هدایت شده از حسین مرادی | آنتی شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌وحدت شیعه و سنی یعنی چی؟!
⚠️وحدت یعنی از تشیع نگیم؟!
✅آقا و امام نظرشون چیه؟!
✋🏻فهم معنای درست وحدت چیه؟!
هویت دینی تشیع رو از بین نبریم!
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
🔰حسین مرادی | آنتی شبهات
https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
بعضی جوانان از اینکه تیم محبوبشان گُل خورده است، خوابشان نمیبرد، اما کاری ندارند که مبارزۀ «حزباللّه» با «صهیونیسم» به کجا رسید! این بدان معناست که شما به آن جوانان، «نظام فکری» ندادهاید. #نظام_فکری رابطۀ «اعتقادات شیعی» را با «همۀ عرصههای زندگی» مشخص میکند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
سلام وقتتون بخیر
#عباسی_ولدی_هستم
تعداد صلواتها از 6 میلیون و 200 هزار تا گذشت.
نمیدونم چه جوری ازتون تشکر کنم که این قدر خوب همراهی میکنید.
شک نکنید که خدا به دلهایی که برای پیروزی جبهۀ با اعتقاد صلوات میفرستند نگاه میکنه.
این صلواتها زمین و آسمون رو به حرکت در میاره.
توسل به محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین، زمین و زمان رو جا به جا میکنه.
شما با این توسل در متن جبهۀ مقاومت دارید میجنگید.
برای کسایی هم که فکر میکنند این توسلات فایدهای نداره دعا کنید.
این حرکت رو متوقف نکنید و کماکان پیام ختم صلوات رو تو گروهها و کانالها به اشتراک بذارید و برای دوستان و آشنایانتون بفرستید.
به صورت ویژه وقتی که دارید صلوات میفرستید، فرماندهان جبهۀ مقاومت به ویژه لبنان رو مدنظر داشته باشید.
@abbasivaladi
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
فَقَاتَلَ بِمَنْ أَطَاعَهُ مَنْ عَصَاهُ، يَسُوقُهُمْ إِلَى مَنْجَاتِهِمْ وَ يُبَادِرُ بِهِمُ السَّاعَةَ أَنْ تَنْزِلَ بِهِمْ
خطبه۱۰۳ نهجالبلاغه،
🎙استاد عشایری منفرد
🔷 پیامبر رحمت از زبان امیرالمؤمنین علی علیه السلام👉🏼
💠 توصیف زیبا و دلنشین امیرالمؤمنین علی علیه السلام نفس پیامبر در خصوص ویژگی اخلاقی حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
May 11
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥علامه مصباح یزدی: من با حب به سید حسن نصرالله به خدا تقرب پیدا میکنم
لحظاتی از سخنرانی علامه محمدتقی مصباح یزدی (قدسسره) در بین رزمندگان حزب الله
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید عزیز ما !
رحمت خدا بر آن شیر پاک و نان حلال که سبب شد تو اینگونه مایهی فخر و زینت مکتب امیر المؤمنين صلواتاللهعلیه باشی...
@kashani1395
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله
خطا در پاسخ دادن به پرسش از شیعه یا سنی بودن فرماندهان شهید حماس
1️⃣در اردوگاه صفین، در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام چند گسل وجود داشت. گسل نخست، این بود که یاران امیرالمؤمنین علیه السلام دو گروه بودند: یک گروهشان عثمان را شهیدی مظلوم و بیگناه میدانستند و از دشمنان و قاتلانش بیزار بودند و گروه دیگر عثمان را کافری میدانستند که به سبب خطاهای خودش کشته شد! گسل دوم نیز این بود که اکثر سپاهیان امیرالمؤمنین علیه السلام، نومسلمانان پس از فتوحات یا جوانان تازه به دوران رسیدهای بودند که از حدیث غدیر بیخبر بوده و شیخین (یا خلفای ثلاث) را جانشینان واقعی رسول الله میدانستند (!) و تعداد اندکی از یارانش هم به «نصب منصوص علی ع برای جانشینی پیامبر» اعتقاد داشتند. (اینجا را بخوانید)
شاید دشوارترین کار امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ صفین ایجاد انسجام و الفت و اتحاد در چنین سپاه تفرقهخیزی بود که متکلمان معتزلی آن را اعجاز سیاسی علی ع دانستهاند (اینجا را بخوانید).
2️⃣«نصب منصوص امیرالمؤمنین علیه السلام به جانشینی بلافصل رسولالله صلی الله علیه و آله» به عنوان کلیدیترین باور برای تمایز شیعه از سنّی مسألهی بسیار مهم و پرتأثیری است که ناموس اعتقادی شیعه نیز محسوب میشود. با این حال، در اردوگاه صفین،"باز کردن باب گفتگو درباره این مسأله" موجب انشقاق سپاه و تفرقه در جبههی حق میشد. بویژه اینکه اگر علی علیه السلام باور واقعیاش درباره شیخین را اظهار میکرد، اکثر فرماندهان و سپاهیانش از اطرافش پراکنده میشدند.اتفاقا معاویه خیلی تلاش میکرد این گسل را در سپاه علی ع فعال کند (نامه 28 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید)
3️⃣در چنین شرایطی یک روز یکی از اقارب امیرالمؤمنین که ظاهرا خودش از باورمندان به نصب منصوص امیرالمؤمنین بود، باب این گفتگو را باز کرد! امیرالمؤمنین علیه السلام هرچند به اجمال پاسخ کوتاه و غیرصریحی به او دادند اما او را به جهت موقعیتنشناسی در طرح یک مسألهی درست، توبیخ کردند (يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ إِنَّكَ لَقَلِقُ اَلْوَضِينِ تُرْسِلُ فِي غَيْرِ سَدَد) واز او خواستند که در این شرایط به چیزی جز آل ابوسفیان نیندیشد (هَلُمَّ اَلْخَطْبَ فِي اِبْنِ أَبِي سُفْيَان)؛ (خطبه 162 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید)
4️⃣پرسشهایی مانند «شیعه بودن یا سنی بودن رهبران حماس»، «نیل یا عدم نیل آنان به شفاعت اهل بیت» و «شهید بودن یا نبودن آنان» به اندازه همان پرسشی که آن برادر بنیاسدی در صفین مطرح کرد، نابجا و نشانهی «قَلِقُ اَلْوَضِين» بودنِ پرسشگر است . ما نیز با تأسی به امیرالمؤمنین علیه السلام، به جای اینکه در دام چنین پرسشگرانی افتاده و پاسخ صریح بدهیم که فلان فرمانده حماس شیعه شد یا نشد، باید آنها را متقاعد کنیم که امروز زمان مناسبی برای این پرشسها نیست.
#استاد_عشایری_منفرد
#یحیی_سنوار
#یحیی_السنوار
#وعده_صادق
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
📜اختلاف آری، تکفیر و تفسیق نه
🔹️شیخ طوسی بر این باور است که در شیعه اختلافات فقهی شدیدی وجود دارد تا جاییکه این اختلافات از اختلاف میان ابوحنیفة و شافعی و مالک بیشتر بوده و در هیچ باب فقهی نیست که اختلاف به آن راه نیافته باشد. با وجود این، کسی از فقیهان به دشمنی کردن با مخالفان خود و تفسیق و تکفیر آنان روی نیاورده است.
🏷ما ظهر بين الفرقة المحقة من الاختلاف الصادر عن العمل بها فإنّي وجدتها مختلفة المذاهب في الأحكام يفتي أحدهم بما لايفتى به صاحبه في جميع أبواب الفقه من الطهارة إلى أبواب الدّيات من العبادات والأحكام والمعاملات والفرائض وغير ذلك مثل اختلافهم في العدد والرؤية في الصوم واختلافهم في أن التلفظ بثلاث تطليقات هل يقع واحدة أم لا؟ ومثل اختلافهم في باب الطهارة وفي مقدار الماء الّذي لا ينجسه شيء ونحو اختلافهم في حد الكرونحو اختلافهم في استئناف الماء الجديد لمسح الرّأس و الرجلين واختلافهم في عدة فصول الأذان و الإقامة و غير ذلك في سائر أبواب الفقه حتى أن بابا منه لا يسلم إلا و قد وجدت العلماء من الطائفة مختلفة في مسائل منه أو مسألة متفاوتة الفتاوى و قد ذكرت ما ورد عنهم عليهم السلام من الأحاديث المختلفة التي تختص الفقه في كتابي المعروف بالاستبصار و في كتاب تهذيب الأحكام ما يزيدعلى خمسة آلاف حديث وذكرت في أكثرها اختلاف الطائفة في العمل بها و ذلك أشهر من أن يخفى حتى أنك لو تأملت اختلافهم في هذه الأحكام وجدته يزيد على اختلاف أبي حنيفة والشافعي ومالك ووجدتهم مع هذا الاختلاف العظيم لم يقطع أحد منهم موالاة صاحبه و لم ينته إلى تضليله و تفسيقه..
📚العدة فی اصول الفقه: 1، 136-138.
🏠 @chsiqs
هدایت شده از تقریرات خارج فقه استاد مروی
💠 دفاع از مظلوم، محور فاطمیه و نظام امامت شیعی.
🔺ثبات قدم در بنیانهای مکتب اهل بیت علیهم السلام با محوریّت این فراز از قصیده هائیه شیخ أزری:
أ نبیٌّ بلا وصیٍّ فتعالی الله عمّا یقوله سفهاها.
🔰دریای معرفت در دو خطبه معروف حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و لزوم تبیین آنها.
▫️تقدیر از حرکت پرشور مردم به ویژه بانوان در حمایت مالی از مظلومان لبنان و غزه.
▫️ تشویق مردم در ایام تبلیغ به حمایت مالی از مظلومان لبنان و غزه و عامل بودن خودمان.
متن و صوت این بیانات در
www.ostadmarvi.ir
#بیانات
#فاطمیه
#لبنان_غزه
.
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️ هشدار نفوذ✡️ 🕎در نهاد های انقلابی❗️
«میرزا رضای کرمانی» قاتل ناصر الدین شاه به دستور جمال الدین اسد آبادی، از چهره های مرموز تاریخ معاصر ایران است. حمایت های سفارت انگلیس از وی، اتهامات جدی از سوی محققین درباره کیش بابی ازلی یا بهایی بودن میرزا رضا، گوشه ای از شخصیت مخدوش او است.
با وجود این، اخیرا در یکی از نهادهای زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، با بودجه های ملیاردی بیت المال به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر رؤینی و علی کوشا از این چهره بابی و مشکوک، به بهانه استبداد ستیزی، در قالب مستند «جمال الدین»، یک شخصیت انقلابی و عرفانی تصویر سازی شده است!
جای بسی تأسف است که این مستند، به صورت گسترده در قاب صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز منتشر شده است! از دیدگاه ما، نفوذ فرهنگی جریان های التقاطی «وحدت نامنضبط» _ که به شدت متأثر از جریان های صوفی، بابی، بهایی مسلکی و گروهک های انحرافی قرآنیون هستند _ در بدنه صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی بالاخص در مباحث فرهنگی و سیاسی قابل رصد و رهگیری است.
فراموش نکنیم پروژه نفوذ فرهنگی و امنیتی در قالب های به شدت انقلابی نما و حزب اللهی، بسیار جدی است. تجربه نفوذی ها و جاسوس هایی مثل «محمد حسین رستمی» را هنوز در یاد داریم!
#جهاد_تبیین
#نفوذ
#سوره
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔چرا باید به جنگزدگان غزه و لبنان کمک کرد؟ مگر خودمان در کشورمان فقیر نداریم؟
۱. اگر منطق چراغی که به خانه رواست را بپذیریم دیگر به هیچ کس نباید کمک کنیم. به من چه که توی یه استان دیگه اون هم اینقدر دور یکی گرسنه است وقتی توی شهر خودم یه عده نیازمندید
نسبت به همشهریها هم عینا همین حرف رو میشه زد و...
آخر این منطق هم این است که وقتی خودم نیاز دارم چرا به دیگری بدم؟
۲. جنس و شکل نیازمندی تفاوت دارد. بله عدهی زیادی فقیر در ایران هستند که حتما هم باید به آنها کمک کرد تا سطح زندگیشان بالا بيايد اما نه نیازمندی اینها از جنس نیازمندی فوتی و فوری است نه کمک به اینها باید از این جنس باشد. و این منطقی است که عقلا در همهی دنیا میفهمند و قبولش دارند براى همین هم هست که برای مناطق جنگزده و زلزلهزده و... کمک فوری ارسال میکنند.
۳. جنگ غزه و لبنان جنگ ماست و آنها در خط مقدم ما هستند و قطعا اولویت دارند
۴. شيعه لبنان همیشه پارهی تن شيعه ایران بوده و هرگز دوییت میانشان نبوده. بسیاری از مفاخر ایرانی لبنانی هستند مثل شیخ بهایی و حر عاملی و محقق کرکی و ... و بسیاری از مظاهر تمدنی ایرانی را هم اتفاقا همین بزرگانی که از لبنان آمدند ساختند
۵. مگر کسی از کمک به نیازمندان ایرانی جلوگیری کرده؟ من به جنگزدگان غزه و لبنان کمک میکنم شما هم به مستمندان ایرانی. امید است که خداوند از هر دو قبول کند.
هدایت شده از Thought/اندیشه
✍️تطهیر کننده گان طالبان دیروز توجیه گران تروریست های امروز: پس از شکست مفتضحانه ی صهیون ها در برابر حزب الله و تهدید رسمی نتانیاهو علیه بشار اسد رییس جمهور قانونی سوریه, بلافاصله عملیات گسترده ای توسط طیف های گوناگون تروریست های مستقر در سوریه به رهبری هیات تحریر الشام علیه استان های ادلب و حلب سوریه صورت گرفت. این اقدام که با شواهد و قراین فراوان مورد حمایت ترکیه. آمریکا. رژیم صیهونی. انگلیس و برخی از کشورهای عربی بوده است یاد آور جنایات سال 2011- تا 2014 در سوریه. عراق و لبنان بود. تروریست ها و حامیان آنان برای اینکه بتوانند به اهداف شوم خود برسند تلاش کرده اند چهره ای متفاوت از خود نشان دهند تا بتوانند مقاومت مردم برای نفوذ در شهرها و روستاها را کم یا از بین ببرند. به همین دلیل در بسیاری از رسانه های منطقه ای و بین المللی تلاش شد حکومت بشار اسد حکومتی دیکتاتوری. ستمگر و غیر دموکراتیک و تروریست ها را به عنوان منجیان مردم معرفی کنند. این تلاش از سوی حامیان تروریست ها جای شگفتی ندارد. اما متاسفانه برخی از تحلیلگران داخلی از جمله برخی از عزیزانی که در صدا و سیما به تحلیل مباحث بین المللی به ویژه غرب آسیا و به صورت خاص مقاومت و دشمنانش می پردازند. با خطایی استراتژیک همین رویه را برگزیده و تلاش می کنند با دیکتاتور دانستن بشار اسد تروریست های تکفیری را منجی مردم سوریه معرفی کرده و این سناریو را جا بیندازند که با این شرایط جمهوری اسلامی و دیگر اعضای مقاومت نباید در حمایت از سوریه و سرکوب تروریست ها اقدامی نمایند. آنچه جای تعجب از این بزرگوارن دارد اولا چشم بستن به جنایت های این سه روز تروریست ها در قالب اعدام اسرا. تیراندازی به سوی مردم بیگناه و ثانیا: نادیده گرفتن تهدید مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران ثالثا: اهانت به پرچم فلسطین و حزب الله لبنان و مقدسات شیعه به ویژه سید الشهدا علیه السلام . از این گذشته این بزرگواران حمایت تمام قد صهیون ها از تروریست ها و مصاحبه تروریست ها با شبکه ی صهیونی و اعلام مجری صهیونی درباره ی اینکه تروریست ها هیچ چالشی برای اسراییل ندارد را چگونه توجیه می کنند. نمی دانم این بزرگواران چگونه خود را تحلیل گر مسایل مقاومت می دانند در حالی که به این نکته بدیهی آگاهی ندارند که سوریه امروز نقشی بسیار اساسی و بی بدیل در تداوم قدرت مقاومت دارد. واقعیت این است که پیشنهاد چند ماه قبل کشورهای عربی به سوریه جهت دست کشیدن از حمایت مقاومت برای برخورداری از کمک های مالی آنان خود نشان دهنده ی این نکته است که اولا سوریه داری نقشی تاثیر گذار در مقاومت دارد ثانیا بشار اسد با پیش بینی خطرات نه گفتن به این کشورها عملا هزینه حمایت از مقاومت را به جان خرید. اکنون ما در ایران بخواهیم این خیانت را به بشار بنماییم عملا خنجر به جسم قدرتمند مقاومت وارد کرده ایم .
@andisheroohi