eitaa logo
🌷دارالقرآن سردار شهید جنگروی دانشگاه امام حسین علیه السلام
795 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
39 فایل
🔶برگزار کننده: 🔷دوره های تخصصی حفظ قرآن 🔷دوره های تخصصی حفظ نهج البلاغه 🔷فصیح خوانی 🔷تجوید و صوت و لحن 🔷تفسیر و تدبر و مفاهیم 🔷حفظ خردسالان 🔷 روخوانی خردسالان 🔺 ویژه: خواهران، برادران،خردسالان 📱شماره تماس:09198359943 🆔 @eh8359
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃 بنام خدای بهار آفرین بهار آفرین را هزار آفرین خدایا با توکل به تو پنجره سـ🌸ـال ۱۴۰۱ را باز می‌کنیم یک سـ🌸ـال خیر و برکت یک سـ🌸ـال سلامتی و سعادت یک سـ🌸ـال آرامش و پیشرفت یک سـ🌸ـال زندگی پر از مؤفقیت به همه ما عطا بفرما _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃_________🍃🌷🍃_____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم ✨ روز دوشنبه تون پر از خیر و برکت ☀️امروز متعلق است به امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین (علیه السلام ) 🎁مهمانشون هستیم ان شاء الله با آگاهی و کارهامون رو با نیت الهی انجام و به این بزرگواران هدیه می دهیم ✅همه کارها از نفس کشیدن گرفته تا لبخند به روی اعضای خانواده ، غذا درست کردن ، مطالعه، نماز خواندن ، وقت تلف نکردن ، عصبانی نشدن و... ✨غذای غیر نذری نخوریم حتی میوه یا آب خوردنمون با نیت باشه خلاصه تو خونه های ما همه فقط غذای حضرتی می خورند (غذای جسم و روح) 💫هدیه هاتون با نیت الهی و اخلاص ، پرارزش و مقبول ان شاء الله.🌸 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃__________🍃🌷🍃___
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹↶↶ دعــــای روز ↷↷🔹💠       ✵✿‍ ✿‍✵ 🍃🍂بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍂🍃 【اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لَمْ يُشْهِدْ أَحَداً حِينَ فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا اتَّخَذَ مُعِيناً حِينَ بَرَأَ النَّسَمَاتِ لَمْ يُشَارَكْ فِی الْإِلَهِيَّةِ وَ لَمْ يُظَاهَرْ فِی الْوَحْدَانِيَّةِ كَلَّتِ الْأَلْسُنُ عَنْ غَايَةِ صِفَتِهِ وَالْعُقُولُ عَنْ كُنْهِ مَعْرِفَتِهِ وَ تَوَاضَعَتِ الْجَبَابِرَةُ لِهَيْبَتِهِ وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْيَتِهِ وَانْقَادَ كُلُّ عَظِيمٍ لِعَظَمَتِهِ فَلَکَ الْحَمْدُ مُتَوَاتِراً مُتَّسِقاً وَ مُتَوَالِياً مُسْتَوْسِقاً [مُسْتَوْثِقا] وَ صَلَوَاتُهُ عَلَى رَسُولِهِ أَبَداً وَ سَلامُهُ دَائِماً سَرْمَداً، اَللَّهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ يَوْمِی هَذَا صَلاحاً وَ أَوْسَطَهُ فَلاحاً وَ آخِرَهُ نَجَاحاً وَ أَعُوذُبِکَ مِنْ يَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ وَ أَوْسَطُهُ جَزَعٌ وَ آخِرُهُ وَجَعٌ، اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ لِكُلِّ نَذْرٍ نَذَرْتُهُ وَ كُلِّ وَعْدٍ وَعَدْتُهُ وَ كُلِّ عَهْدٍ عَاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ أَفِ بِهِ وَ أَسْأَلُکَ فِی مَظَالِمِ عِبَادِکَ عِنْدِی فَأَيُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِکَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِکَ كَانَتْ لَهُ قِبَلِی مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِيَّاهُ فِی نَفْسِهِ أَوْ فِی عِرْضِهِ أَوْ فِی مَالِهِ أَوْ فِی أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِيبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا أَوْ تَحَامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْلٍ أَوْ هَوًى أَوْ أَنَفَةٍ أَوْ حَمِيَّةٍ أَوْ رِيَاءٍ أَوْ عَصَبِيَّةٍ غَائِبا كَانَ أَوْ شَاهِداً وَ حَيّاً كَانَ أَوْ مَيِّتاً فَقَصُرَتْ يَدِی وَ ضَاقَ وُسْعِی عَنْ رَدِّهَا إِلَيْهِ وَالتَّحَلُّلِ مِنْهُ فَأَسْأَلُکَ يَا مَنْ يَمْلِکُ الْحَاجَاتِ وَ هِیَ مُسْتَجِيبَةٌ لِمَشِيَّتِهِ وَ مُسْرِعَةٌ إِلَى إِرَادَتِهِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُرْضِيَهُ عَنِّی بِمَا [بِمَ‏] شِئْتَ وَ تَهَبَ لِی مِنْ عِنْدِکَ رَحْمَةً إِنَّهُ لا تَنْقُصُکَ الْمَغْفِرَةُ وَ لا تَضُرُّکَ الْمَوْهِبَةُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، اَللَّهُمَّ أَوْلِنِی فِی كُلِّ يَوْمِ إِثْنَيْنِ نِعْمَتَيْنِ مِنْکَ ثِنْتَيْنِ سَعَادَةً فِی أَوَّلِهِ بِطَاعَتِکَ وَ نِعْمَةً فِی آخِرِهِ بِمَغْفِرَتِکَ يَا مَنْ هُوَ الْإِلَهُ وَلا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِوَاه】 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 🍃🍂بہ نـام خـداوند بخشنـده مهـربان🍂🍃 〖 ستايش خداى را ڪه هنگام آفرينش آسمان‌ها و زمين احدى را گواه نساخت و به گاه ايجاد جانداران‏ ياورى نگرفت در پرستش انبازى ندارد و در يكتايی‌اش پشتيبانى نخواهد زبان‌ها از بيان‏ حقيقت وصفش درمانده و خردها از ژرفاى معرفتش وامانده و گردنكشان در برابر عظمتش فروتن و چهره‌ها از بيم او متواضع گشته و هر بزرگى در برابر بزرگيش تسليم گشته است ستايش پياپى و پيوسته و دنباله‏ دار و پايدار تنها توراست و رحمت هميشگى و درود جاودان و بی‌پايان او بر رسولش باد بار خدايا ابتدای امروزم را خير و صلاح و ميانه امروز را رستگارى و پايانش را كاميابى قرار ده و بہ تو پناه می‌آورم از روزی ڪه آغازش شيون و ميانش بیتابى و پايانش دردمندى است خدايا از تو آمرزش می‌طلبم براى هر نذرى ڪه كردم و هر وعده‌اى ڪه دادم و هر پيمانى ڪه بستم سپس بہ آن وفا نكردم و اداى حقوق بندگانت را ڪه بر عهده دارم از تو درخواست می‌كنم پس هر بنده‌اى از بندگانت و هر كنيزى از كنيزانت ڪه او را نزد من حقى پايمال شده‏ باشد ڪه در آن به جان يا آبرو يا مال يا خانواده‌اش يا فرزندش ستم روا داشته‌ام يا غيبتى از او کرده‌ام يا بر اثر ميل خود يا خواهش دل يا تكبّر يا غضب يا خودنمايى يا تعصّب بر او يارى نهاده‌ام اين بنده يا كنيزت غايب‏ باشد يا حاضر زنده باشد يا مرده و دستم كوتاه شده و وسعم نمی‌رسد از پرداخت آن حق يا طلب‏ حلاليت از او از تو می‌خواهم اى كسى ‏ڪه رفع نيازها در اختيار اوست و آن حاجات در مقابل مشيّت او اجابت‏ پذير و به جانب‏ اراده‌اش شتابانند ڪه بر محمد و خاندان محمد درود فرستى و آن بنده را ڪه بر او ستمى كردم هرگونه ڪه خواهى از من راضى گردانى و از جانب‏ خود مرا رحمت عطا نمايى چه آمرزيدن از تو نكاهد و بخشيدن بہ تو زيان نرساند اى مهربان‌ترين مهربانان‏ خدايا در هر دوشنبه از سوى خويش دو نعمت بر من عطا كن خوشبختى بندگی‌ات را در آغازش و نعمت‏ آمرزشت را در پايانش اى آن‏كه تنها او شايسته پرستش است و جز او كسى گناهان را نيامرزد 〗 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃__________🍃🌷🍃___
💠🔹امام محمد باقر علیه‌السلام⇩ 《إیّاکَ وَالتَّسویفَ فَإنّهُ بَحرٌ یَغرَقُ فیهِ الهَلْکىٰ》 از افكندن كار امروز به فردا بپرهیز زيرا اين كار دریائی است که مردمان در آن غرق و نابود مى‌شوند ↲تحف العقول، صفحه ۲۸۵ _🍃🌷🍃_______🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱 ــ ۳۲ مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِيٓ إِسْرَآئِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَآ أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَآءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ به این سبب بر بنی‌اسرائیل مقرّر كردیم كه هر كس انسانی را جز برای حقّ [قصاص‌] یا بدون آنكه فسادی در زمین كرده باشد، به قتل برساند، چنان است كه همه انسان‌ها را به قتل رسانده، و هر كس انسانی را از مرگ برهاند گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است. و یقیناً پیامبران دلایل روشنی برای بنی‌اسرائیل آوردند، سپس بسیاری از آنان بعد از آن در روی زمین به [تجاوز از حدود حقّ و فساد و] زیاده‌روی برخاستند. 🌼🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____
🌼🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱 :(آيه ٣٢) :پيوند انسانها! ♦️پس از ذكر داستان فرزندان آدم يك نتيجه‌گيرى كلّى و انسانى در اين آيه شده است، نخست مى‌فرمايد: «به خاطر همين موضوع بر بنى اسرائيل مقرّر داشتيم كه هر گاه كسى انسانى را بدون ارتكاب قتل، و بدون فساد در روى زمين به قتل برساند، چنان است كه گويا همۀ انسانها را كشته است و كسى كه انسانى را از مرگ نجات دهد گويا همۀ انسانها را از مرگ نجات داده است» (مِنْ أَجْلِ ذلِكَ كَتَبْنا عَلى بَنِي إِسْرائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النّاسَ جَمِيعاً) . ♦️ چگونه قتل يك انسان مساوى است با قتل همۀ انسانها و نجات يك نفر مساوى با نجات همۀ انسانها؟ ♦️ آنچه مى‌توان گفت اين است كه: قرآن در اين آيه يك حقيقت اجتماعى و تربيتى را بازگو مى‌كند زيرا: كسى كه دست به خون انسان بيگناهى مى‌آلايد در حقيقت چنين آمادگى را دارد كه انسانهاى بيگناه ديگرى را به قتل برساند، او در حقيقت يك قاتل است و طعمۀ او انسان بيگناه، و مى‌دانيم تفاوتى در ميان انسانهاى بيگناه از اين نظر نيست، همچنين كسى كه به خاطر نوع دوستى و عاطفۀ انسانى، ديگرى را از مرگ نجات بخشد اين آمادگى را دارد كه اين برنامۀ انسانى را در مورد هر بشر ديگرى انجام دهد و با توجه به اين كه قرآن مى‌گويد: «فكأنّما. . .» استفاده مى‌شود كه مرگ و حيات يك نفر اگر چه مساوى با مرگ و حيات اجتماع نيست امّا شباهتى به آن دارد. ♦️ قابل توجّه اين كه، كسى از امام صادق «عليه السّلام» تفسير اين آيه را پرسيد، امام فرمود: منظور از «كشتن» و «نجات از مرگ» كه در آيه آمده نجات از آتش سوزى يا غرقاب و مانند آن است، سپس امام سكوت كرد و بعد فرمود: تأويل اعظم و مفهوم بزرگتر آيه اين است كه ديگرى را دعوت به سوى راه حقّ يا باطل كند و او دعوتش را بپذيرد. ♦️در پايان آيه اشاره به قانون‌شكنى بنى اسرائيل كرده مى‌فرمايد: «پيامبران ما با دلايل روشن براى ارشاد آنها آمدند ولى بسيارى از آنها قوانين الهى را در هم شكستند و راه اسراف را در پيش گرفتند» (وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَيِّناتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ) . ♦️ «اسراف» در لغت، معنى وسيعى دارد كه هر گونه تجاوز و تعدّى از حدّ را شامل مى‌شود اگر چه غالباً در مورد بخششها و هزينه‌ها و مخارج به كار مى‌رود. 🌼🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____
🍃🍂🌹🍃🍂🌹🍃🍂🌹 ــ ۳۳ إِنَّمَا جَزَآءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوٓا أَوْ يُصَلَّبُوٓا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ۚ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا ۖ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ كیفر آنان كه با خدا و پیامبرش می‌جنگند، و در زمین به فساد و تباهی می‌كوشند، فقط این است كه كشته شوند، یا به دارشان آویزند، یا دست راست و پای چپشان بریده شود، یا از وطن خود تبعیدشان كنند. این برای آنان خواری در دنیاست، و برای ایشان در آخرت عذابی بزرگ است. 🍃🍂🌹🍃🍂🌹🍃🍂🌹 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____