eitaa logo
کمال طب (مجتبی بصیری)
158 دنبال‌کننده
482 عکس
122 ویدیو
60 فایل
آموزش طب اسلامی کانال فروش محصولات: @fotrospakhsh لینک کانال کمال طب در ایتا و تلگرام:
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹سازمان برنامه بودجه، مانع خودکفایی مرغ!! دکتر علیرضا عباسی نماینده کرج در گفت‌وگو با تسنیم: 🔹ابتدای امسال با اشاره رهبری و دستور مستقیم رئیس‌جمهور و با مشارکت ۲۰ نهاد و دستگاه، یک طرح ملی با هدف احیای مرغ داخلی اجرایی شده است؛ این طرح نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. 🔹علی‌رغم اینکه تا این مرحله پیشرفت این پروژه ملی بسیار خوب بوده، سازمان برنامه و بودجه اخیراً آب پاکی را روی دست وزارت جهادکشاورزی ریخته و صراحتاً اعلام کرده که اعتبار مورد نیاز برای احیای مرغ لاین آرین را در سال جاری تأمین نخواهد کرد! 🆔 @kamalteb
درسی از ، عبرتی برای 💠 درمان با غذا 💠 بسم الله الرحمن الرحیم حضرت یونس از پیامبران خدا(۱) بود که عصبانی و غضبناک(۲) [مانندِ آدم‌های خشک و صفراوی،] قوم خود را رها کرده و از شهر خارج شد، تا مردمش در عذابی دردناک گرفتار شوند. او سوار کشتی(۳) شد اما در وسط دریا، کشتی نشینان(۴) یونس را به آب انداختند تا در دریا گرفتار یک ماهی بزرگ شود! تازه فهمیده بود که صبر(۵) نکرده است. [مانندِ آدم‌های خشک و صفراوی که یک دفعه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند!] حالا اسیرِ نهنگ و ملامت‌زده(۶) [مانندِ آدم‌های خشک و سودای؛ افسرده و نگران بود،] و پشیمان از کار خویش، مشغول تسبیح خدا گردید(۷). و تسبیح و یاد خدا، چقدر خوب سودای ذهن را پاک می‌کند! بالاخره فرمان خدا صادر شد و ماهی حضرت یونس را به ساحلی خشک و بی آب و علف انداخت. حالا بیمار بود و مریض(۸)، گوشت‌های بدنش آب شده بود، پوستش نازک(۹) و مویی در بدن نداشت! لطف خدا مثل همیشه، او را بغل کرد! ولی اینبار به صورت یک بوته‌ی صیفی(۱۰) تا زیر برگ‌های پهنش خوب استراحت کند و بدنش زیر آفتاب نسوزد. تازه ثمره‌ی آن بوته را هم خورد؛ کدوی حلوایی(۱۱)! چه غذایی؛ زود هضم و سبک(۱۲)، زیاد کننده‌ی نيروى مغز و عقل(۱۳) و شادی بخش قلب‌های محزون(۱۴). باب دندان یک بیمار. بیماری که هر چیزی را نمی‌تواند بخورد و آن را هضم کند. هم آب بود، هم غذا، هم دارو. آن جا ماند و کدو خورد. شکر کرد و تسبیح خدا به‌جای آورد، تا نیرومند و قوی شد(۱۵). نعمت خدا تمام و کمال شامل حال او شده بود، او را از اندوه و شرمساری درآورده و در آن برهوت(۱۶)، آن بوته‌ی کدو را فرستاد تا جان او را نجات ‌دهد. حالا او آماده‌ی تکمیل رسالت خود بود. او دوباره به شهر و دیار خود برگشت. شهری با صد هزار نفر یا بیشتر(۱۷). اینجا شهر یونس است، یونسِ پیامبر و صبور، در کنار مردمی با ایمان که در ناز و نعمت‌اند(۱۸). 👌 [مصرف برای مقابله با نیز موثر است.] ______________ ۱. سوره نساء، آيه ۱۶۳، سوره انعام، آيه ۸۶، سوره یونس، آيه ۹۸. سوره صافات، آیه ۱۳۹ ۲. وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَىٰ فِي الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ. [سوره انبیاء، آیه ۸۷] ۳. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۰] ۴. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۱] ۵. فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تَكُنْ كَصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَىٰ وَهُوَ مَكْظُومٌ. [سوره قلم، آیه ۴۸] ۶. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۲] ۷. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۳] ۸. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۵] ۹. أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ: ... فَاسْتَجَابَ اَللَّهُ لَهُ، وَ أَمَرَ اَلْحُوتَ أَنْ تَلْفِظَهُ فَلَفَظَتْهُ عَلَى سَاحِلِ اَلْبَحْرِ، وَ قَدْ ذَهَبَ جِلْدُهُ وَ لَحْمُهُ وَ أَنْبَتَ اَللَّهُ عَلَيْهِ شَجَرَةً مِنْ يَقْطِينٍ وَ هِيَ اَلدُّبَّاءُ فَأَظَلَّتْهُ مِنَ اَلشَّمْسِ فَشَكَرَ. [تفسير القمی، جلد ۱، صفحه ۳۱۸] ۱۰. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۶] ۱۱. أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: شَجَرَةُ اَلْيَقْطِينِ هِيَ اَلدُّبَّاءُ وَ هِيَ اَلْقَرْعُ. [ المحاسن، جلد ۲، صفحه ۵۲۰] ۱۲. وَ قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: كُلِ اَلْيَقْطِينَ فَلَوْ كَانَ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى شَجَرَةٌ أَخَفَّ مِنْ هَذِهِ لَأَنْبَتَهَا عَلَى أَخِي يُونُسَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ. [ طب النبي صلّی الله عليه و آله، جلد ۱، صفحه ۲۸] ۱۳. أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ فِيمَا أَوْصَى بِهِ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ لَهُ يَا عَلِيُّ عَلَيْكَ بِالدُّبَّاءِ فَكُلْهُ فَإِنَّهُ يَزِيدُ فِي اَلدِّمَاغِ وَ اَلْعَقْلِ. [الکافي، جلد۶، صفحه ۳۷۱] ۱۴. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِذَا طَبَخْتُمُ اَلطَّعَامَ فَأَكْثِرُوا اَلْقَرْعَ فَإِنَّهُ يُسِرُّ اَلْقَلْبَ اَلْحَزِينَ. [صحيفة الإمام الرضا عليه السلام، جلد ۱، صفحه ۵۴] ۱۵. أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: ... فَأَخْرَجَهُ الْحُوتُ إِلَی السَّاحِلِ ثُمَّ قَذَفَهُ فَأَلْقَاهُ بِالسَّاحِلِ وَ أَنْبَتَ اللَّهُ عَلَیْهِ شَجَرَهًًْ مِنْ یَقْطِینٍ وَ هُوَ الْقَرْعُ فَکَانَ یَمَصُّهُ وَ یَسْتَظِلُّ بِهِ بِوَرَقِهِ وَ کَانَ تَسَاقَطَ شَعْرُهُ وَ رَقَّ جِلْدُهُ وَ کَانَ یُونُسُ یُسَبِّحُ وَ یَذْکُرُ اللَّهَ اللَّیْلَ وَ النَّهَارَ فَلَمَّا أَنْ قَوِیَ وَ اشْتَدَّ [تفسير القمی، جلد ۱، صفحه ۳۱۹] ۱۶. [سوره قلم، آیه ۴۹] ۱۷. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۷] ۱۸. [سوره‌ صافات، آیه ۱۴۸] @kamalteb
تذکر مهدی عسگری نماینده کرج به وزیر دادگستری، جهت ممنوع الخروج شدن دکتر ملک زاده معاون مستعفی وزارت بهداشت @kamalteb
🔹مبنای طب اخلاطی در پزشکی دوران صفویه دکتر سیریل الگود در کتاب طب در دوره صفویه، صفحه 34 می نویسد: «فیزیولوژی که غیاث الدین و سایر اطبای دوران صفویه بدان معتقد بودند، مبتنی بر وجود عناصر غیر قابل رویتی به نام خلط بود که می پنداشتند در بدن هر انسانی وجود دارد واین مفهومی است که در طب جدید به کلی نادیده گرفته شده و فقط در برخی کتب قدیمی و احیانا باورهای عده ای از معتقدین به علوم گذشته باقی مانده است. بر طبق این فرضیه خلط انسانی بر چهار گونه است که منطبق با عناصر اربعه بوده و محصول غذایی هستند که مصرف می شود. خلط های چهارگانه عبارتند از خون، بلغم، سودا و صفرا. یک انسان کامل، و یا بهتر بگوییم سلامت کامل، عبارت از حالتی است که بین این اخلاط تعادل برقرار باشد، اما این امر عملا غیر ممکن است و هیچ وقت یک چنین تعادلی بطور غایی در هیچ انسانی وچود پیدا نمی کند.» @kamalteb
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دستور وزیر بهداشت برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی 🔹سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: طی مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشتیم، آقای نمکی با قید فوریت دستور بررسی تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی را صادر کرد. 🔹امیدواریم با تشکیل این کارگروه و ادامه این روند نقطه عطفی در راستای حضور عملیاتی پزشکان و دانشمندان در این حوزه برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا باشد. @Farsna
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر روز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ از ساعت ۹ صبح در مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳ برگزار می گردد. انتهای پیام @olgou4
🔹پیشینه طب سنتی اروپا طب سنتی در چند صد سال پیش رواج زیادی در اروپا داشت و آنان بیماران خود را با داروهای سنتی و گیاهی درمان می کردند. این داروها و نحوه ساخت آنها از شرق و بعضا از ایران به غرب انتقال پیدا کرده بود. یکی از داروهای معروف آن زمان تریاق مهره و یکی دیگر بیخ چینی بود. داروی اولی که در کتاب منصوری رازی هم به آن پرداخته شده و شهرت آن به قبل از دوران صفویه بر می گردد، حتی توسط ملکه انگلیس الیزابت اول استفاده می شد. حتی یکی از پادشاهان انگلستان به نام اردوارد که با شمشیر سمی سوران کبیر زخمی شده بود توسط این دارو نجات یافت و یا فتحعلی شاه مقداری از این دارو را به ناپلیون هدیه داد. دکتر سیریل الگود بعد بیان این مطلب درباره خواص پادزهره مهره می نویسد: «پادزهر مهره را می شد به صورات داخلی و یا خارجی به کار برد و اعتقاد بر این بود که خنثی کننده اغلب سموم حیوانی، گیاهی و یا معدنی است. بعدها خواص درمانی آن گسترش بیشتری پیدا کرد و داروی مخصوص امراضی از قبیل وبا، صرع، آبله، و برخی از تب ها شناخته شد. شهرت و اهمیت پادزهر مهره در سال های قرن پانزدهم، به اوج خود رسید به طوری که ما تقریبا در همه کتب طبی که در سده مزبور نوشته شده اند به لغت پادزهر مهره یا حجرالتیس برخورد می کنیم که همه درباره همین ماده است» و درباره نحوه ساخت این داروی مهم می گوید: «پادزهر مهره اصلی ماده ای است که در دستگاه گوارشی بز، خصوصا کل های ناحیه خراسان تولید می گردد» طب در دوره صفویه، دکتر سیریل الگود، صفحه 76 و 77 داروی مهم دیگر که رواج زیادی در ایران و اروپا در درمان بیماری همه گیر آن زمان یعنی سیفلیس یا آتشک استفاده می شد، بیخ چینی بود که ساقه زیرزمینی گیاه عشبه است. همچینن درمان استسقا، مالیخولیا، برص و فلج ها، بواسیر، انواع سرطان، روماتیسم، کچلی می باشد. سیریل الگود می نویسد: «بیخ چینی از تقریبا دویست و پنجاه سال قبل، جزو صورت های رایج در انگلستان درآمد و تا سال 1914 مقام خود را حفظ کرد و طی این مدت مقادیر هنگفتی از آن وارد انگلستان گردید. بر طبق آمار موجود تنها در سال 1831 بیش از 50 تن از این ماده توسط بیماران انگلیسی به مصرف رسید و در صورت مخارج داروخانه یکی از داروخانه های بزرگ لندن قید گردیده که مصرف سالیانه این ماده بالغ بر 1500 لیره بوده است. آن چه جای تعجب است این است که دانشجویان فعلی پزشکی حتی اسم این دارو را نشنیده اند و من شک دارم که حتی یک داروخانه در تمام انگلستان از این ماده داشته باشد ... قدیمی ترین و بدون شک بهترین مطلبی که راجع به بیخ چینی نوشته شده است رساله چوب چینی تالیف عماد الدین است که بعدا مبنای استناد و نوشته های اطبای دیگر قرار گرفت» طب در دوره صفویه، دکتر سیریل الگود، صفحه 79 @kamalteb
تایید ماسک توسط رهبری، مثل تایید برجام و حمایت از هاشمی و خاتمی توسط ایشان است. یعنی اجازه عمل به ادعای کارشناسی موجود