eitaa logo
موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
387 ویدیو
399 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه @kalamkermanshah
🔻سرهای بریده مسلمانان روی سرنیزه‌های فرانسوی ‌ 🔹‌امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار کاریکاتور های موهن به پیامبر(ص)، گفته است که اسلام دینی افراطی و تروریستی است. ماکرون در توییترش هم نوشته است که هیچ چیزی هرگز باعث نمی‌شود که عقب بنشینیم. همواره در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد. ‌ 🔹‌فرانسوی‌ها با تعمیم جنایات داعش و گروه‌های تکفیری در سوریه به کل اسلام، نتیجه گرفته‌اند که اسلام، دینی تند و تروریستی است و خودشان را مدافع کرامت انسانی می‌دانند. اما جالب است بدانیم که دویست سال پیش از ظهور داعش و امثالهم، آبا و اجداد ماکرون بودند که با جنایت‌های متعددی علیه بشریت، معنای تازه‌ای به تروریسم و جنایت بخشیدند. ‌ 🔹‌در آغاز دهه هجده میلادی، فرانسه به بهانه آن که فرمانروای الجزایر، سه سال پیش از آن، برای وصول هفت میلیون فرانک طلب این کشور از فرانسه، پاریس را تهدید کرده بود و با هدف تسلط بر الجزایر، به این کشور حمله کردند. ‌ 🔹‌بنا بر اعلام الجزایری ها، سربازان فرانسوی در طول حضورشان در الجزایر، بیش از یک میلیون الجزایزی را تنها به جرم مقاومت در برابر استعمار و استقلال خواهی شکنجه کرده و یا به قتل رساندند. ‌ 🔹‌فرو کردن قربانیان در فاضلاب و آب منجمد از روش‌های رایج فرانسوی‌ها در شکنجه مردم الجزایر بود. سر بریدن مردم نگون بخت الجزایر هم به تفریحی می‌ماند که این قوم متمدن در اوقات فراغتشان از تجاوز و تعرض انجام می‌دادند. ‌ 🔹‌الجزایر بیش از آنکه نماد جنگ های استقلال طلبانه و مبارزه با استعمار باشد، یاد آور جنایاتی است که فرانسوی‌ها علیه مسلمانان مرتکب شدند. الجزایر قبل از آنکه به مبارزات امثال عبدالقادر مشهور شده باشد، به وحشیگری کسانی معروف است که امروز نوه نتیجه‌شان از پاسداشت کرامت انسانی می‌گویند. ‌ 🔹‌البته فقط الجزایر نبود. ماکرون درحالی مدافع صلح و ارزشهای جهانی شده است که کشورش تا همین چند دهه قبل علاوه بر الجزایر، برزیل، گینه، مراکش، تونس، بنین، بورکینافاسو، ساحل عاج، مالی، موریتانی، نیجریه، توگو، سنگال، آفریقای مرکزی، گابن، کنگو، چاد و کامرون را هم تحت استعمار خود در آورده بود. ‌ 🔹‌این هم از عجایب و طنز روزگار است. آنهایی که در خشونت علیه بشریت روی هرچه تروریست و جنایتکار است را سفید کرده‌اند، برایمان آروغ صلح‌طلبی و احترام به عقاید می‌زنند
sobhani_qoran.mp3
2.04M
🔈 واکنش آیت‌الله‌ سبحانی به اقدامات هتاکانه فرانسوی ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اینان آزادی هتک حرمت را با آزادی بیان یکسان گرفته اند!! ای عرصه سیمرغ نه جولانگه توست... (ص) 🆔 @howza2
⭕️ شبهه دیگری از جناب عبدالکریم سروش درباره دین و روحانیت بسم الله الرحمن الرحیم ان الذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا اولئک هم الکافرون حقا و اعتدنا للکافرون عذابا مهینا شبهه دیگری که جناب عبدالکریم سروش مطرح می‌کند؛ درباره دین و روحانیت است و میگوید: «روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفته‌اند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.» ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است: اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛ هر چهار ادعای سروش محل تأمل است: ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقبال‌لاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ می‌دهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست. ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است. ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است. این سخن هم ناتمام است چون حقیقت اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند. پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید. حال از ایشان سوال می‌کنیم که نقش‌آفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقش‌آفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند. ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید. اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض می‌شود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم چهار آبان ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
💎 «آسیب شناسی دین پژوهشی معاصر» - تحلیل دین شناسی ، و نویسنده: عبدالحسین تعداد صفحات: ۶۶۹ ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ✅ t.me/Islamicphilosophy_ir 🆔 @PoiictNews
💎 «آسیب شناسی دین پژوهشی معاصر» - تحلیل دین شناسی ، و نویسنده: عبدالحسین تعداد صفحات: ۶۶۹ ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر به سه گفتمان دین شناسی مهندس بازرگان، دکتر شریعتی و سروش می پردازد. این سه شخصیت به نحوی در اندیشه دینی معاصر تأثیرگذار بوده اند، بنابراین ارائه تحقیق مستقلی که به ارزیابی این سه گفتمان فکری بپردازد لازم می باشد. کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر ضمن تدوین چیستی دین پژوهی و آسیب شناسی و روش شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین شناسی بازرگان، شریعتی و سروش را تبیین، تحلیل و ارزیابی می کند.  این کتاب با روش درون و برون دینی به بیان آسیب های دین پژوهان معاصر می پردازد که شامل فصول: ادبیات آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، چیستی آسیب شناسی، تبیین مفهوم مغالطه، مفهوم و ضرورت آسیب شناسی دینی، چگونگی مسأله سازی در آسیب شناسی دین پژوهی، گستره دین پژوهی معاصر، روش شناسی آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، گونه های جریان های دین پژوهی ایران معاصر می‌باشد. و در بخش دوم به آسیب شناسی دین پژوهی بازرگان می پردازد، و در بخش سوم و چهارم به آسیب شناسی دین پژوهی دکترشریعتی و سروش می پردازد. ✅ t.me/Islamicphilosophy_ir 🆔 @PoiictNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم تشییع و نماز میت برپیکر مطهر مرحوم آیت الله فاضلیان در قم
https://www.filimo.com/m/lb6k3 👆 لینک مشاهده‌ی مستند سیدرضا 🔹پیرامون شخصیت عالم ربانی حاج آقا فاضلیان (رحمت الله علیه) از علمای مجاهد و برجسته استان همدان ✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه @kalamkermanshah
Hormat Takfir 960606.pdf
2.35M
📗 نظر ۳۵ عالم شیعه درباره تکفیر مسلمانان +دانلود ◻️دبیرخانه کنگره مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری اقدام به انتشار کتاب «حرمت اهانت و تکفیر مسلمانان از دیدگاه علمای شیعه» کرده است. ◻️این کتاب که به بیان نظر ۳۵ نفر از علمای شیعه در زمینه اهانت و تکفیر مسلمانان پرداخته است ، در سال ۱۳۹۶ در ۷۱ صفحه منتشر شده است. 🌐 @meshkatnoor
Kashani-Goftogoo-Dehbashi-13990808~1.mp3
30.06M
بین حامد کاشانی و حسین دهباشی 📌درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت های اخیر؛ پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
225 (1).pdf
1.02M
✅ نگاشته ی عالمانه ی استاد علیدوست در دفاع از تراث 👆👆 (ناظر به مواضع آقای سید کمال حیدری) ✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه @kalamkermanshah
نهایی سرچشمه.pdf
3.17M
📚 بخشی از مستندات گفتگو درباره ی شهادت سلام الله علیها و پاسخ به برخی ادعا های اخیر در این خصوص 👥 حجت الاسلام حامد کاشانی - حسین دهباشی به نقل از 👇👇 ☑️ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)👇 🆔 @masaf_ofogh ✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه @kalamkermanshah
🌹جشن میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و یک ضیافت علمی 🌺شیوه پیامبر ص در تعلیم قرآن🌺 ✅با حضور: حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجتپور ✅مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور ✅پژوهشگر برجسته قرآنی و مؤلف تفسیر همگام با وحی ⏰زمان: دوشنبه دوازدهم آبان ماه ساعت 20 📱🖥پخش زنده از فضای آپارات https://www.aparat.com/tamhid.in/live موسسه فرهنگی تمهید و مرکز تخصصی کلام و تفسیر کرمانشاه ✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه @kalamkermanshah
سخنرانی استاد بهجت پور در جمع طلاب تخصصی تفسیر و کلام برادران کرمانشاه با موضوع روش پیامبر در تعلیم قرآن ۹۹۰۸۱۲
◀️کتاب "کلام اسلامی" جلد دوم نوشته جناب آقای دکترحسن یوسفیان به همت انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد. ✅http://hekmateislami.com/?p=11118 @hekmateislami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ به یاد های تکرار نشدنی یکشنبه ها ◾️پای درس استاد مرحوم آیت الله ممدوحی (ره) 🔸 ره چنان رو که رهروان رفتند .... 🔸نگاه کنید ببینید این علما چطور زندگی کردند، اینطور زندگی کنید، آنها چطور درس خواندن شما هم همانطور بخوانید. 🔹 برای هر یه درس چهار کار باید بکنید: سره درس حاضر باشی، پیش مطالعه کنید، ،مطالعه ی بعد بکنید، مباحثه بکنید. 🔹 شُل بازی در نیاریدا، من خوابم میاد..... من خوابم میاد از حوزه برو بیرون .... حوزه توش این حرفا نیست.... خدا با کسی قوم و خویشی نداره 🔸خود کرده را تدبیر نیست. 🔸دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر / کای نور چشم من به جز از کشته نَدروی. @mamduhi@AlSamen@kalamkermanshah