✅دیدار امروز با مردم آذربایجان
🔰 بعضی از تذکرات سال ۹۴ و ۹۵ در برجام رعایت نشد و مشکلات بعدی که همه مشاهده میکنند پیش آمد
❇️ رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان: ما در این مسائل مربوط به آینده و بلندمدت، اگر امروز کوتاهی کنیم در آینده مشکل خواهیم داشت.
در قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده میگرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت میشد که مشکلات بعدی پیش نیاید. اعتراض من عمدتا به این بود. من میگفتم این نکات را باید در نظر بگیریم. در تذکرات هم آن را مکرر گفتم. خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد، مورد توجه قرار نگرفت این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده میکنند. بنابراین نگاه به آینده مهم است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
💻 @Khamenei_ir
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
✅ اعتقاد به اصول و انتقاد به رفتار ها
🔸یادداشت روز ۳
🔹همچنان در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم وهر علاقمندی به تناسب توان و تبار خویش قدمی یا قلمی بر می دارد.
🔹قضاوت در دوسویه افراط وتفریط در این باره هم جزء لاینفک کار است؛ که برخی همه چیز در این سالیان گذشته را صفر وسیاه می بینند و گروهی در مقابل فقط سفید و صد هستند.
🔹منطق عقل ودین نه این است و نه آن؛ هم باید خدمات و حسنات در این سال های پس از انقلاب را دید که به لطف خدا در حوزه عزت و استقلال؛ فراوان و نمایان اند و هم اون سر قصه که نقد منصفانه ارمغانی است سازنده و ماندگار.
🔹در حقیقت بهترین تعبیری که باید در این باره گفت این است که مردم هم اعتقاد دارند و هم انتقاد؛ اعتقاد به خاک؛ دین؛ اقتدار نظام و رهبرشان هست؛ که نمود آن را در حوادث مختلف دیده ایم؛ اما انتقاد به بسیاری از بد رفتاری ها و سوء استفاده ها از نام و نشان دین و انقلاب است.🔻
1⃣در حقیقت یکی از آسیب های جدی در حکومت های دینی تظاهر و تملق است؛ که در این سالیان گذشته از این خودنمایی ها برای نام و نان کم ندیده ایم؛ و درد بیشتر اینجاست که گاه برخی از مسئولان خود زمینه ساز این گونه ناشایست های اخلاقی اند؛ که این انتقاد جدی هر دلسوز منصفی در حوزه فرهنگ است.
2⃣ در حوزه اقتصاد که نقل محافل عامی و عالم است؛ فساد در سیستم اداری و بانکی، و بدتر از آن ارتشا و اختلاس و تبدیل آن ها به اموری عادی و نهادینه و عدم برخورد موثر و فراگیر از دیگر دردهایی است که برای مردم بخصوص زجرکشیدگان انقلاب و مستضعفین به هیچ نحو قابل توجیه نیست؛ که راهی جز اصلاح ساختار و سیستم ندارد.
3⃣در گستره وسیع تر از دو حوزه فوق؛ نقص و نقض آشکار و عدم مسئولیت پذیری در عملکرد بسیاری از مدیران و مسئولان رده های گوناگون است؛ که این از حاکمیت به رعیت هم سرایت کرده نمونه اش را در بحران های خانواده؛ محیط زیست؛ فضای مجازی و گسترش خرافه گرایی به وضوح نظاره گریم.
🙏امید است با رویکردی منصفانه و بر اساس واقعیت؛ نقاط ضعف و قوت را در کنار هم توصیف و تحلیل کنیم؛ و در درمان آن ها نیز بر اساس اصل فراگیر مسئولیت پذیری اخلاقی راهی بیندیشیم و بی تفاوت نباشیم.
#نقد_ منصفانه
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
13.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😔هر مسئولی به ایران خیانت کند؛ خدا از او نگذرد...
📌زبان حال فوق العاده سوزناک و هنری یک مادر شهید که حدود چهار دهه منتظر اکبرش بود تا...
🔵لطفا در محیطی آرام و حتی الامکان تنهایی؛ به آن دل بدید.
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
💥اگر دوباره جنگی شروع شد ...
🔹یادداشت روز ۴
📌سلام:اگردوباره جنگی شروع شد وما نبودیم از قول ما *رزمندگان دیروز* به *رزمندگان فردا بگوئید:
در حین مبارزه با دشمن متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید.
مبادا *ارزشها* را در خاکریزها جا بگذارید، اگر چنین کنید، ارزش ها، مثل امروز، *عوض* می شود و *عوضیها* ارزشمند می شوند.
می بینید که چگونه ما را *غریبه* میپندارند!
آن روزها:
*قطار قطار* می رفتیم.. *واگن واگن*
بر می گشتیم.
*راست قامت*
می رفتیم.. *کمر خمیده*
بر می گشتیم.
*دسته دسته* می رفتیم. *تنها تنها*
بر می گشتیم.
بیهیچ استقبال و جشن و سروری.
فقط *آغوش گرم مادری* چشم انتظارمان بود و دگر هیچ..!
اما مردانه، ایستادیم...
باور کنیدکه:
ماهم دل داشتیم،
فرزند و عیال و خانمان داشتیم.
اما با *دل* رفتیم... *بیدل* برگشتیم.
با *یار* رفتیم... با *بار* بر گشتیم.
با *پا* رفتیم... با *عصا* بر گشتیم.
با *عزم* رفتیم... با *زخم* برگشتیم.
با *شور* رفتیم... با *شعور* برگشتیم.
مااکنون *پریشان* هستیم.
اما *پشیمان* نیستیم.
*ما* همان کهنه *رزمندگان* پیادهایم که *سواری* نیاموختهایم.
*ما* همان هایی هستیم که به *وسوسهی قدرت* نرفته بودیم.
میدانید *تعداد ما* در هشت سال جنگ، چند نفر بود؟؟؟؟
*۳/۵* درصد از کل جمعیت ایران!!!
اما *مردانگی* را *تنها* نگذاشتیم.
ما *غارت* را آموزش ندیده بودیم.
رفتیم و *غیرت* را تجربه کردیم.
اکنون نیز *فریاد* میزنیم که:
این *حرامیان یقه سفیدان قافلهی اختلاس* از ما نیستند...
*این گرگانی که صد پیراهن یوسف را دریدهاند* از ما نیستند .
*ما* نه اسب امام زمان دیدیم، نه بی ذکر سالار شهیدان، جنگیدیم.
اما *استخوان در گلو* و *خار در چشم*، از *وضعیت امروز مردم خوبمان* شرمندهایم,,
شرمنده ایم، با صورتی سرخ.
شرمنده ایم، با دستانی که در فکه و شلمچه و مجنون و هور و ارتفاعات غرب جا مانده است
ای همه ی آنانی که *احساس پاک* را می شناسید!
*ما*، اگر به جبهه نمیرفتیم، با دشمنی که به تلافی قادسیه، برای هلاک مردم و میهن مان ایران، آمده بود، چه می کردیم؟
شما را به آن سالار شهیدان، ما را *بهتر قضاوت* کنید.
حساب اندکی از ما که *آلوده* شدند و *شرافت* خود را فروختند، را به پای ما ننویسید.
*بگذارم و بگذرم*
سربازم و هرگز نکنم پشت به میدان
گر سر برود من نروم از سر پیمان
ای خاک مقدس که بود نام تو ایران
فاسد بود آن خون که به پای تو نریزد!؟
تقدیم به خانواده های محترم ومعزز شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که مرد و مردانه از وجب به وجب این خاک حراست نمودند.
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی
🔵آیا مردم بعد از انقلاب بی دین تر نشدند؟!
📌سوال فراگیر بسیاری از مردم ؛
ثمرات فرهنگ دینی؛ انقلاب چه بوده؟
بشنوید در بیان مستدل و مستند
🎤حجت الاسلام راجی
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گزارشی کوتاه از نظافت شهر رویاها در آمریکا
☄ببینیم و کمتر خود زنی کنیم.
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
✅ مازوخیسم جمعی( خودتحقیری) ما ایرانیان
🔸یادداشت روز ۵
🟢تجربه عجیبی در سخنرانیها و ارائه ها در جاهای مختلف پیدا کرده ام و آن میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد اقتصاد ایران است. هرچقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی مورد استقبال بیشتری قرار میگیری. هرچقدر بذر ناامیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی عالم تر قلمداد میشوی. اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشماندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو مینگرند که گویی از حکومت پول گرفته ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت میبریم و به آن عادت کرده ایم.
🟢بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت ها را هم دید. آدمی احساس می کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه های گذشته را می خواهد درآورد. در گذشته حکومت صرفا پیشرفتها را گزارش میکرد و مشکلات را انکار مینمود حالا جامعه از این سمت به موضعگیری افتاده و صرفاً بر تاریکیها چشم دوخته است.
🟢واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنیها هم هست و باید این روشنایی ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبیهای ایران را کم نمایی و خوبی های غرب را بیش نمایی (overestimate ) می کنیم و به عکس بدی های خودمان را بیش نمایی و بدیهای غرب را کم انگاری میکنیم.
☑️⭕️تحلیل و تجویز راهبردی:
آنچه در بالا خواندیم نوشته دکتر علی سرزعیم مشاور مرکز بررسی های استراتژیک یود. من نیز تجربه ای به شدت مشابه با وی دارم.
نمی خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع های مختلف حتی نمی شود از نشانه های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص شروع می کنند به زیر سوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص های بین المللی را. انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید. وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می کنید اما وقتی در مورد پیشرفت ها می گویید همه به شما به دیده جیره خوار حکومت نگاه می کنند.
🟢امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: ناامیدی جمعی مهمترین عامل انهدام ملتها است. ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد.
🟢من دو راهکار/تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می کنم و از آن جواب گرفته ام که با شما نیز در میان می گذارم.
راهکار اول: هر گاه مشکلی را مطرح می کنم، برای آن راه حل ارایه می کنم. این گونه باعث می شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل محور (solution minded) باشد و همچنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه ای رو به حل مساله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم.
راهکار دوم: اگر مشکلی را در جامعه می بینم قبل از آنکه از آن انتقاد کنم. خودم آن را ترک می کنم. مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیابان صحبت کنم اول خودم آن را ترک کرده ام.
🟢تاکید می کنم که در کنار همه مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته ام به جای آن که یک روشنفکر منفی نگر محبوب باشم یک تحلیل گر مثبت اندیش و واقعیت گرا باشم. شما را نیز به مثبت اندیشیو مبارزه با مازوخسیم جمعی دعوت می کنم.
✍دکتر مجتبی لشکربلوکی
🔵نوشته فوق قطعا گمشده و دغدغه ابن روزای خیلی از ماهاست ، که چرا ابن همه بدگویی و یاس آفرینی در جامعه ما خواهان و مشتری دارد، اما بیان نکات مثبت، این همه ناپسند مزاج مخاطبان است؟!
🔵اما واقعیت این است که امید آخرین حربه حیات و دوام در زندگی فردی و اجتماعی است. و گاهی ما به راحتی با پز روشنفکری دل مردم را خالی می کنیم.
🔵این نقش را گاه برخی هنرمندان با ساختن فیلم هایی خاص از ضعف و نقص ها عهده دارند و گاه نویسندگان با سیاه نمایی و از کاهی کوه ساختن این نقش را بازی می کنند. و در میان عامه مردم که این نقل و نبات همه محافل شبانه روز است.
🔵انصاف آن است اگر نیمه خالی لیوان را می بینیم، به نیمه پر آن که موارد آن هم کم نیست؛ توجهی داشته باشیم، بخصوص که منفی نگری چون خوره ای زندگی شخصی و اجتماعی انسان را از طریق ترس و اضطراب؛ سیاه و نابود خواهد کرد.
#نقد_منصفانه
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌗قدرت نظامی ایران در مقابل غرب و اسرائیل؛ از زبان هوشنگ امیر احمدی مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در آمریکا.
☄ارزش دیدن داره.🔺
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
19.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطرهی شنیدنی دکتر زیبا کلام از حضور در افطار بیت رهبری
❇️من گفتم که واقعاً بنازم به صبرتون آقای خامنهای که حرف همه را با زبان روزه گوش میدی!
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
✅ جهاد تبیین؛ چیستی و قلمرو
اصطلاح *جهاد تبیین* در بردارنده دو واژه است: جهاد و تبیین.
جهاد از ریشه (جَهد) یا (جُهد) است، اگر اولی باشد یعنی تحمل مشقت و سختی و اگر دومی باشد یعنی تمام وسع و توان.
وجه جمع می تواند آن باشد که جهاد یعنی کاری که باید با تحمل سختی برایش تمام وسع و توان مایه گذاشت.
و وقتی جهاد در ادبیات انقلابی استعمال می شود یعنی تلاش در مقابل یک دشمن جدی.
تببین هم از ریشه (بان) می آید، یعنی آشکار کردن و روشنگری؛ برای تمییز بین حق و باطل؛ جلاد و شهید؛ خالص و خائن و... .
📌در یک کلام جهاد تبیین، یعنی تمام تلاش برای فاش و نقش بر آب کردن نقش ها و نقشه های متنوع و متلون دشمن.
و به فرمایش امام خامنه ای، امروز نقشه دشمن متمرکز بر دو حوزه است:
یک) فشار اقتصادی و معیشتی دو) انحراف و فریب افکار عمومی.
📌زین رو محورهای زیر می تواند از جمله موضوعات جهاد تبیین باشد:
🔺تولیدات ناب در قلمرو جهاد تبین کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟
🔺انواع قالب های بیانی در جهاد تبیین چیست؟ (مثلا فرق می کنه کی رییس جمهور باشه!) قالب خوبی است؟
🔺انواع روش های دشمن برای فریب افکار عمومی چیست و راه های مقابله با آن کدامند؟
🔺چگونه می توان قدرت توزیع محتواهای تبیینی را در لایه های خاکستری افزایش داد؟
🔺جهاد تبیین من به عنوان یک هنرمند، فروشنده، مکانیک، معلم، کارمند، مدیر و.... چیست و چگونه؟
🔺و ده ها محور دیگر...
✍حامد پوررستمی
#نقد_منصفانه
🌍پایگاه جهاد تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin