✡ عیسی (ع) و اخراج یهودیان رباخوار از معبد
1️⃣ #پاکسازی_معبد داستانی است که در تمامی اناجیل چهارگانه نقل شده است و در آن عیسی مسیح با #صرافان معبد اورشلیم درگیر میشود.
2️⃣ در داستان انجیل، عیسی (ع) و حواریونش قبل از عید پسح به #اورشلیم میروند.
3️⃣ عیسی (ع) به #معبد_دوم اورشلیم (معبد هیرود) وارد میشود.
4️⃣ در حیاط معبد افراد زیادی به تبدیل سکههای رومی و یونانی به #سکههای_یهودی اشتغال دارند و حیوانات مختلف را برای قربانی میفروشند.
5️⃣ در این زمان اورشلیم پذیرای تعداد زیادی از #یهودیان است که برای #عید_پسح به این شهر آمدهاند.
6️⃣ عیسی (ع) صرافان را با خشونت از معبد بیرون میکند و به آنها میگوید که آنها محلی مقدس را تبدیل به لانه دزدان کردهاند.
7️⃣ بر اساس نظر مسیحیان این اتفاق تنها باری است که عیسی (ع) از #خشونت_فیزیکی استفاده میکند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 وقوع تحریف در نقاشیهای کتاب مقدس
✡️ در ادامه تعدادی از نقاشیهایی که با الهام از ماجرای اخراج #یهودیان_رباخوار از معبد کشیده شده را با هم خواهیم دید. دقت داشته باشید که دستِ تحریف حتی به این نقاشیها نیز نفوذ کرده است.
🖌🎨 نقاشیها سه دسته هستند:
1️⃣ نقاشیهایی که به درستی حضرت عیسی را در حال بر هم زدن بساط #یهودیان رباخوار نشان میدهند.
2️⃣ نقاشیهایی که #رباخواران را به تصویر کشیدهاند، اما چهرهی آنان اصلاً شباهتی به یهودیان ندارد!!
3️⃣ نقاشیهایی که حضرت عیسی را در حال برهم زدن بساط پیرمردان و زنانی نشان میدهد که مشغول خرید و فروش پرندهای یا... هستند. و کودکانی که از این حملهی خشونتبار مسیح در حال گریه هستند. در این دسته از نقاشیها یا اصلاً خبری از رباخواران نیست، یا اینکه در حاشیهی نقاشی هستند و توجه بیننده را به خود جلب نمیکنند!! خودتان میتوانید حدس بزنید که از دیدن این نقاشیها چه حسّی به بیننده منتقل خواهد شد. متأسفانه اکثر نقاشیهای موجود از این دسته هستند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter