✡ تاکتیکهای یهودی: از تغییر اسم تا وصلت با اشراف
✍ #هیلیر_بلاک (Hilaire Belloc) نویسنده، تاریخدان، رئیس مجمع آکسفورد، و نماینده مجلس انگلستان در کتاب خود تحت عنوان «یهودیان» (The Jews) که در سال 1922 به چاپ رسید، در خصوص پدیدهی فزایندهی «افرادی که یهودی بودند خود را مخفی میکنند» مینویسد:
1⃣ ترفند خاص #اسامی_جعلی را مدنظر داشته باشید. این مسئله از دیدگاه ما بهخصوص نفرتانگیز به نظر میآید...
2⃣ [استفادهی یهودیان از اسامی جعلی] نوعی فرومایگی است که ما را به یاد دار و دستهی جنایتکاران و ولگردان میاندازد. این ترفند بخشی از حرکت لاکپشتوار و دزدانه است...
3⃣ افرادی که نژادشان در تمام جهان شناخته شده است، بیشرمانه از اسامی جعلی بهعنوان نقاب استفاده میکنند و بعد از یک یا دو سال وانمود میکنند اگر نام اصلی و واقعیشان بهجای این نام جدید استفاده شود، گویی به آنان توهین شده است!
✍ او در ادامه نشان میدهد که چگونه برخی از #یهودیان بدون نیاز به تغییر نام، فقط با طبقهی اشراف انگلستان وصلت کردند:
1⃣ ممکن است یک #یهودی را در قارهی اروپا و یا حتی در خاور دور و نزدیک، یک عامل انگلیس خطاب کنند... او در هر یک از تشکیلات دولتی که بخواهد، میتواند اجازهی ورود پیدا کند و بهعنوان یکی از اعضای برجستهی قومش، به سِمَت مدیریت ارشد هیئت اجرایی انگلستان برسد.
2⃣ #نفوذ او با ظرافت و هوشمندیِ هرچه تمامتر ادامه پیدا میکند تا اینکه به طور گسترده ازدواج بین خانوادههای اشرافی این کشور و #ثروتمندان_یهودی اتفاق میافتد. بعد از دو نسل، با شروع قرن بیستم میلادی، #خون_یهودی در بیشتر خانوادههای اصیل انگلیسی جریان پیدا میکند.
3⃣ این لکهی ننگ، تقریباً در تمام این خانوادهها کم و بیش آشکار میگردد و در بعضی از آنها این مسئله چنان شدید است که اگر چه نامشان هنوز انگلیسی است و بینشان رسم و رسوم گذشتهی خاندان اصیل انگلیسی جریان دارد، جثه و شخصیت این افراد به طور کامل یهودی شده است.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص99و100
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #یهودیان_مخفی
✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (1)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1913:
1⃣ #یهودیان در این سال اقدام به تأسیس آخرین بانک مرکزیشان در آمریکا مینمایند؛ #بانک_فدرال_رزرو که در حال حاضر نیز مشغول فعالیت است.
2⃣ آنان به منظور جلب حمایت عموم از این بانک، به طور گستاخانهای ادعا میکنند که تنها یک #بانک_مرکزی میتواند #تورم و #رکود_اقتصادی را مهار نماید؛ در حالی که در واقع بانک مرکزی با دست بردن در جریان عرضهی پول، باعث ایجاد تورم و رکود اقتصادی میشود.
3⃣ در پی تصویب حکم تأسیس بانک #فدرال_رزور در 23 دسامبر، چارلز لیندبرگ، نمایندهی کنگره اظهار میکند:
🔸 این حکم بزرگترین امتیاز انحصاری روی زمین را ایجاد خواهد کرد. زمانی که رئیس جمهور این لایحه را امضا میکند، یعنی به دولت نامرئی قدرت پول مشروعیت میبخشد… این لایحهی بانکی و پولی، بزرگترین جرم و جنایت این سالیان را مرتکب خواهد شد.
4⃣ ذکر این نکته در اینجا حائز اهمیت است که بانک فدرال رزرو، شرکتی خصوصی است؛ ولی برخلاف نامش، نه فدرالی است و نه وجه اندوخته با خود دارد. [فدرال رزرو / Federal Reserve به معنی ذخیرهٔ فدرال است.]
5⃣ سود عاید این بانک به طور معمول از 150 میلیارد دلار در سال فراتر میرود؛ با این حال فدرال رزرو حتی یک بار هم در تاریخ خود اقدام به انتشار دفاتر نکرده است.
6⃣ مدارک و مستندات اخیر نشان میدهد که در واقع چه فرد یا افرادی مالک #فدرال_رزرو هستند. این بانکها به نوعی مالک فدرال رزور به حساب میآیند:
🏦 بانک لندن روچیلد، بانک واربورگ شهر هامبورگ، بانک برلین روچیلد، برادران لمان نیویورک، برادران لازارد پاریس، بانک کون لوب نیویورک، بانکهای اسرائیل موشیه (موسی) سیف، ایتالیا، گلدمن – زاکس نیویورک، بانک واربورگ آمستردام، بانک چیس منتهن نیویورک.
7⃣ جالب است كه بدانید: تمامی این بانکها متعلق به #خانواده_روچیلد هستند.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص82
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (2)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1929 و پنجشنبه سیاه!
1⃣ در ماه آوریل #پاول_واربورگ – از #خانواده_روچیلد – اخطاریهی محرمانهای را برای دوستانش ارسال میکند که از برنامهریزی برای سقوط و رکود اقتصادی سراسری در این سال خبر میدهد.
2⃣ به طور یقین به هیچ وجه این مسئله اتفاقی نیست که در زندگینامهی تمام غولهای #وال_استریت در آن دوران – همچون #جان_دی_راکفلر ، جی. پی. مورگان پسر، جوزف کندی، برنارد باروخ و دیگران – این حقیقت مشاهده میشود که این افراد درست قبل از سقوط بازار، به طور کامل از #بورس اوراق بهادار بیرون رفتند و داراییهای خود را به پول نقد یا طلا تبدیل کردند.
3⃣ به این ترتیب از آن جایی که تمام #بانکداران و دوستانشان از قبل از این جریان اطلاع داشتند، در ماه آگوست بانک #فدرال_رزرو عرضهی پول را سختتر کرد.
4⃣ پس از آن، در 24 اکتبر، بانکداران بزرگ نیویورک در مدت 24 ساعت درخواست وصول مطالبات آنی را از کارگزاران کردند. این بدان معنا بود که هم کارگزاران بورس و هم مشتریانشان، مجبور به فروش سهامشان با زیر قیمت در بورس اوراق بهادار شدند تا وامهای خود را تأمین کنند.
5⃣ در نتیجهی این اقدام، بورس اوراق بهادار سقوط کرد؛ روزی که در تاریخ به #پنجشنبه_سیاه معروف است.
6⃣ با وجود ادعاهای مطرح شده در خصوص چگونگی فعالیت #فدرال_رزرو در صیانت از کشور در برابر رکود و تورم اقتصادی، آنان همچنان به کاهش عرضهی پول ادامه داده، بین سالهای 1929 تا 1933، عرضهی پول را 33 درصد دیگر کاهش دادند كه باعث #رکود بزرگ اقتصادی شد.
7⃣ تنها در مدت چند هفته از سقوط سهام در بورس، سه میلیارد دلار از داراییها از بین رفت و فقط در یک سال، چهل میلیارد دلار ناپدید شد. البته این مقدار از داراییها از بین نمیرفت؛ بلکه بر اساس برنامهریزی قبلی، بهطور کاملاً یکپارچه به دست افراد کمتر و کمتری میافتاد.
❓ اما علت ایجاد این رکود اقتصادی چه بود؟! جواب را در پست بعد ببینید.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص105و106
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (3)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1929 و تدارک جنگ جهانی دوم!
1⃣ علت ایجاد رکود اقتصادی را میتوان در این مسئله دانست:
2⃣ خارج کردن پول از دست تعدادی زیاد، در جهت منافع افرادی اندک. در این شرایط پول عمدتاً در خارج از کشور هزینه میشود؛ درست در حالی که این رکود بزرگ اقتصادی در جریان بود، میلیونها دلار آمریکا به منظور تدارک جنگ دیگری توسط #روچیلدها – یعنی جنگ دوم جهانی – صرف بازسازی صدمات ناشی از جنگ اول جهانی در #آلمان میشد!
3⃣ لوئیس تی. مکفادن، عضو جمهوریخواه کنگره و رئیس کمیسیون بانکداری و ارز مجلس از سال 1920 تا 1931، در خصوص این موضوع اظهار میدارد:
4⃣ بعد از جنگ اول جهانی، آلمان به دست #بانکداران بینالمللی آلمانی افتاد. آنان در واقع آلمان را خریدند و هماکنون این کشور در دست آنان است. آنان صنایع این کشور را خریدهاند، اراضی آن را به رهن گذاشتهاند، تولیدات آن را کنترل میکنند و تمام خدمات عمومی را تحت سلطهی خود دارند. این بانکداران به دولت فعلی آلمان یارانه دادهاند و نیز تمام هزینههای گزاف انتخاباتی #آدولف_هیتلر را که در جهت تهدید دولت برونینگ به کار گرفته میشد، تأمین کردند. زمانی که برونینگ در اطاعت از دستورات بانکداران بینالمللی آلمان کوتاهی کرد، هیتلر به میدان فرستاده شد تا آلمانها را با ایجاد رعب و وحشت وادار به تسلیم نماید … بیش از سی میلیارد دلار از پول آمریکا از طریق هیئت مدیرهی #فدرال_رزور به آلمان سرازیر شد که قطعاً از صرف بودجههای هنگفت، احداث اقامتگاههای جدید، آسماننماهای بزرگ، باشگاههای ورزشی، استخرهای شنا، بزرگراههای فاخر و کارخانههای تمام عیار در آلمان باخبر شدهاید. تمام این موارد با پول ما انجام شد. تمام این مبالغ از طریق هیئت مدیرهی فدرال رزرو به آلمان اعطا شد. هیئت مدیرهی فدرال رزرو چنان مبالغ هنگفتی را به آلمان سرازیر کردهاند که حالا جرأت گفتن مقدار کل این مبالغ را ندارند.
5⃣ جالب این جا است مبالغی که به منظور آمادگی آلمان برای جنگ دوم جهانی به این کشور سرازیر میشد، در اختیار بانک آلمانی #تیسن قرار میگرفت که به تشکیلات تحت کنترل #روچیلد یعنی #هریمن در نیویورک وابسته بود!
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص106و107
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ روچیلدها و بانک فدرال رزرو (4)
🎯 تاریخشمار سومین بانک مرکزی روچیلدها در آمریکا
🌐 سال 1936:
1⃣ در سوم اکتبر، لوئیس تی. مک فادن، عضو جمهوریخواه کنگره و رئیس کمیسیون بانکداری و ارز مجلس از سال 1920 تا 1931، با #زهر [حربه قدیمی #یهود] کشته میشود.
2⃣ این سومین تلاش برای #ترور او بود که به نتیجه رسید. او پیش از این هم با زهر #مسموم شده بود و یک بار هم در معرض شلیک گلوله قرار گرفته بود.
3⃣ مکفادن یکی از سرسختترین منتقدان بانک #فدرال_رزرو و توطئهگران #یهودی پشت صحنهی آن به حساب میآمد.
🌐 سال 1963:
1⃣ در چهارم ژوئن، #جان_اف_کندی دستور اجرایی 11110 را امضا مینماید که بر اساس آن، قدرت انتشار پول بدون دخالت بانک فدرال رزرو – متعلق به #روچیلدها – به دولت ایالات متحد بازگردانده میشود.
2⃣ کمتر از شش ماه بعد، در 22 نوامبر، رئیس جمهور کندی توسط عوامل #روچیلد ترور میشود.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص117و148
📖 متن کامل مقاله به همراه عكس:
👉 http://yon.ir/fedbank
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 درباره «دو قرن سکوت» و «کارنامه اسلام»
1⃣ #روزنامه_سازندگی در ایام دهه فجر در گزارشی با عنوان "نوشدارو پس از مرگ" به بررسی کارنامهی #عبدالحسین_زرینکوب پرداخت و در این گزارش از کتاب #دو_قرن_سکوت وی تجلیل کرد. کتابی که متعلق به دهه 30 شمسی است و در این اثر مرحوم زرینکوب #تقابل_اسلام_و_ایران را برجسته کرده است!
2⃣ این گزارش روزنامه سازندگی، با واکنش #عباس_سلیمی_نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روبهرو شد و در یادداشتی که در شماره امروز سازندگی منتشر شده است، نوشت:
✍ «این اثر حاصل دورانی است که مرحوم زرینکوب بدون اطلاع از ماهیت #فراماسونری جذب آن میشود، اما پس از پی بردن به ماهیت چنین تشکیلات مخفی وابسته به #صهیونیسم_جهانی از آن فاصله میگیرد، حتی صادقانه در مقام نقد خود برآمده، از این اثر، شجاعانه تبری میجوید.»
3⃣ روزنامه سازندگی نیز در شماره امروز خود در تصحیح گزارش منتشر شده درباره زرینکوب نوشت:
✍ «"دو قرن سکوت"، محصول دهه 30 خورشیدی است. اثری که بیش از دیگر آثار او شهره عام و خاص است و #کارنامه_اسلام محصول دهه 50 خورشیدی است که روایتی کاملاً متفاوت با روایت "دو قرن سکوت" ارائه میدهد. زرینکوب در "دو قرن سکوت" بر دستاورد تمدن اسلامی در قرون نخست میتازد و ورود اعراب مسلمان را منشأ نگونبختی ایرانیان میداند، اما در "کارنامه اسلام" به آن میبالد و این تلاقی را موجب باروری و شکوفایی دو تمدن میداند.»
4⃣ در همین زمینه دکتر #موسی_حقانی پژوهشگر تاریخ معاصر توضیحات مفیدی ارائه کردهاند که مناسب دیدیم برای اطلاع شما همراهان کانال منتشر كنیم.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ فراماسونرها «سکولار» و «جهانوطن» بوده و «مذهب» و «تعلّق به وطن» را نفی میکنند، از این رو در تقابل با هرنوع «دینداری» و «تعلّقِ خاطر به وطن» قرار میگیرند و سعی میکنند نخبگان کشورهای مختلف را جذب کنند تا این نخبگان منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آنها حرکت کنند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نقش فراماسونرها در تقابل اسلام و ملیگرایی
1⃣ جریان #فراماسونری به گفته خودشان، جریان #جهانوطن است و یکی از اصول فراماسونری نیز جهانوطنی است؛ بدان معنا که بهنوعی وطن ندارند، هرچند که در کشورهای مختلف، مستقر هستند و در خدمت #صهیونیسم_بینالملل میباشند. بهعبارت دیگر فراماسونری یک جریان و جمعیتِ نخبهگرایِ نهانروش است که هدفش اعمال حاکمیت #صهیونیسم بر جهان است و ریشههای انحرافی صهیونیستی و بنیاسرائیلی دارد.
2⃣ فراماسونرها تمامی جهان را وطن خود میدانند و #ملیگرایی و تعلّق به وطن را نفی میکنند، از این رو خود به خود در تقابل با هرنوع تعلّقِ خاطر به وطن و زادگاه قرار میگیرند و سعی میکنند در چارچوب نظام برادری خودشان، افرادی که در کشورهای مختلف صاحب نفوذ و نخبه هستند را جذب کنند تا این نخبگان درخواستها، منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آنها حرکت کنند.
3⃣ اصل دیگر فراماسونری، #سکولاریسم است و تأکید بر این که ما با مذاهب افراد کاری نداریم و هرکس با هر مذهبی میتواند در لژ حضور پیدا کند، البته نباید بحث مذهبی کند! همچنین فراماسونرها میگویند که فراماسونری دین نیست، ولی دین است! دین نیست بهمعنای اینکه در زمرهی ادیان الهی نیست و شریعتگرا نیست و دین بشری است به این دلیل که انسان خودبنیاد است و این انسان هیچ توجهی به دستورات الهی ندارد، بنابراین فراماسونرها در تقابل با تمامی ادیان قرار میگیرند.
4⃣ یکی دیگر از اصول فراماسونری، خداپرستی بدون دین و اعتقاد به انبیاء است که البته مختص لژهای انگلیسی و برخی لژهای آمریکایی است؛ چرا که لژهای فرانسوی ادیان و خدا را نفی میکنند. لژهای انگلیسی هم میگویند که ما خدا را قبول داریم، اما خدا هیچ اختیار و ارادهای در زندگی بشر ندارد. به همین دلیل نیز در تقابل با ادیان قرار میگیرند.
5⃣ وقتی فراماسونرها در کشور خودشان فعالیت میکنند، با توجه به دو مؤلفهای که ذکر شد، در مورد هر چیزی از جمله تاریخ، سیاست، جامعه و فرهنگ که صحبت کنند، از منظر بیوطنی یا جهانوطنی و بیدینی سخن میگویند.
6⃣ چهرههای شاخصی در ایران بودند که به اصول فراماسونری پایبند بودند و در این باره نگاشتند و سخن گفتند، البته برخی همچون #عبدالحسین_زرینکوب به اشتباهات خود اعتراف کردند و سعی کردند اشتباهات خود را جبران کنند. زرینکوب ابتدا کتاب #دو_قرن_سکوت را نگاشت و بر این جدایی و تقابل تأکید داشت و بعد که شهید مطهری نقدهایی بر آن کتاب وارد کرد و خود نیز مطالعاتی کرد، کتاب #کارنامه_اسلام را نوشت و سعی کرد اشتباهات گذشته خود را جبران کند.
7⃣ تفکر ماسونی را نباید محدود به فراماسونی و فراماسونرها دانست؛ چراکه فراماسونرها توانستند فرهنگ خود را به دلیل نفوذ و نخبگانی که داشتند، به جامعه رسوخ بدهند. از این رو در عرصههای مختلفی همچون سینما، دانشگاه و... میتوان ردپای #تفکرات_ماسونی را دید.
✍ دکتر موسی حقانی؛ پژوهشگر تاریخ معاصر
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 «کتابهای غیرتاریخی کتوویم» عنوان یازدهمین قسمت از سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» است که بعد از مدتی تأخیر، امروز در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» منتشر شد. این قسمت به بررسی 6 كتاب «مزامیر داوود، امثال سلیمان، ایوب، غزل غزلهای سلیمان، جامعه سلیمان و مراثی ارمیا» میپردازد. امشب و به عنوان نمونه نگاهی داریم به سه كتابِ «ایوب، غزل غزلهای سلیمان و جامعه سلیمان»
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «کتاب ایوب» منشأ بسیاری از «اسرائیلیات» و داستانهای دروغین یهودی درباره حضرت ایوب است که علیرغم مخالفت با مبانی اعتقادی اسلامی، توسط یهودیان مخفی به کتب روایی و تفسیری اسلامی راه پیدا کردهاند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 کتاب ایوب
1⃣ #کتاب_ایوب بهصورت سرگذشت و ماجرایی است که برای شخص #حضرت_ایوب پیش آمده است؛ اما در این سرگذشت یا زندگینامه برخی از مسائل دقیق و مهم به بحث گذاشته شده و در پایان به آن پاسخ داده شده است.
2⃣ ماجرا از این قرار است ایوب که مردی پارسا و درستکار بود، در زندگی دنیوی نیز بسیار کامیاب بود. اما بهناگاه بر او بلا نازل میشود و فرزندان و اموال و سلامتی خود را از دست میدهد. اما از همان ابتدای کتاب مشخص است که این بلاها برای امتحان و آزمایش ایمان ایوب است. ایوب مقاومت میکند و از خدا رویگردان نمیشود. دوستان ایوب به او میگویند بلاهایی که بر تو نازل شده بهسبب گناهانی است که مرتکب شدهای؛ اما ایوب پاسخ میدهد که اینگونه نیست. بخش عمدهی کتاب به بحث بین ایوب و دوستانش میگذرد و این دوستان میکوشند تا ایوب را مجاب سازند که این بلاها بهخاطر نافرمانی از خداست، اما او میگوید از خدا نافرمانی نکردهام. سرانجام خداوند بر او ظاهر میشود و علت این بلاها را بیان میکند. سپس بار دیگر ایوب متنعم میشود و اموال و سلامتی خود را باز مییابد و دارای فرزندانی میشود.
3⃣ کتاب ایوب از چهار بخش تشکیل شده است؛ دو باب اول به وضعیت اولیه ایوب و مصیبتها و گرفتاریهای او اختصاص دارد. بابهای 3 تا 37، که عمدهی کتاب است، به بحثها و گفتوگوهای ایوب و دوستانش میپردازد. باب 38 تا 42: شش پاسخ خداوند به ایوب را آورده و یازده آیه آخر باب 42 پایان خوش داستان را بیان کرده است. از این چهار بخش، دو بخش اول و آخر در اصل عبری کتاب به زبان نثر و دو بخش میانی به زبان شعر آمده است.
4⃣ در سنت یهودی نویسنده این کتاب را #حضرت_موسی دانستهاند، اما نقادان جدیدِ کتاب مقدس این نظر را قبول ندارند و تاریخ نگارش آن را بعد از #اسارت_بابلی میدانند. اما در اینکه دقیقاً چه زمانی این کتاب نگارش یافته اختلاف زیادی است و بین قرن پنجم تا دوم قبل از میلاد تاریخهای متعددی را پیشنهاد کردهاند. برخی میگویند این کتاب طی مراحلی نوشته شده است. احتمالاً بخش نثر آن، یعنی اول و آخر، از قدیم در دست بوده و بخش شعر آن، یعنی دو بخش میانی، در زمانهای متأخر ایجاد و بعدها این دو تلفیق شده است.
5⃣ نکتهی دیگر این است که آیا این کتاب، یک کتاب تاریخی است؟ [یعنی آیا این اتفاقات واقعاً در گذشته رخ دادهاند؟] و یا اینکه صرفاً داستانی برای حل مشکلِ رنج میباشد؟ سنت یهودی به نظر اول قائل بوده، اما نقادان جدید رأی دوم را پذیرفتهاند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 کتاب غزل غزلهای سلیمان
1⃣ #کتاب_غزل_غزلهای_سلیمان مجموعهای از #اشعار_عاشقانه! است که سراینده در آن محبوبهی خود را توصیف و دلدادگی خود را نسبت به او بیان میکند! هر چند ظاهر این اشعار عشق دنیوی و جنسی است، اما #یهودیان و مسیحیانِ سنتی معنای سرّی و رمزی از آنها برداشت میکنند. یهودیان گفتهاند که این اشعار «رابطهی خدا با قوم اسرائیل» و مسیحیان معتقدند «رابطهی مسیح با کلیسا» را توصیف میکند!!
2⃣ در #سنت_یهودی قول معروف آن است که سرایندهی این اشعار #سلیمان پادشاه است؛ اما در همین سنت گاهی این کتاب به پادشاه #حزقیا نسبت داده شده است. در همین سنت زمانی این اشعار به صورت تحتاللفظی و ظاهری گرفته میشد و بنابراین آن را شایستهی درج در #کتاب_مقدس نمیدیدند، اما پس از آنکه معنای رمزی و سرّی از آن برداشت شد، به این مسئله اعتقاد پیدا کردند که این کتاب از همهی قسمتهای کتاب مقدس، مقدستر است!!
3⃣ نقادان کتاب مقدس هرگز دیدگاه سنتی را قبول ندارند و غزلغزلهای سلیمان را به زمانهای بسیار متأخر نسبت میدهند. آنان از اینکه در این کتاب از کلمات و اسامی یونانی استفاده شده است نتیجه میگیرند که تاریخ نگارش آن باید نزدیک عهد مسیحیت بوده باشد!
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کتابهای غیرتاریخی کتوویم
📚 کتاب جامعه سلیمان
1⃣ #کتاب_جامعه کتابی است که با گرایشی بدبینانه به زندگی انسان و معنای آن نگاه میکند و مدعی است همهچیز این دنیا بیهوده است و هیچ تلاشی راه به جایی نمیبرد، پس باید خورد و نوشید و از زمان حاضر لذت برد!! سخن این کتاب آن است که شرّ و بدی بر همهجا سایه افکنده است و پس از همهی آلام این دنیا مرگ فرا میرسد و همگان را در بر میگیرد. در این دنیا عدالت همیشه پیروز نمیشود!!
2⃣ شاید ادعا شود که کتاب «دل بستن به دنیا و مقامهای آن» را بیارزش جلوه میدهد، اما از برخی از مطالب آن بر میآید که دید نویسنده درباره انسان بهگونهی دیگری است:
✍ خداوند انسانها را میآزماید تا به آنها نشان دهد که بهتر از حیوان نیستند. از این گذشته عاقبت انسان و حیوان یکی است، هر دو جان میدهند و میمیرند؛ پس انسان هیچ برتری بر حیوان ندارد. همهچیز بیهودگی است! همه به یکجا میروند، از خاک به وجود آمدهاند و به خاک باز میگردند، چطور میتوان فهمید که روح انسان به بالا پرواز میکند و روح حیوان به قعر زمین فرو میرود؟ پس دریافتم که برای انسان چیزی بهتر از این نیست که از دسترنج خود لذت ببرد، زیرا سهم او از زندگی همین است، چون وقتی بمیرد چه کسی میتواند او را باز گرداند تا آنچه را که پس از او اتفاق افتاده ببیند.
3⃣ ظاهر سخن فوق با تعالیم #تورات و دیگر کتابهای #عهد_قدیم ناسازگار است. جالب اینكه مطالب مختلف خود این کتاب نیز با هم ناسازگارند! کتاب با این جمله پایان مییابد:
✍ انسان باید از خدا بترسد و احکام او را نگاه دارد، زیرا تمام وظیفهی او همین است. خدا هر عمل خوب یا بد ما را، حتی اگر در خفا نیز انجام شود، داوری خواهد کرد.
4⃣ از کتاب #تلمود بر میآید زمانی #دانشمندان_یهود بهسبب همین ناسازگاریها از گنجانیدن این کتاب در مجموعهی #کتاب_مقدس پرهیز میکردند، اما بعدها بهدلیل این جملهی آخر، که ترس از خدا را تعلیم میداد، آن را پذیرفتند!!
5⃣ #سنت_یهودی این کتاب را به #سلیمان نسبت میدهد اما دانشمندان جدید این اندیشه را بهشدت رد میکنند و تاریخ نگارش آن را زمانی بسیار متأحر میدانند. برخی از آنان میگویند ادبیات این کتاب و نیز برخی از ماجراهایی که در آن نقل شده حکایت از این دارد که زمانی بین 400 و 200 ق.م. نوشته شده است. برخی دیگر نیز ردپای اندیشه یونانی را در این کتاب یافته و نگارش آن را به دورهی پس از اسکندر مقدونی منسوب کردهاند!
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/qkwj2X
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (1)
1⃣ در سال 1815 پنج برادر #روچیلد تلاش میکردند تا هم برای ارتش #ولینگتون (از طریق #ناتان_روچیلد در انگلستان) و هم برای ارتش #ناپلئون (از طریق #یاکوب_روچیلد در فرانسه) طلا تأمین نمایند و از این رو عملاً خط مشی خود را در تأمین مالی هر دو طرف جنگ به کار بستند.
2⃣ #روچیلدها عاشق جنگ هستند؛ زیرا جنگها مولد عظیمی برای «بدهی بدون ریسک» میباشند. این بدهیها از این لحاظ بدون ریسک تلقی میشوند که از سوی حکومت یک کشور و در نتیجه بر پایهی تلاش و جهد جمعیت آن کشور تضمین میشوند؛ علاوه بر این، مهم نیست که کدام کشور در جنگ مغلوب میشود، زیرا وامها به این تضمین اعطا شدهاند که فاتح جنگ بدهیهای شکستخورده را پرداخت خواهد کرد.
3⃣ #روچیلدها در عین این که طرفین این جنگ را تأمین مالی میکردند، از فرصت حضور بانکهای خود که در سراسر اروپا گسترده بودند، کمال بهره را بردند تا شبکهی بیرقیب خدمات پستی متشکل از «مسیرهای مخفی» و «قاصدان تیزپا» ایجاد نمایند.
4⃣ قاصدان این شبکه، بستههای پستی را باز میکردند و جزئیات محتوای آنها را در اختیار #روچیلدها قرار میدادند؛ از این رو آنان همواره یک گام از حوادث جاری جلوتر بودند.
5⃣ این قاصدان تنها بازرگانانی بودند که اجازه داشتند از ممنوعیت تردد در مرزهای انگلستان و فرانسه عبور کنند؛ در نتیجه از این مزیّت استفاده میکردند تا #ناتان_مایر_روچیلد را در جریان آخرین وضعیت جنگ قرار دهند؛ از این رو روچیلد قادر بود تا با استفاده از این اطلاعات، از جایگاه خود در #بورس اوراق بهادار اقدام به خرید و فروش کند.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص38و39
🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/CV1815
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (2)
1⃣ یکی از قاصدان #روچیلد مردی به نام روت ورث (Rothworth) بود که به محض شنیدن خبر پیروزی انگلستان در نبرد #واترلو (waterloo)، از کانال انگلیس عبور کرد و 24 ساعت قبل از پیک ولینگتون، این خبر را به ناتان مایر روچیلد رساند.
2⃣ #ناتان_مایر_روچیلد سپس وارد #بورس اوراق بهادار شد و به تمام کارکنان خود دستور داد تا شروع به فروش اوراق قرضه نمایند.
3⃣ به دلیل شهرت #روچیلد در اطلاع از اخبار و پیشگامی در اتخاذ تصمیمات، دیگر تجّار سراسیمه تصور کردند انگلستان در جنگ شکست خورده است و دیوانهوار اقدام به فروش اوراق خود کردند؛ در نتیجه ارزش #اوراق_قرضه سقوط کرد و در آن مرحله بود که ناتان مایر روچیلد به طور نامحسوسی به کارکنان خود دستور داد تا جایی که امکان دارد تمام اوراق را خریداری کنند.
4⃣ زمانی که خبر رسید انگلستان پیروز جنگ شده است، ارزش اوراق قرضه به سرعت هرچه تمامتر افزایش یافت و به سطحی رسید که حتی از زمان قبل از وقوع جنگ نیز بالاتر بود؛ به این ترتیب برگشت سرمایهی ناتان مایر روچیلد تقریباً به بیست به یک از سرمایهگذاری اولیهی او افزایش پیدا کرد.
5⃣ در واقع #ناتان_روچیلد علناً به خود میبالید که در هفدهمین سال حضورش در انگلستان، سرمایهی اولیهی بیست هزار پوندی را که پدرش در اختیار او گذاشته بود، به رقمی بالغ بر پنجاه میلیون پوند، یعنی 2500 برابر سرمایهی اولیه رسانده بود.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص39و40
🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/CV1815
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter