eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
590 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗳 بانوان محترم این نماهنگ را در گروه از گروه‌های دوستان و نزدیکان خود بفرستید 📹 نماهنگ | نقشی که زنان برای افزایش مشارکت می‌توانند ایفا کنند ✏️ رهبر انقلاب، ظهر امروز: مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه است، مایه‌ی آبرو است، مایه‌ی سربلندی است. ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ 📝 زنها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریانها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه میکنند و نقاطی را پیدا میکنند؛ [لذا] در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه میتوانید نقش ایفا کنید. 📝 دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است. 🗳 (پویش بخش تعاملی رسانه KHAMENEI.IR) «حداقل یک نفر» از آشنایان، دوستان و یا نزدیکان خود را که هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته است، بخاطر سرافرازی نهضت و انقلاب اسلامی ملت، ایران قوی و جمهوری اسلامی به رأی دادن متقاعد کنید. 📥 صفحه پویش 🖥 farsi.khamenei.ir/mosbate1/
🔻در مذمّت رضا داوری‌اردکانی: از فلسفۀ عقیم به سیاست علیل 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. دکتر رضا داوری‌اردکانی در بیانیه‌ای، به حمایت انتخاباتی از مسعود پزشکیان پرداخته و چنین نگاشته: این انتخابات، انتخاب میان «بودن و نبودن ایران» است؛ اکنون رأی می‌دهیم که آیا ایران بماند و بکوشد بعضی دردهای مهلکی را که دچارش شده است درمان کند یا به راه وخیم‌ترشدن آن دردها و گرفتاری‌ها و افتادن در ورطه‌های خطرناک «جنگ» و «ویرانی» برود. رأی‌دادن به او، رأی‌دادن به «بقای ایران» است. او گرفتار «سوداها و اوهام بیهوده»‌ای که ایران را به سوی ورطه‌های خطر و تباهی می‌برد، نیست. [دوّم]. عجبا که فیلسوفِ محتاط و محافظه‌کار که به‌سختی، زبان به صراحت می‌گشاید و در تجربۀ دهه‌های گذشته‌اش، به انتخاب راه‌های «میانه» و «مبهم» و «دوپهلو» مایل بوده، اینک بر مدار شفافیّت و وضوح، سخن می‌گوید و راه‌های گریز را بر خویش می‌بندد. پیش از این، او همواره در جایی می‌نشست که «لامکان» بود؛ چنان‌که گویا ایشان از زمرۀ مجرّدات است که محتاجِ ظرف مکان نیست. البته وی به این سو و آن سو می‌چرخید و نعل و میخ را با هم می‌نواخت، اما می‌کوشید به کوچۀ بن‌بست پا نگذارد و شرایطِ امکانِ «جابجایی‌های نابجا» را بر خویش نبندد. اما رفته‌رفته دارد دست به انتخابِ واضح می‌زند و خویشتنِ فلسفی و تمنیّات زیرمیزی‌ و امیال نهفته‌اش را عیان می‌سازد و به مخاطبِ معطّل، می‌گوید که در کجا ایستاده و چه می‌خواهد. او یک «فیلسوفِ چندنسخه‌ای» بوده که دهه به دهه، چرخش‌های محسوس و نامحسوس را تجربه کرده، اما زیرکانه و منطق‌گریزانه، نوسان‌هایش را به شرایط و تاریخ و زیست‌جهان و افق و عینیّت و هرآنچه غیر از خودش ارجاع داده تا از نواخته‌شدن تیغ نقد بر پیکر اندیشه‌هایش، جان سالم به در ببرد. ازاین‌رو، باید اینک خشنود بود که او تا حدی، مکان‌مند و زمینی شده و هویّت و مرز وجودیِ خویش را آشکار کرده است. [سوّم]. گره‌زدن انتخابات به «بقای ایران»، ادعای فربه و فراخی است که نباید آن را به حال‌وهوای این فیلسوفِ محافظه‌کار نسبت داد، بلکه باید در زیر پوست این انتخاب سیاسی، ماهیّتِ فلسفی وی را طلب و مشاهده کرد. وی به تصریح خودش، به این سبب جانب پزشکیان گرفته که عاقبتِ برقدرت‌نشستنِ جلیلی را «جنگ» و «ویرانی» می‌داند و معتقد است که جلیلی، اسیر «سوداها و اوهام بیهوده» است. با خواندن این جمله‌ها، بی‌اختیار به یاد «جامعۀ باز و دشمنان آن» افتادم و حیرت کردم که چگونه او در این قدم‌های آخرِ تفلسف، به این‌چنین اتّحادِ فلسفی‌ای با کارل پوپر رسیده و با او هم‌داستان شده است؟! بر وی چه گذشته که اینک، بر «آرمان‌خواهیِ انقلابی» می‌تازد و آن را «سودازدگی» و «اوهام‌زدگی» می‌خواند و این‌چنین ساده‌اندیشانه و ظاهرسازانه، مردم را از وقوع جنگ و ویرانی می‌هراساند؟! چرا به‌جای دعوت به تفکّر، «تبلیغ هراس» می‌کند و می‌خواهد با «علّت» - و نه با دلیلی که گویا در دست ندارد! - سخن خویش را اثبات کند؟! چرا وی در کنار اصلاح‌طلبیِ لیبرالیِ پوپر می‌نشیند و انقلابی‌گری را آمیختۀ با توهم و سودا می‌انگارد و درافکندنِ نظم قدسی در گسترۀ جهانی را با جنگ و ویرانی، پیوند می‌زند؟! [چهارم]. به‌نظرم باید در صورت‌مسأله‌ای که در بند پیش بیان کردم، تجدیدنظر کنم و بگویم دچار خوانش وارونه از واقعیّت شده‌ام. آن پرسش، ما را به حقیقت نمی‌رساند، بلکه رهزن است و با واقعیّت، بر سر مِهر نیست. مسأله را باید از این پنجره دید که هم‌افقی او با انقلاب اسلامی، برخاسته از «شرایط» بوده و در نتیجه، دگرگون‌شدن شرایط، همان و چرخشِ معرفتی او همان. او در آغاز نیز در این پاره از تاریخ، ننشسته بود و اگر در دهۀ شصت، قدری در فضیلت انقلاب نگاشت و به هواداری از آن برخاست، به سبب استیلای شرایط بوده و یا حتی به جهت ظهورِ تقابلی‌اش در برابر عبدالکریم سروش. آن شرایط، مولّدِ چنین امکانی برای او بوده و شرایط دیگر نیز، راه‌های دیگری را پیشِ روی وی نهاد. این فیلسوفِ قفل‌شدۀ به شرایط و فاقدِ ارادۀ بیرون از تاریخ، شناوری‌ها و سیّالیّت‌های عجیبی داشته و برای این‌که دستاویزی در اختیار منتقدان خویش قرار ندهد، قلم و تفکّرش را با ابهام و تعلیق و سرگردانی پیوند داد و همواره در پرسش و طرح‌مسأله، متوقف ماند. و اینک که به حاصل حیات معرفتی او می‌نگریم، به تعدادی پرسشِ تعلیقی و متوقف‌کننده می‌رسیم و توصیۀ به انتخاب یک لیبرال‌تکنوکرات به عنوان رئیس‌جمهور. این است سرِ جمعِ دهه‌ها تفلسفِ لامکانیِ مبتلا به سرطانِ فقدانِ وضوح، و همچنین حضور شبه‌معرفتی و همیشگی در عالی‌ترین نهادهای فکری و فرهنگیِ حاکمیّت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
20.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖇 سرمایه‌داران و عدالت‌خواهان-۲ شهریار زرشناس از حلقه‌ی بسته‌ی قدرت سخن می‌گوید که در کنار پزشکیان نشسته و او حاصل اراده‌ی آنهاست، درحالی‌که ، بیرون از این دامنه و‌ از جنس مردم است.‌ لیبرال‌تکنوکرات‌های سرمایه‌سالار، نگران حضور جلیلی در قدرت شده‌اند و می‌خواهند مردم را از او منصرف کنند.
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖇 سرمایه‌داران و عدالت‌خواهان-۳ شهریار زرشناس می‌گوید جنگ است، اما جنگ فقر و غنا، جنگ فرادستان و فرودستان، جنگ نوکیسه‌ها و محرومان. در طرف درست تاریخ بایستیم. حامیان گردن‌کلفت و سرمایه‌سالار ، از ماهیت او خبر می‌دهند.
21.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دیگر شباهت یا تقلید نیست. انگار دست‌های پشت پرده یک فایل بایگانی شده را دوباره اجرا کرده‌اند.
👈 | رهبر انقلاب، صبح امروز: ✏️همه‌ی کسانی که اسلام جمهوری اسلامی بهبود اوضاع کشور پُر کردن خلأها را دوست دارند، این را به وسیله‌ی آرائشان در روز جمعه پس‌فردا در ‎انتخابات، ارائه کنند و نشان بدهند. 🗳 | پویش 💻 farsi.khamenei.ir/mosbate1
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظریف گفت توافقی که ما بنویسیم مو لای درزش نمی‌رود سید محمد مرندی - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: 🔸ورود من به مسئله هسته‌ای توسط دکتر ظریف بود که پیش از توافق وین صورت گرفت و از من خواست در مرحله نهایی جزو مذاکره‌کنندگان باشم که در نهایت به عنوان مشاور رسانه‌ای بین‌المللی فعالیتم را شروع کردم. 🔹یک پیشنهاد حقوقی درباره مذاکرات داشتم که در قالب طرحی برای کمک گروهی از حقوقدانان بین‌المللی بود تا همه لغات و اصطلاحات توافق بررسی شود ولی وقتی طرح آماده شد ظریف گفت دیر شده است!
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید محمد مرندی: روحانی با حرف‌هایش به مذاکرات هسته‌ای ضرر زد! 🔸مذاکره فی نفسه چیز بدی نیست و ظریف هم خیلی تلاش کرد ولی من اشکال کار را در حرف‌های روحانی می‌دیدم، او می‌گفت خزانه خالی است و اولویت من مذاکره است، غربی‌ها هم حس کردند ایران از موضوع ضعف وارد مذاکره شده است. این مسئله حتی موجب چالش بین وزیر امور خارجه و رئیس جمهور هم شده بود. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمله عجیب مذاکره‌کننده غربی به طرف ایرانی سید محمد مرندی - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: 🔸یکی از مذاکره‌کنندگان ایرانی به من گفت طرف غربی گفته است شما که خزانه‌تان خالی است برنامه‌ی هسته‌ای می‌خواهید چه کار؟! 🔹دکتر باقری که روی کار آمد خیلی جنگید و توانست بسیاری از ضعف‌های برجام را برطرف کند هر چند باز هم ایده‌آل نبود ولی او توانست ضمانت‌های اجرایی بهتری را وارد متن کند.