هدایت شده از مح
با سلام خدمت شما ماه رجب ماه خدا و ماه تخلیه از نفسانیات و تمنیات نفسانی است .ماه شعبان ماه پیامبر جلیل القدر اسلام حضرت محمد (ص) و ماه تحلیه یعنی ماه زینت دادن خود با فضائل اخلاقی و نکات مثبت معنوی و عادات نیک الهی است و ماه رمضان ماه امت پیامبر جلیل القدر اسلام حضرت محمد (ص) و ماه تجلی یعنی بروز عینی سیر و سلوک در دو ماه قبلی است.
هدایت شده از ملارد / ارنگه / مارليک / انديشه
🍃🌸میلاد امام محمد باقر و حلول ماه رجب مبارکباد🌸🍃
🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊
@shohadaye_montazerghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری مانع میشود
رهبر دستور میدهد بخون
هدایت شده از ملارد / ارنگه / مارليک / انديشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی
4_5953770733292232685.mp3
9.05M
سخنرانی حاج آقا قرائتی
موضوع: ماه رجب، ماه امام علی و حضرت زینب
هدایت شده از ملارد / ارنگه / مارليک / انديشه
مداحی آنلاین - کار تو دلبری کا ما نوکری - میرداماد.mp3
8.71M
🌸 #میلاد_امام_محمد_باقر(ع)
💐کار تو دلبری
💐کار ما نوکری
🎤 #سید_مهدی_میرداماد
👏
♻️الگوی انتخابات اصلح
✅حضرت آقا: نامزد انتخابات باید به خدا و به انقلاب و به قانون اساسی و به این مردم ایمان و اعتقاد داشته باشد.7اردیبهشت92
✅کسانی که در راس قوه اجرایی قرار می گیرند باید کسانی باشندکه در مقابل فشارهای دشمنان مقاوم باشند، زودنترسد، زودازمیدان خارج نشود.
✅ امام خامنه ای در تبیین شرایط اصلح برای ریاست جمهوری: مدیریتی قوی ،کارآمد و با تدبیر و حکمت داشته باشد.اعتقاد به اقتصاد مقاومتی داشته باشد،بنا را بر وادادگی در مقابل دشمنان نگذارد بلکه از تحریم ها به عنوان یک فرصت برای تعالی کشور استفاده کند
✅هرکسی می آید پای بند به ارزش ها باشد
هرکسی می آید پای بند به منافع ملی باشد
هرکسی می آید پای بند به نظام اسلامی باشد
برای مشکل دغدغه و هزینه درست نکند
دنبال اشرافی گری خودش نباشد
مردم رادچار تشویش و نگرانی نکند
دردشناس ترین دردمندترین نسبت به نیازهای مردم ،مردمی ساده زیست و با مردم یگانه و صمیمی باشد22/02/88
✅برای مردم مجاهدت ،کاروتلاش کند و قدر مردم را بداند11/02/84
✅به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم ،انقلاب مردم ،دنیای مردم معیشت مردم آینده مردم و عزت مردم اهمیت می دهد 14/03/84
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
💠 چرا با #چین و #روسیه رابطه داریم ولی با اروپا و آمریکا نه⁉️
✅ پاسخ:
🔻چون روسیه و چین ، با ما دشمنی و جنگ (نظامی و غیر نظامی)نمی کنند و همکاری متقابل دارند.
🔹ولی آمریکا و همدستانشان از جمله برخی کشورهای اروپایی، مدام بر طبل دشمنی کوبیده و به تعهداتشان در مقابل ایران عمل نمیکنند.
🔸لذا با استناد به آیات 192-193 بقره، و 39 آل عمران، و... وقتی کسی با ما دشمنی نمیکند؛ ما هم نباید دشمنی کنیم.
🔺وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ #انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمينَ (بقره/193).
✍️علی اکبر صیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊هنگامه شادى
🌸زين العابدين است
🎊ميلاد مسعود
🌸امام پنجمين است
🎊آمد بدنيا آنكه
🌸نامش جاودانى است
🎊روشنگر ائين
🌸و راه زندگانى است
*🎊ولادت باسعادت امام*
*🌸محمد باقر علیه السلام مبارک باد*
دوستان عزیز و بزرگوار التماس
دعای فرج آقا جانم
____🍃🌸🍃____
۱. ما یک سری ارزش ها داریم
این ارزش ها رتبه بندی و درجه بندی دارند
برای واضح تر شدن بحث چند تا مثال می زنم :
مثال اول ؛
اطاعت از پدر و مادر یک ارزش است
توحید هم یک ارزش است
رتبه و درجهی توحید از رتبه و درجهی اطاعت از پدر و مادر بالاتر است
زمانی که این ۲ ارزش در مقابل هم قرار بگیرند ، ما باید از ارزش پایینتر دست بکشیم و ارزش بالاتر را انتخاب بکنیم
فرض کنید
پدر دستور میده که فلان کار حرام رو انجام بده
اینجا انجام دادن کار حرام برخلاف توحید هست
و چون توحید ارزشش نسبت به اطاعت از پدر بالاتر است، ما تکلیف داریم که از اطاعت پدر دست بکشیم و اون کار حرام رو انجام ندیم.
مثال دوم ؛
توحید و تقوا ارزش های بسیار عالی هستند
پیشرفت در وضعیت اقتصادی و نظامی و... از ارزش هایی هستند که در مرتبهی پایینتر قرار دارند
فرض کنید
در یک شرایطی فلان شیوه برای پیشرفت نظامی و یا پیشرفت اقتصادی ، با ذره ای بی تقوایی همراه باشه
اینجا ما وظیفه داریم برای ارزش عالی تر تقوا، از این شیوهی ذکر شده برای پیشرفت اقتصادی یا نظامی که دست بکشیم.
چون ارزش تقوا عالی تر است و باید حتماً حفظ بشود.
این مربوط به زمان تقابل بود.
در زمانی که تقابل نباشد، رابطه اینگونه خواهد بود که ؛
پیگیری ارزش های پایین تر ، باعث تحقق بیشتر ارزش های عالی تر و بالاتر می شود
پیگیری پیشرفت اقتصادی و نظامی از روش صحیح ، باعث تحقق و گسترش بیشتر ارزش هایی مثل عدالت و تقوا و توحید در کشور و جهان می شود.
به طور کلی، ما هدف نهاییمان گسترش توحید و عبادت خدا و گسترش ارزش هایی عالی مثل رعایت تقوا و عدالت است.
اگر روش ها و اقدمات ما برای اهداف میانی، در خلاف جهت اون هدف عالی و نهایی باشن، راه ما غلط هست
اگر بی تقوایی کنیم تا به پیشرفت برسیم، این روش بر خلاف تقوا هست ، یعنی ما به جای نزدیک شدن به هدف نهایی تر و عالی تری مثل رعایت تقوا، اومدیم بی تقوایی کردیم برای رسیدن به یک هدف میانی(مثل پیشرفت ، که خودش باید یک پایه باشد برای گسترش تقوا)اومدیم اون هدف نهایی رو پایمال کردیم.
وقتی تقابل می شود، باید ارزش های عالی تر رو مد نظر قرار بدیم و رعایتشون بکنیم.
۲. اگر شما ۱۰ میلیون پول داشته باشید و ۶ میلیون در اختیار ۱ درصد جامعه باشد ، ۲ میلیونش در اختیار ۳۰ درصد جامعه باشد و ۱ میلیونش در اختیار ۶۹ درصد باقی مانده
شما اگر اینجا عدالت را برقرار بکنید چه می شود؟!
اون ۱۰ میلیون تقسیم می شود بین ۱۰۰ درصد جمعیت.
اینجا این ۱۰ میلیون وضعیت فقر مردم جامعه را حل نمی کند، چون برای از بین بردن فقر باید به هر شخص مبلغ بیشتری برسد
مثلاً در حالت گفته شده، فرض کنید در آخر کار توزیع، به هر نفر ۱ هزارتومان برسد، این هزارتومان کم است برای گذران زندگی و فقر هنوز هم در جامعه حاکم است، گرچه عدالت هم برقرار شده است.
اتفاقاً اینجا حتی اون قشر متوسط که ۳۰ درصد بودند و ۲ میلیون بینشون تقسیم شده بود، مبلغی که به هر کدومشون میرسه کمتر میشه و این ها هم به فقر میرسن.
در این حالت میگن، برقراری عدالت باعث توزیع فقر هم شد(گرچه برقراری عدالت صحیح بود و باید انجام میشد، اما با توزیع فقر هم همراه شد، اما کار صحیح بود، چون عدالت ارزش بالاتری هست نسبت به سطح رفاه و باید به قیمت فقیر شدن اون ۳۰ درصد ، عدالت در بین همه برقرار میشد و برقراری عدالت کار صحیحی بود.)
پس اینجا گرچه کار صحیحی که بهش میگیم اجرای عدالت انجام شد، اما
فقر از بین نرفت
اون وضعیت معیشتی و رفاهی که مردم باید بهش برسن و کرامتشون حفظ بشه محقق نشد.
پس اجرای عدالت اینجا صحیح بود، اما کافی نبود.
پس باید چکار کنیم ؟!
پاسخ این سوال رو در نکته شماره سه میگیم
۳. اقدام بهتر این هست که، به سمت پیشرفت حرکت کنیم.
تا اون ۱۰ میلیون، بشه ۱۰۰ میلیون
و وقتی این ۱۰۰ میلیون بین همه تقسیم بشه
به هر نفر پول بیشتری میرسه
به هر نفر ۱۰ برابر قبل میرسه
فقر کمتر میشه و رفاه عمومی بیشتر میشه
پس متوجه شدیم که برای از بین بردت فقر و گسترش رفاه به اون میزانی که کرامت مردم حفظ بشه، اقدام برای پیشرفت یک اقدام واجب است.(وگرنه اگر فقط عدالت را برقرار بکنیم، فقر از بین نمی رود و حتی بخشی از قشر متوسط به قشر فقیر میرسند و حتی فقر دامن گیر تعداد بیشتری از مردم می شود)
آیا اقدام برای پیشرفت بد است؟! خیر.
همانگونه که در نکته اول گفته شد، تنها در صورتی که اقدام در جهت پیشرفت مستلزم بی تقوایی و بر هم زدن عدالت باشد غلط است، وگرنه یک ارزش است و واجب است اقدام بشود.
و اگر بتوانیم با رعایت تقوا و عدالت و توحید ، در مسیر پیشرفت قدم برداریم ، این کار بسیار عالی است و باعث گسترش رفاه و کاهش فقر می شود و توحید و تقوا و عدالت را در جهان گسترش می دهد.
نتیجه گیری اولیه :👇👇
نتیجه گیری اولیه :
اقدام برای پیشرفت از روش غلط 👈 ممنوع
اقدام برای برقراری عدالت، منهای اقدام بریا پیشرفت 👈 خوب اما ناکافی
اقدام برای پیشرفت با رعایت تقوا و در چارچوب عدالت 👈 اقدام واجب و عالی و صحیح
ادامه متن ⬇️⬇️
سخنان قالیباف و جلیلی و مقام معظم رهبری را بررسی می کنیم
قالیباف می گوید :
برنامه ای که بنده تدوین کردم تحت عنوان پیشرفت و عدالت است(قالیباف نگفت پیشرفت منهای عدالت×)
بنده اگر رییس دولت شدم، می خوام تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور(قالیباف نگفت می خوام تصمیم بگیرم برای از بین بردن عدالت× قالیباف نگفت می خوام دست از عدالت بردارم و بی عدالتی رواج بدم) چون تا پیشرفت اتفاق نیوفته، در واقع عدالت توزیع فقر است(قالیباف نگفت برقراری عدالت غلط است×منظورش همون نکته ای هست که بالاتر اشاره کردم و برقراری صرف عدالت منهای پیشرفت باعث میشه حتی قشر متوسط هم به جمعیت فقیران اضافه بشن، پس برقراری عدالت کافی نیست. بین کافی نیست با غلط هست فرق وجود داره.)
💠 عبادتِ شوقانگیز و بانشاط
فرارسیدن رجب المرجب، ماه عبادت و بندگی، مبارک باد
گاهی انسان خیال میکند پس از آنکه مقداری از دین را بهدست آورد دیگر به مرتبهای رسیده است که میتواند بیحرکت بماند و نیازی نیست برای بهبود و اصلاح عبادت خود، افزودن بر دریافتهایش از قرآن و سنت پیامبر صلیاللهعلیهوآله، مناجات با پروردگار در دل تاریکی شب، و توبه و استغفار تلاش و مجاهده کند؛ آنگاه رسالت دینی برای او به فرایندی تبدیل میشود که آن نشاط شوقانگیز در آن نیست؛ نشاطی که فقط از سرچشمه سجود در جان جوشیدن میگیرد.
من احساس میکنم که تفاوت ظریف میان اسلام بهعنوان یک رسالت دینی با دیگر نظامها دقیقاً در همین نقطه است؛ چه اینکه مهمترین ویژگی اسلام، خودسازی بیپایان آن است؛ خودسازیای که فرد و گروه را کنترل میکند و همواره آن دو را به کتاب خدا عرضه میدارد؛ خودسازیای که عمر فرد را از عمر اسلام جدا میکند. وقتی من عمر خودم را از عمر دینم جدا میکنم، آرام میشوم و شتابان پی نتیجه نمیدوم؛ چراکه خودش به اندازه خواهد آمد و خدا هم از من برای پیروزی حساب نخواهد کشید، بلکه «صدق» مرا محاسبه میکند که او خود، در کتابش فرموده است : «لِيَجْزِيَ اللهُ الصّادِقينَ بِصِدْقِهِم» (تا خداوند صادقان را بهخاطر صدقشان پاداش دهد) و «وَ مَا النّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللهِ» (و پيروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكيم است).
📚 بارقهها، ص٢۵٠
هدایت شده از ملاردی ها/ ملارد کهن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ملاردی ها/ ملارد کهن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ملاردی ها/ ملارد کهن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
صبحتان بخیر
برایتان صبحے زیبا
پرازرحمت و
ڪرامت الهے پراز
خیرو برڪت
پراز عشق و مهربانی
و خالے ازغم
وغصه و نامهربانی
آرزومندم.