eitaa logo
نردبان بهشت
1.3هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
81 فایل
دعاها و.. تنظیم شده برا مدیرانی که بخوان گروهی دعایی روختم کنن🌺 کپی با ذکر ۳ صلوات😊 ارتباط با ادمین 👇 @Labkhand1337
مشاهده در ایتا
دانلود
🔍🔍🔍 🔴 در معجول بودن دعایی که مشتمل است بر فضیلت روز عاشورا و بالجمله با اينهمه تصريح و تأكيد كه در خبر ميثم شده و در حقيقت از علائم نبوّت و امامت و دليل حَقيّت طريقه شيعه است كه اخبار يقيني چنان داده است و مَضمُون او مطابق با واقع مَحسُوس است عَجَب است كه دعايي بر طبـق اين اَكاذيب تلفيق شده ❌و در كتب بعضي بي خبران كه غافل بوده اند مذكور و بدست داده شده و البتّه و محرّم است و آن دعا اينست👇 سُبْحانَ اللهِ مِلاَْ الْمِيزانِ، وَمُنْتَهَي الْعِلْمِ، وَمَبْلَغَ الرِّضا وَزِنَةَ الْعَرْشِ بعد از دو سه سطر دارد ده مرتبه صلوات بفرستد و بگويد: يا قابِلَ تَوْبَةِ ادَمَ يَوْمَ عاشُورآءَ، يا رافِعَ اِدْريسَ اِلَي السَّمآءِ يَوْمَ عاشُورآءَ، يا مُسَكِّنَ سَفينَةِ نُوح عَلَي الْجُودِيِّ يَوْمَ عاشُورآءَ، يا غِياثَ اِبْراهيمَ مِنَ النّارِ يَوْمَ عاشُورآءَ، الخ و شكّ نيست كه اين دعا را يكي از نواصب مدينه يا خوارج يا امثال اينها كرده و تَتْميم ظلم بني اميّه را نموده تمام شد ملخّص كلام صاحب شفاء الصّدور. @kanale_behesht
🔺بیان آنکه روز عاشورا روز شوم است 🕊علاّمه مجلسي در زادالمعاد فرموده و بهتر آنست كه روز نهم و دهم را زيرا كه بني اميّه اين دو روز را براي بَرَكَت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مي داشتند و احاديث بسيار در فضيلت اين دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول (صلي الله عليه وآله) بسته اند و از طريق اهل بيت (عليهم السلام) در مذمّت روزه اين دو روز خصوصاً روز عاشورا وارد شده است و ايضاً بني اميّه عليهم اللَّعْنَةُ از براي بركت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخيره مي كرده اند لهذا از حضرت امام رضا(عليه السلام) منقول است كه هر كه ترك كند سعي در حوائج خود را در روز عاشورا و پي كاري نرود حق تعالي حوائج دنيا و آخرت او را برآورد 💔و هركه روز عاشورا روز مصيبت و اندوه و گريه او باشد حقّ تعالي روز قيامت را روز فَرَح و سُرُور و شادي او گرداند و ديده اش در بهشت به ما روشن گردد و هركه روز عاشورا را روز بركت نامد و از براي منزل خود در آن روز چيزي ذخيره كند خدا آن ذخيره را براي او مبارك نگرداند و در روز قيامت با يزيد و عُبَيدُاللهِ بن زياد و عمر بن سعد عَلَيْهِمُ اللَّعْنَةُ محشور گردد پس بايد كه در روز عاشورا آدمي مشغول كاري از كارهاي دنيا نگردد و مشغول گريه و نوحه و مصيبت باشد و امر كند اهل خانه خود را كه تعزيه آن حضرت را بدارند و مشغول ماتم باشند چنانكه در ماتم عزيزترين اولاد و اقارب خود مي باشند و در آن روز امساك كند از خوردن و آشاميدن بي آنكه قصد روزه كند و در آخر روز بعد از عصر افطار كند اگر چه به شربت آبي باشد و روزه تمام ندارد مگر آنكه در خصوص آن روز روزه واجبي داشته باشد كه به نذر يا مثل آن بر او واجب شده باشد كه آن روز را روزه بايد بگيرد و در آن روز آذوقه در خانه ذخيره نكند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد و بر قاتلان آن حضرت لعنت كند و بگويد: اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) مؤلّف گويد از كلام اين بزرگوار معلوم شد كه احاديثي كه در فضيلت روز عاشورا است مجعول و بر حضرت رسول (صلي الله عليه وآله) بسته اند و صاحب شفاء الصّدور در شرح اين فقره از زيارت عاشورا اَلّلهُمَّ اِنَّ هذا يَوْمٌ تَبَرَّكَتْ بِهِ بَنُو اُمَيَّةَ كلام را در اين مقام بسط داده مُلَخَّصَش آنكه تبرّك بني اميّه به اين يوم مَشؤُم بر چند وجه است يكي آنكه ذخيره قوت و آذوقه را در اين روز سُنّت شمردند و آن آذوقه را تا سال ديگر مايه سعادت و سعه رزق و رَغَدِ عَيش دانستند چنانچه در اخبار اهل بيت(عليهم السلام) از باب تعريض به ايشان نهي از اين مطلب مكرّر وارد شده است و ديگر اقامه مراسم عيد است از توسعه رزق بر عيال و تجديد ملابس و قَصِّ شارِب و تَقْليمِ اَظفار و مصافحه و تَعييدات ديگر كه طريقه بني اميّه و اتباع ايشان بر او جاريست و ديگر التزام به روزه اين روز است كه اخبار كثيره در فضل او وضع كرده اند و مُلْتَزِم به صيام اين روزند 💔امر چهارم از وجوه تبرّك به يوم عاشورا اينكه را در اين روز دانسته اند و به جهت اين كار مناقب و فضائلي براي اين روز به جَعل و وَضع افترا كردند و دعاهايي چند تلفيق كرده تعليم عاصيان نمودند تا امر مُلْتَبِس و كار مشتبه شود چنانچه خُطبه اي كه در بلاد خود در اين روز مي خوانند براي هر نبي وسيله و شرفي در اين روز زياد مي كنند مثل اِخماد نار نمرود و قرار سفينه نوح و اِغْراق جُنْدِ فرعون و اِنجاءِ عيسي از دار يهودان چنانچه شيخ صدوق از جبله مكيّه نقل كرده كه شنيدم از ميثَم تَمّار رَضِيَ اللهُ عَنْهُ كه فرمود وَاللهِ مي كشند اين اُمّت پسر پيغمبر خود۸ را در محرم در روز دهم و هرآينه اعداء حقّ سبحانه و تعالي اين روز را روز بركت قرار دهند و همانا اين كار شدني است و پيشي گرفته است در علم خداي تعالي و من مي دانم او را به عهدي كه از مولايم اميرالمؤمنين (عليه السلام) به من رسيده تا آنكه جَبَله مي گويد گفتم چگونه مردم روز قتل حسين(عليه السلام) را روز بركت قرار مي دهند پس ميثم بگريست و فرمود حديثي وضع كنند كه او روزيست كه خداي تعالي در او توبه آدم را قبول كرد با اينكه خداي تعالي در ذي حجّه توبه آدم را قبول كرد و گمان مي كنند كه او روزيست كه خداي تعالي يونس را از شكم ماهي بيرون آورد با اينكه خداي تعالي يونس را در ذي قعده از شكم ماهي برآورد و گمان مي كنند كه او روزيست كه سفينه نوح بر جُودِيّ قرار گرفت با اينكه اِستِواءِ سفينه در روز هيجدهم ذي حجّه بوده و گمان مي كنند كه او روزي است كه خدا دريا را براي موسي در او بشكافت با اينكه اين كار در ربيع الاوّل بود. @kanale_behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔و بالجمله در آخر روز عاشورا سزاوار است كه يادآوري از حال حرم امام حسين (عليه السلام) و دختران و اطفال آن حضرت كه در اين وقت در كربلا اسير اعداء و مشغول به حزن و بُكاء بودند😭 و مصيبتهايي بر ايشان گذشته كه در خاطر هيچ آفريده خُطُور نكند و قلم را تاب نوشتن نباشد 🌴وَلَقَدْ اَجادَ مَنْ قالَ: فاجِعَةٌ اِنْ اَرَدْتُ اَكْتُبُها / مُجْمَلَةً ذِكْرَةً لِمُدِّكِر جَرَتْ دُمُوعي فَحالَ حائِلُها / ما بَيْنَ لَحْظِ الْجُفُونِ وَالزُّبُرِ وَقالَ قَلْبي بُقْيا عَلَيَّ فَلا / وَاللهِ ما قَدْ طُبِعْتُ مِنْ حَجَر بَكَتْ لَهَاالاَْرْضُوَالسَّمآءُوَما / بَيْنَهُما في مَدامِع حُمُر ☀️من از تحرير اين غم ناتوانم كه تصويرش زده آتش بجانم ☀️ترا طاقت نباشد از شنيدن شنيدن كي بود مانند ديدن 🌴پس برخيز و سلام كن بر رسول خدا و عليّ مرتضي و فاطمه زهرا و حسن مجتبي و ساير امـامان از ذريه سيد الشهداء(عليهم السلام) و ايشان را تعزيت بگو بر اين مصائب عظيمه با دل بريان و چشم گريان و بخوان زيارت وارث 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 💭کانال نردبان بهشت 👇 http://eitaa.com/joinchat/2531000340Cef121ea16b
4_5935998390549611872.mp3
11.02M
این فایل صوتی ویژه عصر عاشوراست. لطفا با حال روضه و آمادگی به آن گوش دهید😭😭😭
4_613126866634539707.mp3
3.81M
مقتل خوانی ظهر عاشورا استاد پناهیان ⛺️ @kanale_behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛺️⛺️⛺️ اتفاقات روز دهم‌ محرم 🦋امام حسین علیه السلام پس از نماز صبح ، سپاه خویش را که متشکل از 32 تن سواره و 40 تن پیاده بودند، به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول را در بخش میمنه ، دسته دوم را در بخش میسره و دسته اى را میان آن دو قرار داد. 👈فرماندهى بخش میمنه را به ((زهیر بن قین )) و فرماندهى بخش میسره را به ((حبیب بن مظاهر)) واگذار کرد و خود در وسط دو سپاه مستقر شد و بیرق سپاه را به برادرش عباس بن على علیه السلام معروف به قمر بنى هاشم سپرد 🏕و خیمه ها را در پشت سر قرار داد. عمر بن سعد نیز سپاهیان جنایت پیشه خود را به چند گروه تقسیم کرد. وى ، فرماندهى بخش میمنه را به عمر بن حجاج ، فرماندهى بخش میسره را به شمر بن ذى الجوشن ، فرماندهى سواره نظام را به عروه بن قیس و فرماندهى پیاده نظام را به شبث بن ربعى واگذار کرد. وى بیرق ، ننگین سپاه خود را به غلامش ((درید)) سپرد. دو سپاه در برابر یک دیگر صف آرایى کرده و براى آغاز نبرد سرنوشت ساز، لحظه شمارى مى کردند. 🏕
⛺️⛺️⛺️ 🦋 اندرزهاى پیش از نبرد امام حسین علیه السلام براى پیش گیرى از نبرد و خون ریزى نیروهاى دو طرف ، تلاش زیادى به عمل آورد و از هر راه ممکن مى خواست از کشتار مسلمانان جلوگیرى نماید و خون کسى بر زمین نریزد. ولى دشمن که مغرور از کثرت سپاه خود و قلت یاران امام علیه السلام بود، به هیچ صراطى مستقیم نبود و به هیچ پیشنهادى پاسخ مثبت و کار ساز نمى داند و خواهان تعیین تکلیف از راه نبرد و خون ریزى بود. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، برخى از یاران خود را به نزد سپاه دشمن فرستاد تا با آنان گفت و گو کرده و با بیان حقایق و واقعیت ها، آنان را از شرارت و جنایت منصرف کنند. آن حضرت ، خود نیز بارها براى اندرز سپاه کفر پیشه دشمن ، پا پیش نهاد و با بیان خطبه هایى روشن گر، آنان را به حفظ آرامش و عدم خون ریزى دعوت کرد و از جنگ و مبارزه بازداشت . ولى جز تعدادى اندک که از خواب غفلت بیدار شده و حقیقت را دریافتند و به سپاه آن حضرت پیوستند، بقیه آنان در ضلالت و گمراهى خویش باقى مانده و بر آغاز جنگ اصرار مى کردند. ◾️ پشیمانى حر بن یزید حر بن یزید تمیمى که از فرماندهان جنگاور و دلیر عمر بن سعد بود و همو بود که در وهله نخست ، راه را بر امام حسین علیه السلام بست و او را به اجبار و اکراه به کربلا رهسپار گردانید گردانید: وقتى بزرگوارى امام حسین علیه السلام و حقیقت خواهى وى را ملاحظه کرد و از سوى دیگر شاهد نیت هاى پلید عمر بن سعد و لشکریان عبیدالله بن زیاد و جنایت ها و ستم کارى هاى آنان بود، از خواب غفلت و دنیاطلبى بیدار شد و در خود احساس نگرانى و ندامت نمود و در وى دگرگونى شگفتى به وجود آمد. 🌸
⛺️⛺️⛺️ ✍به طورى که یکباره سپاه کفر پیشه عمر بن سعد را ترک و به سوى خیمه گاه امام حسین علیه السلام رهسپار شد. حر به نزد امام حسین علیه السلام رفت و از آن حضرت در خواست عفو و بخشش نمود و از کردار و رفتارهاى پیشین خود اظهار پشیمانى کرد. امام حسین علیه السلام با مهربانى تمام حر بن یزید را پذیرفت و از وى استقبال کرد و با رفتار خود موجب تقویت ایمان حر گردید.حر براى روشن گرى سپاه دشمن به سوى آنان برگشت و با معرفى خود و چگونگى هدایت یافتنش ، آنان را به راه خیر و سعادت و پیوستن به سپاه حقیقت جوى امام حسین علیه السلام دعوت کرد. دشمنان که از ملحق شدن حر به امام حسین علیه السلام بسیار نگران و ملتهب شده بودند، وى را سنگباران و تیر باران کرده و از نزدیک شدنش به نیروهاى خود بازداشتند. حر به ناچار به سوى خیمه گاه امام حسین علیه السلام برگشت . پیوستن حر به سپاه امام حسین علیه السلام و سخنرانى وى براى سپاه عمر بن سعد در دفاع از امام حسین علیه السلام ، براى عمر بن سعد و دیگر جنگ افروزان دشمن بسیار گران و نگران کننده بود و تاثیر زیادى در نیروهاى دشمن به وجود آورد. 🐎 هجوم سراسرى سپاه دشمن که از پیوستن حر و چند نفر دیگر به سپاه امام حسین علیه السلام احساس خطر و ریزش نیرو کرده و ادامه این وضعیت را به زیان خود مى دید، فرمان حمله را صادر کرد. عمر بن سعد با رها کردن تیرى به سوى سپاهیان امام حسین علیه السلام جنگ را به طور رسمى آغاز و سپاهیان نگون بخت خود را به نبرد و تهاجم ترغیب و تشویق کرد.در اندک مدتى دو سپاه به یکدیگر نزدیک شده و با ابزارهاى جنگى آن روز به نبرد پرداختند. در این نبرد، شگفتى تاریخ به وقوع پیوست و معادلات نظامى در هم ریخت ، و آن ، دفاع یک سپاه کمتر از صد نفر که برخى از آنان را نوجوانان و یا کهن سالان و سالخوردگان تشکیل مى دادند، در برابر یک سپاه چند ده هزار نفرى بود. 🏴
⛺️⛺️⛺️ ⚔نبرد انفرادى دشمن که از نبرد سراسرى و تهاجمى ، نتیجه اى نگرفته بود، به تدریج به سوى نبرد انفرادى روى آورد. زیرا اگر چه سپاه عمر بن سعد جملگى براى نبرد با امام حسین علیه السلام آمده بودند، ولى در میان آنان مردان زیادى بودند که جنگ با فرزند زاده رسول خدا صلى الله علیه و آله را روا نداشته و به اکراه و اجبار در سپاه عمر بن سعد قرار گرفته و بودند. بدین جهت در کار نبرد عمومى و هجوم سراسرى تعلل نمى ورزیدند و عمر بن سعد را در رسیدن به مقاصد پلیدش ناکام گذاشته بودند.گفتنى است که روى کرد به نبرد انفرادى ، براى سپاه کم تعداد امام حسین علیه السلام نیز خوش آیند و پسندیده تر بود. زیرا در این صورت هر یک از یاران امام علیه السلام مى توانست با چندین نفر از سپاه بى انگیزه دشمن نبرد کند و دشمن را در موضع انفعالى قرار دهد. همین امر باعث طولانى تر شدن مبارزات گردید. یاران امام حسین علیه السلام یکى از دیگرى با انگیزه ایمان و اعتقاد، از آن حضرت اجازه رزم گرفته و وارد صحنه مى شدند و سرانجام شرافتمندانه جام شهادت را سر مى کشیدند. تعدادى از یاران امام علیه السلام تا پیش از ظهر عاشورا به همین نحو به شهادت رسیدند. 🕋 نماز ظهر عاشورا به هنگام ظهر، یکى از یاران امام علیه السلام به نام ابوثمامه صیداوى ، آن حضرت را متوجه وقت نماز ظهر کرد. امام حسین علیه السلام که به نماز اهمیت ویژه اى مى داد، دستور داد که جنگ را متوقف کرده و همگى به نماز پردازند.پیشنهاد امام حسین علیه السلام مورد موافقت دشمن قرار نگرفت و آنان هم چنان به نبرد خود ادامه مى دادند. امام حسین به ناچار، یکطرفه جنگ را متوقف کرد و با یاران اندک خود نماز ظهر را به صورت نماز خوف (نماز ویژه زمان جنگ ) به جاى آورد. یاران آن حضرت دو دسته شده ، دسته اى به نماز امام علیه السلام اقتدا کرده و دسته اى دفاع مى نمودند. اما دشمنان هیچ گونه ترحمى به امام علیه السلام و نمازگزاران نکرده و با رها کردن تیر، آنان را هدف قرار مى دادند. برخى از مدافعان امام حسین علیه السلام ، دشمن را از اطراف نماز گزاران پراکنده کرده و برخى دیگر خود را سپر تیرها قرار داده و مانع رسیدن آنها به وجود امام حسین علیه السلام مى شدند. سعید بن عبدالله حنفى ، از جمله آنانى بود که خود را سپر امام علیه السلام قرار داد. وى هر تیرى که به جانب امام حسین علیه السلام مى آمد، خود را سپر آن مى کرد و آن قدر در این راه ایستادگى کرد تا نماز امام علیه السلام به پایان رسید. در آن هنگام به زمین افتاد و به شرف شهادت نایل آمد. علاوه بر زخم شمشیر و نیزه ، از بدن این شهید دلاور، تعداد سیزده چوبه تیر یافتند. 🌸