🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#فضیلت_پرچمداری
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
1▫️ منگنۀ مسؤولیّت
دوران حکومت امام علی علیهالسلام دوران عجیبی است.
این دوران چنین مختصاتی دارد :
1) دین خاتم با مجاهدتهای نبی خاتم یک زندگی دینی تعالیخواه، بلکه واقعاً یک حکومت را رقم زده است؛ یعنی سخنانی متعالی و طوفانی در گوش بشر زمزمه شده و یک یا چند شخصیّت افسانهای با تمام وجود، تمام آنچه نازل شده را پیش چشم انسانها دنبال کرده و به تعبیر حضرت آقا یکی از پرکارترین دورههای تاریخ بشر را رقم زده اند؛
2) پس از رحلت او دربارۀ حکومت اختلاف شد و سه نفر در پی هم جانشین او شدند که از نظر شیعه صلاحیّت و اجازۀ این کار را نداشتند. در این مدت جانشین برحق نبی اکرم ص سکوت کرد و با اصرار بر وحدت جامعۀ اسلامی با خلفای نابحق همراهی کرد. در این موقعیّت به تعبیر شهید مطهری به خاطر برکنار شدن کارشناس واقعی «بسط توحید»، جدایی عملی دین از سیاست اتفاق افتاد که خطرناکتر از جدایی نظری دین از سیاست است و نهایتاً از دین تنها اسمی باقی ماند؛
3) پس از 25 سال جانشین بر حق نبی اکرم ص که چون او معصوم بود به خواست مردم حاکم شد، در حالی که میگفت راضی به حکومت نیستم و وضع جامعه به گونهای است که من اکنون اگر وزیر باشم بهتر است تا امیر.
به نظر میرسد او حکومت را تنها به خاطر ترحم بر مظلومان و اجابت دعوت مردم میپذیرد نه دقیقاً فلسفۀ کامل حکومت دینی؛
«رهایم کنید و غیر مرا بخواهید؛ زیرا ما با حادثهاى روبه رو هستیم که آنرا چهرهها و رنگهاست، حادثهاى که دلها بر آن استوار، و عقلها بر آن پایدار نمیماند. آفاق حقیقت را ابر سیاه گرفته، و راه مستقیم دگرگون و ناشناخته شده است»(نهج البلاغه، خطبه 92)
مشکل او این است زمانه به گونهای است که یافتن حق دشوار شده است و چندان امید استقرار مردم بر حق نمیرود. مسألۀ او حکومت نیست در هر شرایطی که پیش آمد، مسألۀ او جاری شدن حقیقت است در زمانی که میشود. امّا ردّ درخواست مردم در آن تاریخ به هیچ وجه شدنی نبود.
4) او جامعه اسلامی را بسیار آشفته و به هم ریخته توصیف میکند و دست به اصلاحاتی میزند که درگیریهای مفصلی در دل جامعۀ اسلامی درست میکند، ولی به هیچ وجه از خط اصلی خود کوتاه نمیآید و برای هر معضلی طرحی متناسب با خود آن دارد؛ مسألۀ اصلی او سهمخواهی عمدۀ نخبگان جهان اسلام است که جای اسلام نشسته است و تلاش او بر آن بود که اسلام حقیقی دوباره در خاطرها زنده شود و تا حدی چنین نیز شد، بخصوص برای آیندگان.
حکومت او در تاریخ ۱۹ ذیحجه سال ۳۵ هجری شروع میشود و کمتر از پنج سال یعنی حوالی : 58 ماه طول میکشد و در 21 رمضان 40 هجری با شهادت او پایان میپذیرد.
عمدۀ فضای این 58 ماه را درگیری با سهم خواهی ها و نهایتاً منازعۀ درونی قدرت اشغال کرد.
درگیری اول او با مترفین و اسلام مرفهان بیدرد بود؛
درگیری دوم او با فرعون صفتان و اسلام تجددخواهان و بیدینهای دیندارنما بود؛
درگیری سوم او با نیروهای ارزشی قدرتطلب و اسلام هوشمندی، چالاکی و سطحینگری(!) بود.
در این اوضاع شلوغ تعاملات یک انسان کامل که علم آسمانی و قلب ملکوتی دارد، با مسائل جامعۀ گستردۀ اسلامی آن روز بسیار آموزنده است. در این میان نکتۀ مهمی را خود آن حضرت آموخته اند که به خاطر آن این بحث را دنبال می کنیم.
بحث ادامه دارد ...
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#شعارهای_ابدی
«برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد،
امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ آنها هرگز بیمصرف و بیفایده نخواهند شد؛
زیرا فطرت بشر در همۀ عصرها با آن سرشته است»
(بیانیه گام دوم)
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند زینب کبری سلام الله علیها
☘️@faslefarhang
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#فضیلت_پرچمداری
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
2 ▫️ حل مسألۀ روز
آشفتگی فرهنگی حاصل آمده در دوران امیرالمؤمنین به خاطر حضور پس زمینۀ نیرومند فرهنگ عربی(به اضافۀ تعصب زبانزد اعراب)، آموزه های جذاب و مقدس نبی مکرم اسلام ص که چون طوفانی همه چیز را به آسمان پر داد و دوباره بازگشت از این انتخاب بزرگ ـ اسلام ـ و فرهنگ ناب نبوی به سمت عربیّت، کشیدن نظام سیاسی و حکمرانی جوامع عربی به سمت الگوی شاهنشاهی و آمیختگی چند ملّیّت و چند فرهنگ به خاطر فتوحات بی رویّه و متعدد خلیفۀ دوم و گسترش ارتباطات بین چند ملت، آشفتگی عمیق و واقعاً رقت انگیزی بود. جامعۀ عرب آن روز با دعوت نبی اکرم ص کوچ از فرهنگ جاهلی آن روز را شروع کرد، ولی با حادثۀ سقیفه این حرکت به آشفتگی کشیده شد و پس از گذشت 25 سال از رحلت نبی اکرم ص نتیجۀ این همه یک هویّت سرگردان و سردرگم برای عرب مسلمان آن روز شد.
دربارۀ اهمیّتِ شخصیّت و هویّت ملی و نقش گفتمان حاکم در تحقق این هویّت بايد جداگانه تأمل كنيم.
حضرت امیر به واسطۀ مطالبۀ شدید و بدون مفرّ مردم آن زمان وارد صحنۀ مدیریت جامعه شد. طرح او لاجرم آن بود که اسلام راستین را به صحنه بیاورد و ناراستیهای درشتی که حاصل آمده به واسطۀ آن درمان کند و در اصل این اصلاحات هیچ مسامحه ای نکند.
توسط ایشان فرهنگ اصیل و مقتدری نه تنها در قالب خطابه های حضرت، بلکه با اصلاحات جدّی میدانی به صحنه آمد و دوباره به مردم معرفی شد.
جامعه آن روز گرفتار مسائل واضحی از قبیل حق خوریهای آشکار و با توجیه و بدون توجیه شده بود. به همین جهت سطح درگیری حضرت در همین اندازه ها باقی ماند.
به واسطۀ حضور پرسخن امام علی ع موضع گیریهای صریحی در برابر ایشان شکل گرفت که می توانست مردم را به تأمل وادارد و موضوع مطالعه برای مردم آینده باشد.
حضرت می فرمود اکنون دعوا بر سر اسلام است. انواع اسلامها در صحنه درست شده است و هر یک با ادعای مسلمانی به درگیری با جریان دیگر می پردازد. به همین خاطر درگیری بین کسانی بود که قدمتی در اسلام داشتند و همین مردم را سرگردان می کرد.
مهمترین مشکل حضرت آن بود که مردم راه را نمی توانستند تشخیص بدهند. این برای یک رسول هدایت درد جانکاهی است.
لازم بود کسانی پرچمداری کنند و خود را و مردم را با اهداف و مسیر آشنا کنند؛ به مدد حضرت بیایند.
در صحنه های نبرد پرچمداران جبهه را معرفی می کردند و فرونریختن خط را اعلام می نمودند.
این نقش برای حضرت اساسی بود و متمّم واقعی تمام تلاشهایی بود که ایشان با تمام وجود مشغول انجامش بود.
هر جا درگیری به اسلام ناب می رسد مسألۀ شناخت، اقدام و پرچمداری تا همین اندازه پر اهمیّت می شود.
در خطبۀ 173 نهج البلاغه از قول حضرت آمده است :
«أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ فَإِنَّهَا خَيْرُ مَا تَوَاصَى الْعِبَادُ بِهِ وَ خَيْرُ عَوَاقِبِ الْأُمُورِ عِنْدَ اللَّهِ
توصیه به التزام به راه الهی
وَ قَدْ فُتِحَ بَابُ الْحَرْبِ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ أَهْلِ الْقِبْلَةِ
دعوا دیگر بین خودمان است، بین ما و اهل قبله؛
یعنی اکنون دعوا بر سر اسلام ناب است.
وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا
در این صحنه «پرچمداری» که شرافت بزرگی است در گرو برخورداریهایی است :
1. أَهْلُ الْبَصَرِ(«اهل» آگاهی بودن)؛
2. وَ الصَّبْرِ(«اهل» شکیبایی بودن)؛
3. وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ(«اهل» دانایی و شناخت مواضع حق بودن)؛
دو عنصر شناختی ـ درک صحنه و نگرش متعالی دینی ـ
و یک عنصر بزرگ روحی؛ بی تابی نکردن و منتظر بلوغ حادثه ها ماندن.
پس از آن می گوید :
پس در این شرایط از دستور سرپیچی نکنید؛
4. فَامْضُوا لِمَا تُؤْمَرُونَ بِهِ وَ قِفُوا عِنْدَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ(اطاعت)؛
فرمان بگیرید و بیکاره یا خودسر نباشید
5. وَ لَا تَعْجَلُوا فِي أَمْرٍ حَتَّى تَتَبَيَّنُوا؛
فَإِنَّ لَنَا مَعَ كُلِّ أَمْرٍ تُنْكِرُونَهُ غِيَراً(تثبّت، روشن بینی و درک رهبری)»نهج البلاغه، خطبه 173
من فرمانده را درک کنید،
برای قضاوت در کارهای من به هیچ وجه عجله نکنید.
من اکنون فرمان در دست دارم که گاهی به حسب نیاز جاده پیچ و خمی به آن می دهم،
┄┅••؛••┅┄
امروز هم دعوای چند اسلام در میان است.
این دعوا را به سطح منازعات سیاسی کشاندن باعث روشن نشدن مردم می شود.
در این دعوا پرچمداری بزرگترین فضیلت است.
شرط آن :
1. شناخت، که مصداق روشن آن فهم «مکتب امام» است؛
2. آگاهی، که برای آن باید کوشید تا صحنه های پیچیده، مبهم نماند؛
3. درک دشواریهای رهبری، که علاقه و اعتماد در این باب کافی نیست؛
4. اطاعت، یعنی طرحها و دستورات و پروژه های رهبری را دنبال کردن؛
5. و صبر، ادامه دادن و ادامه دادن ... است.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
☘️@faslefarhang
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 8⃣
✅موضوع: نیاز گفتمانی امروز جبهه انقلاب
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین خانجانی(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.11.02_ ساعت 13
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid
🔰گفتمان توحید
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش خبر ساعت ۲۱ سیما
از دروس #خارج_فقه_معاصر حوزه های علمیه 💯
💡 برگزاری ۱۵ درس خارج فقه معاصر جهت #تحول_اجتهادی در موضوعات: پزشکی، بورس و بازار سرمایه، پول، رمز ارزها و بیت کوین، شخصیت حقوقی، قانون گذاری، حقوق کودک، حقوق شهروندی، نظام سیاسی، شبکه های اجتماعی، سرمایه گذاری استارت آپ ها، نظام اقتصادی اسلام و...
✅ شرکت هزاران نفر از طلاب در دروس خارج فقه معاصر
✅ نامه مهم ۳۵ تن از اساتید برجسته و مدیران علمی کشور به آیت الله اعرافی و اعلام حمایت و همراهی با دروس خارج فقه معاصر💯
🗞 متن نامه و اسامی امضا کنندگان👇
🔗 https://b2n.ir/127849
✅ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر در ایتا پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
#تازه_های_نشر
🔰نحوه تهیه کتابها
مراجعه حضوری به فروشگاه کتاب باقرالعلوم علیه السلام
📞تماس با شماره 02537835554
📱یا شماره همراه 09191593080
آقای زین العبادی
🔴در صورت عدم پاسخگویی پیامک به شماره همراه داده شود.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 9️⃣
✅موضوع: طرح راهبردی رهبری و گفتمان پشتیبان آن
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین استاد فلاح(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.11.09_ ساعت 13
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 رونمایی از تابلوی شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان #همیشه_سرباز با نگارگری استاد عبدالحمید قدیریان
🔹 نگاه توحیدی، گمشده ما
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از خانه-مدرسه مبتدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠قابل توجه کنشگران عرصه تعلیم و تربیت
#ویژه شهر مقدس #قم
🔶در زمینه تعلیم و تربیت ایده ای به ذهنت رسیده؟
🔶برای اوقات فراغت نوجوان توی مسجد، یک فکر بکری به ذهنت رسیده؟
🔶در زمینه آموزش و مهارت افزایی ایده نویی داری؟
🔶فکر میکنی ایده ت میتونه یه اتفاق بزرگی رو رقم بزنه؟
اگه دنبال جایی هستی که بتونه کمکت کنه : اون مبتدا ست.
🔴فقط ۲ روز تا پایان مهلت ثبت نام فرصت باقی است🔴
👇پیش ثبت نام از طریق پیوند زیر👇
https://digiform.ir/w4e8a62ea
✅جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد سایت یا کانال مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا شوید.
سایت: www.Mobtada.org
کانال ایتا:
Eitaa.com/mobtada
کانال بله:
Ble.ir/mobtada
ساعت تماس ۹ الی ۱۵ روزهای کاری
تلفن:02532933518
دبیرخانه دوره اسلام ناب طلبگی برگزار می کند
اردوی تشکیلاتی خیزش
فصل اجتماع و حرکت جمعی تشکل های طلبگی مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی
با حضور اساتید برتر دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
زمان: ۲۲ تا ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹
به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی دوره با ظرفیت محدود برگزار می گردد و پذیرش نهایی در اردو بعد از انجام مصاحبه مشخص می شود.
جهت ثبت نام به eslamenaab.ir مراجعه نمایید
آخرین مهلت ثبت نام ۱۴ بهمن ماه می باشد
🆔 @eslamenaab
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
4 ▫️ صریح
قال رجلٌ :
جبهۀ انقلاب برای دو چیز اندیشه و طرحی ندارد؛ یعنی گمان ساده ای دربارۀ آنها دارد، لذا آماده مواجهۀ پخته با آن دو واقعیّت نیست :
1ـ انتخاباتی چون 1388 در سال 1400، بلکه بدتر از آن و آشوب و کشتاری بدتر از توطئۀ بنزینی؛
لذا چه خوب و تمیز مشغول گزینهبازی و تدابیر هوشمندانه برای جلب آرای مردم است!
2ـ عدم امکان کار کردن پس از انتخاب یک عنصر حزب اللهی (که بعید است) در دل توطئه های سنگین رسانه ای و سیاسی و اقتصادی و ...؛
بخشی از این امتناع با توطئه های مربوط به انتخابات و آشفتگی اجتماعی و درگیریهای کشدار اجتماعی که شکل خواهد گرفت، رقم خواهد خورد.
اگر فکر میکنید که این طائفه احترامی برای قانون و آرامش ملت و سعادت کشور و ... قائل هستند کاملاً در خیال خام به سر میبرید. غربزده و لیبرالمسلک در سیاست مثل شما نیست، وقتی دین را در این عرصه میداندار نمیداند، یعنی واقعاً تابع ادبیات قدرت(ماکیاولیسم) است و چیزی جز دستیابی به قدرت برایش اهمیت ندارد و شما هنوز به خاطر نمازخواندنشان به مراعاتهای دینی آنها دلخوش کردهاید. بعضی از آنها خودشان هم نمیدانند به چه مسلکی در آمدهاند.
شما فکر میکنی به اندازۀ درصدی حتی در ذهنشان اجازه میدهند جریان انقلابی در این کشور حاکم شود؟ آنها کشور را ملک طلق خود میدانند و جلوی دوربین قسم خوردهاند اجازه نخواهند داد چنین چیزی اتفاق بیافتد.
پروژۀ اساسی جریان لیبرال ویرایش قانون اساسی و یکی کردن رهبری و ریاست جمهوری است. البته اگر شد بیشتر و اگر نه حداقل این، به بهانۀ دموکراتیک کردن کشور و رفع حاکمیّت دوگانه و نجات دادن کشور از سرگردانی و دو مکتبی اداره شدن(و نشدن). تمام تلاششان نیز این بود که نشان بدهند کشور اداره نمی شود.
در انتخابات جنجالهای اساسی خواهد شد تا دولت انقلابی سر کار نیاید و اگر آمد حداقل همین جنجال رمق کارکردن او را میگیرد، حتی مثل فتنۀ 88 بین جبهۀ انقلاب اختلافات اساسی ایجاد میکند.
روی ضعفهای جبهۀ انقلاب در زمان انتخابات و پس از آن، خیلی حساب باز کرده است. هر میزان جبهۀ انقلاب در شناختن و برطرف کردن آنها پیشرفتی نکرده، آنها روی این ضعفها حسابی مطالعه کرده و برایش تدابیری نمودهاند و میبینیم که خیلی سریع هم نتیجه میگیرند.
از گزینۀ نظامی هم در واقع استقبال میکند تا فضای خشنی را ترسیم کند و در این شیپور بدمد تا اگر توانست به نقطۀ سوگ سرایی دموکراسی نزدیک شود (سر گزینۀ نظامی دعوا کردن به خاطر تثبیت چهرۀ نظامی گزینه در اذهان است).
با شعبدهای بزرگ یک نیروی امنیتی را حقوقدان جازدند و هنوز جبهۀ نیرومند حزبالله نتوانسته خدشهای به این تصویر وارد نماید! اکنون از این که یک گزینۀ اهل سازندگی را نظامی معرفی کنند و القای خشونت کنند هیچ بعید نیست.
قلتُ له :
متوجه نمیشوی که خیلی بدبینانه و سیاه داری نگاه میکنی؟!
کی وضعیّت ایران این طور بوده که تو الآن داری تصویر میکنی؟
لبخند جالبی زد، فقال لی :
تو خوشبین بودن و متین و امیدوار رفتار کردن را با خوشخیالی اشتباه گرفتهای.
برادر وظیفۀ من و تو است که عیبها را بپوشیم و جامعه را بیآرام نکنیم، نه این که عیبها را نبینیم و بیگدار به آب بزنیم.
مگر این سالها در این کشور زندگی نمیکردی؟ فتنۀ 88 چه سخنی با تو داشت، فتنۀ بنزینی که یک توطئۀ بسیار سنجیده و محاسبه شدهای بود و همه بنا گذاشتیم چیزی از آن نگوییم چه؟ 8 سال بازی برجام چه؟ گرانیهای بیرحمانه و بازی با زندگی و شرافت و آسایش و حتی جان مردم چه؟
من که هنوز تلخ حرف نزدهام! اینها واضحات دمدستی بود که در ذهن همه هست. اگر خواستی تحلیلهای تلخ بشنوی باید زهرۀ شنیدنش را داشته باشی.
اگر به واقعیّات توجه کنی میبینی که مصائب زیادی پیش روی ایران اسلامی است و آن موقع به ظرفیّتهای اصلی اندیشۀ نجاتبخش حضرت امام ره مراجعه خواهی کرد که در واقع تنها راه نجات است.
فقلت له :
خدا به خیر کند!
با این نگاههای تلخ فقط میتوانیم به گل بنشینیم نه این که بار انقلاب را به پیش ببریم.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح سروسان سیدالشهدای صدر نهضت نبوی سردار بزرگ اسلام حمزة ابن عبدالمطلب اعلی الله مقامهما الشریف
(جبرائیل او را پس از شهادت اسدالله نامید. حضورش در کنار رسول الله مؤثر و شورآفرین بود. مرکز بغض مشرکان بود و مشارکت آنها در مثله کردنش از نقش کلیدی او در نهضت نبوی خبر میداد. آزاده ولی مظلومانه زیست و مثل همۀ پیروان راستین نبی اکرم، در طول تاریخ نیز از کینورزی منافقان بیبهره نبوده است)
☘️@faslefarhang
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
Mahmood AliGholi - Ab Zanid Rah Ra-.mp3
2.56M
آب زنید راه را
هین که نگار می رسد...
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 0️⃣1️⃣
✅موضوع: نیاز گفتمانی امروز جبهه انقلاب
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین خانجانی(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.11.16_ ساعت 13
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid
🔰گفتمان توحید
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
#توحید_پذیرش_سلطه_خدا
#توحید_نفی_هر_سلطه_هر_غیر_خدا
#توحید_رهایی_از_هر_نظام_و_رقیب_و_عامل_مسلط_دیگر
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#اندیشه_توحیدی
#کلام_انقلابی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
📣اطلاع رسانی 📌سلسله نشست های #در_میدان_انقلاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 موضوع : 1️⃣ تماشای #مستند تحسین شده ی #عابدان_کهنز : مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله #فتنه_88 و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتهاند. شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند. 2️⃣ معرفی کتاب #در_مکتب_مصطفی : کتاب «در مکتب مصطفی» قصد دارد شهید صدرزاده را به عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکلهای مردمی معرفی کند و به همین جهت، آن را میتوان جزو اولین آثار مکتوب در حوزه شهدای مدافع حرم دانست که با نگاه تربیتی و علمی به سراغ این شهدا رفته است. این کتاب اعتراضی است به #سانسور مدافعان حرم در #جامعه_علمی؛ چرا که جامعه علمی بعضاً تجربیات زیسته خودمان را سانسور میکند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⏱ 5 شنبه 16 دی ⏰ساعت 9 الی 11 و 30 مکان : موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243