اندیشکده مطالعات یهود
✡️ اعضای خباد در مقبره حاخام مناخم مندل شنرسان! عدهای از پیروان این جنبش، او را منجی وعده داده شده
👌 دوستان دقت داشته باشند كه آنچه در وسط تصویر به رنگ سفید میبینید سنگ نيست بلكه ظاهراً نامه یا عریضههایی است كه ریخته شده!!
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بینالملل (7)
🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا
1️⃣ با نگاهی به تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم و سیاستهای آمریکا، به آسانی میتوان ردپای #لابی_یهودی را در تصمیمات این کشور در حوزه سیاست خارجی و عرصه بینالمللی شناسایی کرد.
2️⃣ در حمایتهای بیدریغ این دولت از رژیم صهیونیستی، وتوی قطعنامههای مختلف علیه این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، جنگهای مختلفی که به بهانه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه به راه انداخت، به خوبی میتوان شاهد نفوذ #کانونهای_یهودی در عرصه تصمیمسازی آمریکا بود.
3️⃣ از طرفی با نگاهی به تاریخچه #جنبش_خباد بهوضوح مشخص است که این جنبش مذهبی با شروع رهبری آخرین رهبر این جنبش، حاخام مناخم مندل شنرسان (که تقریباً مقارن با تشکیل رژیم صهیونیستی بود) از حالت یک جنبش کوچک مذهبی خارج و ماهیّتی جهانی به خود میگیرد و فعالیتهای آن صبغه بینالمللی پیدا میکند.
4️⃣ این همه خود حاکی از #نفوذ بالای رهبران این جنبش #یهودی و نزدیکی اعضای آن به دولتمردان آمریکایی است.
5️⃣ این #نفوذ تا حدی بوده است که رهبر این جنبش با رؤسای جمهور آمریکا نشست و برخاست داشته و حتی دولتمردان آمریکایی از دیدگاهها و نقطهنظرات وی استفاده میکردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بینالملل (8)
🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا
1️⃣ رفتارها و صحبتهای #مناخم_مندل_شنرسان بهخوبی گواه این است که ثبات آمریکای قدرتمند بهعنوان یک ضرورت برای یهودیان دنیا تلقی میشده است. در واقع برای بررسی نفوذ #خباد در آمریکا باید سراغ فعالیتها و اقدامات رهبر آن مناخم مندل رفت.
2️⃣ بهعنوان مثال وی از دولتمردان آمریکایی میخواست تا وابستگی در حوزه #انرژی را خاتمه دهند؛ از نگاه وی نیازمندی آمریکا به انرژی، وابستگی این کشور را به رژیمهایی که منافع ملی آنها با ایالات متحده آمریکا در تعارض بود، به همراه داشت.
3️⃣ منظور حاخام مناخم مندل از این رژیمها، حکومتهای عربی منطقه خاورمیانه بود که در ۴ دهه ابتدایی تأسیس رژیم صهیونیستی با آن وارد جنگ شده بودند و تهدید این رژیم نیز به منزله تهدید منافع ملی آمریکا بوده است.
4️⃣ علاوه بر این شنرسان از دولت آمریکا میخواست تا از #نفوذ خود در کشورهایی که از حمایتهای خارجی آمریکا برخوردار بودند، استفاده کند تا مبلّغان جنبش بتوانند فعالیتهای بیشتری برای تأمین نیازهای یهودیان آن کشورها انجام دهند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بینالملل (9)
🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا
1️⃣ #نفوذ رهبر جنبش #خباد در آمریکا به حدی بود که وی را میتوان یکی از عوامل تأثیرگذار، در ایجاد «وزارت آموزش و پرورش» آمریکا دانست؛ وزارتخانهای که از دل «وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه» بیرون آمد.
2️⃣ تأکید بیش از حد این جنبش #یهودی بر فعالیتهای آموزشی و فرهنگی، و تأسیس یک وزارتخانه مجزا در همین زمینه در آمریکا را که با اصرار رهبر این جنبش صورت پذیرفت، میتوان حاکی از دغدغههای #فرهنگی رهبران این جنبش دانست.
3️⃣ تأکید وی بر تأسیس این وزارتخانه تا جایی بود که وی سال ۱۹۷۷ میلادی را بهعنوان «سال آموزش و پرورش» اعلام کرد و از کنگره آمریکا نیز خواست تا همین کار را کند.
4️⃣ همین عامل سبب شد تا کنگره و دولت آمریکا قانون مشترکی را به تصویب برسانند و سال ۱۹۷۸ را بهعنوان سال آموزش و پرورش اعلام نمایند. از آن پس ۱۸ آوریل ۱۹۷۸ بهعنوان روز آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا نام گرفت.
5️⃣ حاخام مناخم مندل #نفوذ بالایی بر رهبران سیاسی جناحهای مختلف آمریکا داشت تا جاییکه بسیاری از سناتورها، افراد کنگره و رؤسای جمهور آمریکا با وی دیدار میکردند؛ از میان آنها میتوان به شخصیتهایی نظیر جان اف کندی، فرانکلین روزولت، رونالد ریگان، جیمی کارتر و… اشاره نمود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بینالملل (10)
🎯 نتیجهگیری
1️⃣ در حال حاضر #جنبش_خباد را میتوان #بازوی_فرهنگی_یهود و رژیم صیهونیستی و بهعبارت دقیقتر، سیستم مشروعیتبخش رژیم، برای یهودیان غیرساکن در فلسطین دانست.
2️⃣ نکته قابل ملاحظه در رابطه با فعالیتهای این جنبش، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی در خلال فعالیتهای فرهنگی به یهودیان است. این کار ضمن تأمین اهداف تبلیغاتی، پایبندی یهودیانی که توجه چندانی به مراعات آداب و رسوم مذهبی ندارند را بیشتر خواهد ساخت.
3️⃣ مراکز متعدد خباد در اقصی نقاط دنیا، در کنار ارائه خدمات رفاهی، بهصورت غیررسمی و غیرمستقیم به گردآوری اطلاعات برای رژیم صهیونیستی میپردازند و به سرویسهای جاسوسی این رژیم منحوس خدماترسانی میکنند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصهای از یک مقالهی مفصّل بود. دوستانِ اهل تحقیق، متن کامل را در سایت اندیشکده مطالعه کنند:
👉 yon.ir/Schneerson
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اطلاعات حیاتی نفت ایران در اختیار صهیونیستها (1)
1️⃣ بنابر گزارشهای موجود جدیدترین و بهروزترین اطلاعات مختلف بخشهای پالایشگاهی، تولید برق و انتقال آن، واحدهای پتروشیمی، بخش حمل و نقل و صنعت ایران در اختیار یک شرکت آلمانی مشکوک قرار گرفته است.
2️⃣ #آندریاس_کولمن (Andreas Kuhlmann) مدیرعامل موسسه آلمانی DENA نه یک استراتژیست انرژی بلکه یک سیاستمدار امنیتی طرفدار امنیت انرژی است که با حمایت تمام قد از برنامه های آمریکا در حوزه انرژی به خط دهی به کشورهای مختلف مشغول است.
3️⃣ بنابر آخرین اطلاعات بزرگترین دیتابیس آنلاین مشخصات متخصصان و فعالان تجاری در کشورهای آلمانی زبان (Xing)، آندریاس کولمن رئیس اجرایی کنونی آژانس انرژی آلمان یا DENA از سال 2003 همکار و عضو «برنامه تبادل رهبران جوان اسرائیلی-آلمانی» بوده است.
4️⃣ این نهاد در سال 2000 ایجاد شد که یکی از اهداف آن، مقابله با تهدیدات مشترک دو کشور (آلمان و اسرائیل) در حوزه های امنیت داخلی و خارجی از طریق ملاقات با تصمیمگیران سیاسی، اقتصادی، تجاری، رسانه، دانشگاه ها و جامعه مدنی دو کشور است.
5️⃣ به بیان ساده تر، این برنامه برای لابیگری با تصمیمگیران آلمانی حتی در حوزه غیرامنیتی نظیر ورزش نیز در چارچوب منافع #اسرائیل عمل خواهد کرد چه رسد به آن که کشور آلمان با ایران در شرایط بازگشت تحریمی وارد همکاری شود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اطلاعات حیاتی نفت ایران در اختیار صهیونیستها (2)
6️⃣ آندریاس کولمن (Andreas Kuhlmann) در تاریخ 19 تیر 1398 به تهران سفر کرد تا جلسات خود را با مدیران موسسه مطالعات بینالمللی انرژی وزارت نفت ادامه دهد ولی باید بدانیم وی پیش از ورود به تهران به #تلآویو سفر کرده بود که این سفر حاوی نکات مهمی است!
7️⃣ بیانیه مؤسسه آلمانی نشان میدهد این موسسه آلمانی بهطور منظم و سیستماتیک به مستندسازی ابتکارات بهرهوری انرژی ایران، ارزیابی کمّی و آماری پتانسیلهای بهرهوری انرژی ایران، فرآیندهای کنترلی آن و ارزیابی و بروزرسانی منظم برنامههای اقدام بهرهوری انرژی ایران اقدام خواهد کرد.
8️⃣ آیا انجام این اقدامات به معنی دستیابی به کل #اطلاعات_انرژی_ایران علاوه بر وزارت نفت در بخش صنعت و ساختمان ایران نخواهد بود؟!
9️⃣ بنا بر گزارشهای موجود، جدیدترین و بهروزترین اطلاعات مختلف بخشهای پالایشگاهی، تولید برق و انتقال آن، واحدهای پتروشیمی، بخش حمل و نقل و صنعت ایران در اختیار این شرکت آلمانی همکار صهیونیستها قرار گرفته و در آینده نیز خواهد گرفت.
🔟 باید تاکید کرد هیچ یک از اطلاعات ارائه شده در همکاری با شرکت دنای آلمان، اطلاعات سوخته نبوده بلکه بهروزترین آمارها و اطلاعات بخش های مختلف انرژی کشور و حتی برنامه های توسعه ای آن ها بوده است.
🌐 متن كامل این گزارش را در سایت مشرق بخوانید:
👉 mshrgh.ir/978489
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ مقدمهای بر غزوه بنیقریظه
1️⃣ غزوه بنیقُرَیظه، نام آخرین غزوه از غزوههای پیامبر اکرم (ص) با #یهودیان_مدینه است که در اواخر ذیقعده و اوایل ذیحجه سال پنجم هجری و به دلیل #پیمانشکنی یهودیان #بنیقریظه و همپیمانشدن آنان با مشرکان در غزوه خندق روی داد.
2️⃣ در این غزوه مسلمانان قلعههای بنیقریظه را محاصره کردند. پس از حدود یک ماه، یهودیان تسلیم شدند و حکمیت سعد بن معاذ را به پیامبر (ص) پیشنهاد کردند.
3️⃣ طبق برخی نقلها، سعد با استناد به پیمان یهودیان با پیامبر و نیز حکم #تورات (سِفر تثنیه، باب ۲۰، فقره ۱۴-۱۳)، به قتل مردان جنگجوی قبیله، اسارت زنان و کودکان و مصادره اموال حکم کرد و رسول خدا این حکم را پذیرفت. اما برخی از محققین در اینکه سعد به قتل همه مردان حکم کرده باشد، تردید کردهاند.
4️⃣ در این میان نسبت دادن کشتن هفتصد نفر از مردان بنیقریظه به امام علی (ع) از شبهات مهم مخالفان در غیرانسانی و خشن نشان دادنِ اسلام است.
5️⃣ در ادامه و برای تبیین این ماجرا، شما را به مطالعهی مقالهای از نویسنده معاصر، دکتر «ولید نجیب عرفات» استاد دانشگاه لنکستر، جلب میکنیم:
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی قریظه
🎯 خلاصهی مقاله
1️⃣ حادثه #بنیقریظه از حوادثی است که مستشرقان روی آن حساسیت زیادی دارند. ریشهی داستان، روایت #ابن_اسحاق است که نیاز به تأمل جدّی دارد. (ابن اسحاق در سال 151، یعنی 145سال پس از واقعه بنیقریظه از دنیا رفته است.) او مینویسد: رسول خدا (ص) بنیقریظه را در خانهای در مدینه زندانی کرد، سپس چندین خندق کنده دستور داد آنان را آوردند و در حالیکه گروه گروه آنان را میآوردند سرهایشان را قطع کرد و اینها را ششصد یا هفتصد و برخی تا هشتصد و نهصد نفر گفتهاند!
2️⃣ «سید برکات احمد» در جزئیات این روایت مناقشاتی کرده و گفته است که مگر نمیشد پیامبر (ص) اینها را به مدینه نیاورد و کنار قلعه خودشان آنان را گردن بزند؟! و نکته دیگر اینکه مگر خندق از قبل در نزدیک مدینه نکنده بودند. چه لزومی داشت تا دوباره خندق بکنند؟!
3️⃣ #ابن_حجر_عسقلانی این واقعه و گزارشهای مربوط به آن را انکار کرده و از روایاتی که ابن اسحاق در موضوعات نبردهای صدر اسلام از یهودیان نقل میکند که آنان هم از پدران خود روایت کردهاند، به «حکایات غریب» تعبیر میکند. معاصر ابن اسحاق یعنی #مالک_بن_انس هم ابن اسحاق را به دروغگویی متهم کرده و او را به جهت نقل چنین روایاتی، و بهعنوان کسی که روایاتش را از یهودیان میگیرد، دجال میشمارد.
4️⃣ قرآن کریم بهعنوان تنها منبع معتبر و معاصر این ماجرا، به گونهای بسیار مختصر در آیه 26 سوره احزاب به این حادثه اشاره کرده و فقط از کسانی که مستقیماً در نبرد شرکت داشتهاند سخن میگوید. اگر کشته شدگان در این حادثه 600 تا 900 نفر بودند رویدادی مهم تلقی و در قرآن بهصورت روشن به آن اشاره میشد که از آن درس و عبرت گرفته شود. اما فقط با اعدام سران خطاکار بنیقریظه، طبیعی است که بیش از این مقدار در قرآن اشاره نشود.
5️⃣ این داستان، نمونهای مشابه در تاریخ قدیمی #یهود دارد که میتوان این گزارش را نسخهای از همان نقل کهن دانست. در آن حادثه گفته میشود انقلابیون یهود علیه رومیان قیام کردند، اما پس از تخریب معبد آنان در سال 73 میلادی و فرار آنها به قلعه #ماسادا، ماجرا به قتلعام ایشان پس از محاصرهشان انجامید. برخی از آنان كه از واقعه جان سالم به در بردند به جنوب گریختند و به #یثرب آمدند و در آنجا ساکن شدند و آنان که ماندند گزارش آن را به نسلهای بعدی منتقل کردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهی «نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی قریظه» را اینجا مطالعه کنید:
👉 yon.ir/Qurayzah
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✅ مقدمهای بر مطالب امشب
1️⃣ با سلام به همراهان عزیز. تا کنون 6 قسمت از سلسله مقالات «مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر» نوشته استاد عبدالله شهبازی، در وبسایت اندیشکده مطالعات یهود منتشر شده و خلاصهی آنها را در کانال اندیشکده مطالعه کردهاید. در آستانهی انتشار مطالب قسمت هفتم لازم دیدیم مطالعهی دقیق این مقالات را مورد تأکید قرار دهیم.
2️⃣ شاید برخی از دوستان هنوز نسبت به خطر این فرقه و میزان #نفوذ آن آگاهی کافی نداشته باشند، اما خواهش میکنم به ما اعتماد کنید و مطالعهی این مقالات را جدی بگیرید. ان شاء الله کم کم به اهمیت موضوع و ارزش کار بزرگ استاد شهبازی در شناساندن این فرقه به فارسیزبانان پی خواهید برد.
3️⃣ فعلاً همینقدر سربسته بدانید كه این فرقهی نخبگانی در میان بسیاری از بزرگان علمی و دانشگاهی و حتی حوزوی ما نفوذ کرده و برخی افراد موجّه، شخصیتهای این فرقه و کتابهای آنها را تبلیغ کرده و مقام شخص فاسدی همچون «فریتیوف شوان» (بنیانگذار فرقه مریمیه) را تا «عارف بالله» بالا میبرند!!
4️⃣ فعلاً برایاینکه شهرت این افراد باعث ایجاد گارد منفی در برخی خوانندگان و جلوگیری از خواندن مقالات نشود، نامی از آنها نمیبریم، اما بعد از آخرین قسمت مقالات حتماً به معرفی این افراد و جریانها در کشورمان نیز خواهیم پرداخت.
5️⃣ با تشکر از صبر و حوصلهی شما، توجهتان را به هفتمین قسمت این سلسله مقالات جلب میکنیم:
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ فرقهسازی فریتیوف شوان (1)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (7)
🌐 علاویه شوان در اروپا
1️⃣ #فریتیوف_شوان پس از بازگشت از مستغانم، بر اساس نامهای که از شیخ عَده بن تونس گرفته بود، و درباره مناقشات در پیرامون آن در قسمت قبل سخن گفتیم، پایههای #فرقه خود را بنا نهاد. شوان از همان آغاز «اسلام» را غایت نمیدانست بلکه غایت او #حکمت_خالده (خرد جاویدان) یا #دین_خالده بود.
2️⃣ در سال 1934، که شوان #فرقهسازی را آغاز کرد، 27 ساله بود. او بهعنوان نماینده علاویه در بال سوئیس علاقمندان را به طریقت میپذیرفت. شوان مجلس ذکر هفتگی را در آپارتمان خود به راه انداخت. جمع میشدند، به شکل حلقه مینشستند و ذکر میگفتند. از هشت بعدازظهر آغاز میشد و گاه تا یک صبح ادامه مییافت. صدای ذکر چنان بلند بود که همسایگان شاکی بودند. چندی بعد ساختمانی در حاشیه رود راین پیدا شد و محل «زاویه» به آنجا منتقل شد. در این مکان حلقه ذکر منظم شد، و شرکتکنندگان لباس عربی میپوشیدند و عمامه میبستند.
3️⃣ پس از بازگشت شوان به سوئیس، رابطه با #مادلین از سر گرفته شد ولی مادلین این رابطه را قطع کرد. ناکامی در عشق مادلین، شوان را به شدت آزرد. او به محل قرار با مادلین در کنار دریاچه لمان میرفت و برای مادلین شعر میگفت و دعا میخواند به این امید که مادلین به سویش بازگردد. گزیدهای از این اشعار در «خاطرات و تألمات» شوان منتشر شده است. شوان غالباً تکرار میکرد: «هرکس مادلین را دوست ندارد عضو طریقت نیست».
4️⃣ در نوشته #سیدحسین_نصر در سوگ شوان، نامی از عشق به مادلین و «شعرهای زمینی» برای مادلین نیست؛ همانگونه که نام رساله شوان درباره وحدت یهودیت و مسیحیت و اسلام تحریف شده، و همانگونه که دیدار با «بودای طلایی» در «خلوت» مستغانم به دیدار با خضر (نبی سبز) تبدیل شده! نصر ماجرا را چنان مبهم روایت میکند که خواننده گمان میبرد اشعار شوان «فرازمینی» و برای شیخ احمد العلاوی بوده است!
5️⃣ دستاوردهای شوان در جلب عدهای به اسلام در نامههایی که دوستان #رنه_گنون به قاهره میفرستادند به گنون گفته میشد ولی گنون از مکاشفات عجیب و فرا-اسلامی شوان مطلع نبود. گنون به شوان علاقمند شد تا جایی كه علاقمندان به اسلام را به شوان ارجاع میداد. به این ترتیب، طریقت علاویه شوان در اروپا گسترش یافت.
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter