eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
9132-fa-tarekh-tamadon-j6.pdf
13.18M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 6⃣جلد ششم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9132-fa-tarekh-tamadon-j7.pdf
9.5M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 7⃣جلد هفتم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9132-fa-tarekh-tamadon-j8.pdf
10.62M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 8⃣جلد هشتم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9132-fa-tarekh-tamadon-j9.pdf
11.14M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 9⃣جلد نهم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9132-fa-tarekh-tamadon-j10.pdf
16.13M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 🔟جلد دهم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9132-fa-tarekh-tamadon-j11.pdf
13M
🔰🔰 📚عنوان : تاریخ تمدن ✍نویسنده : ویل دورانت 📝مترجم : احمد آرام 📖موضوع : تمدن 1⃣1⃣جلد یازدهم 📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔴 ذاتاً تبعیض آمیز است نژادپرستی در ایالات متحده به حضور اولین اروپایی‌ها در قاره آمریکا بازمی‌گردد. ریشه‌های این نژادپرستی نه‌ تنها به‌لحاظ اجتماعی و فرهنگی امتداد یافته است، بلکه به‌صورت سیستماتیک در سیاستگذاری‌های این کشور نیز مشهود است. در گفت‌وگو با محمد مرندی، استاد مطالعات آمریکای دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، به بررسی اعتراضات اخیر آمریکا و موضوع نژادپرستی در این کشور پرداختیم. دکتر مرندی معتقد است شرایط کنونی آمریکا نتیجه سیاست‌های لیبرالی است که به شرایط تبعیض و نابرابری‌های اقتصادی، هویتی و… منجر شده است. به‌علاوه تاکید ترامپ بر ناسیونالیسم افراطی و هویت سفید، ممکن است الگوی ناسیونالیسم را در برابر لیبرالیسم تقویت کند اما نه ناسیونالیسم و نه لیبرالیسم، هیچ‌کدام راه‌حل شرایط کنونی آمریکا نیستند. مشروح گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این استاد دانشگاه را در 👈اینجا بخوانید. @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش استاد دانشگاه آلاباما به معضل بی‌خانمان‌ها در آمریکا:مردم آمریکا حتی با داشتن پنج شغل هم نمی‌توانند صاحب خانه شوند! ☑️ @Sh_Aviny
khordad99.pdf
7.94M
💯📣 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 خرداد ماه ۹۹ 📋 مشاهده آرشیو خبرنامه ها: 🌐 iict.ac.ir/khabarnameh 🆔 @iictchannel
عصر نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا 3 تیرماه 99.mp3
17.97M
📻 بشنوید| « عصر » : نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا میهمانان : 🔸تیم اندرسون ( استاد دانشگاه سیدنی ) 🔸آنتونی کارتر ( خواننده ) 🔸دکتر آزامو سیبکو باراکا ( فعال سیاسی آمریکایی ) 🗓 ۳ تیرماه ١٣٩٩ 🎙 @ofoghradio
سراج8 حقیقت تشیع.mp3
1.82M
8 👈🏻 حقیقت تشیع در کلام استاد اکبرنژاد 🆔@tahavol_howze
🔘 سربلندان از امتحانات الهی 🔹 برای تبدیل آهن سخت و بی شکل به شمشیری برنده و صیقلی، گذراندن مراحل سختی لازم است. 🔹 گرمای شدید تا حد ذوب شدن، آنگاه پذیرش ضربه های پتک آهنگر و تحمل سردی سوزناک آب ، مراحلی است که لازمه تبدیل آهن به شمشیر است. 🔹 یاران خدا نیز اینگونه ساخته می شود. 🔹 امیرمومنان(ع) می فرمایند: 《در آن زمان قومی صیقل داده می شود، همانند صیقل دادن کمان توسط آهنگر؛ به وسیله قرآن دیدگانشان نورانی میشود و تفسیر آن در گوش جانشان جای می گیرد. جام حکمت را صبحگاهان و شامگاهان سر می کشند. گروهی از مردان الهی دور او گرد می آیند، دعوتش را سرپا نگه می دارند، او را یاری می کنند، آنها وزیران او هستند که سنگینی مسائل کشوری را به عهده می گیرند و او را در مسئولیت بزرگی که خداوند به عهده اش گذاشته، یاری می کنند» 📚 برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الزام الناصب، صص ۱۹۲. 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/yari فراکتاب: https://b2n.ir/875768 کتابراه: https://b2n.ir/236901 طاقچه: https://b2n.ir/712806 @mouood_org
🔸 مقام معظم رهبری: ایشان هستند. از ایشان استفاده کنید. ایشان همیشه بحمداللَّه جزو و هستند. 🔸 آیت الله میرباقری: ایشان، حقیقتاً مصداق بود. ایشان از کسانی بود که را چشیده بود. قلب ایشان بود. ایشان یک بود. 🔸 حجه الاسلام پناهیان: کتاب های ایشان از کتاب های شهید مطهری بود. گرمای کتابهای ایشان نسبت به کتابهای ما است. ایشان بودند. ما عالم دینی داریم اما اهل حکمت کم داریم. تعبیر رهبر انقلاب در مورد ایشان این بوده: «من اگر میتوانستم شما را کنم، هر قسمت را به یک میفرستادم» در حوزه های علمیه به اندازۀ ایشان برای طبقات مختلف مردم، حرف در سبک زندگی ندارد! 🔴🔴🔴 جهت عضویت در کانال «ایشان» از لینک زیر استفاده کنید: 👇 http://eitaa.com/joinchat/454361092C75c4b499d3
👈«درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی» ✍کد کتاب: ۱۲ 📖 «سه رویکرد اصلی در صحنه مطالعات فقه حکومتی را به ترتیب «فقه موضوعات»، «فقه نظامات» و «فقه سرپرستی» نام نهاده‌ایم. رویکرد «فقه موضوعات» عنوانی بر روش فقاهت سنتی است که تا کنون شیوه رایج حوزه‌های علمیه بوده است. رویکرد «فقه نظامات» که ایده اصلی آن توسط شهید صدر مطرح شد، در یک سطح برتر از تفقه، سعی دارد نظامات اجتماعی را از منابع دین استنباط کند. «فقه سرپرستی» نیز رویکردی است که امام خمینی افق‌گشایی کردند که طبق آن، فقه، در منزلت هدایت و سرپرستی تمامی شئون اجتماعی قرار می‌گیرد. طبق این رویکرد، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان، از گهواره تا گور است. این کتاب در پنج فصل اصلی شامل بررسی رویکرد «فقه موضوعات» در فقه حکومتی، بررسی رویکرد «فقه نظام‌سازی» در فقه حکومتی، بررسی رویکرد «فقه سرپرستی»در فقه حکومتی، مقایسه رویکردهای «فقه موضوعات»، «فقه نظامات» و «فقه سرپرستی» و مروری بر مبانی فقه حکومتی به همراه فصل ضمیمه با عنوان فقه حکومتی در اندیشه رهبر معظم انقلاب منتشر شده است». 💎 قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان 📒 ۳۲۳ صفحه کانال کتاب‌های آیت‌الله میرباقری↙️ @mirbaqeri_book
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی شبکه BBC با دکتر استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جانز هاپکینز 🔸 پروفسور استیو هانکه: بهترین راه برای حل مشکل تورم ایران، اتصال پول ملی به است! @haerishirazi
این تقریباً شبیه همان نظریه ای است که آیت الله حائری شیرازی حدود 40 سال بر آن پافشاری می کردند و در اکثر سخنرانی ها نیز بر آن تاکید کرده و ضمناً مناظرات متعددی نیز در مورد آن با اقتصاددان های کشور داشتند 👆
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸 📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود: 1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم. 2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است. 3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد! 📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است. 📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم. 📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود. 📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید. والسلام محی الدین حائری شیرازی 06/06/1396 @haerishirazi
✅ خلاصه ای از نظریه آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه فوق بصورت شده است. در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه می دهند. @haerishirazi
در اسلام پول نباید کار بکند.pdf
834.7K
جزوه «در اسلام پول نباید کار بکند» آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
پول رایج جهانی و احیای پول اسلام.pdf
858.5K
جزوه «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا با وجود تجربه تحریم‌های قبلی، باز هم دولت غافلگیر شد؟ سید شمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد در برنامه این هفته اظهار می‌کند تجربه تحریم‌ها در اوایل دهه ۹۰ بکار آمد و زیرساخت‌های ضد تحریمی ایجاد شد ولی تمام اینها در دولت جدید کنار گذاشته شدند. او می‌گوید بعد از آغاز مذاکرات ژنو، یک بار یک نفر از من به عنوان کسی که تجربه مدیریت وزارت اقتصاد را داشته یک سوال راجع به تحریم‌ها و راهکارهای مقابله با آن چیزی نپرسید. ⏰ چوب خط دوشنبه‌ها ساعت ۲۲ زنده از شبکه افق 📺 تماشای کامل برنامه این هفته در 👈👈👈آپارات 👉👉👉 : التهابات اخیر در اقتصاد کشور 🔸با حضور: *سید شمس‌الدین حسینی (نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد) *جناب آقای درستی ( نائب رئیس اتاق اصناف ) 🗓 ۲ تیرماه ١٣٩٩ 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خشم بی سابقه قوه قضائیه نسبت به تخلفات ⏯ تماشای کامل برنامه در آپارات aparat.com/v/VIRaU 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ Reza Aslan on Religion and Humor ❇️ چرا نباید با مذهب شوخی کرد؟ 🔹صحبت‌های رضا اصلان در مورد شوخی‌هایی که در امریکا با مذاهب می‌شود و اینکه با چه منطقی می‌توان زشتی این کار را در یک جامعه‌ی سکولار جا انداخت. 🔸رضا اصلان یک نویسنده ایرانی- آمریکایی در زمینه‌ی مطالعات و تاریخ ادیان و استاد نگارش ابتکاری در دانشگاه کالیفرنیا، ریور ساید است. وی چندین جایزه جهت آثار خود دریافت نموده و از مدعوین رسانه‌های آمریکایی در موضوعات جهان اسلام است. کتاب اول وی «خدایی نیست جز خدای یکتا» تاکنون به سیزده زبان ترجمه ‌شده است. 🔺انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نیست. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
ارواح امت جهانی اسلام و شیفتگان این مکتب رهایی‌ بخش از امام راحل گرامی و در پرتو عظمت آن روح الهی و ملکوتی نیرو می‌گرفتند و عشق و خلوص و عرفان و جهاد را می‌آموختند. شاخص‌ترین چهره الهی پس از انبیاء و معصومین، قهرمان جهاد و مبارزه، مظهر عرفان و خلوص، تبلور زهد و تقوی، مصمم‌ترین چهره سازش‌ ناپذیر در مقابل ظلم و شرك و بی‌عدالتی، الگوی منحصر بفرد دست پرورده اسلام. ۱۳۶۸/۰۳/۱۴ ۴۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری