eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
428 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️دوستان گرامی توصیه می شود این صوت( مخصوصا ۳۰ دقیقه ی آخر) از بخش شرح و تفسیر المیزان_سوره مبارکه حمد)،که توسط "حجت الاسلام استاد مهدی منصوری" تدریس می شود را حتما گوش کنید. 👇👇👇👇
جلسه ۵۴،ایمان و رفعت ایمانی،استاد منصوری.mp3
15.68M
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی (سوره حمد) ایمان و رفعت ایمانی " حجت الاسلام استاد مهدی منصوری" ۹۸/۱/۸ جلسه ۵۴
98.2.7(ج۱۰۸).mp3
12.66M
الحکمه المرحله الاولی، الفصل الثانی عشر امتناع اعاده معدوم مطلق بعینه _استدلال چهارم _ بررسی ادله قائلین به امکان اعاده معدوم بعینه جلسه هشتاد و هفتم
98.2.9(ج۱۰۹).mp3
6.29M
الحکمه المرحله الاولی، الفصل الثانی عشر امتناع اعاده معدوم مطلق بعینه خلاصه ای ازاستدلال چهارم جلسه هشتاد و هشتم
با سلام خدمت اعضای محترم کانال ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، انشالله در ماه مبارک رمضان ادامه صوتهای تدریس بدایه الحمکه مرحله چهارم( مواد ثلاث) توسط حجت الاسلام استاد مهدی منصوری زیده عزه در این کانال بارگذاری می شود.
98.02.22 معانی امکان.mp3
6.09M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان جلسه دوازدهم
98.02.24 امکان استقبالی و اقسام ضرورات.mp3
8.9M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان _ امکان استقبالی _ اقسام ضرورت جلسه سیزدهم
98.2.26 (ج۱۴)اقسام ضرورت 1.mp3
13.18M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان _ امکان استقبالی _ اقسام ضرورت جلسه چهاردهم
98.02.28 (ج۱۵)امکان وقوعی .mp3
18.07M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان _ امکان وقوعی جلسه پانزدهم
98.2.30(ج۱۶) امکان استعدادی.mp3
11.03M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان _ امکان استعدادی جلسه شانزدهم
98.2.31(۱۷) امکان استعدادی 1 1 1.mp3
9.53M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان _ امکان استعدادی جلسه هفدهم
توجه❗️ توجه❗️ با عرض سلام خدمت دوستان عزیز در نظر داریم تمام صوتهای تدریس "حجت الاسلام استاد مهدی منصوری زیده عزه" را در این کانال بارگذاری کنیم. لذا اسم کانال از" فلسفه مقدماتی" به " کانون تفکر" تغییر یافت. آدرس کانال: @kanoon_tafakor
98.3.1(ج۱۸)فرق امکان ذاتی با امکان استعدادی.mp3
9.02M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان فرق امکان ذاتی با امکان استعدادی جلسه هجدهم
توجه❗️ باسلام خدمت دوستان در نظر داریم تمام صوتهای تدریس "حجت الاسلام استادمهدی منصوری " را در این کانال بارگذاری کنیم. لذا اسم کانال از" فلسفه مقدماتی" به " کانون تفکر" تغییریافت. @kanoon_tafakor
98.3.2(ج۱۹)فرق چهارم امکان استعدادی با ذاتی.mp3
12.37M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان فرق امکان ذاتی با امکان استعدادی فرق چهارم:کان الامکان الاستعدادی و محله الماده بالمعنی الاعم جلسه نوزدهم
سلسله مباحث (۱) انس با ادعیه راهی برای درمان رذائل انس با ادعیه بستری برای درمان رذائل است. ارتباط انسی با خدای متعال با ادبیات خاصی که در دعا تعلیم داده‌اند راه را برای درمان رذائل در سر صحنه انس با ادعیه فراهم می کند. 💠وقتی در دعای ابوحمزه می فرماید: «فمن یکون اسوء حالا منی» در این صورت با فقری که بر خود حاکم می بیند راه بر ورود عجب و خود شیفتگی و تکبر و خود برتر بینی بسته می شود. 💠راه این است که مأنوس شویم تا با نگاه و معرفتی که بر خود و عمل خود حاکم می کنیم، بسیاری از عملکردهایی که بر پایۀ توهمات است زدوده شود. متأسفانه چون نگاهی که به ادعیه باید باشد در حال حاضر نیست ، انس هم کمتر برقرار می شود و دغدغه های ایمانی کمتر در ما احیاء می شود و یک غفلت و خود فراموشی در ما فراهم می شود. ............. کانال مجموعه تبیین حقایق @mtabeen @kanoon_tafakor
98.3.4(ج۲۰) فرق پنجم امکان استعدادی و ذاتی.mp3
8.89M
الحکمه الفصل السادس فی معانی الامکان فرق امکان ذاتی با امکان استعدادی فرق پنجم جلسه بیستم
سلسله مباحث (۲) به هر میزانی که انس با دعا باشد رذائل از میان برداشته می شود. 💠دعا دستگاهی است که نفس را در میدانی می آورد و در برابر مهربانی حق تعالی و جود و کرم او قرار می دهد تا پستی اش و خرابکار بودنش در آیینه مهربانی حق تعالی معلوم شود « ادعوک یا سیدی بلسان قد اخرسه ذنبه ؛ رب اناجیک بقلب قد اوبقه جُرمُه ادعوک یا رب راهبا راغبا راجیا خائفا » و از آن طرف اوج لطف و رحمت حق به او به نمایش گذاشته شود. «اذا رأیت مولای ذنوبی فَزعتُ و اذا رأیتُ کرمک طمعتُ فان عفوتَ فخیر راحم و ان عذَّبتَ فغیر ظالم » 💠دعا عرضۀ خود به حق تعالی است، انسان خود را با دعا عرضه به خدا می‌کند و خدا هم اخلاقش را در دعا از زبان معصوم به نمایش می گذارد و از آن طرف انسانی که از خود نومید شده و چنگ به الله زده است، با اخلاق الهی شروع می کند خود را درمان کند. 💠انسانی که میزان رَحم پائینی دارد و تنها دغدغۀ خود را دارد ، وقتی که دعای ابوحمزه ثمالی را می خواند و دائم عفو و رحمت و جود و کرم الهی را نسبت به خود متذکر می شود، اخلاق الهی بر جان آن سایه می افکند و این جان به گونه ای می شود که به همه دعا می کند، نمی تواند خود را به خدای مهربان عرضه کرده باشد ولی بی توجه به غیر باشد. 💠«انت الهی اوسع فضلا و اعظم حلما من ان تقایسنی بفعلی و خطیئتی» وسعت الهی او را وسعت می دهد و باعث می شود او برای همه ( زنده و مرده؛ حاضر و غایب؛ مرد و زن؛ کوچک و بزرگ؛ آزاد و بنده ) دعا کند: «اللهم اغفر للمومنین و المومنات الاحیاء منهم و الاموات و تابِع بیننا و بینهم بالخیرات اللهم اغفر لحیِنا و میتِنا و غائبِنا ذکرِنا و انثانا صغیرِنا و کبیرِنا حُرّنا و مملوکنا» 💠این خود نمونه ای از درمان است .............. کانال مجموعه تبیین حقایق @mtabeen @kanoon_tafakor
98.3.6 (ج۲۱) فصل ۷و۸ مرحله ۴ 1.mp3
13.76M
الحکمه الفصل السابع و الثامن جلسه بیست و یکم
سلسله مباحث (۳) 💠 درمانگاه ادعیه 💠«درمان رذائل از راه به حساب نیاوردن خود» 💠تمامی مشکلات ورذائلی که من دارم از این است که گمان می کنم همه خوبی ها از من است و اشتباه و خطائی از ناحیۀ من صورت نمی گیرد و هر چه اشتباه و خطاست از ناحیۀ دیگران است و همین است که طغیان را در من شکل می دهد و انسان در زندگی شروع به تاختن می کند و نه خدا و نه بندۀ خدا را به حساب می آورد؛ 💠حال ادعیه کاری می کند که بنده، خود را به حساب نیاورد و در مقام بندگی سیر کند؛ چرا که در ادعیه هر چه خوبی است را از خود سلب می کند و به خدا نسبت می دهد و به خود چیزی جز عصیان و ناسپاسی نسبت نمی دهد. 💠در اینجا بنده ای که خود را از میان برداشته: 🔹خود را در نهایت پستی می بیند و در برابر ، خدای متعال را مولای کریمی می داند که در برابر بندۀ در نهایت پستی رفتاری صابرانه دارد. «فلم اَر مولی کریما اصبر عبد لئیم منک علیّ» 🔹خود را جاهلی بیش نمی داند و تقاضای رحم دارد (فارحم عبدک الجاهل) 🔹خود را پر از زشتی می داند که ستاریّت حق بر سرش سایه افکنده و نمی گذارد زشتی او علن و آشکار شود و در عین حال تمام تقاضاهایش را از خدا دارد در حالی که معصیت او را می کند «الحمد لله الذی یجیبنی حین انادیه و یستر علی کل عوره و انا اعصیه» 💠انسان مومن در حین دعا، با فرازهای دعا تمرین می کند که خود را از میان بردارد و جز بدی را به خود نسبت ندهد. و دلیل موفقیت کسانی که با ادعیه اُنس دارند این است که رحمت و تفضّل حق تعالی را به رخ می‌کشد و در برابر این رحمت و جود و کرم و تفضل بی نهایت الهی چاره ای جز این ندارد که خود را از میان بردارد و زشتی های موجود را به خود نسبت دهد . 💠این یکی از راه های تربیتی است که زیبایی ها که دیگران دارند، به رخ کشیده شود تا انسان شاید بتواند خود را از میان بردارد. 💠حضرات معصومین علیهم السلام در کلاس تمرین دعا با انسان چنین تمرینی را دارند و تمامی زیبایی ها را به حق تعالی نسبت می دهند و در برابر چیزی جز زشتی نمی توانند به خود نسبت دهند. ادامه دارد ...... . 🍃کانال مجموعه تبیین حقایق🍃 @mtabeen @kanoon_tafakor