noormags-بازخوانی_شخصیت_حضرت_خدیجه(س)_در_منابع_اهل_سنت-1563868_1482237.pdf
2.07M
✍ مقاله بازخوانی شخصیت حضرت #خدیجه در منابع #اهل_سنت
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
noormags-سیمای_خدیجه(س)_در_تاریخ_نگاری_متقدم_سنی__سنجش_روایت_های_ابن_سعد_(د_۲۳۰ﻫ)-1689652_1482237.pdf
726.4K
✍ مقاله سیمای #خدیجه در تاریخ نگاری متقدم سنی؛ سنجش روایتهای ابن سعد
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
noormags-بررسی_و_نقد_آراء_مستشرقان_درباره_زندگانی_حضرت_خدیجه_علیها_السلام-1417252_2435002.pdf
654.7K
✍ مقاله بررسی و نقد آراء #مستشرقان درباره زندگانی حضرت #خدیجه علیها السلام
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
▫️بسم الله الرحمن الرحیم▫️
✍امیرمومنان (علیهالسّلام) فرمودند:
«مَن وقَّرَ عالمِاً وَقَّرَ رَبَّه»
«کسی که عالمی را گرامی بدارد و تعظیم نماید، پروردگارش را گرامی و بزرگ داشته است.» (غررالحکم، ح ۲۱۸)
▪️ارتحال حزن انگیز عالم ربانی حضرت حجتالاسلام والمسلمین شیخ #صادق_کریمیان (قدس سره) که عمری در مسیر ارزش های الهی و بیان معارف اسلامی مجاهدت کرد، موجب تأثر و تألم همه مومنین استان کرمانشاه گردید.▪️
▫️آن عالم فقید در طول دوران عمر با برکت خود باسعی و تلاش وافر، گامهای زرین و ماندگاری در تبیین اندیشههای والای اسلام و دفاع از آرمانهای بلند انقلاب اسلامی برداشت تا جایی که عارف واصل، حضرت آیت الله #بهاءالدینی، ایشان را به «#مجاهد_خاموش» ملقب نمودند.
▫️آثار و برکات ماندگار ایشان، روحیه مردمی و انقلابی و تلاش مخلصانه برای تبلیغ و ترویج آموزههای دینی در جامعه همواره در خاطر مردم وفادار و مومن این دیار خواهد ماند.
✍مرکز تخصصی کلام و تفسیر کرمانشاه، به سهم خود فقدان تأثربرانگیز این روحانی جهادی را به جامعه بزرگ روحانیت استان کرمانشاه، فرزندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض کرده و از خدای متعال برای آن عالم مجاهد، علو درجات و رحمت واسعه الهی مسئلت مینماید.
🔹مرکز تخصصی #کلام و #تفسیر واحد #کرمانشاه🔹
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
#تازه_نشر
📕 مطالعات #شیعی در #آلمان
✍غلام احیاء حسینی
🔹 انتشارات جامعه المصطفی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ #تذکر_اخلاقی
🌸 آیت الله فاطمی نیا
🌹تنها راه رسیدن به مقامات ، عمل به تکالیفه.
هیچ راهی جز عبودیت نیست.
✍ برای شفای این استاد عزیز #حمد_شفا عنایت بفرمایید
━━━━💠🌸💠━━━━
🌐 کانال سبک زندگی اسلامی
در ایتا:
https://eitaa.com/sabkezendegikh
در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/BOaanIlrUI57r4nq8bV2Cp
#گفتوگوی_انتقادی
#فلسفه_و_کلام
#تعاملها_و_تقابلها
🔶 سلسله گفت و گوهای انتقادی در باب علوم انسانی (نشست اول)
🔹 زمان: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
🔹 از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰
🖥 پخش زنده در آدرس های زیر:
https://www.skyroom.online/ch/masoudgh92/iscs.science.and.society
https://instagram.com/iscs.ac.ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
جلسه سوم منطق جدید استاد صیدی.m4a
34.39M
🔹صوت جلسه سوم (پایانی) دوره آشنایی مقدماتی با #منطق_جدید
✍استاد حجتالاسلام والمسلمین #صیدی
🔹▫️🔹 مژده:
✍با توجه به درخواست علاقمندان، به زودی دوره تفصیلی #منطق_جدید استاد #صیدی آغاز خواهد گردید
(تمامی اخبار و اطلاعات دوره منطق جدید در گروهی ویژه بارگذاری میشود)👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1354301617Cb5de5aa5fb
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
۱. ارائه.mp3
27.1M
📼 فایل صوتی نشست علمی
▫️#تعدد_قرائات، منشأ الهی یا خطای انسانی؟
🔹 حجتالاسلام والمسلمین دکتر #حسین_سوزنچی
🔸قسمت اول (ارائه اصل مدعا: تبیین دیدگاه سازگاری تعدد قرائات با نزول قرآن بر حرف واحد)
✍تذکر: متاسفانه چون به علت ضیق وقت، مطالب با سرعت زیاد و غالبا از حافظه بیان میشد اشتباهاتی رخ داده است؛ مشخصا:
- به جای ابوالعباس مهدوی (متوفی ۴۳۰) گفته شد ابوالفضل مهدوی
-به جای تعبیر «فی ان علیا مولی المومنین» که در تفسیر ابن مردویه آمده، گفته شد «فی ان علیا امیرالمومنین»
- در حدیث مربوط به امام زمان که تعبیر «کتاب جدید» آمده است، گفته شد «قرآن جدید»
- «ابوحیان اندلسی» یکبار گفته شد «ابوحیان توحیدی»
در جلسه مکرر به فایل مکتوبی اشاره شد که در اختیار حضار قرار گرفته بود، این فایل در ادامه تقدیم میشود؛ تا در صورتی که خواستید هریک از این مستندات ارائه شده را در جایی نقل کنید مستندات را به صورت دقیق و خالی از سهو اللسانهای مذکور در اختیار داشته باشید.
@souzanchi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
۲. پرسش و پاسخ.mp3
41.92M
📼فایل صوتی نشست علمی (۲)
▫️#تعدد_قرائات، منشأ الهی یا خطای انسانی؟
قسمت دوم (نقد و پرسش و پاسخ)
🔹 حجتالاسلام والمسلمین دکتر #حسین_سوزنچی/ دکتر #مستفید
▫️پس از بیان برخی از پرسشها از جانب مجری، ابتدا دکتر مستفید که مخالف این نظریه و معتقد به وحدت قرائت نازل شده از جانب پیامبر ص بود حدود نیم ساعت به بیان موضع خویش پرداخت؛ سپس مجری در حدود ده دقیقه جمعبندی کرد و ادامه جلسه در قالب گفتگوهای ده دقیقهای ادامه یافت.
@souzanchi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
تعدد قراءات، عاملی مهم برای صیانت قرآن کریم از تحریف.pdf
3.26M
👆👆متن ضمیمه جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر #حسین_سوزنچی برای نشست علمی #تعدد_قرائات، منشأ الهی یا خطای بشری
🔻 توضیحات مهم نگارنده👇👇
✍ متن ضمیمه که نسبتا با عجله برای نشست علمی «تعدد قرائات، منشأ الهی یا خطای انسانی؟» (۹ رمضان المبارک ۱۴۴۳) آماده شده، برگرفته از بحثها (و نیز تلفیقی از یادداشتهایی) است که یکی از اساتید حوزه علمیه قم در حدود ۶ سال ارائه فرمودهاند؛ و نه حاوی همه بحثها و نه حاوی همه یادداشتهای مربوطه است و نه هنوز در یک انسجام کامل نگارش شده است؛ بلکه یک ساختار اولیهای تنظیم شد که آن بحثها و یادداشتها تا حد امکان در آن قرار داده شود و البته هم به لحاظ مواد (و هم تاحدود کمتری به لحاظ صورت و ساختار کلی) همچنان در حال تکمیل میباشد؛ و نحوه عبارتپردازی و حتی ارتباط بحثها در بسیاری از موارد باید بازبینی شود و مستندات بحث در بسیاری از موارد باید تکمیل گردد. از این رو، فعلا قابل استناد نیست؛ بلکه صرفا از این جهت که سیر بحثها و شواهد مهمی که ارائه میشود در اختیارتان باشد در اختیار شما قرار میگیرد. خواهشمند است این متن را بدون این مقدمه در اختیار کسی قرار ندهید
@souzanchi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان*
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست بیستم و دوم با حضور:
*حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید محمدکاظم طباطبایی*
*رئیس محترم دانشکده علوم و معارف حدیث دانشگاه قرآن و حدیث*
زمان:
*یکشنبه ۱۴۰۱/۱/۲۸*
*از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰*
لینک ورود به نشست:
http://vroom.ut.ac.ir/farabi21
noormags-گذری_در_نصوص_امیرالمؤمنین_بر_امامت_امام_حسن_مجتبی_(علیهما_السلام)-692780_1482237.pdf
599.1K
👆👆مقاله گذری در نصوص #امیرالمؤمنین بر #امامت #امام_حسن_مجتبی (علیهماالسلام)
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
noormags-تطورشناسی_حدیث_مطلاق_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام_در_منابع_شیعه-1416472_1482237.pdf
420K
مقاله تطورشناسی #حدیث_مطلاق #امام_حسن_مجتبی علیه السلام در #منابع_شیعه
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
noormags-گونه_شناسی_روایات_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام_در_تفسیر_قرآن_کریم-1061352_1482237.pdf
543.8K
👆 👆مقاله #گونه_شناسی_روایات #امام_حسن_مجتبی علیه السلام در #تفسیر_قرآن_کریم
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایتی از #کریم_اهلبیت (علیهالسلام) در بیان آیتاللهالعظمی #جوادی_آملی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
سلسله نشستهای تجربیات پژوهشی (نشست۲۲) سیدمحمدکاظم طباطبایی.mp3
11.81M
🔉 سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»
🔹صوت نشست بیست و یکم با حضور:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدکاظم طباطبایی
یکشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
✅ کیفیت خوب (۱۲ مگابایت)
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویژه_شب_قدر
🌹بسیار زیبا
🌸تناسب معکوس
عبادت کن که در خانه خدا بنده باشی نه اینکه.....
✅علامت صدق در عبادت آن است که هر چه عبادت میکنه خودش رو حقیر تر ببینه
🎤حضرت آیتالله ممدوحی
@mamduhi_ir
#شب_قدر #آیت_الله_ممدوحی_کرمانشاهی
#ماه_مبارک_رمضان
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
🔹نشست تخصصی در باره برنامه #زندگی_پس_از_زندگی با حضور استاد غلامرضا #فیاضی، واستاد #برنجکار، :
◻️متن نشست: https://hawzahnews.com/xbbps
◻️فیلم کامل نشست: https://hawzahnews.com/xbbBm
◻️تصاویر نشست: https://hawzahnews.com/xbbr2
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی"
▫️استاد حجت الاسلام و المسلمین علی امینینژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛
- برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامههای موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیتدادن به برنامه و نقدی همدلانه است.
- ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربههای نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کردهاند و برنامه را تماما نفی کردهاند، درست نیست.
- حرف اصلی این برنامه را نمیشود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است.
- یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست.
- یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت.
- ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامهها هم میتواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند.
- در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمعآوری این قبیل مشاهدات از غیب بودهاند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام میدهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیقتر است.
🔰نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث میشود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود.
پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا"
- تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربهگرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ میدهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف میشود و نه به صورت قهر و اجبار.
- عالم مثال و برزخ، لایهها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایههای نزدیک به عالم ماده تا لایههای نزدیک به عالم عقل. تجربهگرها لایههای نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کردهاند.
- در تجربهگرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟
اینها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیدهاند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است!
- هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک میتواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند.
- پس تجربه تجربهگرها اولا کشف صوری است، ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسانها، رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمیشود.
🔰در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبتها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود.
این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است.
در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است.
- تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است.
ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است!
- استنتاج کلی از دریافتهای جزئی تجربهگرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود.
- در تجربه تجربهگرها خلیطها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیهالسلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا میدانسته که ایشان بیدست به شهادت رسیدهاند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیدهاند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است.
- باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
4.29M
👆صوت تفسیر آیات اعتقادی جزء ۱۹ قرآن کریم
🔊حجتالاسلام والمسلمین استاد انواری
#طرح_اندیشه_برتر
#موسسه_اعتقادی_احیاء_همدان
🔹موارد بیشتر در کانال زیر👇👇
#معارف_اعتقادی
https://eitaa.com/ehyakalam
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------