eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
610 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخشی از جلسه دفاعیه دکتری سید ابراهیم رئیسی با حضور آیت الله امامی کاشانی و دکتر محقق داماد (استاد راهنمای رساله) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤پاسخ صوتیِ استاد به سؤال یکی از دانشجویان با این مضمون که: ❓چه کار کنیم تا وقتمان برکت کند و بتوانیم تمام وظایفمان را به خوبی و در کنار امور دیگری چون کار، عبادت، درس، خانه داری، همسر داری، فرزند پروری، صله‌ی ارحام، تفریح و ... انجام بدهیم؟ @OstadMahdaviRad 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
📚موسوعة الأسئلة العقائدية (8 مجلدات) 📥لینکهای دانلود مجلدات: aqaed.com/book/680 aqaed.com/book/681 aqaed.com/book/682 aqaed.com/book/683 aqaed.com/book/684 aqaed.com/book/685 aqaed.com/book/686 aqaed.com/book/687 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔴 دكتر سروش که دوره قبل از آقای روحانی حمایت کرده بود این دوره هم از آقاي همتی حمایت کرد. 🔸براي شناخت انديشه هاي قرآن ستيز دكتر سروش، به فهرست مطالب اين كانال مراجعه فرماييد. 🆔 https://eitaa.com/sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 https://eitaa.com/sajedi_ir/672
📚 «هنر، تمثیل و خیزش تشیع در ایران، ۱۵۶۵-۱۴۸۷» 🔹چاد کیا،‌ متخصص هنر و ،‌ در این کتاب بر پنج نسخه خطی فارسی با مضامین مذهبی متمرکز شده و تلاش کرده تا ابعاد مختلف ارتباط تشیع با هنر را بر اساس نسخه‌های خطی مذکور بررسی و معرفی کند. او این هنر را در ارتباط با رشد تشیع در دوره معرفی کرده است. 🔸کتاب حاضر که دو سال قبل توسط انتشارات دانشگاه ادینبوروی اسکاتلند منتشر شده،‌ نمونه‌ای از رویکردهای جدید معطوف به فرهنگ مادی در مطالعات تاریخی و دینی است. برای دریافت متن کامل کتاب به این لینک مراجعه کنید. ✍ پیمان اسحاقی 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
🔺مخالفت ملاعلی کنی با خط آهن، وی معتقد بود اگر پای خارجی ها به کشور باز شود دین مردم از دست می رود. ✍آیت الله 📚جرعه ای از دریا، جلد 3، ص 307. 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
✍شهید آیت الله بهشتی: تحقيق درباره اسلام بايد به وسيله كسانى صورت گيرد كه علوم اسلامى متداول و معمول را حداقل تا سرحد اجتهاد تحصيل كرده و به شيوه تحقيق در اين علوم و مآخذ آن آشنايى كافى داشته باشند. كسانى كه معلومات اسلامیشان در حد معلومات عمومى يا قدرى بيش از آن است ولى در اين رشته به حد تخصّص نرسيده ‏اند، نبايد در مسائل مربوط به اين رشته ‏ها از خود نظر اجتهادى دهند. مكرر ديده شده افرادى فاضل و مؤمن و علاقمند به اسلام چه در لباس روحانيت و چه خارج از آن، درباره يك مسئله اسلامى نظرى تازه ابراز میكنند و در آن به چند آيه يا روايت استناد می‏کنند. در ميان اين افراد كسانى پيدا میشوند كه قريحه و استعدادى سرشار دارند و چه بسا با اين قريحه خوب و ذوق و استعداد سرشار، از آن آيات يا احاديث مطلبى را استنباط كرده ‏اند كه قبلاً به ذهن دانشمندان و محققان اسلامى نرسيده است. ولى اين نوع استنباط نبايد خود آنها و ديگران را به اشتباه اندازد و خيال كنند كه كار آنها در حد يك تحقيق تازه اسلامى است و نظر تازه‏ اى كه داده ‏اند در حدّ يك نظر تحقيقى داراى امتياز است. 📚کتابچه "طرح کوششی نو در راه شناخت تحقیقی اسلام" ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥 انقلاب: حقیقتاً ما نیازمند آن هستیم که یک تحوّل بنیادین در علوم انسانى در کشور به‌وجود بیاید. @taba_ir 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
