امروز که اقای وزیر میان حوزه ، طلاب برن به آقای وزیر ارشاد بگن که رییس اوقاف(که زیر مجموعه وزارت ارشاده) چرا یکبار نیومده بین طلاب؟ چرا موقوفات حوزوی رو احیا نمیکنه؟ چرا با مراجع و علما دیدار نداره؟ چرا همکاری های سازمان اوقاف با حوزه و طلاب اینقدر کمه؟ چرا در برنامه پیشنهادی وزارت(قبل از وزیر شدن) یک صفحه کلا برای سازمان اوقاف برنامه داشتید که اونم کلیات ابوالبقا بود؟! اصلا اسم رییس سازمان اوقاف چیه؟😀
سوالاتتونو به این ایدی بفرستید👇
@Dolat_rohaniat
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پاسخ های جالب مرحوم علامه سید جعفر #مرتضی_العاملی در مورد سوالی درباره کتاب یاسر الحبیب در مورد عایشه
✍نظر علما و بزرگان تاریخ شیعه درباره این مساله👇
https://eitaa.com/kashkolenab/1577
#تاریخ_اسلام
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥خلاصهای از بیانات پرفسور مهدی #گلشنی در نشست «تغییر جهتگیری علم در دهههای اخیر»
🏢خانه اندیشهورزان تهران
🌐 متن کامل سخنان 👉
#علم_و_دین
#تمدن_اسلامی
🌷 کشکول ناب حوزوی👇
🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
#مجالسات_علما از سمت راست: آیت الله ابن الرضا خوانساری(ره) استاد سیدعبدالستار حسنی(ره) آیت الله سید
#مجالسات_علما
مرحوم علامه #حسن_زاده_آملی
مرحوم آیت الله #انصاری_شیرازی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
نقش_نسخه_شناسی_در_شناخت_عوامل_تحریف.pdf
2.13M
📕نقش نسخه شناسی در شناخت عوامل تحریف [حدیث]
✍استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی
واژه نسخه شناسی ترکیبی از نسخه و شناسی است و مراد از نسخه، نسخه های مخطوط است نه چاپی و ترکیب نسخه و شناسی مانند ترکیبات مشابه به معنای شناخت عالمانه و کارشناسانه از نسخه است.ما از زمان های بسیار قدیم با #نسخ_خطی مواجه هستیم و فرهنگ مکتوب سابقه بسیار دیرینه ای دارد شناخت نسخه صحیح از سقیم و بحث های مشابه سابقه طولانی دارد اما آن چه بیشتر مدنظر است بحث نسخه شناسی یعنی شناخت کار شناسانه به عنوان یک موضوع مستقل پژوهشی است و مهمترین اهداف این مقاله توجه به ویژگی ها و مختصاتی که نسخ دارند و این که این ها چه تاثیری در مباحث مختلف علوم اسلامی از جمله فقه دارد.
#نسخه_شناسی
#علوم_حدیث
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
ETHICS_Volume 5_Issue 1_Pages 67-90.pdf
530.7K
📚 #مقاله درآمدی روششناسانه بر نظریۀ عدالت در اقتصاد اسلامی
💦چکیده💧
فعالیتهای علمی در حوزه عدالتپژوهی را میتوان به ساختن بنایی تشبیه نمود که تحقق هر مرحله، مقدمه و امکانی برای ورود به مراحل بعد است. از این رو نگرشهای گوناگون در موضوعات حوزه عدالتپژوهی ناشی از تفاوت دیدگاهها در مراحل قبلی است. دراین میان کاربست روش مناسب، رکن اساسی برای دستیابی به اصول عدالت اقتصادی است. این مقاله با بهرهگیری از روش تحلیل فلسفی، روشهای دستیابی به پاسخ مسائل اصلی عدالت اقتصادی در آموزههای اسلامی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار میدهد. در پژوهشهای اسلامی که تا کنون در باب عدالت و به ویژه عدالت اقتصادی صورت گرفته است، فضای کلی «مبناگرایی» حاکم بوده است. رابطه عدالت اقتصادی و حقوق اقتصادی و همچنین ویژگیهایی همچون اصل امضایی بودن فرامین شارع مقدس در امور اقتصادی و جایگاه عرف و بناء عقلا در تعیین مصادیق حقوق اقتصادی، سبب تفاوت ماهوی مباحث روششناسی عدالت در حوزه اقتصاد با سایر حوزههای عدالتپژوهی میگردد. از این رو در این نوشتار روشهای «مبنا گراییِ نصمحور»، «مبنا گرایی علِّی»، «مبناگرایی فطری- ولایی» و «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» به عنوان مهمترین روشهای شناخت عدالت در اقتصاد اسلامی، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نشان میدهد روش «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» نسبت به سایر روشها، برای شناخت عدالت اقتصادی در آموزههای اسلامی، از اصالت و کارآمدی بیشتری برخوردار است
#عدالت_اسلامی
#اقتصاد_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥تذکر مهم و قابل توجه خدمت اعضای محترم کانال
در استفاده از مطالب کانال لطفا رعایت ترتیب شود.
برخی مباحث کانال مثل خاطرات علما و تراجم برای همه طلاب مفیده اما همانطور که هر کتابی به درد هرکسی نمیخوره ، هر صوتی و هر کانالی هم به درد هرکسی نمیخوره
مباحث سنگین سطح درس خارج و تخصصی فلسفی برای طلاب مبتدی مناسب نیست.
لذا این کانال که کشکول نامیده شده برای همه طلاب در سطوح مختلف مطلب دارد، لذا خود عزیزان باید رعایت کنند.
طلاب سطح ۱ خصوصا مراقب باشند و برای مطالعه و فهمیدن مطالب بالاتر عجله نکنند. تجربه نشان داده طلابی که عجله کردن و زودتر از وقتش به مباحث بالاتر و سنگین تر پرداختن معمولا طلابی سطحی و سردرگم هستن و خود همان مباحث را هم که اوایل بهش تشنه بودن در آینده ادامه ندادن. ادبیات و منطق را جدی بگیرید که این دو علم ستون طلبگی هستند.
OSOUL-JALASE(37)- OSTAD SEYED AHMAD MADADI- 1401-9-12.mp3
14.09M
💥بیان نکات پر شمار درباره تاریخ علوم اسلامی خصوصا اصول + چگونگی شکل گیری علم فقه و اصول و رجال و تفسیر و کلام در اهل سنت و شیعه + بیان معیار اولیه شکل گیری علم اصول در شیعه
🎤آیت الله سید احمد #مددی
صوت جلسه اول دوره جدید خارج اصول فقه
🗓شنبه ۱۴۰۱/۹/۱۲ جلسه (۳۷)
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نیازمند کمک هستیم چند سالیست در روبیکا کانالی زدیم و پاسخ به سوالات و شبهات می دهیم. نیازمند طلاب
کانالی در تلگرام داریم که متاسفانه به علت کمبود وقت نمی تونیم اداره اش کنیم
کسی از طلاب اگر میتونه این کانالو اداره کنه و پاسخ به شبهات و ترویج معارف دینی درونش انجام بده اطلاع بده👇
@Kashkoolenab
همچنین این کانال بفروش هم میرسد
https://t.me/tollabe_pasokhgoo
19.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️علم و فناوری باید در خدمت اخلاق باشد یا برعکس؟
🎤دکتر مصطفی تقوی: نمیتوان به مبانی فلسفه تمدن و پیشرفت بیتفاوت بود. رویکرد منتقدانه به علم و فناوری یعنی به فلسفه علم و فناوری نیاز داریم. سیاستگذاری علم و فناوری بدون توجه به فلسفه علم و فناوری خندهدار است.
🔺دین با فناوری مشکلی ندارد اما به ابزار آن توجه دارد. علم و فناوری باید در خدمت اخلاق باشد یا برعکس. توسعه فناوری برای انسان است یا نه؟ این سوالاتی است که باید به آن پاسخ دهیم. ملاحظات بومی را باید لحاظ کرد. آیا توسعه منافی با برخی فضیلت های اخلاقی نیست؟ رابطه اخلاق با تکنولوژی چیه؟ نیاز جدی به تاملات فلسفی تکنولوژی داریم.
📺برنامه زاویه - ۲۸ دی شبکه چهار
#علم_و_دین
#غرب_شناسی
#مدرنیته_و_تاثیرات_آن
#بسط_فلسفه_به_مسائل_روز
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
💥همراهی حاج شیخ با محنتهای مردم
✍ آیت الله میرزا خلیل کمرهای ره :
🔹... قضیه دیگری که پیش آمد، قضیه سیل قم بود. یک شب، سیل آمد و قم را فراگرفت. اهالی قم برای جلوگیری از خسارت، نزد #حاج_شیخ رفتند و گفتند: شما دستور بدهید که مردم کمک کنند به برگرداندن سیل. مرحوم حاج شیخ فرمود: هم امر میکنم و هم خودم میآیم.
🔹پیرمرد، خودش حرکت کرد و در آن شب، همراه با دیگر مردم، آنقدر که توانست، با بیل و چیزهای دیگر مسیر سیل را برگرداندند. و اگر کوشش حاج شیخ نبود، شاید خسارت زیادی وارد میشد. این کرامت اخلاقی آن مرحوم بود، که خودش هم مثل دیگران کار میکرد.
🔹بعد مرحوم حاج شیخ برای جبران خرابیها، دفتری باز کرد که هر کس میخواهد، کمک کند. رئیس عدلیه تهران گفت: آقا در اداره بایگانی، مقداری مال مجهول المالک هست، ایشان فرمود: ما به کسی نمیگوییم پول بدهید، اگر خودشان آوردند، ما قبول میکنیم. خلاصه آن دفتر را باز کرد و به وسیله کمکهای مردم، تمام آن خرابیها را ترمیم کرد. البته طلاب هم کمک کردند.
📚در احوال و اندیشههای آیت الله میرزا خلیل کمرهای ص ۶۹.
✍پ.ن: منظور از حاج شیخ ، آیت الله شیخ عبدالكريم حائری یزدی ره می باشد.
#سیره_علما
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab