هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
جرعه ای از کلام علامه بزرگ حضرت آیت الله جوادی آملی
💠 محبّت به اهل بیت علیهم السلام
▪️ ﴿رَضِی اللَّهُ عَنْهُ وَ رَضُوا عَنْهُ﴾؛[1] یعنی به تمام #قضا_و_قدر الهی راضی است و تمام كارهای او هم مرضی خداست؛ اما چطور می شود انسان به اینجا برسد؟ اگر كسی به غیر خدا دل نبسته است این گرایش خودش را به كجا گِره زده؟ به هر حال انسان دارای یك محبّت و گرایشی هست به كجا گِره زده؟ انسان همان طوری كه ترس دارد, رجا و امید دارد, عداوت و محبّت هم دارد، این محبّتش به كجا گِره خورده؟ آنها را كه دوست ندارد كسی كه ﴿حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ﴾[2] دوستی اش را به كجا گره زده؟ حالا اگر كسی تمام دوستی خود را به یك جا گره زده كلّ دوستی خود را به یك جا گره زده، آن وقت چیزی نمی ماند كه به دیگری بدهد. اگر كسی تمام سرمایه خود را به زید داد، دیگر چیزی ندارد به عمرو بدهد.
▪️ در سوره مباركه «شوریٰ» آنجا مشخص شد كه #مؤمن آن است كه تمام دوستی خودش را یكجا بده به #اهل_بیت، نه اینكه آنها را دوست داشته باشد آنها را خیلیها دوست دارند. شما كسی را در ایران می شناسید كه #حسین_بن_علی_سلام_الله_علیهما را بشناسد, قمر بنی هاشم را بشناسد و به او علاقه نداشته باشد؟ اینكه چنین آدمی پیدا نمی شود و این كافی نیست! آیه 23 سوره مباركه «شوریٰ» كه قبلاً ملاحظه فرمودید این بود: ﴿ذلِكَ الَّذِی یبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾ من همین را می خواهم! اكثری ماها عمل ما چه بدانیم چه ندانیم برابر این است كه این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ را مفعول واسطه می گیریم برای مودّت ﴿إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾, ﴿فِی الْقُرْبَی﴾، «فاء» حرف جرّ, «الْقُرْبَی» مجرور, این جار و مجرور متعلّق است به «المودة» تا ظرف, ظرف لغو باشد. این كفِ محبت است، این را خیلی ها دارند این مشكل را حلّ نمی كند؛ آن كه مشكل را حلّ میكند این است كه ما این ظرف را ظرف لغو نداریم #ظرف_مستقر بدانیم. اگر از ما سؤال كردند این آیه را تركیب بكن باید رویمان بشود که بگوییم این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق به «المودّة» نیست این ظرف, ظرف لغو نیست:
هر ظرف که آن حال، صفت یا خبر است ٭٭٭ البته مدان لغو که او مستقر است
▪️ این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق است به «المستقرة»؛ «الاّ المودة المستقرّة فی القربی» اگر تمام مودّت ما به #اهل_بیت وابسته شد دیگر ما چیزی نداریم به دیگری بدهیم، این را از ما می خواهند! با دیگری رفت و آمد داریم، ما با كفار خرید و فروش داریم؛ اما ذرّه ای علاقه نداریم مگر علاقه لازم است؟ پول می دهیم جنس میگیریم, جنس می دهیم پول می گیریم. اگر ما یكجا همه علاقه را دادیم به #خاندان_پیغمبر، آن وقت چیزی نداریم به دیگری بدهیم. اگر «المستقرّ» را ما پذیرفتیم كه صفت باشد برای مودّت و این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق به «المستقرّة» باشد، كلّ مودّت ما یكسره برای اینهاست «الا المودة المستقرّة فی القربی» که این نتایج فراوانی دارد حالا گوشه ای از آن در [راهپیمایی] بیست میلیونی #اربعین و فلان از آنجا ظهور می كند، این جنگ هشت ساله را هم پیش برده است.
[1]. سوره مجادله، آیه22.
[2]. همان.
📚 سوره مبارکه مجادله جلسه 21
تاریخ: 1396/12/05
✍️طی پیامی؛
⭕️امامجمعه کوهدشت انتصاب دکتر فرهاد زیویار را بهعنوان استاندار لرستان تبریک گفت
🔻متن پیام به شرح زیر است:
🔹جناب آقای دکتر «فرهاد زیویار» استاندار محترم استان لرستان
🔹با تقدیم سلام و تحیت
🔹انتصاب جنابعالی که فردی متعهد، انقلابی و جهادی هستید را بهعنوان استاندار جدید لرستان و نماینده عالی دولت در این استان را صمیمانه تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق روزافزون شما در سنگر خدمتگزاری به مردم شریف و انقلابی لرستان را از خدای متعال مسألت دارم.
🔹به درگاه خداوند متعال شکرگزار هستیم که دولت مردمی سیزدهم، با لبیک به منویات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از جوانان متعهد در عرصههای مختلف مدیریتی کشور و تعیین استاندار جوان، بانشاط، انقلابی و مردمی چون شما برای استان لرستان، بار دیگر این امید را در دل مردم این استان زنده کرد، این مهم میتواند نویدبخش آیندهای بهتر برای دیار محرومی باشد که بیکاری و عدم اشتغال به حصاری برای شکوفایی استعدادها و توانمندیهای جوانان لرستانی تبدیلشده است.
🔹امیدواریم توسعه، رشد و بالندگی از برکات سریع انتصاب شما برای لرستان باشد، در پایان نیز از تلاشهای جناب آقای خادمی، استاندار سابق لرستان در طول دوره خدمتش، تشکر میکنیم.
ابراهیم طهماسبی(امام جمعه کوهدشت)
7 مهر 1400
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
💠 حدیث روز 💠
💎 وعده بهشتی به آتش نشانان
🔻پیامبر صلی الله علیه و آله:
🔻من رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَةَ ماءٍ أو نارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ
❇️ کسی که دسته ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود.
📚 الکافی، ج ۵، ص ۵۵
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
استاد طباطبایی دام عزه:
از جناب سید السالکین و اسوة العارفین ، قهرمان توحید آیت الحق مرحوم آقا سید علی قاضی قدس الله نفسه الزکیة این کلمه عرشی نقل شده است که:« محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد.» و «سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیش کار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام است ».
بر این اساس وجود مبارک سیدالشهدا علیه السلام، معیار توحید قرآنی و میزان عرفان واقعی است. و هر مسلک عرفانی و روش سیر و سلوکی در مسیر توحیدی از مصباح هدایت حسین بن علی علیهماالسلام استضاء نکند انحراف و تاریکی است، چه این که از حکیم متأله عارف عظیمالشأن مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه نقل شده است: حضرت حسین بن علی علیهماالسلام برای رفع حجاب و موانع سیرالی الله نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم دارند.
توسل به آن حضرت خصوصاً به وسیله زیارت عاشورا مورد توجه اهل معرفت بوده است
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
جرعه ای از کلام نور
سخنان علامه جوادی آملی حفظه الله
💠 عزیز بی جهت
🔹 اصرار قرآن كریم این است كه خدا نام دارد, ذكر دارد و این كتاب ﴿ذِی الذِّكْرِ﴾[1] است، شما را می خواهد #نامدار كند ﴿إِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَ لِقَوْمِكَ﴾؛[2] در قبال این افكار نورانی, كسانی هستند كه دو مشكل جدّی دارند: یكی اینكه عزّت و اعتلا و استكبار و مقام خواهی دارند و دیگر اینكه سعی می كنند خود را از دیگران جدا كنند؛ این #خود_برتر_بینی، این غرور و این #كبریا_طلبی باعث می شود كه وحدت اسلامی را «شَق» كند و داعیه ای داشته باشد؛ این دو چیز كه یكی محصول دیگری است، درد خانمان برانداز این #مستكبران است. عزّت اینها #عزت_ دروغین است.
🔹 در سوره مباركه «بقره» بحث آن گذشت كه فرمود: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾؛[3] وقتی یك آمر به معروف و یك ناهی از منكر به اینها می گویند از خدا بپرهیزید، اینها #عزیز_بی_جهت هستند ﴿أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾ در اثر «اثم» و گناه و معصیت خود را عزیز و نفوذناپذیر كردند؛ این گروه كه عزیز بی جهت هستند #ذلیل_با_جهت می باشند.
اگر یك فرد یا ملتی عزّتش دروغین و بی جهت بود، ذلّتش راستین است و با جهت، چون دیگر معنا ندارد كه هم این دروغ باشد و هم آن دروغ, این یك اصل و اصل دوم اینکه قیامت هم #ظرف_ظهور_حق است، هر چه حق است در ﴿ذلِكَ الْیوْمُ الْحَقُّ﴾[4] ظاهر می شود, چون عزّت اینها دروغ بود و ذلّت اینها راست بود در قیامت ذلّت و «هوان» و «هون» و خواری و رسوایی اینها روشن می شود این هم اصل سوم.
🔹 این رسوایی كه ذلّت است، #ذلت_صادق است و آن عزّتی كه در دنیا داشتند، #عزت_كاذب بود كه ﴿إِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾ و اینها چون در عزّت كاذب هستند سعی می كنند كه صف خودشان را از جامعه جدا كنند؛ جامعه را اولاً «مُنشق» می كنند به دو شِق مثل درّه، سیل كه می آید این بستر یكسان كوه را به دو قسمت تقسیم می كند و درّه درست می كند؛ در یك جهت خودشان و مستكبران دیگر قرار دارند و در جهتی توده مردم قرار دارند. فرمود: ﴿ص وَ الْقُرْآنِ ذِی الذِّكْرِ ٭ بَلِ الَّذینَ كَفَرُوا﴾ اینها ﴿فی عِزَّةٍ﴾ هستند یك, آن عزّت بیجهت باعث شقاق اینهاست دو؛ به اینها اعلام كن که بسیاری از افراد به همین عزّت دروغین و «شِقاق» مبتلا بودند و ما آنها را به دست عذاب سپردیم.[5]
[1]. سوره ص, آیه1.
[2]. سوره زخرف, آیه44.
[3]. سوره بقره, آیه206.
[4]. سوره نبأ, آیه39.
[5]. سوره ص, آیه3
📚 سوره مبارکه ص جلسه یک
تاریخ: 1393/02/14
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
روایتی که تن انسان را میلرزاند
امام موسی کاظم(علیه السلام)
در گلایه از شیعیان فرمودند:
لَوْ مَيَّزتُ شِيعَتِی لَمْ أَجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ وَ لَوْ اِمْتَحَنتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّين وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَما خَلَصَ مِنَ الْاَلفِ وَاحِدٍ وَ لَوْ غَرْبَلتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنهُمْ إلَّا مَا كَانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السِّلَام، إنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السَّلَام مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُه.
♦️اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز حراف نیابم. اگر آنان را امتحان کنم،همگی مرتد از کار در آیند.اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم،از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود.
♦️اگر آنان را غربال كنم،جز آنچه نزد من است، در غربال نماند. آنان مدت هاست، بر اریکهها لمیدهاند،و میگویند؛ ما شيعه على علیه السلام هستيم.
♦️ درصورتی که شيعه على علیه السلام فقط كسى ست،كه اعمال او گفتارش را تصديق كند.
📚الكافی، ج ۸، ص ۲۲۸
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
💠 زهد و نصیحت در بیانات حکیم متاله حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله
🔹این دعاها واقعاً نورانی است، یك وقت انسان #دعا را می خواند برای ثواب، البته همه ما این كار را می كنیم، اما #اساس_دعا فهم است؛ از یك خارج و فقه و اصول خیلی سنگین تر است! اصرار این دعاها این است كه آدم را #آبرومند كند؛ یعنی طوری انسان را می پروراند كه در صحنه نبرد مبارزه با ابلیس پیروز در بیاید. یك بیان نورانی از امام عسکری (سلام الله علیه) است که فرمود هر كاری كه بالأخره پایانش بی آبرویی است نكن! «مَا أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَكُونَ لَهُ رَغْبَةٌ تُذِلُّهُ»[1] یك چیزی كه پایانش بی آبرویی است هوس آن كار را نداشته باشید، سخن از جهنم و اینها بعد است «مَا أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَكُونَ لَهُ رَغْبَةٌ تُذِلُّهُ» یك وقت است انسان هوس یك كاری را دارد كه پایانش بی آبرویی است؛ یعنی در آن كار باید با آن رقیب درگیر شود موفق نمی شود بی آبرو می شود. این #دعای_ندبه این همه سفارش تنها برای ثواب است یا اینها واقعاً علم است؟ می بینید ما به ائمه(علیهم السلام) #اقتدا می كنیم، در چه اقتدا می كنیم؟ در آغاز همین دعایی است كه «بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجاتِ هٰذِهِ الدُّنْیا»[2] ما به كسی سر سپرده ایم كه خدای سبحان اگر خواست به آنها مقام دهد چه اینكه داد اولین شرط آن #زهد است «بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجاتِ هٰذِهِ الدُّنْیا».
🔹 این دعای نورانی امام زمان (سلام الله علیه) را كه غالب روزها می خوانیم «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ» دارد «عُلَمَائِنَا بِالزُّهْدِ وَ النَّصِیحَةِ».[3] زاهد یعنی بی رغبت، آدم وقتی رغبت نداشت اگر چیزی نبود، نبود و دیگر دنبال آن نمی رود تا شود «مسلوب الحیثیة». اینها فهمیدند كه میدان جنگ كجاست و اصرار اینها هم این است كه یك چیزی كه آبروریزی به دنبال دارد نرو، زیرا آنجا پیروزی شیطان را به همراه دارد، این را می گویند علم؛ یعنی یك چیزی كه انسان با تجربه و بحث های فلسفی و كلام و اینها به دست آدم نمی آید، با آبروی آدم به دست می آید که محل ابتلای خود ما هم هست؛ این را به صورت دعا بیان كردند، به صورت حدیث بیان كردند که می گویند شما هر كاری كه می خواهید انجام دهید بالأخره ببینید كه می توانید یا نمی توانید یا یك هوس بی جاست؟ اگر هوس بی جاست «مسلوب الحیثیة» بودن به جا را به همراه دارد، كسی كه بی جا كار می كند آبروریزی بهجا به دنبال او هست «مَا أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَكُونَ لَهُ رَغْبَةٌ تُذِلُّهُ». شما به اینها مقام خواستید بدهید؟ بله، دیگر شرط كه نكردید. فرمود مسئله #جهاد و #دفاع و رعایت #حقوق_محرومان و اینها سر جایش محفوظ است، مگر امام مسئولیت او همین زاهد بودن است؟ این همه وظایف او را در كتابهای كلامی می گوید برای امام هست که همه آنها دارا هستند، اما آن وظیفه محوری كه در #دعای_ندبه و امثال ندبه آمده این است كه «بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجاتِ هٰذِهِ الدُّنْیا الدَّنِیةِ» نفرمود «بعد ان شرطت علیهم الجاه، بعد ان شرطت علیهم الاقتصاد» اینها مسائل عادی است كه خود بشر عادی هم می فهمد. آن چیزی كه آدم را بی آبرو می كند رغبت بی جاست و همین را هم وجود مبارك #ولی_عصر (ارواحنا فداه) در آن دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ» می رسد به جایی كه می فرماید: «عُلَمَائِنَا بِالزُّهْدِ وَ النَّصِیحَةِ».
🔹 حالا یك دعای كوتاه چند جملهای هم هست بعد از این دعایی كه در كتاب مفاتیح می خوانیم، آن دیگر البته برای همه هست مخصوصاً برای مسئولین، ببینید با یك ناله ای امام زمان دعا می كنند: خدایا تو را به حق قدرتت به فقرا برس! این یك دعای اقتصادی است برای تأمین رفع نیاز مردم که آن خیلی چیز خوبی است، الهی به حق قدرتت و به حق چه و به حق «مَنْ نَاجَاكَ»[4] خدایا به حق همه انبیا كه با تو مناجات كردند مشكل مالی مردم را حل كن! فقر را برطرف كن! این یك دعای خوبی است؛ این یك دعای چند سطری است كه بعد از آن دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ» است كه آن هم همه ما مخصوصاً مسئولین ما «حفظهم الله» هم بخوانیم هم عمل بكنیم كه مشكل اقتصادی مردم حل شود، گرانی حل شود. ناله #امام_زمان این است كه خدایا به حق همه كسانی كه با تو مناجات كردند فقر مردم را حل كن! این دعای خوبی است که مهم است و لازم هم هست، اما آن دعای كلیدی كه با همه ما هست در همه شئون، این است که فرمود: «عَلَی عُلَمَائِنَا بِالزُّهْدِ وَ النَّصِیحَةِ» ـ ان شاء الله ـ امیدواریم حوزه ها بر محور #زهد_و_نصیحت اداره بشود.
[1]. تحف العقول, ص489.
[2]. الاقبال (ط ـ الحدیثه)، ج1، ص504.
[3]. البلد الأمین، ص349.
[4]. المصباح(کفعمی)، ص306.
📚 درس خارج فقه قبض ـ جلسه 9
تاریخ: ۹۲/۱۱/۹
کانون سبحان
📸 نماز جمعه کوهدشت ♨️ با ما به روز باشید👇 #کانون_سبحان 🆔 @kanoonsobhan
⭕️ امام جمعه کوهدشت مطرح کرد:
✅انتقاد از وضعیت نامطلوب انباشت زباله در کوهدشت/ ایران دروازه شرق و قدرت اول منطقه است
حجتالاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبههای نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: فرصتها کوتاه است، هرکسی تقوا داشته باشد خداوند او را در بن بستها قرار نمیدهد و یکراه خروجی برای او مهیا میکند.
وی با اشاره به تبیین خصوصیات رفتاری پیامبر اکرم (ص)، افزود: اخلاق و کارهای پیامبر اکرم (ص) قرآنی بود و با دین اسلام مردم را زنده و پویا کرد و به معرفت خداوند متعال رساند.
امامجمعه کوهدشت با اشاره به اینکه باطن عاشورا سراسر توحید است، عنوان کرد: امروز روز امتحان ما به شمار میرود، دین با روش و برخورد رفتاری پیامبر اکرم (ص) آغاز شد و ترکیبی با احکام و اعتقادات الهی و قرآنی است.
وی تصریح کرد: ما در جامعه محتاج اخلاق و خودسازی هستیم، بایستی مساجد را تقویت کرده و در نماز جماعات و جمعه حضوری فعال داشته باشیم.
طهماسبی ضمن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، گفت: امت اسلامی باید هوشیار باشند که از خط اصیل دین اسلام خارج نشوند چراکه برکت شامل حال آنان خواهد شد و به کمال خواهند رسید.
امامجمعه کوهدشت با اشاره به سخنان روز اربعین مقام معظم رهبری، بیان کرد: دانشجویان بایستی مسائل را بهدرستی تبیین کنند چراکه دشمنان در فضای مجازی در حال سیاه نمایی و وارونه جلوه نمودن خدمات نظام است، اگر حرکت عظیم امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت امکلثوم (س) نبود، ماندگاری روز عاشورا نیز نبود.
وی با اشاره به بازی تکراری و اخیر آمریکا، اروپا و آژانس درزمینهٔ مسائل هستهای ایران گفت: این دولت کاملاً هوشیار است، ایران دروازه شرق و قدرت اول منطقه بوده و از حیثیت خود دفاع خواهیم کرد و این رزمایش در شمال غرب کشور نمایش مانور قدرت بوده و بسیار مهم است.
طهماسبی با اشاره به تحولات منطقه گفت: مردم یمن در آستانه پیروزی بزرگی هستند که امیدواریم بهزودی محقق شود و همچنین انتخابات عراق در ۱۸ مهرماه بسیار مهم است که امیدواریم به نفع محور مقاومت و شیعیان عراق تعیین شود.
امامجمعه کوهدشت گفت: یکی از بزرگترین کارهای پیامبر اکرم (ص) این بود که امامت را معرفی و حضرت امیر المومنین (ع) را بهعنوان جانشین اعلام نمود و خط سیاست واقعی را معرفی کرد، آفت سیاست بیتقوایی است.
وی با اشاره به برنامه گرامیداشت روز اربعین در شهرستان، بیان کرد: در این روز برنامه خوبی در مسجد حضرت صاحبالزمان (عج) طبق اعلام قبلی و جلسات هماهنگی، با رعایت فاصله اجتماعی باشکوه برگزار شد، راهپیمایی اصلی اربعین مربوط به مسیر نجف به کربلا است، برخی نباید به دنبال اختلافافکنی در شهرستان و کم رونق کردن مسجد باشند، کسی که کوچکترین کنایه را در این راستا علیه مسجد اعلام دارد بیتقوایی خود را نشان داده است، طبق فرمایش مقام معظم رهبری بایستی به مساجد عظمت داد و در پویایی آن کوشید.
طهماسبی گفت: انتصاب جناب آقای زیویار بهعنوان استاندار جدید لرستان را تبریک عرض میکنیم، بایستی همه به ایشان کمک کنیم که در مسیر خود موفق شوند و مشکلات اشتغال و محرومیت لرستان را رفع کند.
امامجمعه کوهدشت بیان کرد: متأسفانه وضعیت انباشت و جمعآوری زباله در شهر کوهدشت نامطلوب میباشد، این شورای شهر جدید چهکار میکند که شهر از زباله پرشده است، شهردار تا وقتی شهردار است بایستی در قبال مردم مسئولیت داشته باشند.
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
کانون سبحان
📝 تنش مرزی ایران و آذربایجان بر سر چیست؟ 🔸تصویر زیر از محل مناقشه میان ایران و آذربایجان نگاه کنید
📝 تنش مرزی ایران و آذربایجان بر سر چیست؟
🔸تصویر زیر از محل مناقشه میان ایران و آذربایجان نگاه کنید
🔹در این تصویر به وضوح مشاهده می کنید که هم راه ارتباطی ترکیه و نخجوان با جمهوری آذربایجان از مرز ایران و ارمنستان و از جایی به نام زنگزور می گذرد.
🔸ترکیه و آذربایجان تلاش می کنند تا این تکه از خاک ارمنستان را تصرف کنند و این یعنی ما با ارمنستان مرز نخواهیم داشت.
🔻این موضوع برای آنها دو سود بزرگ دارد:
اول) بدون نیاز به ایران ترکیه با باکو راه مستقیم زمینی خواهد داشت.
دوم) دسترسی ایران از خاک ارمنستان به اروپا را عملا خواهند گرفت.
🔹در جنگ سال گذشته آذربایجان و ترکیه تلاش کردند این نقشه را عملی کنند اما ایران یک پیام هشدار جدی داد و نیرو در این منطقه مستقر کرد که منجر به عقب نشینی ارتش اردوغان، تکفیری های سوریه و ارتش اسراییلی رژیم الهام علی اف شد.
🔸اما مجدد مثلت ترکیه، اسراییل و اذربایجان در این مورد فعال شدند.
🔹کامیونهای ایرانی از زنگزور وارد ارمنستان می شوند اما برای ادامه مسیر به کجا می رسند؟ به دالان لاچین!
🔸دقیقا این فلش قرمز نقطه ای است که آذربایجان کامیونهای ایرانی را اذیت کرده. کنترل این نقطه تنها با ارمنستان نیست و آذربایجان هم بر آن اشراف دارد.
🔹حالا چرا این جاده آنقدر استراتژیک و برای ما مهم است؟
🔻ایران از شمال سه راه زمینی به اروپا دارد:
ترکیه، آذربایجان و ارمنستان
🔸قطع شدن این راه یعنی برگشتن معادله جغرافیایی به نفع ترکیه.. یعنی ما برای رسیدن به اروپا یا محتاج آذربایجان خواهیم بود یا ترکیه، و با توجه به بازی کردن اردوغان و الهام در زمین رژیم صهیونیستی یعنی قطع شدن کامل جاده ترانزیت و تجارت مستقیم ایران با اروپا.
این همه ماجرا نیست:
🔹این نقشه رویای امپراطوری عثمانی جدید را ببینید. تمام خیال پردازی اردوغان با همان یک خط مرزی ساده که دست ماست نیمه تمام مانده و او تمام سعی اش را می کند تا آن یک تکه کوچک را تصاحب کند.
🔸ترکیه با پاکستان و آذربایجان قصد داشتند با برگزاری یک رزمایش این منطقه را از ارمنستان بگیرند. منطقه ای که جز خاک ارمنستان است و ربطی به جنگ سال گذشته ندارد اما ایران به حدی نیرو در این مرز مستقر کرد که تمام بازیگران غافلگیر شدند.
🔻ایران چه می کند؟
🔸حفظ این راه به هر قیمتی و هر هزینه ای تا زمان احداث یک راه جدید از خاک ارمنستان برای عدم قطع ارتباط مستقیم ایران با اروپا.
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
🔻 #خاطره_تبلیغ
💧 تأثیر سعه صدر
🔰 روزی با شهید محمدرضا کامیاب، پیاده به طرف منزلشان که در خیابان گاز بود، می رفتیم.
چند نفر از بچه های نوجوان (که گویا از سوی افراد دیگری تحریک شده بودند)، اطراف ایشان را گرفتند و علیه روحانیت شعارهای #زشتی دادند.
من به ایشان گفتم: «اجازه دهید با آن ها برخورد کنم؛» ولی «شهید کامیاب» خیلی آرام و بامتانت گفتند: «کاری با آن ها نداشته باشید. خودشان می روند.»
👈 آن ها همچنان شعار می دادند تا اینکه خسته شدند و رفتند. تقریباً سه یا چهار روز بعد که داشتیم از همان مسیر می آمدیم، همان بچه های نوجوان نزد شهید کامیاب آمدند و با احوالپرسی از ایشان، ابراز پشیمانی کردند.
🌹شهید کامیاب همانجا خم شدند، آن ها را در آغوش گرفتند، بوسیدند و به من گفتند: «اگر آن روز عصبانی می شدید و با آن ها رفتار بدی می کردید، امروز نمی آمدند و اینگونه رفتارشان عوض نمی شد.»
⚡️منبع: مهدی منصوریان، سیره تبلیغی شهدای روحانی، ص ۶۸.