☑️ جنازه ۱۳ تفنگدار مارینز ارتش تروریستی آمریکا که در انفجار فرودگاه کابل کشته شده بودند ساعاتی پیش از طریق پایگاه هوایی dover وارد ایالات متحده شد.
A. S:
الغالبون ☑️ همانطور که در اخبار امروز ملاحظه کردید وزیر خارجه کشورمان امروز به دمشق رفته و مورد استقبال گرم بشار اسد رئیس جمهور سوریه قرار گرفت. انتخاب سوریه بعنوان مقصد بعدی پس از حضور در نشست بغداد آنهم در حالی که سوریه بعنوان یک کشور پهناور تاثیرگذار در خاورمیانه غایب بزرگ آن بود ، مخابره این پیام است که ایران متحد دیرینه خود را فراموش نخواهد گذاشت که هیچ ، بلکه در دولت جدید بدنبال عقد قراردهای اقتصادی برای صادرات نفتی و غیرنفتی که متاسفانه در طول هشت سال گذشته به فراموشی سپرده شده ، خواهد بود.
💠 پرسش_پاسخ
❓محافل مذهبی خانگی چه تأثیری بر روی فرزندان دارد؟
🔹 روضههای خانگی چند کارکرد اساسی دارد؛ نخست اینکه ارتباط اعضای خانواده را با خداوند و اهلبیت علیهمالسلام تقویت میکند. بچه ها گاه بازی های کودکانه را بر هر چه ترجیح می دهند وقتی در این محافل قرار می گیرند هر چند ممکن است تمام وقت را به بازی بگذرانند اما دیدن صحنه های عزا، ذهنشان را در بزرگ سالی به جستجو وا می دارد و زمینه ساز محبت اهل بیت (ع) در آنان می شود.
🔹 دومین کارکرد روضههای خانگی، همبستگی خانوادگی و خویشاوندی است که علاوه بر آن، صله رحم نیز در جریان روضههای خانگی صورت میگیرد که آثار بسیار مفیدی در پایبندی به خانواده دارد.
گاه در همین روضه ها اعضای خانواده که از مشکلات هم با خبر شده اند بسیج می شوند برای حل آن.
اکنون که کرونا و محدودیت رفت و آمد هست نیز اعضای فامیل می توانند در فضای مجازی روضه خانگی بر پا کنند و خواهر و برادران هر کدام از خانه خود به همراه فرزندانشان در آن شرکت کنند.
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
🍃علامه کشمیری و درمان رذائل اخلاقی🍃
🔹🔸🔹🔸
📌نقل میکنند که مرحوم آیتالله سید عبدالکریم کشمیری معمولاً هر رذیله را با ضد آن درمان میکردند، مثلاً توصیه میکردند که اگر کسی عصبانی است، باید درباره حلم مطلب بخواند و اگر هم حلم ندارد، وانمود کند چنین است. که به این عمل میگویند تحلم. یعنی خود را به حلم زدن براثر مداومت، کمکم آن رذیله از بین میرود. ایشان همچنین مناسب هر رذیله، ذکری هم میدادند. مثلاً برای از بین بردن عصبانیت ذکر یا حلیم را توصیه میکردند.
📒خانه خوبان شماره ۶۳ صفحه ۲۷
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
🔶ما حافظ تقوا باشیم یا تقوا حافظ ماست؟
🔹 حقيقت اين است كه تقوا هم هر اندازه عالى باشد به نوبه خود خطراتى دارد. آدمى در عين اينكه بايد در حمايت و حراست تقوا زندگى كند بايد خود حافظ و حارس تقوا بوده باشد و اين، به اصطلاح «دور» نيست.
🔸 مانعى ندارد كه يك چيز وسيله حفظ و نگهدارى ما باشد و در عين حال ما هم موظف باشيم او را حفظ كنيم. درست مثل همان جامه كه مثال زدم: جامه حافظ و حارس و نگهبان انسان است از سرما و گرما، انسان هم حافظ و حارس جامه خويش است از دزد. اميرالمؤمنين عليه السلام در يک جمله به هر دو اشاره كرده، آنجا كه میفرمايد:
الا فَصونوها وَ تَصَوَّنوا بِها..
يعنى تقوا را حفظ كنيد و هم به وسيله او خودتان را حفظ كنيد.
🔹 پس اگر از ما بپرسند آيا تقوا ما را حفظ میکند و يا ما بايد حافظ تقوا باشيم،
میگوییم هر دوتا.
نظير اينكه اگر بپرسند آيا از تقوا بايد كمک گرفت براى رسيدن به خدا و مقام قرب الهى، يا از خدا بايد كمک خواست براى تحصيل تقوا؟
میگوییم هر دوتا؛ به کمک تقوا بايد به خدا نزديک شد، و از خدا بايد مدد خواست كه براى تقواى بيشتر ما را موفق بفرمايد.
📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۴
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰
🚫 شبهه :⁉️
هر فکر و اندیشهای تا پیش از ظهور امام زمان علیهالسلام به حکومت میرسد و ضعفهایش نمودار میشود، تا پس از تشکیل دولت حضرت، ادعایی نداشته باشد. بنابراین هر دولتی که پیش از ظهور سر کار میآید، بر خلاف مبانی اسلامی است و به ظلم و جور رفتار خواهد کرد.
بنابراین اقدام برای تشکیل حکومتی که واقعا اسلامی و عدالتمدار باشد، تلاشی نافرجام است.
✅در پاسخ باید گفت:
1⃣ اولا حکومتهایی که در عصر غیبت تشکیل شوند باید اصول نظری و عملی خود را کاملا از مکتب اهل بیت ع اخذ کنند و حکومتشان را زمینهساز قیام امام زمان علیهالسلام بداند و مردم را به «خود» دعوت نکنند،.
🔅 آیا حکومت مالک اشتر در مصر، غیر از حکومت امیرالمؤمنین (ع) در کوفه است؟ آیا بیعت گرفتن مسلم، حرکتی مستقل و بیارتباط با قیام سیدالشهدا (ع) است؟ اگر این دولتهای محلی در امتداد هم هستند، پس حکومت مبتنی بر «ولایت فقیه» نیز که به دستور اهل بیت (ع) برای جدا شدن از حاکمیت طاغوت طراحی شده، در راستای حکومت امام زمان (ع) خواهد بود.
2️⃣ جلوداران قیامهای اصیل شیعی هیچگاه خود را در تحقق کامل ارزشهای اسلامی و عدالتگستری حقیقی موفق ندانسته و به ضعفهای خود معترفند؛ اما اجرای عدالت را -هرچند به صورت نسبی- وظیفه خود میدانند.
🔅 کما اینکه رهبر معظم انقلاب، حرکت انقلاب را پس از رسیدن به نظامی اسلامی، در رسیدن به دولتی اسلامی (مجموعه نهادهای مدیریتی نه صرفا قوه مجریه) همچنان ناموفق میدانند.
🔅 اما اگر دولتی که نسبتا اسلامی باشد*، شکل بگیرد و تا حد امکان به ارزشهای اسلامی عمل کند، چنین دولتی بهترین وسیله برای تبلیغ شیعه و زمینهساز ظهور امام عصر (ع) خواهد بود.
3️⃣ هرگز نمیتوان از تأثیر نسبی انقلابهای اسلامی بر جهان غافل شد. اگر این مقاومتها و قیامهای عدالتطلبانه (با وجود تمام ضعفهایی که دارند) محقق نمیشد، تا الان اسمی از اسلام و تشیع باقی نمیماند و همین عدالتهای نسبی نیز برقرار نمیشد.
🔅 در عصر کنونی نیز شکلگیری نظام جمهوری اسلامی، موجب شد تصویر «لیبرال دموکراسی» به عنوان پایان تاریخ و بهترین نظام سیاسی**، نقش بر آب شود.
4️⃣ در بررسی روایات باید جوامع حدیثی دیده شود..و این کار متخصص است...
البته این مسئله مورد تایید همگان است که تنها دولتی که کاملاً اسلامی باشد، حکومت امام زمان (عج الله تعال فرجه الشریف است.) است.
✍دانشنامه امام مهدی، ج۳، ص۱۵۲-۱۵۵
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
⛔️ نظام آموزشی غربی، رمز بقاء و توسعه نظام سرمایهداری
🔹هر آدم منصفی با کمی تحقیق خواهد پذیرفت که این نظام آموزش مدرسهای و دانشگاهی با این صورت و کیفیت زاییدهٔ انقلاب صنعتی است. حتی آدمی مثل الوین تافلر نیز که پاسدار تمدن غرب و مداح بیجیره و مواجب امپریالیسم آمریکاست، در کتاب «موج سوم» مینویسد:
🔺 با انتقال کار از مزارع و منازل میبایست کودکان را برای زندگی و کار در کارخانه آماده ساخت. صاحبان اولیهٔ معادن، کارخانهها و آسیابها در انگلستان در حال صنعتی شدن... دریافتند که «تقریبا تربیت افراد بالغ اعم از روستاییان یا افراد شاغل در صنایع دستی برای کار مفید در کارخانه غیرممکن است.» [بنابراین، باید به سراغ کودکان رفت و آنان را از کودکی برای کار مفید در کارخانهها آماده کرد.] آماده ساختن جوانان برای نظام صنعتی بسیاری از مشکلات بعدی این نظام را به مقدار معتنابهی حل میکرد. در نتیجه ساختار مرکزی دیگری برای جوامع موج دوم بوجود آمد که همانا آموزش و پرورش همگانی بود.
🔻هرگز نباید آموزش و پرورش را در سیستم کنونی آن بهمفهوم عام و مطلق تعلیم و تربیت قلمداد کرد. در یک تمدن فرضی دیگر، متناسب با تغییر اهداف و نیازها سیستم آموزشی از نخستین چیزهایی است که تحول خواهد پذیرفت. بررسی ماهیت علوم و تکنولوژی نیز نشان خواهد داد که همین تناسب تا حد زیادی در ادراک بشر جدید از مفهوم علم هم صادق است و فیالمثل اگر بشر یکباره میل به غلبه بر طبیعت در جهت تمتع بیشتر از نعمات آن را از دست بدهد، ارزش علوم رسمی امروز یکباره تا حد دانستنیهایی نه چندان مفید سقوط خواهد کرد.
📚 شهید آوینی، توسعه و مبانی تمدن غرب