هدایت شده از بر ساحل عبقات
فرسته شماره ۷
نکتهی دیگر اینکه در اسناد مهم و تراث کهن امامیه از اصحاب ائمه، شعرا و علما فراوان مثال وجود دارد که عزای سید الشهدا را به اصحاب کسا یا سایر اهلبیت علیهمالسلام تسلیت گفته یا آنان را به جهت مصیبتهای وارده مورد خطاب قرار دادند که جمع آوری آنان خود میتواند موارد نقض دیگری بر ادعای نویسنده باشد.
مثلا جناب ابو ثُمامه صائدی از ياران سید الشهدا عليهالسلام وقتی به ميدان آمد اين اشعار را زمزمه مىكرد:
"تسليت به خاندان مصطفى و دختران او بر حبس بهترينِ مردم، نواده محمّد ! تسليت به زهراى پيامبر و همسرش خزانه دانش خدا، پس از احمد! تسليت به همه اهالى مشرق و مغرب و اندوه بر حبس حسينِ استوار ! چه كسى از سوى من به پيامبر و دخترش مى رساند كه فرزندتان، در سختىِ شديدى است؟"¹
از موارد دیگر میتوان به عباراتی اشاره کرد که جناب علم الهدی سید مرتضی آنها را در زیارت سید الشهدا علیهالسلام قرائت میکرده:
"خبررسان شهادتت ، با چشم اشكبار ، نزد قبر جدّت پيامبر صلى الله عليه و آله ايستاد و گفت : اى پيامبر خدا ! نوه و جوانت را كُشتند و حرمت خاندانت را شكستند و پس از تو ، فرزندانت را به اسارت بردند و آنچه مى ترسيدى ، بر خاندان و خويشانت فرود آمد . پيامبر صلى الله عليه و آله ، ردايش را كَنْد و فرشتگان و پيامبران ، او را به شهادت تو ، تسليت دادند و مادرت زهرا ، داغدار تو گشت. و فرشتگان مقرّب ، دسته دسته مى آمدند و مىرفتند و به پدرت اميرمؤمنان ، تسليت مى گفتند."²
---------------------------------------‐-----------
١. ثُمَّ بَرَزَ أَبُو ثُمَامَةَ الصَّائِدِيُّ وَ قَالَ
عَزاء لِالِ المُصطَفى وبَناتِهِ
عَلى حَبسِ خَيرِ النّاسِ سِبطِ مُحَمَّدِ
عَزاء لِزَهراءِ النَّبِيِّ وزَوجِها
خَزانَةِ عِلمِ اللّه ِ مِن بَعدِ أحمَدِ
عَزاء لِأَهلِ الشَّرقِ وَالغَربِ كُلِّهِمُ
وحُزنا عَلى حَبسِ الحُسَينِ المُسَدَّدِ
فَمَن مُبلِغٌ عَنِّي النَّبِيَّ وبِنتَهُ
بِأَنَّ ابنَكُم في مَجهَدٍ أيَّ مَجهَدِ
(المناقب لابن شهرآشوب، ۳/۲۵۳)
۲. وقامَ ناعيكَ عِندَ قَبرِ جَدِّكَ الرَّسولِ صَلَّى اللّه ُ عَلَيهِ وآلِهِ ، فَنَعاكَ إلَيهِ بِالدَّمعِ الهَطولِ ، قائِلاً : يا رَسولَ الله ، قُتِلَ سِبطُكَ وفَتاكَ ، وَاستُبيحَ أهلُكَ وحِماكَ ، وسُبِيَ بَعدَكَ ذَراريكَ ، ووَقَعَ المَحذورُ بِعِترَتِكَ وبَنيكَ ، فَنَزَعَ الرَّسولُ الرِّداءَ ، وعَزّاهُ بِكَ المَلائِكَةُ وَالأَنبِياءُ ،وفُجِعَت بِكَ اُمُّكَ فاطِمَةُ الزَّهراءُ ، وَاختَلَفَ جُنودُ المَلائِكَةِ المُقَرَّبينَ تُعَزّي أباكَ أميرَ المُؤمِنينَ ، واُقيمَت عَلَيكَ المَآتِمُ
(مصباح الزائر، ص ٢٦٨)
هدایت شده از بر ساحل عبقات
فرسته شماره ۸
همچنین از مهمترین اتفاقات تاریخی در زمینهی مرثیه، واقعهی شعرخوانی مشهور دعبل خزاعی محضر امام رضا علیه السلام است:
اى فاطمه! اگر حسين را مى ديدى كه چه سان ، افتاده و در كنار رود فرات، تشنه كام، كشته شده است...
بىترديد، در كنار پيكرش ،چهره مىخراشيدى و بر چهرهات سرشک جارى مىكردى.
اى فاطمه! اى دختر خوبى ها! به گريه و ناله بخوان در مرگ ستارگان آسمان كه در سرزمين خشك، فرو افتادهاند.¹
این تائیهی مشهور به جهت اینکه محضر امام قرائت شده و امام برای آن صله دادهاند، بیش از ۱۲۰۰ سال است در مجالس شیعه قرائت میشود و علما نیز شروحی بر آن نگاشتهاند.
جناب آقای مسائلی بحمد الله هم خود برنده جایزه دعبل هستند
https://t.me/azadpajooh/187
و هم در نوشتهجات خود به حق چنین فرمودهاند:
"آری، مصیبت را نباید پنهان داشت، ولی حرمت حرم رسولالله صلی الله علیه و آله را نیز باید نگاه داشت. مصیبتخوانی را باید از دعبل آموخت که نه با خواندن چنین روضههایی، بلکه با شعرهای هنرمندانه خویش مورد تحسین امام رضا علیهالسلام واقع شد."
https://t.me/azadpajooh/112
البته شاید اگر آقای مسائلی آن روزگار در مجلس شعرخوانی دعبل محضر امام رضا علیهالسلام حضور داشتند، به هنگام سرودن این ابیات مخصوصا این بیت که:
بى ترديد، در كنار پيكرش ،چهره مىخراشيدى و بر چهرهات سرشک جارى مىكردى.
برمیخاستند و میگفتند:
جناب دعبل ! شما که انقدر هنرمندانه شعر میسرایی کاش حضرت زهرا را پس از حدود ۱۳۰ سال از واقعهی عاشورا مورد خطاب قرار نمیدادی! او اکنون در بهشت برین به حکم "فَرِحينَ بِما آتاهُمُ الله مِنْ فَضْلِهِ" خوشحال است! به گونهای شعر نخوان که گویا حزن او استمرار دارد! چرا که _به فرمودهی خود آقای مسائلی_:
"امام حسین(ع) در آن عالم در محضر مادرشان هستند و قاتلان ایشان نیز در عذاب و شکنجه؛ با این وصف، حضرت زهرا برای چه و برای که گریه میکند؟!
اگر ایشان در این دنیا بودند و فرزندشان در آن دنیا، وجهی برای استمرار گریه آن حضرت بود، ولی گریه ایشان در آخرت چه وجهی میتواند داشته باشد؟!"
رهبر انقلاب نیز در مجلسی هنگام قرائت برخی از ابیات تائیه دعبل در ذیل بیت:
أفاطِمُ قومي يَابنَةَ الخَيرِ وَاندُبي
نُجومَ سَماواتٍ بِأَرضِ فَلاةِ
چنین میگویند:
ای دختر نیک پیغمبر! برخیز و اشک بریز، ستارههای آسمان در میان صحرا پراکندهاند. ستارههای آسمان دختران فاطمهاند، فرزندان کوچک فاطمهاند...²
نکتهی دیگر اینکه عالم برجسته شیعه مرحوم علامه سید محسن أمين العاملي _ که اتفاقا جناب مسائلی نیز ارادت ویژهای به ایشان دارد و یکی از آثار ایشان را به فارسی ترجمه کردهاست،_ نیز به تحریک احساسات عوامانه!!! پرداخته و گریههای اصحاب کسا بر مصیبت روز عاشورا را به سلک نظم کشیده:
فدای آن گل پیغمبر شوم که تشنه از دنیا رفت و پیغمبر و دختر و علی و فرزندانش را داغدار کرد و بر او جن و انس و آسمانیان و زمینیان گریستند. شایسته است چشم ها در مصیبت او به جای اشک خون ببارند. چگونه عالم در ماتمی که برای آن پیغمبر و علی گریانند، گریان نباشند.³
و اینها و صدها مثال دیگر همه ناقض ادعاهای آقای مسائلی مبنی بر غالیانه و عوامانه بودن این مضامین...
-------------------------------------------
۱. أفاطِمُ لَو خِلتِ الحُسَينَ مُجَدَّلاً
وقَد ماتَ عَطشانا بِشَطِّ فُراتِ
إذَن لَلَطَمتِ الخَدَّ فاطِمُ عِندَهُ
وأَجرَيتِ دَمعَ العَينِ فِي الوَجَناتِ
أفاطِمُ قومي يَابنَةَ الخَيرِ وَاندُبي
نُجومَ سَماواتٍ بِأَرضِ فَلاةِ
(أخبار شعراء الشيعة للمرزباني، تلخيص: السيد محسن الأمين، ص ٩٩؛ عيون أخبار الرضا، ١/٢٩٤)
۲. حقیقت عظیم، ص ۲۸ ؛ همرزمان حسین، ص ۲۹۴
۳. بأبي ريحانة الهادي قضى
دون عذب الماء ظمآن الحشى
فجع الهادي به وابنته
وعليّ و بنوه النجبا
وبكته الإنس و الجنّ وما
حوت الأرض وسكّان السما
حقّ للأعين أن تبكيه
بدل الدمع بمحمرّ الدما
(الدرّ النضيد في مراثي السبط الشهيد، السيد محسن الأمين العاملي ، ص ٦)
@mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از بر ساحل عبقات
فرسته شماره ٩
سخن آخر
این روزها به بهانهی نقد کلام ایشان قدری با مطالبشان مأنوس بودم. نکتهی قابل ملاحظه در نوشتهجات ایشان این بود که زمانی که در صدد ردّ حدیث یا گزارهای تاریخی یا هر چیز دیگر باشند، تمام توان خود را به کار گرفته و با تشبّث به هر رطب و یابسی سعی در تضعیف آن دلیل داشته و اگر نتوانند به آن مستند از جهت صدور خدشه کنند با استبعادات متعدد و حمل آن بر معانی مرجوح و تعارضانگاری عوامانه، آن حدیث یا گزارهی مورد نظر را با توجه به پیشفرضهایشان و بدون توجه به نظرات مخالف تفسیر مینمایند.
حال نکتهی جالب اینجاست زمانی که خودشان بخواهند به روایتی استناد کنند، به گونهای آن مطلب را قطعی میپندارند که به نحوه ارسال مسلّمات آن را ذکر میکنند...
نه خبری از اشکال سندی است،نه اشکال محتوایی، نه دیگر سخنی از ارسال و اتصال و انقطاع است و نه اعتبار کتاب و نه تقدم و تأخّر آن...
مثلا آنجایی که بخواهد مخالفانش را به جهل و تندروی متهم کند با یک خودحقپنداری عجیب با اهانت به مخالفان فکریاش و نسبت دادن آنها به جهل و حماقت، خود را در کنار امام زمان علیهالسلام تصور نموده و از احتجاج مرحوم طبرسی نقل میکند و چنین میگوید:
"....اینجاست که امام زمان(ع) در توقیعی خطاب به محمد بن علی بن هلال کَرْخی، با اشاره به اعمال و گفتههای ناشایست بعضی از شیعیان درباره اهل بیت(ع) میفرمایند: «یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ قَدْ آذَانَا جُهَلَاءُ الشِّیعَةِ وَ حُمَقَاؤُهُمْ وَ مَنْ دِینُهُ جَنَاحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْه؛ اى محمّد بن علىّ، افرادى احمق و جاهل از شیعیان و گروهى که مذهبشان به اندازه بال مگسى ارزش ندارد خاطرم را آزردهاند!» (شیخ طبرسی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج2، ص 474)"
https://t.me/azadpajooh/199
اینجا دیگر نه سخن از اتصال و انقطاع است و نه اعتبار کتاب و نه شخصیت و اعتبار راوی و نه سخن از اینکه آیا این محمد بن علی بن هلال کَرْخی وجود خارجی داشته یا خیر؟ اگر داشته در چه جایگاهی بوده که حضرت حجت برای وی توقیع فرستاده؟ و آیا ما میتوانیم با این اعتماد به نفس مثالزدنی الفاظ توبیخی آن نامه را به مخالفان خودمان نسبت بدهیم؟
لازم به ذکر است مرحوم آقای احمدی میانجی در ذیل این خبر در مورد کرخی میگوید: "نام این فرد در منابع رجالی و روایی غیر از همین مورد ذکر نشده، بنابراین به سند نمیتوان تکیه کرد"¹
بدیهی است ممکن است مبانی یک محقّق، اعتماد به این تراث کهن باشد و بالتبع این شیوههای برخورد با اسناد را پیش نگیرد، در نتیجه او را در اینگونه استنادات ملامتی نیست، اما کسی که به خود جرأت داده و با صرف رجوع به چند منبع محدود و با غفلت یا تغافل از ادلهی اعتبار آنها، احادیثِ حتی کتب اصیل امامیه را به زعم خود اعتبارسنجی و پالایش میکند، باید خود به هنگام استناد به نصوص، آن روحیهی تشدّد را فراموش ننماید.
وقتی جناب آقای مسائلی به تفسیر منسوب به امام عسکری استناد میکند،
https://t.me/azadpajooh/518
انسان به این فکر فرو میرود که ظاهرا آن تشدد و سختگیری تنها آنجایی است که ایشان در صدد ردّ نصوص خاصی باشد، ولی زمانی که خواهانِ اثبات گزارهای باشد، هر مصدری که حتی در اعتبار و انتساب آنها حرف و حدیث فراوان بوده و هم توثیق نسبت آن به امام عسکری علیهالسلام و هم توثیق روایات داخل آن محلّ مناقشهی فراوان است، میتواند محل رکون ایشان باشد.
در پایان از خداوند متعال میخواهم خودم و ایشان را از لغزش قلم و سیاست یک بام و دو هوا مصون بدارد.
والحمد للّه أوّلا و آخرا
-------------------------------------
لم يُذكر في المصادر الرجالية ولا الروائية غير هذه المكاتبة في الاحتجاج ، ولا يعوّل على الخبر من جهة السند ؛ فالرجل مجهول.
(مكاتيب الأئمة، ٧/٢٠٥)
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
❇️ از دیدگاه امامین انقلاب، هدف از تشکیلات مرتبط با تقریب مذاهب چه باید باشد؟
1️⃣ مقدمه اول: امام خامنه ای در تاریخ 14/11/1376 می فرماید:
«... تشكيل اين نظام، با الهام از حركت ائمّه و با استفاده از محبّت اهل بيت عليهم السّلام و حركت امام حسين صلوات اللَّه و سلامه عليه انجام گرفت و كسانى كه بودند و هستند، مى دانند و مى بينند و ديدند. از روزى كه اين انقلاب با اين شكل به وجود آمد و اين بناى عظيم و مرتفع بر اساس تعاليم ناب اسلامى بنيان شد، شما ببينيد چقدر كتاب و جزوه و مطلب عليه شيعه نوشته و منتشر شده است؛ لا تعدّ و لا تحصى. اين كتابها را براى من مى آورند. من اينها را مى بينم و مى دانم كه دست هاى مجرم و گنهكار، براى اينكه فكر اهل بيت و مكتب اهل بيت عليهم السّلام را از نظر مردم و از نظر جوانان، به عنوان فكرى كه منحرف از اسلام است، معرفى نمايند، چه مى كنند ...»
2️⃣ مقدمه دوم: امام خامنه ای در تاریخ 29/07/1369 می فرماید:
«...اما جهت اين تقريب چه بايد باشد؟ اصلًا تقريب براى چيست؟ شيعه و سنى، براى چه به هم نزديك بشوند؟ نزديك بشوند كه لشكر امريكا را قوى تر كنند؟! نه، اگر بناست آنطور در خدمت امريكا باشند، صد سال به هم نزديك نشوند!! نزديك بشوند، يعنى به سمت حاكميت اسلام، حكومت اسلامى و در حقيقت جمهورى اسلامى پيش بروند. اينجا هم همين است. ما اگرچه ممكن است تصريح نكنيم، اين را روى يك تابلو ننويسيم؛ اما نبايد اين اشتباه را بكنيم كه خيال نماييم نبايد سياست را داخل اين تشكيلات بكنيم، تا بتواند كارى بكند! نه، سياست را داخلش بكنيد، تا فايده دار بشود. حتماً بايستى آن روح و زمينه و جهتش، همان سياستى باشد كه حاكم بر انقلاب و نظام جمهورى اسلامى است. منتها اگر نخواستيد همه جا اسم بياوريد، نياوريد؛ نخواستيد تصريح به اين معنا بكنيد، نكنيد؛ ببينيد چه چيزى مصلحت است. واقع قضيه، اين است.
✅ نتیجه واضح است! تمام تشکیلات تقریب و ... باید برای آشنا شدن اهل سنت و دیگران، با حقیقت جمهوری اسلامی یعنی مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد. البته لازم نیست خیلی از جاها به این حقیقت تصریح کنیم! باید مبتنی بر مصالح حرکت کنیم ولی واقع قضیه، این است که هدف آشنا کردن دیگران با اسلام سیاسی مبتنی بر حرکت امام حسین و معصومین علیهم السلام است.
#وحدت
#انقلاب
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از موسسه ولاء صدیقه کبری علیها السلام
🔸بیانیه حضرت آیت الله نجم الدین طبسی مدظله العالی
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون
متأسفانه اخیرا سخنان غیر سنجیده و هنجارشکنانه از سوی برخی از افراد غیر مسئول در ارتباط با در نظر گیری امتیاز تصدی مسئولیت غیر شیعه بر پیروان مذهب رسمی کشور و نبودن امتیاز برای شیعه مطرح شده که این سخنان حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت است. کسانی که شیعه بودن را امتیاز نمی دانند حق ندارند خود در جایگاه امتیاز دهی در کشوری باشند که مذهب رسمی آن شیعه است. اینجانب ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب که بر پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب اذعان دارند، تذکر مشفقانه می دهم که از افرادی که عملکرد شکست خورده و اختلاف افکنانه دارند دوری جویند که خیر و صلاح خود و کشور در این است. اللهم إنی بلغت.
نجم الدین طبسی _ قم
14/محرم/1446 قمری
30/تیر/1403 شمسی
🆔 @velaseddighah
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 اربعین، اُمّتسازی میکند.
💠 #استاد_میرباقری
◀️ آن ماجرایی که به ظهور ختم میشود عاشوراست. امتی که در عصر ظهور شکل میگیرد، حول این محور شکل میگیرد؛ چون عاشورا هزینۀ ساخت امت است و قلوب را متمایل به اهلبیت(ع) میکند.
«إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً».
◀️ این شعلههای محبت امام حسین(ع) است که محبتها را میسازد. وقتی عاشورا محور اجتماع قلوب بشود، زیارت اربعین هم یکی از ارکان شکلگیری امت میشود.
همانطور که کعبه و حج و بیت، امتسازی میکند، زیارت امام حسین(ع) هم امت میسازد.
یکی از ارکان ساختن امت، هجرت بهسوی امام و شکلگیری یک جمع مهاجر است.
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساعد الله قلبك يا مولاي يا صاحب الزمان
هدایت شده از حامد کاشانی
و انه لجهاد، نصر او استشهاد
شهادت رهبر مجاهد فلسطین، اسماعیل هنیه را به مسلمانان جهان تسلیت عرض میکنم.
ان شاء الله این خون زمینهساز نابودی اسرائیل شود.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه:
خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود میدانیم
رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
🔹️در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینهی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود میدانیم.
✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه امروز به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
✏️ شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 هر کی دوست داره برای غزه کاری کنه، بسم الله...
👈 فردا وقتشه!
#تصویری
@Panahian_ir
هدایت شده از حبیباله بابائی
🔅 این مرد اسطوره صلاح الدین را تعویض می کند!
صلاح الدین ایوبی فاتح قدس از چنگ صلیبی هاست.
در جنگ جهانی اول که قیمومت فلسطین به انگلیس سپرده و اشغال و نطفه صهیونیزم منعقد شد؛ ژنرال گورو -از فرماندهان فرانسوی جنگ- وقتی وارد دمشق شد با پا به قبر صلاح الدین زد و گفت: صلاح الدین ما بازگشتیم!
اسطوره صلاح الدین در ادبیات مقاومت جولان زیادی دارد. الجزیره برای کودکان کارتون صلاح الدین ساخت. برخی سران حماس تأسی به او در آزادسازی قدس را زبان زدند.۱
از طرف دیگر جبهه سفیانی سویه دیگر این اسطوره -یعنی سرکوب شیعیان- را برجسته می کنند! عبدالرحمان السدیس امام جمعه مکه گفت: باید مثل صلاح الدین پیش از مبارزه با یهودیان و مسیحیان با شیعه و ایران بجنگیم!۲
برخی سلفی ها و شعب اخوان المسلمین در سوریه و... هم شیعه و ایران هراسی می کنند.۳
برساخت این خط آن میشود که برخی شیعیان سنتی بپذیرند اینها بعد از پیروزی آن روی دیگر صلاح الدین خواهند شد!
لکن این مرد(آیت الله خامنه ای) در ادامه خط روشن عالمان بزرگ شیعه از کاشف الغطاء و شرف الدین و سید ابوالحسن اصفهانی تا امام خمینی، نجات غزه و فتح قدس را نشان گرفته است.
به زودی اسطوره صلاح الدین به او و فرماندهان مقاومت در یمن و حزب الله عوض می شود.
امروز وقتی او و خیل میلیونی شیعیان بر #هنیه نماز خواندند، سامح عسکر توئیت کرد که این اتحاد بیشتر از تیرهای جنگی صهیونیست ها را به وحشت می اندازد!۴
محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۱۱
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیهات مناالسکوت!
@Thirdintifada