💠 در بیان خاطرات خود از می‌فرماید: ✨ سال ١٣٢٥ بیش از ٤٠، ٥٠ نفر از طلاب قم و جاهای دیگر، در امتحان ، یا معقول و منقول شرکت کردند، وقتی اسم قبول‌شدگان را اعلام کردند؛ مرحوم بهشتی شاگرد دوم و من شاگرد سوم شده بودم. در حقیقت ایشان شاگرد اول بودند، ولی شاگرد اول کسی بود که ٢٥ سال از ما بزرگتر بود و آدم محترمی بود و هرجا می‌رفت امتحان بدهد، به او نمره‌ را می‌دادند... 🍃 اولین خاطره‌ای که از مرحوم شهید بهشتی دارم این است که دیدم کتاب کلفتی زیر بغلش بود. گفتم این چیست؟ گفت این دایره‌المعارف اسلام است. نگاه کردم و گفتم اینکه انگلیسی است! گفت مگر تو نمی‌دانی که مستشرقین (خاورشناسان)، مقالات مهمی به‌صورت «الفبایی» نوشته‌اند و من نمی‌دانستم. او می‌دانست و می‌خواند. این کنجکاوی ایشان را نشان می‌دهد. برخی اصولا آن کنجکاوی که چیزی را بیشتر یاد بگیرند، ندارند. ولی مرحوم شهید بهشتی کنجکاو بود یاد بگیرد. ✨ وقتی که لیسانس گرفتم نزد رئیس فرهنگ شهرستان‌ها، آقای احمد راد رفتم که درعین‌حال، مستوفی مدرسه سپهسالار هم بود؛ او به من گفت قزوین و دامغان نیرو نیاز داریم... گفتم می‌خواهم بروم قم. گفت یک روز دیر آمدی. دیروز قم را به حسینی‌بهشتی دادیم. 🍃سال ١٣٤٧ هم که به کنگره‌ای در «مون‌پلیه»، فرانسه رفته بودم، یکی از استادهای آلمانی پرسید ملا بهشتی را می‌شناسی؟ گفتم بله، ما دوست بوده‌ایم. گفت او وقتی آمد آلمان یک کلمه آلمانی بلد نبود، الان به زبان آلمانی درباره اسلام و فلسفه صحبت می‌کند. 🕌 @tarikh_hawzah_tehran
🔺از سوی انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ؛ شانزدهمین شماره دوماهنامه «مفاخر ماندگار» منتشر شد 🔹شانزدهمین شماره دوماهنامه «مفاخر ماندگار» همراه با گفت و گوی اختصاصی با دکتر رضا رئیس فرهنگستان علوم ایران به همت انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد. حسن بلخاری، مهدی ، مهدی حجت، منوچهر سها، سید محمد بهشتی، امیر اسماعیل آذر، رضا اشرف زاده، محمد کاظم کهدوئی، مهدی محبتی،کوروش کمالی سروستانی، مهدی ماحوزی، علیرضا قیامتی،علی بهجت ، سید محمد تقی مصطفوی، فرهاد نظری، ابولکلام سرکار، سروسا رفیع زاده، شریف مراد اسرافیل نیا، آزرمیدخت صفوی، زرینه خان و کاوه خورابه، استادان و پژوهشگرانی اند که در این شماره از این دوماهنامه فرهنگی، آثار و گفتارهایی از آن ها منتشر شده اند. 🔻دوماهنامه «مفاخر ماندگار» به مدیرمسئولی حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سردبیری کاوه خورابه معاون پژوهشی انجمن، در شمارگان ۵۰۰ نسخه، به قیمت ۵,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺یادگیری زبان انگلیسی در حوزه علمیه 🎤سخنرانی شهید در جمع طلاب مدرسه حقانی: 🔹محیطی که ٢٠٠ معمم در کنار بقیه تربیت کند، مورد علاقه‌ هیچ‌یک از ماها نیست. اگر امکاناتی داریم، می‌گذاریم در اختیار آن عاشق‌ها، نه در اختیار آن نِق‌نِق‌زن‌ها! عاشق که این‌قدر نق نمی‌زند. عاشق که این‌قدر آفتاب و سایه نمی‌کند. عاشق که این‌قدر پرتوقع نمی‌شود. گفته می‌شود چرا کتاب‌های درسی اصلاح نشده است؟ چه کسی باید این کار را بکند؟ می‌گویید ماها در حد توانمان نکرده‌ایم یا می‌گویید نشده است؟ اگر نکرده‌ایم، شما بکنید؛ این شمایید حامل بقیه‌ کار. 🔸تفاوت امروز با ٣٠ سال پیش را شماها نمی‌توانید بفهمید چیست. ماها می‌فهمیم که مال آن ٣٠ سال پیش هستیم. درست ٣١ سال از ورود من به قم می‌گذرد. آن‌وقت چه امکاناتی داشت، حالا چه دارد؟ بنده چهار کتاب Reader خوانده بودم، آمده بودم به قم، طلبه‌های علاقه‌مند در گوشه‌وکنار می‌آمدند روزهای جمعه، در وقت بی‌کاری من، انگلیسی پیش بنده می‌خواندند. حالا بهترین استاد انگلیسی ممکن را برای آقا آماده می‌کنید، می‌گویی بفرمایید، ناز می‌کند! همه‌اش عیب‌گیری، خرده‌گیری. تذکر، انتقاد سازنده، پیشنهاد قابل عمل، چشم! نق‌نق، بهانه‌گیری، تنبلی و تن‌آسایی باید از قاموس کار این مدرسه به کلی حذف شود. اگر چهار نفر هم اینجا بمانند، با آنها کار می‌کنیم. ٢٠٠ نفر می‌خواهیم چه کار کنیم؟! 📷 حکم دبیری زبان انگلیسی شهید بهشتی در دبیرستان حکیم نظامی قم . سال 1330ه.ش ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥 تفسیر قرآن از سید ضیاء طباطبائیسید علی طباطبایی(نسخه شناس و فرزند محقق طباطبایی) کتابی با عنوان تفسیر روشنی چاپ شده است که در صفحه عنوان نام «سید ضیاء الدین الطباطبائی الیزدی» را برای مؤلف و البته با عنوان «استنباط» آورده است. پژوهشگر بزرگوار جناب دکتر عبدالحسین طالعی کتاب را نشانم دادند. این تفسیر در مجلدات متعدد در سالهای مختلف چاپ شده است. آنچه سراغ داریم جلد دوم چاپ سال ۱۳۳۷ شمسی در چاپخانه دولتی ایران و جلد سوم آن چاپ چاپخانه حاج محمدعلی علمی در پنج سال بعد است. یا مجلدات پراکنده چاپ شده‌اند، یا طبع مکرر داشته است. البته که سید ضیاء، هم مذهبی بود و هم اندک فضلی داشته است، و البته که سالهای سال از آن فعالیت سیاسی پرقدرت فاصله گرفت و در آرامش زیست، اما باز هم تألیف یک تفسیر بر تن او قبای گشادی بود و جای تأمل و درنگ داشت. صرفاً استبعاد داشتم و منکر نبودم. اما بعد در کتاب کلک خیال‌انگیز، زندگی نورالدین زرین کلک دیدم که درباره پدرش میرزا محمد خان آمده است: «پدر، گرایش سیاسی نداشت، بیشتر مذهبی و اخلاقی بود، همه‌اش دنبال حقیقت بود... یک بار رفته بود پیش سید ضیاء الدین طباطبائی که تازه از فلسطین برگشته بود و در سعادت آباد پایین اوین املاک زیادی داشت و زراعت می‌کرد. برای اینکه به او برسند راه‌های خاکی زیادی را طی کردند. اسم سعادت‌آباد را هم سید ضیاء روی آن منطقه گذاشت. پدر از سید ضیاء درباره حقیقت می‌پرسید.. پدر من تفسیری بر قرآن نوشته بود که برای چاپش نیاز به گرفتن پول از سید ضیاء الدین طباطبائی داشت. با اینکه پدرم با کارهای سید ضیاء مخالف بود و به حکومت صدروزه‌اش کابینه سیاه می‌گفت... با این حال رفته بود سراغ او که برای تفسیر قرآنش از او کمک مالی بگیرد. اسم تفسیرش را هم گذاشته بود تفسیر روشنی چون می‌گفت ضیاء یعنی روشنی و این اسم را گذاشتم تا سید ضیاء پول چاپش را بدهد..» کلک خیال‌انکیز، ابراهیم نبوی، H&S Media ، 2016 ، ص ۱۴۰. بعد هم در ذیل آن می‌گوید: «نمی‌دانیم که واقعاً این تفسیر چاپ شد یا نشد». پس ظاهراً این کتاب اثر سید ضیاء نیست. حال، یا این چاپ که اشاره کردم همان اولین چاپ کتاب است که به سید ضیاء نسبت داده شده، یا احتمالاً چاپی پیشتر داشته که در آن به بانی نفقه طبع کتاب اشاره شده و در چاپ بعدش به خطا اسم سید ضیاء به عنوان صاحب تفسیر آمده است. خطایی که نمونه‌های متعدد در فهارس سست دارد. باید در فهارس چاپ سنگی هم جست و جو کرد. البته مقدمه‌ای را هم که جعفر شجاع کرمانی دربارۀ سید ضیاء بر کتاب سرگذشت پُرت سعید اثر داستانی سید ضیاء نوشته دیدم. آنجا هم «تفسیر روشنی» به او نسبت داده شده است. اما ظاهراً نویسنده بدون تحقیق این را نوشته و از روی یک کتابشناسی ترجمه‌های فارسی قرآن (که البته به آن ارجاع نداده است) این اشتباه را مرتکب شده. ظاهر امر چنین است. 🔻کانال تلگرامی سید علی طباطبایی 🌐 سایت بنیاد محقق طباطبایی 👉 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab