eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
590 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب تنبیه الامه ـ میرزای نایینی.pdf
2.14M
🔰برای مطالعه بیشتر متن پی دی اف کتاب تنبیه الامه نوشته میرزای نایینی رحمت الله علیه
رساله حرمت مشروطه-شیخ فضل الله.pdf
8.01M
🔰برای مطالعه بیشتر متن پی دی اف رساله حرمت مشروطه نوشته شیخ فضل الله نوری رحمت الله علیه
j2 tanbeh oloma 99.6.22.mp3
14.66M
💢صوت جلسه دوم تنبیه‌الأمه و تنزیه‌المله💢 ✳️عنوان جلسه: توضیحی درباره مشروطه (دستاوردهای غرب)، به عنوان ریشه اختلافات علما در دوران معاصر 🔊 در این صوت می‌شنوید: 🔰، یکی از اساسی‌ترین عوامل اختلافات علمای از مشروطه تا اکنون. 🔰تدقیق معنای ، با توجه به منزلتهای استعمال آن در ادبیات فقها: 1️⃣ اصطلاح اول: موضوع را در مقام جعل و به منزله‌ی علت حکم می‌داند. در این اصطلاح، موضوع، مجموعه‌ی اموری است که حکم بر آنها متوقف است. 2️⃣اصطلاح دوم: موضوع را در مقام خطابات شرعی معنا می‌کند و متعلقِ متعلقِ حکم را موضوع می‌نامد؛ مانند کلمه «خمر» در عبارت «لاتشرب الخمر» 3️⃣اصطلاح سوم: موضوع را در رتبه فهم پدیده خارجی به نحو کلی معنا می کند؛ مانند کاری که فقیه در بحث بانک و بیمه و ... انجام می دهد و تلاش میکند با زدن برچسب عناوینی فقهی، پدیده خارجی را در چارچوب فقه فهم کند. 4️⃣ اصطلاح چهارم: موضوع را در مقام تطبیق به خارج و امتثال استعمال می کند و مقصودش از موضوع، مصداق خارجی عناوین کلی منصوصه است. 🔰مراد ما از ، معانی اول و دوم و چهارم نیست، بلکه تنها معنای سوم مدنظر است. 🔰رساله حرمت مشروطه شیخ فضل الله نوری و تنبیه الامه میرزای نایینی در یک سال استبداد صغیر (1326 ه.ق) نوشته شده اند. 🔰مرحوم محمد کاظم خراسانی و ملا عبدالله مازندرانی، از بزرگترین پشتوانه های سیاسی اجتماعی طرح میرزا می باشند. 2 https://eitaa.com/alimohammadi1389/325
602de8a7a3a79f5faf7765ef_5322570558764286186.mp3
11.19M
💢صوت جلسه سوم تنبیه‌الأمه و تنزیه‌المله💢 ✳️عنوان جلسه: تأملی بر غربشناسی میرزای نایینی بر اساس مقدمه کتاب تنبیه الامه 🔊 در این صوت می‌شنوید: 🔰 میرزایی نایینی معتقد است که در زمان بیداری مردم هستیم و خیزشی اتفاق افتاده است. 🔰میرزایی نایینی مشروطه را هرچند از غرب آمده، ولی غربی نمی داند و معتقد است که این عطیه خود ماست که به ما برگشته است. 🔰ادعای میرزا نایینی در وحدت موضع شیعه و سنی (علمای استانبول) در دفاع از مشروطیت. 🔰توضیحی درباره شکل گیری اختلاف مرحوم میرزای نایینی با مرحوم شیخ فضل الله نوری در تعیین مصداق دفع افسد به فاسد. 🔰مبارزه با بدعت و ، انگیزه اصلی میرزای نایینی از نگارش کتاب تنبیه الامه 3 https://eitaa.com/alimohammadi1389/332
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گردو (https://gerdoo.me) یک فراجستجوگر ایرانی هست که به تازگی شروع به کار کرده. در فاز اول نتایج خودش رو از گوگل میگیره و به کاربر نشون میده ولی به تدریج امکانات بیشتری بهش اضافه میشه و از گوگل مستقل میشه. اگه گردو رو توی مرورگرتون به عنوان جستجوگر پیشفرض قرار دادید لطفا از طریق @gerdoodotme در ایتا به ما پیام بدید. آموزش تغییر جستجوگر پیشفرض مرورگر اینجاست: https://gerdoo.me/guidance_install/
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔷 خمینی، خامنه‌ای و سیستانی: شیعه و سیاست واقعی ملاقات پاپ و آیت‌الله سیستانی فضای سیاسی ایران را تا حدی دوقطبی کرده. منتقدان نظام این دیدار را وسیله‌ کوبیدن جمهوری اسلامی کرده‌اند. آنطرف هم عده‌ای مشغول تحقیر سیستانی و نقد محافظه‌کاریش بویژه پس از اشغالگری آمریکا شده‌اند. . جذابیت سیستانی برای منتقدان نظام قابل فهم است. او برغم اینکه محبوب‌ترین روحانی و پرنفوذ ترین شخص سیاسی عراق است (سیستانی با اینکه یک ایرانی است و حتی پاسپورت عراقی ندارد، لحظه‌ای که یک خط فتوای مبارزه علیه تروریستها را میدهد دو میلیون عراقی جان خود را در دست میگیرند و به خط مقدم میروند) همچنان در خانه‌ پنجاه‌ متری زندگی میکند، صورتش روی اسکناس‌ها منتشر نمیشود، عکسش در اداره و مدرسه اجباری نیست، دانشجویان به جرم توهین به او زندانی و روزنامه‌ها با حکم حکومتیش تعطیل و رهنمودهایش درباره پوشش زنان و فرزندآوری تبدیل به قانون نمیشود، و کسی او را مسئول ادامه اشغال سفارت آمریکا، ادامه جنگ بعد فتح خرمشهر، حکم اعدام چهار هزار زندانی، سرکوبهای خیابانی هشتاد و هشت و آبان نود و هشت، نقض حقوق بشر و ادامه تحریم و وضع سخت معیشتی نمیداند. . شکی نیست که منش و روش سیستانی به آنچه شیعه را در تاریخ به مذهبی_مردمی، غیر سلسله مراتبی، غیرحکومتی و اعتراضی تبدیل کرده نزدیکترست تا روش دو ولی فقیه جمهوری اسلامی و این واقعیت با سروصدای هزاران سایبری یا سکوت و سانسور نسبی صداوسیما هم عوض نمیشود. اما سوالی مهمتر دارم: اگر قدرت واقعی جمهوری اسلامی در کار نبود، اگر خمینی و خامنه‌ای تصمیمات سخت و خشنی که باعث کاهش محبوبیت و مقبولیت‌شان شد را در چهل سال گذشته نگرفته بودند، امروز سیستانی کجا بود؟ . بحثم مبارزه با تکفیریها نیست. اینست که قبل انقلاب خمینی و قبل تثبیت ج.ا توسط خامنه‌ای، شیعه در محاسبات داخلی کشورها هم به حساب نمی‌آمد چه رسد محاسبات منطقه‌ای و جهانی. با آمدن حزب بعث عملا شهروند درجه دو محسوب و بارها کشتار شدند. در انتفاضه شعبانیه صدام هولوکاست شیعیان راه انداخت. . اینکه سیستانی این سالها قدرتی چنین بالقوه داشته، بدون قدرت واقعی و نظامی ج.ا در همسایگیش، بدون سازماندهی و مسلح شدن شیعیان عراق توسط ایران، بدون احساس خطر آمریکا از ایران، ممکن نبود. سخن از قدرت سیستانی بدون اشاره به ایران صراحتا یک شوخی و یک لجبازی کودکانه است. . هدفم تایید رفتار جمهوری اسلامی یا توجیه اشتباهاتش یا دفاع از واتیکانی و مرکزگرا شدن قم نیست. قضاوت تبدیل سیاست غیرحکومتی به حکومتی توسط دو ولی فقیه چهل سال گذشته را تاریخ، دیر یا زود خواهد کرد. هدف دامن زدن به تقابل رهبر شیعیان عراق و ایران هم نیست که تقابلی غیرواقعی و خطرناک است و سیستانی و خامنه‌ای هردو مانع این تقابل شده‌اند. هدف اما فهم تفاوت اقتضائات اداره حکومت از اقتضائات سیاست بیرون از حکومت است. تفکیک عرصه سیاست واقعی از سیاست اخلاقی و مذهبی. و طرح این پرسش که بدون قدرت واقعی، بدون ماشین حکومتی و ابزار گاه غیرقدسی و غیر اخلاقیش اش، دهها میلیون شیعه و به تبع آن مردم ایران، عراق، لبنان و کل منطقه، امروز کجا ایستاده بودند؟... ✍ علی علیزاده 《محفل زمانه شناسی》
امروز سویسی ها به پای صندوقهای رای می‌روند تا با یک همه پرسی، ماسک سیاه را ممنوع کنند! ممنوعیت برقع یا پوشیه، در اماکن عمومی، به بهانه اینکه با ارزشهای اروپا سازگار نیست، مورد سواستفاده تروریستها است، و زن باید آزاد شود، از دلایل جلوگیری برقع است. در حالی که از ۵۰۰ هزار مسلمان در سوییس تنها ۲۰ تا ۳۰ زن پوشیه می‌زنند، وضع چنین قانونی تنها به معنای افزایش اسلاموفوبیا و مقابله با اسلام است. @LIBANIRAN
شهید سید محمد باقر صدر رحمةالله علیه
🌐 🔰به مناسب 18 اسفند روز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی 💠وبینار بین المللی دو روزه «سید جمال الدین اسد آبادی و فکر معاصر جهان اسلام» ✅با حضور اندیشمندان و متفکران داخلی و خارجی حوزه علوم اجتماعی 📆زمان: 18 و 19 اسفند؛در دو نوبت صبح و عصر 📝لطفاً جهت صدور گواهینامه حضور: 1. نام و نام خانوادگی و کد ملی و مقطع و محل تحصیلات خویش را به سامانه 10001000001404 ارسال نمایید. 2.هنگام ورود به وبینار نام و نام خانوادگی خویش را جهت احراز حضور به شکل دقیق مرقوم فرمایید. 📲لینک ورود به وبینار: 🌐https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/nogaraei 🔵 روابط عمومی دانشگاه رضوی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐 باما همراه باشید: 📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ╔═🦋🌸════╗ 🆔 @razaviac ╚════🌼🦋═╝