فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل دقیقا همین جاست
شبکه ای بودن دید و نگاه نیاز است
ما در زمانه ای هستیم که لازم است به صورت شبکه ای مسئله حجاب را حل کنیم
و جزء این سیستم و شبکه برخوردهای از سر قدرت است
ولی عده ای به دنبال این هستند که برخوردهای از سر قدرت را بزنند
متأسفانه خودی های ما هم می آیند برخوردهای لازم مقتدرانه را می زنند .
در حل مسئله حجاب تربیت بسیار مهم است ولی در حوزه تربیت اجتماعی ، یک حوزه ، تربیت اجتماعی اجتماع است و در تربیت اجتماعی اجتماع ، برخورد های از سر قدرت لازم است
مواظب باشیم فکر زده نشویم
در حکمت ، یک عنصر عملگرایی است و با ادبیات هایی مثل حکمت و ... راه را کج نرویم
مگر در کشور ما چقدر برخورد از سر قدرت می شود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اینگونه حرف می زند ؟؟
متأسفانه اشکال ما همین جاست
پروژه ون مسئله حجاب را حل نمی کند ولی جزء حل مسئله حجاب هست
نکند دانش زدگی مانع از شبکه ای فکر کردن ما شود ؟؟
بدانیم کجا نقد کنیم
نکند جایی نقد کنیم که همه منتظر این نقدها هستند چرا که از این نقدها سود می برند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروژه حجاب را نمی شود با « ون » حل کرد ولی متوجه باشیم جزء پروژه حجاب ، « ون » هست
برخوردهای از سر قدرت نیاز است و گاهی حتی تقدم دارد تا بتوانیم بسترهای گفتگو را فراهم کنیم چون گاهی با آلودگی فضا نمی توانیم گفتگو را محقق سازیم
تقدم و تأخرش را شبکه فکری معلوم می کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نطق امام جمعه انقلابی سمنان
نیاز است که ائمه جمعه شهر خود را به صف کنند
مسئله حجاب ، مسئله ای است که اگر کوتاه بیاییم خسارت های جبران ناپذیر متحمل می شویم
recording-20240909-083113.mp3
17.48M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_پنجم_ماهیت
مرحله ماهیت ( فصل ششم ؛ مبحث فصل )
جلسه پنجاه و هشتم
recording-20240911-155344.mp3
24.42M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_پنجم_ماهیت
ماهیات ( فصل ششم ؛ مبحث فصل )
جلسه پنجاه و نهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دامن مزن به آتش این قیل و قالها
از حق بگو چنانکه علی گفت سالها...
بخشی از شعرخوانی محمدجواد شرافت در حضور رهبر معظم انقلاب حفظه الله
🌹هفته وحدت گرامی باد🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران همایش #حکیم_تهران (نکوداشت مرحوم آیت الله #آقا_علی_مدرس_طهرانی):
«دعوت جوانان به #علوم_عقلی و توجه حوزههای علمیه به علوم عقلی و بویژه #فلسفه بسیار مهم است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:
نیمی از مساجد ما غیر فعال است !!!
کم انگیزه ترین روحانیون ما میآیند توی مسجد❗️
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش پزشکیان به اظهارات خبرنگار: باز هم گشت ارشاد اذیت میکند؟ قرار نبود ادامه دهند، پیگیری میکنم
متاسفانه واکنش رئیس جمهور یک مملکت اسلامی در برابر گناهانی که صورت می گیرد .
وقتی عده ای از روحانیت ما به جهت نبود اندیشه شبکه ای گشت ارشاد را می کوبند و اندیشه شان در سطح حمل اولی مانده است ، از امثال این افراد دیگر انتظاری نیست
گشت های ارشاد ممکن است اشتباهاتی از آنها سر زده باشد ولی به جهت چند آفت و اشکال نباید خط بطلان بر روی آن کشید .
گشت های ارشاد یک مولفه ای است که در پروژه حجاب لازم است مورد توجه قرار بگیرد .
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ما سوا فکندی همه سایه همارا
دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من بخدا قسم خدا را
بخدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سرچشمه بقا را
مگر ای سَحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو ای گدای مسکین درخانه علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیرتست اکنون به اسیر کن مدارا
بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
که علم کند بعالم شهدای کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
چو علی که میتواند که بسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتیا را
به امید آنکه شاید برسد به خاک پایت
چه پیامها سپردم همه سوزدل صبا را
چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چو نای هردم ز نو ای شوق او دم
که لسان غیب خوش تر بنوازد این نوا را
همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایی بنوازد آشنا را
ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهریارا
محمدحسین بهجت تبریزی "شهریار"
recording-20240912-094635.mp3
9.57M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_پنجم_ماهیت
ماهیات ( فصل ششم ؛ مبحث فصل )
جلسه شصتم
recording-20240913-084549.mp3
15.74M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_پنجم_ماهیت
ماهیات ( فصل ششم ؛ مبحث فصل )
جلسه شصت و یکم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب از عکس سلفیِ ورزشکار ایران با پرچم فلسطین در المپیک تقدیر کرد
تکیه میر فندرسکی، قدمگاه امام زمان (عج)
در زمان مرحوم حاجی کلباسی و مرحوم سید رشتی (اعلی الله مقامهما) بین دو نفر از بزرگان اصفهان اختلافی پیدا شده بود. آخوند ملاقاسمعلی رشتی که از علمای نامی تهران بود برای اصلاح این اختلاف به اصفهان آمدند و در منزل حاجی کلباسی وارد شدند.
بعد از آن که اختلاف آن دو عالم را بر طرف کردند در روز سه شنبه برای زیارت اهل قبور به تخت فولاد رفتند.
ملاقاسمعلی اهل کشیدن قلیان بودند و به همین جهت به مستخدم خودشان گفتند:
به قهوه خانه برو و یک قلیان بگیر. مستخدم رفت و پس از لحظاتی بر گشت و گفت: قهوه خانه بسته است و فقط روزهای پنجشبه و جمعه که مردم برای زیارت اهل قبور می آیند باز است. ملاقاسمعلی از بس به قلیان علاقمند بود می خواست به منزل برگردد ولی با خودش مجاهده کرد و با خود گفت: نباید به خاطر یک قلیان از این همه فیوضات محروم شوم.به هر حال ایشان از قلیان صرفنظر کرد و در تکیه میر وارد شد. در زاویه تکیه یک نفر به سیمای جهانگردان و سیاحان نشسته بود. ملاقاسمعلی به آن شخص اعتنایی نکرد و کنار قبر میر آمد و فاتحه خواند.
وقتی ملاقاسمعلی فاتحه را تمام کرد، آن شخص برخاست و آهسته آهسته به او نزدیک شد و گفت:
« چرا شما ملاها ادب ندارید؟! »ملا قاسمعلی یکه ای خورد و گفت: « چه بی ادبی از من سر زده است؟! » آن مرد گفت: « تحیت اسلام سلام است، چرا وقتی وارد شدی سلام نکردی؟ » سلام تحیت اسلام است و حضرت می فرماید:
در آخر الزمان سلام کردن ملغی می شود و فقط مردم اگر از کسی بترسند یا به او نیاز داشته باشند، سلام می کنند!
والا در موارد دیگر سلام کردن متروک است. و امروز این پیشگویی به وقوع پیوسته است.
ملاقاسمعلی دید مطلب عین واقعیت است و راست است بنابر این عذر آورد و گفت: متوجه نبودم!
آن شخص گفت: « نه! اینها بهانه است. شما ادب ندارید! شما ادب اسلامی ندارید! » در اسلام فرموده اند که باید شخصی که وارد می شود به افرادی که در مجلس حضور دارند سلام کند. باید سواره به پیاده و ایستاده به نشسته سلام کند. وقتی در خانه وارد می شوند اگر هیچ کس در خانه نباشد، باید سلام کنند و داخل شوند. اینها از آداب اسلامی است.
سپس آن شخص به ملاقاسمعلی فرمود: چنین می فهمم که قلیان می خواهی؟! ملاقاسمعلی عرض کرد: بله قلیان می خواستم ولی اینجا پیدا نشد. آن شخص فرمود: در این چنته من قلیان و تنباکو و سنگ چخماق و زغال هست. پنبه سوخته هم برای روشن کردن آتش هست. برو و قلیان درست کن. ملاقاسمعلی به خادمش گفت: برو قلیان درست کن. آن شخص گفت: نه، خودت باید بروی! ملاقاسمعلی آمد و در چنته نگاه کرد و دید فقط در این چنته یک قلیان ویک سر تنباکو و قدری زغال مو و پنبه سوخته و سنگ چخماق هست. قلیان را درست کرد و آورد و در خدمت آن شخص گذاشت. او فرمود: من نمی کشم، خودت بکش! ملاقاسمعلی قلیان را کشید و حظ نفسش به عمل آمد.
سپس آن شخص فرمود: خوب، حالا آتشهایش را بریز و قلیان را ببر و سر جایش بگذار. ملاقاسمعلی قلیان را تمیز کرد و برد و در چنته گذاشت و بازگشت.
چون آن شخص گفته بود: چنین می فهمم که قلیان می خواهی، ملاقاسمعلی با خود اندیشید: معلوم میشود او از مرتاضین و دارای علوم غریبه، است بنابر این وقتی برگشت عرض کرد: «آقا! یک زاد المسافرینی به ما بدهید»
منظور او از « زادالمسافرین» علم کیمیا و طلاسازی بود. آن شخص فرمود: «زادالمسافرین برای چه می خواهی؟! دنیا ارزش این چیزها را ندارد. من چیزی به تو تعلیم می کنم که از زادالمسافرین بهتر باشد». ملاقاسمعلی عرض کرد: بفرمایید! آن شخص فرمود: بر این ذکر مداومت کن:
« یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی»
ملاقاسمعلی عرض کرد: این کاش قلم و کاغذ داشتم و این ذکر را می نوشتم تا فراموش نکنم.
فرمود: در چنته (همان چنته ای که در آن قلیان بود) قلم و کاغذ هست برو بیاور. ملاقاسمعلی آمد و دید قلیان در چنته نیست! فقط یک صفحه کاغذ و یک قلم و یک دوات است، آنها را برداشت و آورد. آن شخص املا فرمود و ملاقاسمعلی می نوشت:
« یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لاتهلکنی ». وقتی به «ادرکنی» رسید ملاقاسمعلی دست نگهداشت و ننوشت! آن شخص فرمود: چرا نمی نویسی؟! عرض کرد: مخاطبین چهار نفر هستند: محمد، علی، فاطمه و صاحب الزمان پس « ادرکنی» در اینجا غلط است و باید به صیغه جمع مذکر «ادرکونی» گفته شود. آن شخص فرمود: نه غلط نیست، بنویس. امر و تصرف با امام زمان است، آنها هم که بخواهند کاری انجام دهند باز امر و تصرف با امام زمان است.
بنویس « ادرکنی و لا تهلکنی » ملاقاسمعلی نوشت.
وقتی ملاقاسمعلی به منزل حاجی کلباسی آمد و قضیه را تعریف کرد، مرحوم کلباسی برخاست و به کتابخانه اش رفت و نوشته ای را که همین ذکر به آن نوشته بود و به خاطر همان شبهه که در ذهنش آمده بود «ادرکنی و لاتهلکی» تبدیل کرده بود، آورد و کلمه ادرکونی و لاتهلکونی را پاک کرد و آن نوشته را اصلاح کرد.
بالاخره ملاقاسمعلی از اصفهان خارج شد و به طرف تهران حرکت کرد و یک شب در کاشان ماند و در منزل یکی از علمای کاشان میهمان شد. آن عالم کاشانی پس از صرف شام دو رختخواب برای خودش و مهمانش در اتاق انداخت و چراغ را خاموش کرد و هر دو به رختخوابشان رفتند و در این هنگام آن عالم کاشانی صدا زد:
آخوند ملاقاسمعلی! اگر آن روز اصرار کرده بودی آقا زادالمسافرین هم به تو می دادند!
ملاقاسمعلی گفت: کدام روز؟
آن عالم گفت: آن روزی که در تخت فولاد در تکیه میر بودی! ملاقاسمعلی پرسید: مگر آن شخص که بود؟
آن عالم گفت: آقا امام زمان بودند.
پرسید: شما از کجا می دانید که او امام زمان بود؟!
آن عالم گفت: هفته ای یک شب اینجا تشریف می آوردند.
زخویش گم شو و آنگاه خدای را می جوی
که واجب است ز خود گم شدن خدا جو را
آقا هر هفته یک شب به منزل او می رفته اند !
باید درخواستها درخواست حقیقی باشد ، ابراز ارادت زبانی به درد نمی خورد .
منابع:
۱_به نقل از کتابچه دریای نور عارفی نوشته علامه سید محمد حسن میر جهانی اصفهانی (قدس سره ) از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان
۲_نقل قول آیت الله سید ابوالحسن مهدوی از استادشان علامه میرجهانی