eitaa logo
مؤسسه قرآنی کربلایی کاظم
215 دنبال‌کننده
389 عکس
289 ویدیو
12 فایل
آرامگاه مرحوم : قم -قبرستان نو مؤسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم ساروقی قم-خیابان‌‌ دورشهر نبش کوچه ۱۸ 025_37743776 @Ali_karimi11 ⬅️ خادم کانال🔹️ @hasan1_118 #صفحه_یاد_بود_کربلایی_کاظم⬇️ https://iPorse.ir/6217770
مشاهده در ایتا
دانلود
👿 اول ربیع سالگرد کودتای سقیفه و روز نکبت برای مسلمانان📌📌📌 خیانت و بی بصیرتی ✅وقتی خداوند نهیب زد: یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک.... پیامبر120هزار نفر راسه شبانه روز در محل غدیر نگه داشت تا بی کم وکاست فرمان خدا اجرا شود وهمه بدانند که اسلام کامل نمی شود جز بااقرار به ولایت وجانشینی علی(ع)وپیامبر از همه برای علی(ع ) بیعت گرفت و خدا هم فرمود الیوم اکملت لکم دینکم یعنی اسلام با ولایت علی تکمیل می شود... ⁉️پیامبر درلحظات آخر عمر باصدای بلند فریاد زد قلم ودوات بیاورید تا شما را وصیت کنم به آنچه صلاح دین ودنیایتان در آن است ومانع گمراهی شماست؛ خواصی که در کنار بسترش بودند، بیشرمانه تهمت هذیان گویی به او زدند وشعار قرآن ما را کفایت می کند!؟ سردادند تا سند غدیر بدست پیامبر مهر وامضا نشود!؟ ⁉️جمعی از درسقیفه بنی ساعده غدیر را انکار کردند تا امامت علی(ع) یعنی گزینش الهی غدیر از مسیر اسلام برداشته شود و نیز باسکوت خود این کودتا را تایید کردند!؟ ⁉️علی(ع) به اعتراض بلند شد اما با زور درب خانه اش را آتش زدند وهمسرش را کتک زدند و دست بسته اورا برای بیعت بردند درحالی که علی(ع) جز همسر وتعداد انگشت شماری چون سلمان وابوذر ومقداد وابن عباس یاور دیگری نداشت!؟ ⁉️تنهایی علی(ع)پس از آن بیعت 120هزارنفری مردم با او در غدیر آنهم فقط هفتاد روز پس از آن، اوج خیانت وسکوت وضعف وبی بصیرتی را می رساند!؟ ⁉️با نادیده گرفتن غدیر مسیر اسلام عوض شد ناشایستگان یکی پس از دیگری بر منبر پیامبر بالارفتند و25سال علی(ع) آن انتخاب الهی، وآن آینه بی بدیل اسلامیت، انسانیت وعدالت، خیانت وسکوت وبی بصیرتی را در باره خود نظاره گر بود وخار درچشم واستخوان در گلو بدون آنکه چشم بینایی اورا ببیند وگوش شنوایی اورا بشنود سر در چاه دردهایش را واگویه میکرد!؟ ⁉️آنگاه که فساد پیشرونده در زمان خلفای سه گانه در اواخر خلافت عثمان به اوج خود رسیده بود به درب خانه علی(ع) هجوم آوردند که علی(ع) بیا واماممان باش!؟ ⁉️علی(ع) که فقط برای حفظ اسلام دستهای دراز شده به بیعت را پس نزد! میدانست که کسانی که به پیامبرخیانت کردند وغدیر را نادیده گرفتند بیعت شکنانی هستند که فردا تنهایش می گذارند!! ⁉️بندگان پست ومقام وزیاده خواهان خود بزرگ بین وجاه طلب همچون طلحه وزبیر که خیر سرشان از بودند اولین یاغیان و طاغیان به حکومت علی(ع) بودند که باهمراهی عده کثیری از غائله جمل را رقم زدند !؟ ⁉️علی(ع) در جمل با کسانی جنگید که هرکدام در زمان پیامبر وزنه ای بودند وجزء یاران نزدیک پیامبرواز محسوب می شدند!؟ ⁉️درجنگ صفین نیز کج فهمی سردارانی که از بودند وهمراهی از آنها باعث شد سپاه علی(ع) در دام نیرنگ پسر عاص گرفتار آید وجنگ برده را به شکست دردناکی در مقابل سپاه معاویه عوض کند!؟ ⁉️حکمیت را هم سپاه علی(ع)(که بجای اینکه پشت سر امام خود باشند جلوتر از او حرکت می کردند) با تحمیل شخصیت مشکوک و کوته فکر وفقط ظاهر صلاح ابوموسی اشعری وحمایت از آنها به کودتایی دیگر برعلیه علی(ع) تبدیل کرد تا عمر عاص براحتی و با نیرنگی ابوموسی را منفعل کرده و شکستی دیگر را برای سپاه علی(ع)‌ رقم بزند!؟ غائله پشت غائله و در کمتر از پنج سال حکومت علی(ع) ۳۶۰ غائله ایجاد کردند تا علی هیچوقت نتواند چشمه های اسلام ناب را بر جامعه اسلامی جاری کند ودر آخر از دست جاهلان ونا اهلان آرزوی مرگ کند. ⁉️جالب آنست که همان که عامل شکست علی(ع) درصفین و حکمیت بودند بعداز مشخص شدن مسئله حکمیت بر علی(ع) معترض شدند که چرا حکمیت را پذیرفته است!؟ ⁉️یاغیانی چون اشعث کندی باهوچی گری، عده ای زیادی از بی بصیرت سپاه علی را باخود همراه کردند وباشعار "لا حکم الا لله"علی(ع) را از پیشوائی خود خلع کردند وخوارج را در تاریخ اسلام بنیان گذاری کردند!؟ ⁉️خوارج نماز ونوافل ومستحبات را درکنار قرآئت کثیر، اما فهم ناقص وسرسری از قرآن سرلوحه زندگی خود قرار داده بودند وهیچ درکی از عمق وحقیقت دین نداشتند. ⁉️ که حافظ قرآن بودند وشب را باسرهای بر سجده سپری می کردند وبرخی از آنها مثل شمر شانزده بار با پای برهنه حج بجا آورده بودند در مقابل امام زمان خود چه در زمان علی(ع) وچه در زمان امام حسن(ع) همچون استخوانی در گلو و خاری درچشم امام زمان خود بودند!؟ ⁉️کسانی که صلح را بر امام حسن(ع) تحمیل کردند وبعدا در حالی که به امام حسین(ع) دعوتنامه نوشتند که به کوفه بیاید وامامشان باشد؛ اورا تنها گذاشتند، وسرداران سپاه عبیدالله در حادثه کربلا شدند!؟ ⁉️خیانت و بی بصیرتی باعث شد که در تاریخ اسلام ننگی بزرگ دامن امت پیامبر را لکه دار کند، وفرزندان پیامبراسلام بدست امتش به طرزی فجیع در عاشورا کشته شوند و... ✅وای اگر تاریخ را خوب مطالعه نکنیم و عبرت نگیریم📌📌📌
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این غیر از کلیپهای قبلیه. جدید و بسیار عالیه اینقدر نشر بدیم تا ترند بشه. فالله خیر حافظا یا من بمن استحفظه رقیب الهی چشم حسود کور و بدخواهش نابود بشه اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک من عادیهم و صل علی الشهدا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّـهُ بِضُرٍّ فَلا كاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ                         (یونس - ١٠٧) 🔰ترجمه : و اگر خدای سبحان به تو زیانی برساند آن را برطرف‌کننده‌ای جز او نیست و اگر برای تو خیری بخواهد بخشش او را ردکننده‌ای نخواهد بود. 🔰تفسير : ١ - به جای خدای متعال حاجت از كسى مخواه كه نه سودی دارد و نه زيانی در حالی كه اگر خدای متعال ضرری به تو برساند هيچ چيز و هيچ كس غير خود او نمی‌تواند آن ضرر را از تو برگرداند و يا بردارد. ٢ - اگر خداى متعال چيزی برای تو بخواهد هيچ چيز و هيچ كس غير خود او نمی‌تواند آن خير را از تو برگرداند پس قاهر و غالب تنها او است و لا غير. ٣ - آری او است كه به مشيت و اراده‌اش خير به بندگانش می‌رساند و با اين حال غفور و رحيم نيز هست و گناهان بندگانش را می‌آمرزد و به آنان رحم می‌كند. و وقتی خدای متعال متصف به چنين اوصافی است و وقتی غير او از چنين اوصافی تهيدست است همين خود اقتضاء می‌كند عبادت و دعا را به وی اختصاص دهند. ✅ خدایا : آنچه که مایه خير و صلاح ما است برما ارزانی فرما. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم لا يَسْتَوِي أَصْحابُ النَّارِ وَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفائِزُونَ                              (الحشر - ۲۰) 🔰ترجمه : اصحاب دوزخ و اصحاب بهشت يكسان نيستند و معلوم است كه بهشتيان رستگارند. 🔰تفسير : ١ - مراد ازاصحاب نار همان كسانی هستند كه خدای سبحان را از ياد برده‌اند و مراد ازاصحاب جنت آنهايی هستند كه به ياد خدای متعال و مراقب رفتار خويش هستند. ٢ - اين آيه شريفه حجتی تمام بر اين معنا اقامه می‌كند كه بر هر كس واجب است به دسته يادآوران خدای سبحان و مراقبين اعمال بپيوندد نه به آنهايی كه خدای بزرگ را فراموش كردند. ٣ - بيان اين حجت آن است كه اين دو طائفه يعنی يادآوران خدای متعال و فراموشكاران خدای متعال و سومی ندارند و سايرين بالأخره بايد به يكی از اين دو طائفه ملحق شوند. ٤ - اين دو طائفه يكسان نيستند تا پيوستن به هر يك نظير پيوستن به ديگری باشد و آدمی از اينكه به هر يك ملحق شود پروايی نداشته باشد بلكه يكی از اين دو طائفه راجح و ديگری مرجوح است و عقل حكم می‌كند كه انسان طرف راجح را بگيرد و آن را بر مرجوح ترجيح دهد و آن طرف يادآوران خدای متعال است است چون تنها ايشان رستگار هستند نه ديگران پس ترجيح در جانب ايشان است در نتيجه بر هر انسانی واجب است پيوستن به آنان را اختيار كند. ✅ خدایا : ما را از رستگاران مقرر فرما. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ           (البقره - ٢٤) 🔰ترجمه : پس بپرهیزید از آتشی که هیزم آن مردم بدکار و سنگهای خارا است. 🔰تفسير : ١ - آتش جهنم از وجود مردمان و از سنگ است انسان چنین آتشی را هر روزه حس می كند وبا آن بالا و پایین می رود اغلب مردمان وجودشان زبانشان و رفتارشان پر از خشونت آتشین و سوزنده است. کمتر کسی را می توانی بیابی که اهل نرمی و مدارا است. ٢ - وقود به معنای آتش‌گيرانه است كه در قديم به صورت سنگ و چخماق بود و امروز به صورت فندك در آمده و در آيه شريفه تصريح كرده به اينكه آتش‌گيرانه دوزخ انسانها هستند كه خود بايد در آن بسوزند پس انسانها هم آتش‌ گيرانه‌ هستند و هم هيزم آن و وقتی خوب به آیه شریفه بنگری خواهی دید که خداى مهربان چنین آتش جهنمی را خلق نکرده است زیرا چنین چیزی با ذات اقدس و پر مهر و محبت او ناهمساز و ناهمگون است. علت چنین آتشی اندیشه و عملکرد خود ما و سختی قلب های ما است انسانها خود به وجود آورنده ی این آتش هستند و از سختی و سنگدلی خودشان است که شعله ور است. ٣ - آدمی در جهان ديگر جز آنچه خودش در اين جهان برای خود تهيه كرده چيزی ندارد. ٤ - آنچه نزد خدای متعال است عدالت است که آن هم در بسیاری از موارد تحت پوشش عفو و غفاریت او واقع است. ✅ خدایا : عاقبت ما را ختم به خیرفرما و با ابرار هم نشین گردان. التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم   وَ اذْكُرُوااللَّـهَ كَثِيراًلَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ  (التوبه - ٤٥) 🔰ترجمه : و خدای سبحان را بسیار یاد کنید باشد که رستگار شوید. 🔰تفسير : ١ - ذكر خدای بزرگ در اين آيه شریفه به معنای ياد كردن خدای سبحان در دل و در زبان است هر دو قسم ذكر است و معلوم است كه آن چيزی كه مقاصد آدمی را از يكديگر مشخص و جدا می‌كند آن حالات درونی و قلبی انسان است حال اينكه آن لفظ با آن حالت مطابق باشد ويا نباشد مثل كلمه يا غنی از فقيری كه از فقر خود به خدای بزرگ پناهنده می‌شود و يا كلمه يا شافی از مريضی كه از مرض خود به خدای یکتا پناه می‌برد. ٢ - ذکرِ بسیار نشانهٔ رستگاری و توفیقِ بسیار است زیرا کسی که خدای بزرگ را بسیار یاد کند خدای متعال نیز او را دوست می‌دارد و کسی که محبوب پروردگار شود توفیق و هدایت می‌یابد. ٣ - کسی که زبانش از ذکر عاجز بماند اعضای بدنش نیز شوق عبادت نخواهد یافت خدای متعال را زياد ياد كنيد تا روح تقوی در دلها هر لحظه تجديد و زنده‌تر شود. ✅ خدایا : ما را از ذاکرین قرار بده. التماس دعا
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) بابای مهربان امام زمانمان ( ارواحنافداه)بر آن حضرت وعموم شیعیان تسلیت و تعزیت باد🏴
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم وَ لَمَنْ صَبَرَ وَ غَفَرَ إِنَّ ذلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ    (الشورى - ۴۳) 🔰ترجمه : و آن كه صبر كند و از خطا درگذرد اين از كارهاى پسنديده است. 🔰تفسير: ١ - آیه شریفه به صبر وشکیبایی وعفواشاره می كندتا بار دیگر بر این حقیقت تأکید کند که حق انتقام گیری و قصاص و کیفر برای مظلوم در برابر ظالم هرگز مانع از مسأله گذشت و عفو و بخشش نیست البته کسانی که شکیبایی کنند و طرف را مورد عفو قرار دهند این از کارهای پرارزش است. ٢ - صبر و گذشت، بستر صفات برجسته انسان است اسلام دين جامعى است كه هم حقّ مظلوم رابه رسميّت شناخته است و هم راه را براى عفو و گذشت باز نموده است. ٣ - عفو و غفران در صورتى مطلوب است كه از موضع قدرت باشد و طرف نيز از آن حسن استفاده نمايد چرا كه تصميم گيرى در زمينه اى است كه انسان قادر و توانا بر انجام امرى باشد به هر حال عفوى كه جنبه تحميلى از سوى ظالم داشته باشد، و يا او را در عملش جرى تر و جسورتر سازد هرگز مطلوب نيست. ٤ - دعوت به صبر و عفو به اين معنا نيست كه حق انتصار و دفع ظلم از خود باطل شود بلكه ارشاد به فضيلتی است كه از تمامی فضائل مهم‌تر است. ✅ خدایا : ما را از صابرین قرار بده. التماس دعا
🔵 راه نجات در آخرالزمان در کلام امام حسن عسکری ( ع ) 🔴 امام حسن عسکری ( ع ) فرمودند: کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمیکند، مگر اینکه خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند. کانال رسمی کربلایی کاظم کریمی ساروقی https://eitaa.com/karbalaekazem
بسم الله الرحمن الرحیم رضای خدای متعال : در تهذیب الأحکام از امام باقر (علیه السَّلام) روایت است آن حضرت به تشییع جنازه ای رفتند. صاحب عزا نزد حضرت آمد و گفت من راضی به زحمت شما و این همه پیاده روی نیستم، از همین جا برگردید. حضرت از صاحب عزا تشکر کردند طوری که نشان دهند راضی به اجرای این درخواست او نیستند. علت را از امام (علیه‌السلام) جویا شدند. حضرت ( علیه السلام) فرمودند: ما با اجازه این مرد به تشییع جنازه نیامده ایم که با اجازه او برگردیم، ما برای رضای پروردگار آمده ایم و رضای پروردگار ما در آن است که در تشییع جنازه، تا جنازه دفن نشده است کسی قبرستان را تَرک نکند. از این روایت باید از امام ( علیه‌السلام) خود الگوبرداری کنیم وقتی کاری برای رضای خداوندعزوجل انجام می دهیم برای رضایت کسی حق نداریم آن را ناقص رها کنیم. مثال های زیادی برای این امر می توان یافت و امام شناسی را بالا برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا