eitaa logo
کلام الهی| تفسیر کوتاه قرآن⁦
1.4هزار دنبال‌کننده
182 عکس
232 ویدیو
10 فایل
☆ تفسیر کوتاه و پیامرسانی قرآن ☆ آیه به آیه از ابتدای قرآن:: 🟣 کپی آزاد ؛✅ 📚منابع ؛ عمدتاً از تفسیر تسنیم و از المیزان ، نمونه ، نور ✴به روش نکته برداری ،ساده نویسی ✍️تحقیق @ali_khoobi
مشاهده در ایتا
دانلود
26.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با این تلاوت که من در کودکی بارها و بارها گوش دادم و تقلید کردم موهای بدنت راست میشه👌❤️ فوق العاده است عبدالباسط 🔸▪️🔸▪️🔻 👈عضویت در کانال https://eitaa.com/joinchat/3874488522C11ad090f0c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ این کلیپ با عنوان تواضع و فروتنی پرندگان هنگام پخش قرآن وایرال شده است @kalaam
37.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (ال عمران ۴۵) ▪️ (به یاد آورید) هنگامی را که فرشتگان گفتند: «ای مریم! خداوند تو را به کلمه‌ای [= وجود باعظمتی‌] از طرف خودش بشارت می‌دهد که نامش «مسیح، عیسی پسر مریم» است؛ در حالی که در این جهان و جهان دیگر، صاحب شخصیّت خواهد بود؛ و از مقرّبان (الهی) است. 🔸▪️🔸▪️🔻 👈عضویت در کانال https://eitaa.com/joinchat/3874488522C11ad090f0c
امروز توفیق شد زائر حرم نورانی حضرت شاه عبدالعظیم حسنی بودم و از طرف شما اعضای کانال دو رکعت نماز زیارت به جا آوردم🤲
💠 اخلاق و عفاف 🔸 دیگر از بیماری های اخلاقی و اجتماعی «ترک عفّت» است. انسان بی عفاف مریض است. 🔸 ذات اقدس الهی به همسران حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: ﴿ینِساءَ النَّبی لَستُنَّ کَاَحَدٍ مِنَ النِّساءِ اِنِ اتَّقَیتُنَّ فَلا تَخضَعنَ بِالقَولِ فَیَطمَعَ الَّذی فی قَلبِهِ مَرَضٌ وقُلنَ قَولًا مَعروفا﴾؛ شما در سخن گفتن صدای خود را نازک و رقیق نکنید، زیرا مردی که قلبش مریض است، طمع می کند، پس ، بسیار عمیق و ریشه دار است. ▫️آن مردی که نتواند خود را در برابر آهنگ نامحرم رام کند، مریض است، چنان که آن زنی که نتواند خود را در برابر نامحرم بپوشاند، مریض است و این مرض با درس و درمان می شود. 🔸 برای درمان بیماری های اقتصادی و اجتماعی نیز سخنگوی وحی، حضرت امیرمؤمنان (علیه آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «أو أبیت مبطاناً و حولی بطونٌ غَرْثی، و أکبادٌ حَرّی أو أکونَ کما قال القائلُ: وحسبُک داءاً أن تبیتَ ببطنة ٭٭٭٭ و حولُک أکبادٌ تَحِنّ إلی القِدّ» 👈 جامعه ء دارای فقیر بیمار است. مردمی که میانشان انسان پابرهنه و گرسنه هست، مریض هستند و این درد را با باید زدود. ◀️ خلاصه آنکه اگر در سخنان امیر بیان (علیه السلام) آمده است که می کوشند با قرآن کریم بیماری های خود را درمان کنند، تنها به این معنا نیست که مریض جسمانی، سوره حمد را هفت بار بخواند، گرچه این معجزه قرآن کریم است و مؤثّر خواهد بود، عمده، درمان بیماری های قلبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، و مانند آن است که در سخنان اهل بیت (علیهم السلام) مبسوطاً آمده است. 📚 بنیان مرصوص امام خمینی، ص235 🌐 @kalaam 🔸▪️🔸▪️🔻 👈عضویت در کانال https://eitaa.com/joinchat/3874488522C11ad090f0c
و موسى گفت: پروردگارا! تو به فرعون و اشراف قومش در زندگى دنيا، زينت و اموالى بخشيده‌اى، اى پروردگار ما براى اين كه [با آن‌ها مردم را] از راه تو گمراه كنند، اى پروردگار ما اموالشان را نابود فرما، و دل‌هايشان را سخت ساز كه ايمان نياورند تا زمانى كه عذاب دردناك را ببينند. خداوند فرمود: دعایتان مستجاب شد... سوره یونس/ ۸۸ 🔸▪️🔸▪️🔻 👈عضویت در کانال https://eitaa.com/joinchat/3874488522C11ad090f0c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تاوان اضلال 🔹 فرمود هر گنهكاری، تمام گناه خود را و بار خود را در قیامت باید به دوش بكشد (این یك)، گناه را هم باید به دوش بكشد (این دو)، نه گناه دیگران را. 🔹 خود ضلالت و گناه دیگران را خود دیگران باید حمل كنند و هرگز گناه كسی را دیگری حمل نمی ‌كند؛ منتها این تبهكاران، چون دو گناه كردند، دو بار دارند: ـ یكی اینكه خودشان گمراه شدند و معصیت كردند ـ دوم اینكه دیگران را اضلال كردند. 🔹 اینجا سه گناه مطرح است که دو گناه را طبقه مستكبر دارند و یك گناه را آنها: دو گناهی كه این كفار و مشركان دارند، یكی این است كه خودشان كفر ورزیدند و دیگر اینكه دیگران را به كفر تشویق كردند تبلیغ كردند و مانند آن؛ لذا هم بار ضلالت خود را به دوش می کشند هم بار اضلال دیگران را. 👈 اما گناه سوم، ضلالت دیگران است که ضلالت دیگران، به عهده خود دیگران است؛ لذا فرمود: ﴿وَمَا هُم بِحَامِلِینَ مِنْ خَطَایاهُم مِن شَی‏ءٍ﴾. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 4 🔸▪️🔸▪️🔻 👈عضویت در کانال https://eitaa.com/joinchat/3874488522C11ad090f0c
🔻گناه مهمی که زیاد مرتکب می‌شویم و کمتر از ارتکابش توبه می‌کنیم. 👈ایذاء مومن حرام است. ایذاء، آزار و اذیت، منظور فقط جسمی نیست. آزار مومن با زبان یا با نگاه یا با نوشتن چیزی یا حتی یک کلمه یا شکلک در فضای مجازی... تحقیر و تمسخر کردن، ترساندن و تهدید کردن و هرکاری که او را آزرده کند و قلبش را به‌درد آورد یا به آرامشش آسیب بزند. قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِیَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّی مَنْ آذَى عَبْدِیَ الْمُؤْمِنَ وَ لْیَأْمَنْ غَضَبِی مَنْ أَکْرَمَ عَبْدِیَ الْمُؤْمِنَ الْحَدِیثَ خداوند متعال می‌فرماید: هر کس بنده مومن مرا بیازارد به من اعلام جنگ داده و هر کس او را اکرام کند از غضب من در امان است. ▪️همچنین از امام صادق علیه‌السلام است که: کسی که بسوی مومنی نگاه تندی کند که او را بترساند، خداوند در روزی که سایه ای وجود ندارد جز سایه او، او را بترساند. ▪️از حضرت امام صادق (ع ) روایت شده: هر که چیزی را نقل کند و نظرش این باشد که به سبب آن او را رسوا سازد، و جوانمردی او را بکوبد تا از چشم مردم بیفتد، خداوند او را از ولایت خود بیرون کرده، به ولایت شیطان وارد سازد، و شیطان نیز او را نمی پذیرد. استغفرالله الذي لا إله إلا هو وحده لاشريك له و أتوب اليه 🌙 ▪️https://eitaa.com/tassbihat/153
💠 اسوه 🔹 تفسیری بر آیه : ﴿وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾؛ وقتی که پدر خانواده، مادر خانواده، اعضای خانواده، در خدمت ﴿آیاتِ اللَّهِ وَ الْحِكْمَةِ﴾ بودند، اینها می ‌توانند باشند. 🔹 یک وقت است ما می ‌گوییم کسی امام معصوم است، خب آن در دسترس کسی نیست؛ یک وقت می‌ گوییم امام یک امت است، آن هم در دسترس بسیاری از افراد نیست؛ اما یک وقت می‌ گوییم او رهبر اهل این محل است, رهبر این شهر یا روستاست, از نظر . 👈 این مقدور ماست و به ما گفتند این را بخواهید؛ این منحصر به معصوم نیست. فرمود این را بخواهید و بگویید خدایا توفیقی به من بده که من که در این محله هستم، امام این محله باشیم. 🔹 امام محله یعنی چه؟ یعنی سیرت من، سریرت من، سنت من, آموزنده باشد؛ خط مشی من و زندگی من طوری باشد که یک عده به آن اقتدا کنند، آن هم خوبان محل به من اقتدا کنند. خب ! این که مال نیست که انسان بگوید این طلب مال، ممدوح و محمود نیست. آدم در محله طرزی زندگی کند که خوبان محله به او اقتدا کنند، این نعمتی است! چه چیزی بهتر از این!
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اشک خجلت حکیم وارسته 🔹امروز توفیق شد تا به همراه جمعی از دوستان به محضر حکیم وارسته، حضرت آیت الله جوادی آملی مشرّف شویم. حدود نیم ساعت ما را با بیانات حکیمانه‌شان مستفیض فرمودند. آنچه در میان فرمایشاتشان، بیش از همه در ذهنم نشست خاطره‌ای بود که از سالهای دفاع مقدس نقل فرمودند. 🔹فرمودند سالها قبل به همراه سید بزرگواری عازم جبهه شدیم. او بعدها و در بحبوحه ناامنی‌ها، عازم کردستان شد و در هنگام انجام ماموریت پاسبانی، باوجود برودت شدید هوا حاضر به ترک پستش نشد و جهت انجام مسئولیتش آنقدر در سرما ماند و ماند تا نهایتا از شدت سرما دچار یخ زدگی شد و به شهادت رسید. فرمودند برای این شهید، مراسم ختمی در مسجد اعظم قم برگزار شد و من هم ضمن شرکت در این مراسم، در گوشه‌ای نشستم و از ابتدا تا انتهای مراسم گریستم! اما نه گریه برای ثواب، بلکه گریه از خجالت! خجلت از اینکه اینها که بوده‌اند که چنین جانشان را فدای اسلام کردند. 🔹در انتهای این خاطره فرمودند همین‌ها بوده‌اند که انقلاب را تا اینجای کار حفظ کرده‌اند و بدانید که چنین افرادی با چنین روحیاتی که حاضرند جانشان را در سخت‌ترین شرایط فدای انقلاب کنند هنوز هم هستند و همین‌ها کار انقلاب را پیش خواهند برد‌. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb