروج آن است یا برجسته کردن خشونت های جنسیتی به عنوان پیامد سیاست های جنسیتی گفتمان اسلامی(در صورتی که خشونت های جنسی با رفتار مذهبی زنان ارتباط منطقی ندارد)یا نادیده گرفتن وجوه مثبت گفتمان اسلامی در حوزه رفتار مذهبی زنان،مانند خانواده محوری وتاکید گفتمان اسلامی بر روابط جنسی مشروع. ازترکیب این دو راهبرد اصلی چهار راهبرد ایدئولوژیک زیر بدست می آید: برجسته سازی وجوه مثبت خود ، برجسته سازی وجوه منفی دیگری، به حاشیه راندن وجوه منفی خود، به حاشیه راندن وجوه مثبت دیگری ،بدنبال راهبردهای "برجسته سازی "و"حاشیه رانی "،سومین راهبرد"قطبی سازی" به معنای تفکیک وتمایز بین خودی وغیر خودی است.طیف خودی مثبت وطیف غیر خودی قطب منفی را تشکیل می دهند.علاوه بر این ها،اتاق فکرهای غرب در تقابل گفتمانی خود با نظام معنایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفتار مذهبی زنان،از دو راهبرد"بزرگ نمایی"به معنای مبالغه در واقعیت ها به شکلی هدفمند وبه نفع فرد یا گروهی خاص وراهبرد"گواه سازی"به معنای استناد به واقعیت ها وشواهد عینی به منظور اعتبار بخشی به کلام وگفتار نیز بهره می برند.که در بخش های بعدی به تحلیل این راهبردهای غربی ها در زمینه تغییر رفتار مذهبی زنان خواهم پرداخت.
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من:روند کنونی نظام سرمایه داری غربی،ورویارویی اسلام وغرب ودامن زدن به جریان دوگانه حامی وناقض حقوق زنان در محافل دانشگاهی وحوزه های رسمی سیاسی _فرهنگی وغیررسمی غرب به عنوان یک راهبرد قدمتی دیرینه در تاریخ داشته است،اما درچند دهه اخیرنیز،سیری صعودی یافته است.هم اکنون اتاق فکرهای زیادی فعال شده اند،برای مثال گزارشات "سازمان دیده بان حقوق بشر آمریکا" در خصوص وضعیت حقوق زنان ایرانی از آن جمله است.این گزارشات ادعا می کنند،زنان ایرانی با تبعیض ونابرابری در حوزه هایی مانند ازدواج،طلاق ودیگر مسائل جنسیتی مواجه هستند.این سازمان در گزارش خود با عنوان حقوق زنان در ایران وتحلیل نهایی خود، امر جنسیتی را به دیگر حوزه ها تعمیم داده واستدلال می کند که حقوق بشر در ایران وضعیت مناسبی ندارد ومحدودیت های شدیدی برای آزادی بیان در ایران وجود دارد وایران بیشترین تعداد زندانیان فعال مدنی،روزنامه نگاران و..را در خود دارد.همین گزارش،فرآیند جهت دار غرب را به خوبی آشکار می کند.اتاق فکر های غرب با استفاده از راهبرد "گواه سازی" واستناد به منع ورود زنان به ورزشگاه ها،ادعا می کنند که زنان در ایران از تبعیض ها ونابرابری های جنسیتی گسترده ای رنج می برند وبدین گونه با راهبردی ایدئولوژیک ادعای خود را منطبق با واقعیت ها نشان می دهند.راهبرد دیگر آن ها در حوزه مسائل مربوط به زنان،"بزرگ نمایی "مسائل جزیی وحاشیه ای است.آن ها به مسائلی توجه نشان می دهند که چندان رایج وشایع نیست وافراد اندکی درگیر آن هستند واین مشکلات حاشیه ای وجزیی را در کنار مشکلات نه چندان مهم وهمه گیری مانند پوشش،ازدواج،طلاق،حق نگهداری کودک،اذن شوهر برای همسر و...قرار می دهند وبا این ترفند ادعای خود را بر آن سوار می کنند.در همین خصوص"موسسه خاورمیانه" واقع در واشنگتن نیز در گزارشی با عنوان"روسری در ایران"نحوه پوشش زنان ایرانی در فضای مجازی را بهانه ای برای ادعای مخالفت نظام اسلامی با آزادی زنان قرار می دهد.براساس ادعای این گزارش،تفسیر واجرای قوانین اسلامی به ویژه حجاب توسط زنان ایرانی،شبیه بازی موش وگربه است.از زمان تصویب نخستین قوانین در نظام جمهوری اسلامی ایران،حجاب برای زنان به یک قانون اجباری تبدیل شده ورعایت نکردن آن توسط زنان متضمن تنبیهات قضایی بوده است.در ادامه گزارش به شکل هدفمندی استدلال شده که علی رغم آن که بسیاری از زنان در ایران به اختیار خود حجاب می کنند،اما خیلی از زنان در گوشه وکنار ایران،با موقعیت های سیاسی_اجتماعی متفاوت،هنوز در مقابل محدودیت های حجاب مقاومت می کنند و"مبارزه بین آن ها ومقامات وشهروندان محافظه کار" همچنان ادامه دارد.این گزارش با استفاده از راهبرد "بزرگ نمایی"چنین وانمود می کند که حجاب وپوشش اختیاری خواست همگان است،در حالی که اکثریت زنان ایرانی حجاب را یک ارزش دینی وملی می دانند.در ادامه نیز با راهبرد "گواه سازی" در حالی که اسید پاشی روی صورت زنان جوان در شهر اصفهان را واکنشی به پوشش غیر اسلامی زنان بد حجاب از سوی قشر مذهبی جامعه می داند ،به تخطئه ارزش های دینی می پردازد که صد البته چنین اقدامات خشونت آمیز وغیر انسانی هیچ وقت مورد تایید گفتمان حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است.گزارش "سیاست روسری در ایران" به "شبکه های اجتماعی" نیز اشاره کرده ومدعی شده است که شبکه های اجتماعی امکان رهایی زنان از محدودیت های پوشش اسلامی را فراهم کرده اند.چند سال پیش،شش جوان ایرانی شامل سه دختر بدون حجاب،ویدئویی از رقص گروهی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتندبعد از آن،صفحه فیس بوکی با عنوان"آزادی های یواشکی من"ایجاد شد وعکس های سلفی از زنان بدون روسری را به اشتراک گذاشت،زنانی که حجاب خود را برداشته بودند.در این گزارش،اتاق های فکری غرب از راهبرد"گواه سازی"برای القای تقابل خواست زنان با استانداردها وهنجارهای اخلاقی حاکم بر جامعه استفاده کرده اند.آن ها با استناد به یک ویدئوی چند دقیقه ای که توسط چند جوان تهیه شده،چنین وانمود والقاءکردند که نظام ارزشی وقواعد رفتاری در نظام جمهوری اسلامی ایران با خواست جمعی دختران وزنان ایرانی ناسازگار است!!
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: یکی دیگر از مرکز فعال در حوزه تغییررفتار مذهبی زنان در ایران"بنیاد پژوهش های زنان ایران"نام دارد. این بنیاد یک مرکز کاملا فمینیستی است که تمرکز اصلی آن برروی بدن زن وجنسیت زدایی از آن است واعضای آن تلاش می کنند با نگاه وزبانی زنانه به تاریخ ایران بنگرند،تاریخی که نویسندگان آن را مردان می دانند.اعضای بنیاد سعی دارند به بهانه تلاش در جهت حفظ واشاعه آثار زنان ایران برنامه های به شدت جهت دار وایدئولوژیک بنیاد را تعقیب ودر آنها به طور علنی،بر تغییر رفتار مذهبی زنان ومقابله جدی با سیاست های جنسیتی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمایند. این مرکز از زمان تاسیس خود تا کنون ۲۸ کنفرانس برگزار کرد که در آن ها به رفتار مذهبی زنان در ایران پس از انقلاب اسلامی پرداخته است. سخنرانان این کنفرانس ها رفتار مذهبی زنان در گفتمان جمهوری اسلامی ایران را با ایده برابری جنسیتی مغایر دانسته وآن را مصداقی از غلبه گفتمان سنتی مردسالار تلقی کرده وآن رامغایر حقوق بشر خوانده اند. بنیاد پژوهش های زنان ایران در یکی از کنفرانس های سالانه خود،موضوعی با عنوان مبارزات جنبش زنان ایران را برای"حق پوشش آزاد"مورد بحث وبررسی قرار داد.در این کنفرانس این گونه القاء می شد که زنان در دوران پیش از انقلاب اسلامی از آزادی های بیشتری برخوردار بودند وجمهوری اسلامی ایران همواره در برابر مطالبات زنان مقاومت کرده است. ادعای آزادی زنان در رژیم پهلوی ومحدودیت آن ها درجمهوری اسلامی توسط بنیاد در حالی مطرح می شود که جایگاه زنان در دوران پس از انقلاب در نهادهای جمهوری اسلامی مانند: دانشگاه،بازار،اقتصاد،بخش خصوصی ونهادهای سیاسی مانند مجلس شورای اسلامی وشوراهای شهر وروستا،در دوران قبل از انقلاب سابقه نداشته است. زنان در دوران رژیم پهلوی از جایگاه نازلی نسبت به مردان برخوردار بودند وحضور آن ها در عرصه عمومی بیشتر حالت"ابزاری وکالا گونه"داشت. اتاق فکرهای غرب مدعی هستند که در دوران پهلوی زنان ایران از حمایت های سیاسی وحقوقی بیشتری برخوردار بودند و انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی باعث آسیب پذیری بیشتر زنان در حوزه های مختلف اجتماعی وسیاسی شده است،در صورتی که در گفتمان جمهوری اسلامی همیشه به جایگاه زن توجه جدی شده و"طرح سیاست های کلی خانواده" خود گواهی بر این ادعاست. نظام جمهوری اسلامی اگرچه قانون مراقبت از خانواده مصوب در دوره پهلوی(متاثر از نگرش غربی نسبت به زنان)را تعلیق کرد،ولی سیاست های کلی خانواده ودیگر قوانین راجایگزین آن کرد که هم مطابق شریعت اند وهم جایگاه واقعی زن را به او اعطا می کنند. به عنوان نمونه در "بنددوازده قانون سیاست های کلی خانواده" به کرامت و منزلت زن همسنگ با کرامت ومنزلت مرد به شرح زیر پرداخته شده است:"حمایت از عزت وکرامت همسری،نقش مادری وخانه داری زنان ونقش پدری واقتصادی مردان ومسئولیت تربیتی و معنوی زنان و مردان وتوانمند سازی اعضای خانواده در مسئولیت پذیری،تعاملات خانوادگی و ایفای نقش و رسالت خود". همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای حقوق زن و مرد حقوق برابر در نظر گرفته شده وآمده است:"همه افراد ملت اعم از زن ومرد یکسان در حمایت از قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند". بنابر این،این ادعا که حکومت دینی با منزلت و حقوق زنان مغایرت دارد،ادعایی بی اساس بوده و مشخص است که در نظام مبتنی بر احکام دینی منزلت و حقوق زنان به رسمیت شناخته می شود. استفاده ازراهبرد" قطبی سازی"در این موضوع نیز به کار گرفته شده وعاملان سیاست های نفوذ استکبار،سیاست های جنسیتی رژیم پهلوی را که هم راستا با منافع نظام سلطه بوده،به عنوان قطب مثبت وسیاست های جنسیتی جمهوری اسلامی ایران را که در جهت تقویت ارزش های دینی وملی در حوزه رفتار زنان است به عنوان قطب منفی طیف تعریف می کنند واز طریق دوگانه سازی مثبت و منفی جامعه ایران را آماده پذیرش بی چون وچرای القائات خود می کنند. در کنفرانس۲۰۱۷ بنیاد پژوهش های زنان ایران(قرن بیست ویکم،رنسانس زنانه یا واپس گرایی؟)،"آزاده دواچی"از اعضای فمنیست وضدانقلاب این بنیاد،در سخنرانی خود با عنوان"چرا جنبش زنان ایران به تقویت گفتمان سکولاریسم نیازمند است؟"ادعا کرد:"جنبش زنان امرور بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت واشاعه گفتمان سکولاریسم دارد".
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: اتاق فکرهای غرب "ترویج گفتمان سکولاریسم" در بین زنان ایرانی را یکی از راه های مقابله با قوانین اسلامی در حوزه رفتارمذهبی زنان تعریف می کنند،در حالی که این نوع گفتمان هیچ وقت در بین زنان ایرانی جایگاهی نداشته است وبه دلیل زمینه های مذهبی ودینی دیرینه،تقویت وترویج گفتمان سکولاریسم در بین زنان ایرانی ادعایی واهی وبیشتر مبتنی بر القائات ایدئولوژیک وسیاسی است تا واقعیت های جامعه ایران. آن ها با استفاده از راهبرد"برجسته سازی"وجوه مثبت خودساخته ارزش های سکولار ونیزبا به تصویر کشیدن وجوه منفی برساخته ارزش های دینی،وانمود می کنند که سکولاریسم به تقویت آزادی زنان در ایران کمک می کند ونظام دینی از پاسخگویی به خواست آزادی زنان عاجز است. این مراکز از راهبرد"قطبی سازی" به گونه دیگری نیز استفاده می کنند،آن هابا مقایسه وضعیت امروز ایران با دوران قرون وسطی در اروپا سعی می کنند ضمن یکسان انگاری وضعیت امروز جامعه ایران با دوران قرون وسطی گفتمان غرب رابه عنوان گفتمانی متمدن برسازند وهر آنچه را که غیر غربی است به عنوان"دیگری"این گفتمان، در قالب مفاهیمی چون"تحجر"،گذشته گرایی"، "سنتی"، واپسگرا،فناتیک، "غیرمتمدن"،"بربریت"، و...مفصل بندی کنند. مقایسه ای غیرمنطقی وغیر علمی که مبتنی بر روش شناسی مشخصی نیست وهیچ وجه تشابهی بین شرائط امرور جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت کلیسا در قرون وسطی وجود ندارد. آموزه های نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام وقوانین دین مبین اسلام ومتضمن دوشر ط زمان ومکان است،یعنی اجرای احکام و قوانین الهی با توجه به اقتضائات زمانی ومکانی. رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ومشروعیت بالای آن در جهان اسلام نیز همین پویایی وتوجه به اقتضائات زمانی ومکانی بر اساس قوانین اسلامی است.
@hamidvalipour_sokhaneman
هدایت شده از سخن من
سخن من: اعضای اصلی "بنیاد پژوهش های زنان ایران"که غالبا در کنفرانس های سالانه آن حضوری فعال ومستمر دارند"کمپین"های بسیاری برعلیه جمهوری اسلامی راه اندازی کرده اند.
از زمره آنان"سوده نجفی"و"نفیسه آزاد"از اعضای کمپیین"یک میلیون امضا"هستند. کمپینی که شماری از باصطلاح فعالان حقوق زنان در ایران با شعار"تغییر برای برابری"از پنجم شهریور۱۳۸۵ آن را، راه اندازی کرده اند! هدف این طرح جمع آوری دست کم یک میلیون امضا در حمایت از باصطلاح رفع تبعیض های قانونی علیه زنان جامعه ایرانی بوده است! اتاق فکرهای غرب برای تغییر رفتار مذهبی زنان در ایران از طریق افراد ومهره های وابسته به خود برنامه های بسیاری در این راستا "طراحی"ودر" دست اجرا "دارند." فائقه شیرازی" استاد بخش خاورمیانه شناسی دانشگاه آستین در تکزاس آمریکا،یکی از این افراد است که پژوهش های "جهت دار"گسترده ای را پیرامون مسئله زنان در ایران! انجام داده است.او با پژوهش هایی در باره"حجاب" ونوشتن کتاب هایی در این موضوع،پژوهشگران دیگر را در "نحوه برخورد با حجاب"خط دهی،توجیه وراهنمایی می کند. فرد مذکور در کتاب خود با عنوان"سیاست های پوشش در خاورمیانه:مطالعه موردی حجاب در ایران" معتقد است که: "اگرچه منازعات زیادی در خاورمیانه وجود دارد،اما همه این منازعات همراه با موشک وتفنگ نیستند.در حالی که تکنولوژی های مدرن برای کسانی که آرزوی تقویت جامعه پدر سالارانه وگسترش پیام بنیادگرایی را داشتند،بسیار ارزشمند بود،اما زنان ایران از این تکنولوژی ها برای "ساخت شبکه های ارتباطی خود"استفاده می کنند،شبکه هایی که هدف اصلی آن ها کمک به رشد مبارزات حقوق زنان ومطالبه آن از حاکمیت دینی است.وی در همین کتاب به "استفاده زنان از مولفه های نرم قدرت" مانند تکنولوژی برای مقاومت در مقابل گفتمان پدر سالارانه،یا به زعم او"بنیاد گرایی اسلامی" می پردازد. نویسنده کتاب معتقد است که پذیرش یا رد سبک خاصی از پوشش در یک بافت اجتماعی خاص ممکن است دلائل متعددی داشته باشد.مثل فشار محیط کار،تاثیر ومحدودیت های خانواده ای،قوانین دست وپا گیر،ابزارهای اقتصادی یا عقاید مذهبی. وی به منظور پیشبرد ایده خود،دو مفهوم"بنیاد گرایی"و"پدرسالاری" را به شکل هدفمندی طرح می کند،مفاهیمی که در گفتمان غرب رویه مخالفت با حقوق زنان را در پیش گرفته اند.وی با استفاده از راهبرد"قطبی سازی و ذهنیت دو گانه"ضمن القای هم نشینی مفاهیم بنیاد گرایی وپدر سالاری با میراث اسلامی،گفتمان اسلام را مخالف حقوق وآزادی زنان تعریف کرده واستفاده زنان ایران از"ابزارهای فنآورانه"برای"شبکه سازی دربین خود"را یکی از"روش های مقاومت" آن ها در برابرحاکمیت و گفتمان پدر سالاری وبنیادگرایی تصویر می کند.این اقدام ایدئولوژیک اتاق فکرهای غرب،مخاطبان را با دو گانه ای مواجه می سازد که از یک طرف گفتمان اسلامی مرد سالار و بنیادگرا بوده،با حقوق وآزادی زنان ناسازگار است ودر طرف دیگر گفتمان لیبرال_دموکراسی غرب را نشان می دهد که ضمن رد مرد سالاری وبنیاد گرایی،حقوق وآزادی های زنان را به رسمیت می شناسد! یکی دیگر از این مراکز"موسسه ملی سلامت آمریکا"ست.این موسسه در سال۲۰۱۴ در پژوهشی میدانی با عنوان"تاثیر تکنولوژی های شبکه های اجتماعی بر رفتار مذهبی پوشش زنان در ایران"به بررسی تاثیر تکنو لوژی های شبکه های اجتماعی بر رفتار مذهبی زنان ایرانی ونوع نگاه آن ها به پوشش حجاب در این شبکه ها پرداخته است.این، پژوهش بر روی تعدادی از زنان ایرانی بهره مند از شبکه اجتماعی فیس بوک صورت گرفته است.نتایج این پژوهش بر علاقه زنان ایرانی برای نداشتن ویا برداشتن حجاب در فضای مجازی تاکید می کند،در حالی که تعداد کمی از زنان ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند و دوم اینکه بخش عمده ای از زنان حاضر در شبکه اجتماعی فیس بوک رفتاری مطابق با ارزش های مذهبی دارند وعکس های خود را باپوشش اسلامی در این شبکه ها به اشتراک می گذارند. اتاق فکرهای غرب وانمود می کنند که حضور مداوم ومستمر زنان در شبکه های اجتماعی تمایل زنان را در به نمایش گذاشتن عکس های بی حجاب از خود افزایش می دهد. این ادعا وعکس آن،یعنی رابطه بین استفاده کمتر از شبکه های اجتماعی وتمایل به پوشش حجاب،فرضیه ای آزمون نشده است،می توان زنانی را یافت که حضوری مستمر وفعال در شبکه های اجتماعی دارند ودر عین حال به حجاب ودیگر ارزش های دینی نیز پایبند هستند،واز طرف دیگر می توان زنانی را پیدا کرد که فعالیت کمتر دارند یا هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی ندارند،اما اعتقادی به رعایت پوشش اسلامی ندارند.علاوه بر این اگر چنین، ادعایی پذیرفته شود،خود نشان دهنده یکی از آسیب های شبکه های اجتماعی در هدایت شرکت های وابسته به نظام سرمایه داری است که حضور وفعالیت در آن ها موجب تخریب ارزش های انسانی واخلاقی ودینی می شود.
@hamidvalipour_sokhaneman
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
💠درباره لزوم زنده نگه داشتن حوادث تحولی تاریخ:
↙️زنده نگه داشتن حوادث تحوّلیِ تاریخ وظیفهی همه است.
🔻در حوادث بزرگ تاریخی:
🔹یا یک تجربهی گرانبها هست
🔹یا تبیین یک سنّت الهی در طبیعت هست.
👈هر کدام از اینها در خور توجّه، در خور استفادهی تاریخی ملّتها است؛ لذا باید زنده نگه داشته بشود.
📌چرا میگوییم نوزدهم دی قم یک حادثهی تحوّلآفرینِ تاریخی است؟
✅چون از اینجا یک جهاد بزرگی در سراسر کشور آغاز شد که هدف این جهاد هم این بود که ایران عزیز را:
✔️از هاضمهی غرب بیرون بکشد،
✔️مستقلّش کند،
✔️هویّت تاریخیاش را احیا کند.
❌راهبرد جریان باطل، کتمان ایّامالله یا کمرنگ کردن اینجور حوادث است.
👌قرآن ما را به یاد و ذکر اینگونه حوادث امر میکند.
💠نکاتی درباره حادثه نوزدهم دی:
1️⃣درسهای حادثه نوزدهم دی برای ما:
✅سرعت عمل مردم قم در احساس تکلیف
✅به جان خریدن خطرات بزرگ با وجود دیدن دیگر حوادث
✅انجامِ بهنگامِ کار
☝️اگر چنانچه این شرایط را رعایت بکنیم، پیشرفت قطعی است.
2️⃣پشتگرمی غلط رژیم طاغوت به آمریکا در این حادثه
📌چرا رژیم طاغوت که میدانست مردم به این شخصیّت عظیم دلبسته هستند، به خودش جرئت داد و این کار [ اهانت به امام(ره)] را کرد؟
↙️چون پشتش به آمریکا گرم بود.
3️⃣قیام مردم علیه سیطره آمریکا بر ایران
❗️حضور آمریکا در ایرانِ آن روز یک چیز عجیب و غریبی است.
⭕️سال ۴۳ امام را از قم تبعید کردند؛ چرا امام را تبعید کردند؟ امام یک نطقی کرده بود... علیه کاپیتولاسیون.
⚠️از نظر آنها تبعید، تبعیدِ مادامالعمر بود... یعنی نفوذ آمریکا در این کشور تا این حد بود.
💪مردم علیه چنین قدرت متنفّذی در کشور قیام کردند.
4️⃣عدم نفوذ جریانات انحرافی در انقلاب اسلامی
✅این حرکت، حرکتی بود که دیگران نتوانستند واردش بشوند؛ مرعوبش شدند.
👌علّت، این بود که سردمدار این حرکت، در رأس این حرکت، شخصیّتهای دینی بودند.
❇️بالاخره انقلاب اسلامی و این حرکت عظیم که از قم شروع شد، توانست ایران را از پنجهی غارتگر و خونین آمریکا نجات بدهد.
📌و این شد پایه و اساس دشمنی آمریکا با ایران.
✍️همان اوایل انقلاب، رئیسجمهور آمریکا دستور سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را به سازمان سیا صادر میکند.
👇نکتهی جالب توجّه این است که ذکر میکند به چه وسیله ساقط کنید.
📡اوّلین نقطهای که ذکر میکند تبلیغات است.
⚔️۴۳ سال است که این سیاست آمریکا ادامه دارد؛
↙️سیاست هدفگیری سرنگونی جمهوری اسلامی. به چه وسیله؟
به وسیلهی:
📍تحریم
📍نفوذ
📍فشار حدّاکثری
📍ایجاد اتّحادهای ضدّایرانی
📍ایرانستیزی، اسلامستیزی، شیعهستیزی
📌به این وسیلهها، و در رأسش به وسیلهی تبلیغات.
⏫خباثتهایی کردند که حرکت جمهوری اسلامی را کُند کنند.
❇️حالا میشود ما جبران کنیم این کُندی را؟
✔️ بله، میتوانیم. باید بیشتر کار کنیم، بهتر مدیریّت کنیم، مجاهدت خستگیناپذیر کنیم.
👌این کارها در بخشهای علمی شده، در بخشهای دفاعی شده، در خیلی از بخشهای تولیدی شده.
:
💠اشارهای به اغتشاشهای اخیر:
🚨در اغتشاشهای اخیر هم دست دشمن خارجی عیان بود که حالا یک عدّهای انکار کردند.
✖️اینجا هم مهمترین بخش حرکت دشمن مسئلهی تبلیغات بود.
🗣این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و اینها را راه انداختند، هدفشان برطرف کردن ضعفهای کشور نبود؛ هدفشان از بین بردن نقطههای قوّت کشور بود.
🔻میخواستند نقاط قوّت ما را از بین ببرند:
📌امنیّت
📌تحصیل علم
📌رشد تولید داخلی
📌گردشگری
❌بلاشک اینها خیانت بود و دستگاههای مسئول هم با خیانت برخورد جدّی و عادلانه میکنند، و باید هم بکنند.
💠نکات پایانی:
🏷مسئله جهاد تبیین
💡علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است
✔️تبیین حقیقت از زبانهای مختلف، از حنجرههای مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف.
💬در هر جایی که شما ایستادهاید و یک شعاع پیرامونیای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.
🏷امکان انجام کارهای تحولی و بزرگ در کشور
💎هدفهای بزرگ محتاج کارهای بزرگ است.
👈مسئولین مؤمنی وجود دارند، مسئولین پُرکار و پُرتلاشی وجود دارند؛ میتواند کارهای تحوّلی انجام بگیرد.
✔️خود انقلاب بزرگترین تحوّل بود.
🔺بعد از این هم، در زمینهی اقتصاد، فرهنگ، امنیّت، علم، در زمینههای گوناگون، کارهای تحوّلی و بزرگ لازم است.
❇️در همین دانشگاهها و در بسیاری از حوزههای علمیّه در سراسر کشور و در بین مردم گوناگون و طبقات گوناگون، افرادی هستند که میتوانند کار کنند؛ کارهای مبتکرانه، کارهای نوآورانه و کارهای تحوّلی.
☘️امیدواریم انشاءالله خداوند متعال همهی شما و ما را در آنچه وظیفهمان است موفّق کند.
📣۱۳ نفر از عناصر عملیاتی موساد در کشور دستگیر شدند
🔺وزارت اطلاعات ۲ تیم عملیاتی سازمان جاسوسی تروریستی موساد را شناسایی و ۱۳ نفر از عناصر عملیاتی موساد را دستگیر کرد.
@mashreghnews_channel
📍اصرار برخی اعضای سعودیاینترنشنال برای همکاری مخفیانه با ایران
🔺بعد از اعلام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تروریستی بودن شبکه اینترنشنال، برخی کارمندان این شبکه که تصویر آنها پخششده، به دلیل احساس ناامنی خواستار تدابیری برای تأمین امنیت خود شدهاند و برخی دیگر با مسئولان و افراد پشتپرده این شبکه تروریستی درگیر شدهاند.
🔺اولین واکنشها به تروریستی بودن شبکه سعودی اینترنشنال در درون این شبکه، ارتباطگیری مخفیانه چند نفر از کارمندان با ایران بود تا به نحوی خود را از تبعات همکاری با اینترنشنال نجات دهند که به گفته منبع آگاه، برخی از این افرد برای افزایش همکاری خود با دستگاه اطلاعاتی ایران اعلام آمادگی بیشتری کردهاند.
🔺رفتارهای مشکوک چند عضو شبکه سعودی اینترنشنال، موجب شد که همه اعضای این شبکه توسط دولت انگلیس ممنوعالخروج شوند و حتی تا اطلاع ثانونی حق سفر به دیگر کشورهای اروپایی را نداشته باشند اما با این حال، برخی اعضای این شبکه به دلیل شکست پروژه اغتشاشات پیامهای خود به افراد نزدیک به ایران را افزایش داده و سعی در برائت از اقدامات تروریستی این شبکه داشتهاند.
🔺برخی اعضای این شبکه برای اثباث مخالفت خود با شبکه سعودیاینترنشنال، آدرس و مشخصات برخی اعضای این شبکه را در فضای مجازی منتشر کردهاند؛ برخی دیگر نیز گفتهاند در روزهای آتی اطلاعات بیشتری از کارکنان این شبکه منتشر خواهند کرد./تسنیم
@mashreghnews_channel
📍واکنش باشگاه ها به پارتی شبانه دماوند چه بود؟/ شاید وقتی دیگر!
🔺خبر ناگهانی و تعجب آور بود. شماری از بازیکنان دو تیم تهرانی در میهمانی شبانه در منطقه دماوند بازداشت شده اند. اگرچه جزئیات این ماجرا به صورت تدریجی منتشر شد اما دلالت بر حالت غیرطبیعی آنها در حین ماجرا و حواشی غیرقابل گفتن دیگری نیز داشت. این محفل عیاشی در حالی برهم خورد که تیم های این بازیکنان، در بدترین روزهای خود در لیگ برتر بودند و نتوانسته بودند به نتیجه ای قابل قبول برسند. اما بازیکنان آنها فارغ از تعهد و اصول حرفه ای، مبادرت به چنین رفتاری کرده بودند که افشا نیز شد.
🔺این موضوع به سرعت در رسانه های اجتماعی بازنشر شد و موجی از انتقادات را نیز در پی داشت. البته، در ابتدا عنوان می شد که این بازیکنان که در دوره اغتشاشات رفتار و کنش های مورد پسند و استقبال معاندین داشتند، چگونه سر از این بزم ها و محافل درآورده اند. در واقع، اعتراض به این بود که این رفتارهای دوگانه بر چه مبنایی صورت گرفته است. دورویی و موج سواری، واکنشی بود که فعالان مجازی و مخاطبان به این رفتارها داشتند و بابت آن نیز این بازیکنان را مورد انتقاد گسترده قرار دادند.
سکوت عجیب باشگاه هایی که مثلا حرفه ای هستند‼️
سوای تمام مباحث اجتماعی و سیاسی که درباره این بازداشت ها و رفتارهای متناقض این سلبریتی ها می توان داشت، نقد واکنش باشگاه های آنها به این رفتار بازیکنان چند میلیاردی خود است. در شرایطی که سالانه صدها میلیارد تومان خرج این باشگاه ها می شود، بایستی انتظار یک خروجی حرفه ای و فوتبالی را نیز از بازیکنان و عواملشان داشت. در چنین رویکردی، چگونه می توان ماجرای دماوند را توجیه و تبیین کرد؟
🔺چرا بایستی انتظار داشت فوتبال کشورمان در مسیر درست حرفه ای شدن حرکت کند، وقتی بدیهیات انضباطی و فنی را در اتفاقات ناگواری مانند پارتی دماوند رعایت نمی کند؟
🔺دو باشگاهی که یکی از آنها نیز پرهوادار و محبوب است، چگونه تا کنون در قبال رفتار و عملکرد غیرحرفه ای و بی انضباطی صورت گرفته سکوت کرده اند؟ چه عاملی موجب می شود تا شب نشینی بازیکنان خود را با سکوت همراه کنند و در قبال این بی نظمی، واکنشی نشان ندهند؟ آیا چنین رفتارهای غیراصولی و غیرحرفه ای موجب نمی شود تا شاهد یک فرهنگ ولنگار و افسارگسیخته در فوتبال باشگاهی کشور باشیم؟ آیا این نحوه مدیریت باشگاه ها، موجب ترویج چنین ناهنجاری های اخلاقی و غیرحرفه ای نمی شود؟ به نظر می رسد باید اذعان داشت که پاسخ این پرسش ها مشخص است و مدیران باشگاه ها نقش محوری در روی دادن چنین اتفاقات تاسف باری دارند.
🔺اگرچه نبایستی نسبت به رویکرد بی تفاوت فدراسیون فوتبال و ارکان آن نسبت به امور فرهنگی نیز بی تفاوت بود اما ریشه چنین اتفاقاتی را باید در مدیران باشگاهی دید که حتی اصول اولیه حرفه ای گری را نمی دانند یا رعایت نمی کنند. وقتی حتی بدیهیات حرفه ای گری و اصول فوتبالی رعایت نشود، نتیجه ناهنجاری ها و نابسامانی های اخلاقی و فرهنگی می شود که تاثیر فنی خود را نیز بروز داده است.
@mashreghnews_channel
📸تصاویری زیبا از شگفتی های آفرینش پرندگان...
@mashreghnews_channel
«عقلانیت»
🌀♦️ چرا صهیونیستها بر ترویج مفاسد اخلاقی و به فساد کشاندن زنان در جوامع بشری تمرکز کردهاند؟
✅ امام خمینی ره :
🔹 «عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که بر مردان دارد ... زنها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ میکنند. قرآن کریم انسانساز است، و زنها نیز انسانساز. وظیفه زنها انسانسازی است. اگر زنهای انسانساز از ملتها گرفته بشود، ملتها شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زنها هستند که ملتها را تقویت میکنند، شجاع میکنند»
🚨 صهیونیستها که با شعار "آزادی زن" و ترویج بی بندوباری بر دنیا مسلط شدهاند، میخواهند این راهبرد کثیف خود را در ایران نیز پیاده کنند
🇮🇷 زن ایرانی با الگوی فاطمی، هرگز در این دام گرفتار نخواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طبل تو خالی اپوزیسیون!
🔺بعد از حمید فرخ نژاد، پرستو صالحی هم که به لیدر خارجنشین اغتشاشات ایران بدل شده است، از اختلافات شدید میان ضدانقلاب و تجزیهطلبان پرده برداشت!
@mashreghnews_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برملا شدن دروغ مادر متهم محمد قبادلو در مقابل زندان برای مظلوم نمایی!
@mashreghnews_channel
📲بازداشت عیسی کلانتری به اتهام جاسوسی صحت دارد؟!
مهدی کشت دار مدیرعامل خبرگزاری میزان طی توییتی درباره شایعه بازداشت عیسی کلانتری به اتهام جاسوسی که در شبکه های مجازی منتشر شده بود واکنش نشان داد و نوشت:
🔺خبر صحت ندارد. پروندهای با این عنوان اتهامی برای #عیسی_کلانتری تشکیل نشده است.
@mashreghnews_channel
20.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رسانه برزیلی بررسی میکند؛
چرا ایران سختترین و دشوارترین کشور برای حمله است؟
🔸اینجا ایران، یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه است.
🔹این کشور دارای چنان ویژگی های جغرافیایی خاصی است که در طول تاریخ بسیار طولانی آن به نفع ایران بوده و تا به امروز به آن کمک کرده است.
🔸ایران در منطقه گذرگاه بین خاورمیانه و آسیای مرکزی واقع شده و دقیقاً به مثابه پلی روی آب بین خلیج فارس و دریای خزر است.
@mashreghnews_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاخیر در صدور کارت سوخت!!😐
#جوالدوز
📝 پاورقی
📌 هر روز
🕗 ساعت ۱۹:۵۰
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
📍واکنش باشگاه ها به پارتی شبانه دماوند چه بود؟/ شاید وقتی دیگر! 🔺خبر ناگهانی و تعجب آور بود. شماری
شاخص ما برای حرفه ای گری با شاخص غربیها برای حرفه ای گری در فوتبال متفاوت است مثلا شاید یک فوتبالیست مجرد به پارتی شبانه برود روزنامه های غربی از او دفاع هم بکنند و شاید هم جنس گرا بشود مورد تشویق هم قرار بگیرد پس اول حرفه ای را با ارزشهای مشترک تعریف کنید سپس با ارزشهای خودمان ، تا مقایسهای منطقی صورت گیرد
کانال شماره ۱ تحلیلی/راهبردی @ج_رزما
مصباحی مقدم: برنامه ۷ هزار صفحهای را از آقای رئیسی خواستم، ارائه نداد/ انتظارات مردم بر اساس مقایسه
این مطلب مرا کارتن رابین هود میاندازه که وقتی رابین هود تیرش را به هدف زد ، قاضی ناتینگهام هم تیری پرتاب کرد و هدف را عده ای تغییر دادند و تیر به مرکز هدف خورد ، حالا اگر از برنامه چند هزار صفحه ای رئیسی خبری نباشه معنای آن اینه که هر تیری ایشون بزنه به هدف زده !!!