eitaa logo
مؤسسه قرآنی کربلایی کاظم
207 دنبال‌کننده
388 عکس
285 ویدیو
12 فایل
آرامگاه مرحوم : قم -قبرستان نو مؤسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم ساروقی قم-خیابان‌‌ دورشهر نبش کوچه ۱۸ 025_37743776 @Ali_karimi11 ⬅️ خادم کانال🔹️ @hasan1_118 #صفحه_یاد_بود_کربلایی_کاظم⬇️ https://iPorse.ir/6217770
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای شب اول قبر فردی که نقش شمر را در تعزیه خوانی داشت 🥀🥀🥀🥀🥀
عرض ادب و سلام وتسلیت ایام خدمت همه شما عزیزان مطلع شدیم که وضعیت نیروگاههای برق به حالت اضطرار دراومده. آنقدر حجم مصرف برق بالا رفته که هر آن احتمال داره یک یا چند نیروگاه در اثر فشار از مدار خارج بشن. خارج شدن نیروگاه از مدار یعنی خاموشی سراسری. چون اصلا این حجم مصرف برق سابقه نداشته‌. از شما عزیران خواهش می کنیم اگر ممکنه بعنوان یک کار جهادی روشنایی اضافه منزل رو خاموش کنید. وسایل برقی پر مصرف رو در زمانهایی که پیک مصرف نیست استفاده کنید. حتی المقدور درجه کولر رو کم‌کنید تا سیستم برق رسانی کشور دچار مشکلات کمتری بشه. ما خودمون باید به خودمون کمک کنیم. مطمئن باشید اگرهمین چند تا نکته ساده رو رعایت کنیم میتونیم به یاری خدا دوره پیک مصرف رو پشت سر بگذاریم🤲 اگر براتون مقدوره تا میتونید این موضوع رو در گروه هایی که عضو هستید و یا برای دیگران نشر بدید ان شاءالله خداوند به همتون سلامتی عطا کنه و عاقبت بخیر باشید🤲
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ ۖ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا                             (الاسراء - ٣٤) 🔰ترجمه : و به عهد خويش وفا كنيد كه بازخواست خواهيد شد. 🔰تفسير : ١ - بسياری از روابط اجتماعی و خطوط نظام اقتصادی و مسائل سياسی همگی بر محور عهدها و پيمانها دور می‌زند كه اگر تزلزلی در آنها پيدا شود و سرمايه اعتماد از بين برود خیلی زود نظام اجتماع فرو می‌ريزد و هرج و مرج وحشتناكی بر آن حاكم می‌شود به همين دليل در آيات قرآن کریم تاكيد فراوان روی مساله وفای به عهد شده است. ‏٢ - عهد و پيمان معنی وسيعی دارد كه هم شامل عهدهای خصوصی در ميان افراد در رابطه با مسائل اقتصادی و كسب و كار و زناشويی و امثال آن می‌گردد و هم شامل عهد و پيمانهايی كه در ميان ملتها و حكومتها برقرار می‌گردد و از آن بالاتر شامل پيمانهای الهی و رهبران آسمانی نسبت به امتها و امتها نسبت به آنها نيز می‌شود. ٣ - آیه شریفه پایبندی به عهد و پیمان را یك وظیفه شرعی دانسته و در این زمینه تفاوتی بین اینكه مورد عهد چه باشد و شخصی كه با او پیمان بسته می شود چه كسی باشد نمی گذراد بنابر این هر عهد و پیمانی كه بر خلاف احكام الهی بسته نشده باشد عمل به آن واجب بوده و پیمان شكنی و نقض عهد گناه محسوب می شود. ✅ خدایا : به ما توفیق وفای به عهد را عطا فرما. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ                               (الانفال - ٢٤) 🔰ترجمه : و بدانيد كه خدای متعال ميان آدمى و دلش حايل مى‌گردد و هم در نزد او محشور خواهيد شد. 🔰تفسير : ١ - آيه شريفه ناظر به زندگی حقيقی انسان است كه اشرف و اكمل از حيات دنيوی است و با علم و عمل درك می‌شود پس اين زندگی يك زندگی ديگری است عالی‌تر و گرانبهاتر از زندگی عمومی دنيا كه در آن همه رقم آدمها و حتی حيوانها هم به سر می‌برند. ٢ - برای آدمی يك زندگی حقيقی هست كه اشرف و كامل‌تر از حيات و زندگی پست دنيايی او است و وقتی به آن زندگی می‌رسد كه استعدادش كامل و رسيده شده باشد و اين تماميت استعداد به وسيله آراستگی به دين و دخول در زمره اوليای صالحين به دست می‌ آید هم چنان كه رسيدن به زندگی دنيايی وقتی دست می‌دهد كه نطفه‌اش رشد نموده و هم چنان نمو كند تا استعدادش برای درك آن كامل شود يعنی به صورت جنين در آيد. ٣ - خدای سبحان حايل ميان آدمی و ميان قلب او است و انسان هر چه را كه دارد و به هر چيزی كه بنحوی از انحاء اتصال و ارتباط دارد خداوندعزوجل به آن چيز نزديكتر و مربوط تر است. ✅ خدایا : ما را بنده خود قرار بده. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم يَخْلُقُ ما يَشاءُ يَهَبُ لِمَنْ يَشاءُ إِناثاً وَ يَهَبُ لِمَنْ يَشاءُ الذُّكُورَ                                (الشورى - ٤٩) 🔰ترجمه : هر چه بخواهد مى‌آفريند به هر كه بخواهد دختر مى‌بخشد و به هر كه بخواهد پسر می بخشد. 🔰تفسير : ١ - تمام  نعمت و رحمت ها در اين عالم از سوی خدای متعال است و كسی از خود چيزی ندارد و به همين دليل همه ريزخوار خوان نعمت او هستند و نيازمندان لطف و رحمت او . ٢ - هيچكس از خود چيزی ندارد، و هر چه هست از ناحيه او است اينكه به هر كس اراده كند دختر می‌بخشد و به هر كس بخواهد پسر يا اگر بخواهد پسر و دختر هر دو به آنها می‌دهد و هر كس را بخواهد عقيم و بی فرزند می‌گذارد. ‏٣ - مردم به چهار گروه تقسيم می‌شوند: آنهايی كه تنها پسر دارند و در آرزوی دختری هستند، و آنها كه دختر دارند و در آرزوی پسری و آنها كه هر دو را دارند، و گروهی كه فاقد هر گونه فرزندند و قلبشان در آرزوی آن پر می‌كشد. ٤ - عليرغم پيشرفت علم ودانش هيچكس نه در زمانهای گذشته و نه امروزقدرت انتخاب در اين مساله را ندارد ونتوانسته است عقيمان واقعی را فرزند ببخشد و يا نوع فرزند را طبق تمايل انسان تعيين كند گر چه نقش بعضی از غذاها و داروها را در افزايش احتمال تولد پسر يا دختر نمی‌توان انكار كرد، ولی بايددانست كه اينها فقط احتمال را افزايش می‌دهد، و نتيجه هيچيك قطعی نيست.‏و اين يك نمونه بارز از عدم توانايی انسان از يك سو و نشانه روشن از مالكيت و حاكميت و خالقيت خداوندعزوجل از سوی ديگر است چه مثال زنده و آشكاری؟ ✅ خدایا : ما را از شاکرین و صالحین مقرر فرما. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم قُلْ يَا عِبَادِ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّكُمْ ۚ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَٰذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ ۗ وَأَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةٌ ۗ إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسَابٍ                              (الزمر - ١٠) 🔰ترجمه : بگو اى بندگان من كه ايمان آورده‌ايد از پروردگارتان بترسيد. براى آنان كه در حيات اين جهانى نيكى كرده‌اند پاداش نيك است. و زمين خدای بزرگ پهناور است مزد صابران بی حساب و كامل ادا مى‌شود. 🔰تفسير : ١ - آيه شريفه خطوط اصلی برنامه بندگان مخلص  را در چهار دستور آورده ، تقوی ، احسان ونيكى هجرت وصبر وپايدارى نخست از تقوی شروع می‌کند و به پيامبراکرم(صلّی اللّه علیه و اله وسلم) دستور می‌دهد بگو: ای بندگان من که ایمان آورده‌اید از مخالفت پروردگارتان بپرهیزید تقوی پيشه كنيد كه تقوی همان خویشتن داری دربرابر گناه و احساس مسؤولیت و تعهد در پیشگاه حق ونخستین برنامه بندگان مؤمن خدای سبحان و معیار شخصیت وکرامت انسان درپیشگاه پروردگار است. ٢ - دومین دستور به مسأله احسان و نیکوکاری در این دنیا که دار عمل است پرداخته و از طریق بیان نتیجه احسان، مردم را به آن تشویق و تحریص می‌کند، می‌فرماید برای کسانی که در این دنیا نیکی کرده‌اند پاداش نیکی است درآخرت وهمین جهان نیکی عظیمی می بينى. ٣ - سومین دستور تشویق به هجرت است می فرمايد زمین خداوندعزوجل وسیع است اگر تحت فشار سران کفر بودید مهاجرت کنیدکه در حقیقت پاسخی است به بهانه جویان سست اراده‌ای است كه به خاطر سیطره حکومت مشرکان قادر به انجام وظایف الهی خود نيستند. ٤ - چهارمین دستور صبر و استقامت بیان كرده صابران اجر و پاداش خود را بی حساب دریافت می‌كنند اين تعبير نشان می دهد که صابران با صبر واستقامت برترین اجر و پاداش را در پیشگاه خدای سبحان دارند و اهمیت هیچ عملی به پایه صبر واستقامت نمی رسد. صابران بر خلاف ساير مردم به حساب اعمالشان رسيدگی نمی شود و اصلا نامه اعمالشان بازنمی گردد و اجرشان همسنگ اعمالشان نيست. ✅ خدایا : ما را در عمل به باورهایمان  موفق فرما. التماس دعا
. مرحوم آیت اللّه سید محمدحسن نجفی قوچانی (صاحب کتاب سیاحت شرق و غرب): . در عالم ماده هر چقدر خودتان را در برابر حضرت ٲباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) حقیر کنید، نوکری کنید، حمّالی کنید، خدمتگزاری کنید تا در عالم آخرت عزیز و بزرگ و صاحب مراتب مقرب می شوید. اختیار عالم مرگ در یدبَیضاء حضرتش است. سیاحت شرق ، فصل زیارت کربلا
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۷۲ ثانیه شنیدنی حاج مهدی رسولی در باب اهمیت ولایت فقیه ⁉️ از نمرود سوال کنی چه کسی نباشه خوشحالی ؟ میگفت امان از دست ابراهیم ⁉️ از فرعون سوال کنی چه کسی نباشه خوشحالی ؟ امان از دست موسی ⁉️از ابوسفیان ملعون سوال کنی چه کسی نباشه خوشحالی؟ پیغمبر اکرم ⁉️از معاویه سوال کنی ؟ علی ⁉️از یزید ملعون سوال کنی ؟ حسین ⁉️امروز اگر از مستکبرین سوال کنی چه کسی نباشه خوشحالی ؟ میگن : سید علی خامنه ای 🇮🇷الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَج
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا    (البقره - ١٠) 🔰ترجمه : دردلهای آنان یک نوع بیماری است خداوندعزوجل بر بیماری آنان افزوده. 🔰تفسير : ١ - کلمۀ مَرَض در لغت به‌معنای خارج‌شدن از حدّ اعتدال است. هرگاه عضوی از اندام‌های انسان دچار اختلال و نارسایی شده و از اعتدال خود خارج شود به چنین حالتی مَرَض گفته می‌شود. ٢ - بیمارى گاهى مربوط به جسم است و گاهى مربوط به روح نظیر این آيه شريفه كه درباره بیمارى نفاق وداستان منافق مى‏باشد. منافق، به لاشه ومردار بد بو مى‏ماند كه در مخزن آبى افتاده باشد. هر چه آب در آن بیشتر وارد شود فسادش بیشتر شده و بوى نامطبوع و آلودگى آن افزایش مى‏یابد. ٣ - همان‌طورکه وقتی جسم انسان دچار اختلال می‌شود اندام‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و حالت مرض عارض می‌شود جان انسان نیز چنین حالتی را تجربه می‏‌کند یعنی روح انسان که کانون ادراکات و عواطف است وقتی دچار مرض و بی‌تعادلی شود از درک حقایق باز می‌ماند و صواب را از خطا و زشت را از زیبا تمیز نمی‌دهد و در نتیجه به راه نادرست می‌رود و این همان حالت است که قرآن کریم فرموده برای ایشان جان‌هایی است که با آن‌ها حقایق را دریافت نمی‌کنند. ✅ خدایا : ما را از شر نفاق و منافق مصون فرما. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحِيمٌ. 🔰ترجمه : پس هرگز نفس خویش را تبرئه نمی‌کنم که نفس بسیار به بدی‌ها امر می‌کند مگر آن‌چه که پروردگارم رحم کند پروردگارم غفور و رحيم است. 🔰تفسير : ١ - نفس اماره همان نفس سرکش است که انسان را به گناه فرمان می‌دهد و به هر سو می‌کشاند. لذا به او اماره گفته‌اند. ٢ - از ویژگی‌های نفس اماره اين است كه شيطان عمل بدش را برای او زينت داده وبر قلب او پرده اى کشیده که خير وشر را تشخیص نمی دهد و همیشه مانند انسان‌های جاهل ونادان فکر می کندآنان جز ازگمان‌های بی‌اساس و از هواى نفس پيروى نمی كنند.گاهی آن‌چنان مطیع نفس اماره هستند که عقل هیچ کاره می شود. ٣ - اگر انسان دنبال هوی و هوس و نفس اماره برود و از خدای متعال غفلت كند از اوج تکامل الهی سقوط می‌کند چنان‌که بلعم باعورا گرفتار هوای نفس شد و از آن مقام والا تنزل کرد او به جای این که از علم ودانش خويش برای رشد استفاده کند به پستی گرایید و بر اثر پیروی هوی و هوس مراحل سقوط را طی کردخداوند عزوجل او را به سگ تشبیه می‌کند که اگر به او حمله کنی دهانش باز و زبانش بیرون است و اگر او را به حال خود واگذاری باز چنین است او بر اثر شدت هوا پرستى یک حالت عطش نامحدود به خود گرفته که همواره به دنبال دنيا پرستى می رود. ٤ - شیطان و نفس اماره هر دو دشمن انسان هستند به همین‌دلیل قرآن کریم هم از شیطان به عنوان دشمن آشکار انسان یاد می‌کند. نفسِ انسان مادر بتها است.                         پنج شنبه است برای شادی ارواح عزیزان آسمانی مان فاتحه با ذکر صلوات.   ✅ : اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم      الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ ‌... 🔰ترجمه : آن كه هر چه را آفريد به نيكوترين وجه آفريد                (السجده - ٧) 🔰تفسير : ١ - كلمه حُسن عبارت است از هر چيزی كه بهجت آورد و انسان به سوی آن رغبت كند و اين حالت سه قسم است يكی اينكه چيزی مستحسن از جهت عقل باشد يعنی عقل آن را نيكو بداند دوم اينكه از نظر هوای نفس نيكو باشد سوم از نظر حسی زيبا و نيكو باشد البته اين تقسيمی است برای زيبايی از نظر ادراكات سه‌گانه انسان. ٢ - مخلوق زشت نداریم هر يك از موجودات فى‌نفسه و براى خودش داراى حسنى است كه تمام‌تر وكامل‌تر از آن براى آن موجودتصور نمی شود. ٣ - اينكه مى‌بينيم موجودى زشت و ناپسند است براى يكى از دو علت است: يا براى اين است كه آن موجود داراى عنوان عدمى است كه بدى و ناپسندى‌اش مستند به آن عدم است مانند ظلم ظالم، ظلم بدان جهت كه فعلى از افعال است زشت نيست بلكه بدان جهت كه حقى را معدوم و باطل مى‌كند زشت است زشتى‌اش بدين جهت است كه مخالف نهى شرعى و يا مخالف مصلحت اجتماعى است ويا براى اين است كه با موجودى ديگر مقايسه‌اش مى‌كنيم و از راه مقايسه زشتى و بدى عارضش می‌شود مثلا عقرب كه در مقايسه با انسان زشت و بد مى‌گردد... پس به هر حال هيچ موجودى بدان جهت كه موجود و مخلوق است متصف به بدى نمى‌شود. ✅ خدایا : ما را به اوصاف  شایسته و حمیده آراسته فرما. التماس دعا 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ.                             (البقره - ۴۵) 🔰ترجمه : از شكيبايى و نماز يارى جوييد و اين دو كارى دشوار هستند جز براى اهل خشوع. 🔰تفسير : ١ - كلمه استعانت به معنای طلب كمك است واين در وقتی صورت می گيردكه نيروی انسان به تنهايی نمی تواند مهم و يا حادثه‌ای را كه پيش آمده بر وفق مصلحت خود بر طرف سازد. ٢ - اينكه فرموده از صبر و نماز برای مهمات و حوادث خود كمك بگيريد برای اين است كه در حقيقت ياوری به جز خدای سبحان براى انسان نيست. ٣ - صبر ونماز بهترين وسيله برای پيروزی است چون صبر هر بلا و يا حادثه عظيمی را كوچك و ناچيز می‌كند و نماز كه اقبال به خدای یکتا و التجاء به او است روح ايمان را زنده می‌سازد و به آدمی می‌فهماند كه به جايی تكيه دارد كه انهدام پذير نيست و به سببی دست زده كه پاره شدنی نيست. ٤ - خشوع با صبر منافات داشته برای اينكه خشوع با صبر خيلی نمی سازد و فرق ميانه خشوع و خضوع اين است كه خضوع مختص به جوارح و اعضای بدنی آدمی است ولی خشوع مختص بقلب است. ✅ خدایا : ما را اهل خشوع قرار بده. التماس دعا