eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
443 ویدیو
145 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحکمه المرحله الاولی الفصل الثامن: فی معنی نفس الامر نظر مرحوم علامه طباطبایی ره پیرامون نفس الامر جلسه شصت و نهم
97.12.1(ج۴).m4a
4.21M
شرح بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه چهارم
جلسه پنجم "ارزش علم و علم آموزی " علم و علم آموزی 👇👇👇
جلسه پنجم 1 اسفند.mp3
3.82M
جلسه پنجم "ارزش علم و علم آموزی " علم و علم آموزی
97.12.5(ج۸۹).mp3
7.3M
الحکمه المرحله الاولی الفصل الثامن: فی معنی نفس الامر نظر مرحوم علامه طباطبایی ره پیرامون نفس الامر جلسه هفتادم
97.12.5(ج۵).mp3
5.69M
شرح بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه پنجم
97.05.27.3.mp3
8.92M
جلسه چهاردهم
باسلام خدمت دوستان عزیز صوتهای تدریس حجت الاسلام استاد مهدی منصوری را در کانال " فلسفه مقدماتی" دنبال کنید. (سطح مقدماتی) الحکمه علم و علم آموزی آدرس کانال: eitaa.com/falsafehmoghadamati
97.12.6(ج۹۰).mp3
11.69M
الحکمه المرحله الاولی الفصل الثامن: فی معنی نفس الامر نظر مرحوم علامه طباطبایی ره پیرامون نفس الامر جلسه هفتاد و یکم
97.12.6(ج۶).mp3
2.54M
شرح بیانیه مقام معظم رهبری پیرامون حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه ششم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحکمه المرحله الاولی الفصل الثامن: فی معنی نفس الامر الف)اعتباریات دودسته اند: ۱.ثابت، اصیل و ریشه دار: معقول ثانی فلسفی و منطقی ۲.قطعی و موضعی : مانند مسایل اجتماعی چون ریاست و... ب)معقولات سه دسته اند: ۱. اولی: اتصاف آنها خارجی است و عروض آنها نیز خارجی است. ۲.ثانی فلسفی: اتصاف آنها خارجی است و عروض انها ذهنی است.مانند وحدت که محل اتصاف آن خارج است ولی محل عروض آن بر چوب در ذهن است چرا که موطن وحدت ذهن است لکن چوب مصداق وحدت در خارج است و چوب در خارج متصف به وحدت میشود. ۳.ثانی منطقی: اتصاف آن ذهنی و عروض ان نیز ذهنی است. مانند اتصاف انسان به مفهوم کلی که هر دو ذهنی اند لذا اتصاف و عروض آن ذهنی است. جلسه هفتاد و دوم