eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
848 ویدیو
134 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونگی آگاه شدن امام هادی علیه‌السلام از شهادت امام‌جواد علیه‌السلام 🛑عَنْ هَارُونَ بْنِ اَلْفَضْلِ قَالَ: رَأَيْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ فِي اَلْيَوْمِ اَلَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ «إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ» مَضَى أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقِيلَ لَهُ وَ كَيْفَ عَرَفْتَ قَالَ لِأَنَّهُ تَدَاخَلَنِي ذِلَّةٌ لِلَّهِ لَمْ أَكُنْ أَعْرِفُهَا . 🔰هارون بن فضل گويد: من ابو الحسن على بن محمد(عليهما السّلام) (امام هادی علیه السلام) را در روز وفات ابو جعفر(امام جواد علیه السلام)ديدم گفت:« إِنّٰا لِلّٰهِ‌ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ‌ رٰاجِعُونَ‌ »،ابو جعفر در گذشت،به او عرض شد:از چه راه فهميدى‌؟👈فرمود:يك خضوع و ذلّتى براى خدا در دلم افتاد كه پيش از آن درك نمى‌كردم. 📚:الکافي ج۱ ص۳۸۱  
امام چگونه متوجه می‌شود به مقام امامت رسیده است❓ 🛑عنْ حَرِيزٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ" علیه السلام" جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا أَقَلَّ بَقَاءَكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ أَقْرَبَ آجَالَكُمْ بَعْضَهَا مِنْ بَعْضٍ مَعَ حَاجَةِ النَّاسِ إِلَيْكُمْ فَقَالَ إِنَّ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِنَّا صَحِيفَةً فِيهَا مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ أَنْ يَعْمَلَ بِهِ فِي مُدَّتِهِ فَإِذَا انْقَضَى مَا فِيهَا مِمَّا أُمِرَ بِهِ عَرَفَ أَنَّ أَجَلَهُ قَدْ حَضَرَ فَأَتَاهُ النَّبِيُّ ص يَنْعَى إِلَيْهِ نَفْسَهُ‏ وَ أَخْبَرَهُ بِمَا لَهُ عِنْدَ اللَّهِ ... 🔰حريز مي گويد: به امام صادق (عليه السلام) عرضه داشتم: چقدر عمر شما اهل بيت (عليهم السلام) كوتاه است؟ امام (عليه السلام) فرمود: 👈براى هر يك از ما صحيفه ای است كه آنچه در مدت عمرش راجع به برنامه كارش احتياج دارد در آن نوشته شده است وقتي دستوراتي كه به امام شده، پايان يابد، امام می فهمد كه اجل او رسيده است. سپس پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله) نزد او مي آيد و او را از وفاتش مطلع می سازد و درجاتش را كه نزد خداست به او گوشزد می كند. 📚: الغيبة النعماني ، ص۲۸۹
جالبه بدونیدام فضل قاتل امام‌جواد علیه السلام از امام معصوم صاحب فرزند نشد ➖جعده بنت اشعث، قاتل امام حسن علیه السلام از امام معصوم صاحب فرزند نشد ➖عائشه بنت ابابکر، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله ..... از پیامبر صاحب فرزند نشد ➖حفصه بنت عمر بن الخطاب، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله ....از پیامبر صاحب فرزند نشد 👈اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ 👇نکته👇 بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلَابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الطَّاهِرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا 🔰شهادت می دهیم که شما نوری بودید در صلب های بلند (پدران پاک)و ارحام پاک(مادران پاک دامن) که پلیدی های جاهلیت شما را آلوده نکرده است 📚:تهذيب الأحكام ج‏6ص114
65.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسول ترک که بود ....؟! حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری @varesoon
🌸در صـحن دلم شوق عجیبی برپاست جـان و تن من وقـف عـلی و زهراست... 🌸ایــن وصــلـت پـر خیر چه غوغایی کرد در عـــالم و آدم به خـدا بی همـتاست... 🌱یکم سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیها و روز‌ مبارک.
📌انگیزه مامون از ازدواج دخترش با امام (ع) پاسخ از حجت الاسلام دکتر : به دلایل زیر به امام جواد(ع) پیشنهاد داده که با دخترش ام الفضل کند: 1⃣ مأمون می‌خواست پدربزرگ کودکی از نسل (ص) و امیرمؤمنان (ع) باشد تا خود را به آنان منتسب کند؛ 2⃣مأمون به دلیل شخصیت علمی امام جواد شوق و شعفی به او داشت تا نشان دهد که داماد او عالمترین دانشمند زمان اوست؛ 3⃣مأمون می‌خواست از این راه به علویان - که در آن زمان، در مبارزه علیه مامون بودند ـ علاقه نشان دهد تا آنان را از قیام علیه خود باز دارد؛ 4⃣مأمون می‌‌توانست از این راه، امام جواد و ارتباط او با شیعیان را نیز کنترل کند؛ ⬅️این ازدواج در واقع توطئه‏ اى از سوى مأمون به شمار مى‏ آمد؛ یعنی هم خود را تبرئه کند و هم علویان را کنترل کند و قدرت خود را پایدار کند. 📚مقدسی، سیره همسرداری امامان معصوم، ص204.
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام خطبه ۱۱۳: یاد مرگ از دل‌های شما رفته و آرزوهای فریبنده جای آن را گرفته است
📌 حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) امیرمؤمنان (ع) درحالیکه جوانی 25 ساله بود و وضع مالی مناسبی نداشت، حیا میکرد که امر ازدواج خود را با رسول الله مطرح کند. طبق گزارش شیخ صدوق(م381ق): آن حضرت با تشویق خود رسول الله(ص) به حضرت (س) اقدام کرد؛ امیرمؤمنان علی(ع) نیز حضرت فاطمه را همسری شایسته می دانست و همواره تصمیم ازدواج با ایشان را داشت. 📚شیخ صدوق، الامالی، ص559.
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
می‌رود قصه به آنجا که علی دلتنگ است🌺 🤩💐 سال‌گشت ازدواج بحرین طاهرین مطهرین حضرت امیرالمومنین علی و حضرت صدیقه محبوبه فاطمه زهرا ارواحنالهماالفداء را محضر حضرت بقیةالله‌الاعظم امام عصر روحی فداه تبریک و تهنیت عرض نموده و این مناسبت بر شما محبان آن حضرت مبارک باد. 💐🥳 -
📌مقدار مهریه حضرت زهرا(س) در بررسی مقدار دقیق ، باتوجه به آنکه گزارشهایی از منابع فریقین مبنی بر مهریه زنان و دیگر دختران رسول الله(ص) به مقدار 500 درهم وجود دارد، به نظر می رسد، گزارش 500 درهم برای حضرت (س) صحیح باشد. مؤید دیگر این گزارش، خبری است که امام (ع) در از ام فضل دختر مأمون، مهريه او را همانند جده ‏اش حضرت (س) كه پانصد درهم خالص بود، قرار داد. ابن مَردِوَیه(م410ق) نیز مهریه آن حضرت را همین مقدار ذکر کرده است. ازاینرو، در کتابهای فقهی امامیه از مبلغ پانصد درهم مهریه(معادل پنجاه دینار) با عنوان "مهرالسُّنَّه" یاد شده است. 📚نسائي، السنن الکبری، ج7، ص235؛ 📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص18؛ 📚شیخ صدوق، المقنع، ص302. 📚شیخ مفید، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص284. 📚ابن مردویه اصفهانی، مناقب علی بن ابیطالب و ما نزل من القرآن فی علی، ص197؛
📌زره با برکت امیرمؤمنان علی(ع) هنگام خواستگاری وضع مالی مناسبی نداشت و خطاب به رسول الله(ص) فرمود: من به جز یک ، یک و یک یا"دِرْع حُطَمِيَّة" چیز دیگری ندارم. به پیشنهاد رسول خدا قرار بر آن گردید تا امیرمؤمنان علی زِره خود را بفروشد، با پول آن تهیه کند و هزینه مراسم را نیز بپردازد. امیرمؤمنان علی، افزون بر زِره، شتر خود را نیز فروخت و پول آنرا در اختیار پیامبر اکرم قرار داد. آن حضرت نیز به برخی از صحابه همانند جناب دستور داد تا با آن پول مقداری ، و مقداری وسائل منزل به عنوان جهیزیه خریداری کنند. 📚زبیربن بکار، اخبار الموفقیات، ص375؛ 📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص356. 📚ابن حنبل، مسند، ج1، ص104، 93، 84؛ 📚ابن ماجه قزوینی، السنن، ج1، ص616؛ 📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص20، 17؛ 📚کلینی، الکافی، ج5، ص377، ح5، ح4، ح3، ح2؛