eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥سخنرانی‌های شهریور ۹۶ تا شهریور ۹۷ جهانگیری، کتاب شد!😳 سازمان اسناد و کتابخانه ملی کتاب مجموعه سخنرانی‌های معاون اول رئیس‌جمهور را با عنوان «گفتارهایی در باب توسعه ایران» منتشر کرده است. 🔻خدا قبول کند ان شاءالله!!🤨 💯حتما مطالعه بفرمایید💯 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥استاد ازغدی: 🔹اگر من مسئول حوزه باشم کاری که میکنم اینه که ... ✍طلبه نابغه ای را میشناختم که به خاطر مشکلات مالی از حوزه خارج شد که اگر می ماند، سرمایه ای میشد برای اسلام و شیعه!!! 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab
بررسی شیوه های تقریرنویسی.mp3
20.02M
💥بررسی شیوه های تقریر نویسی در مقطع سطح و خارج 🎤آیت الله حسینی گرگانی زمان: چهارشنبه 18 فروردین 1400 انجمن علمی شهید میثمی ره مدرسه عالی انوار طاها ص سلسله نشست های علمی تا اجتهاد ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥آیا در قم فقط گربه های سیاه مانده اند؟ ✍استاد شهید : خطیب بسیار فاضل و مبرز مرحوم اشراقی قمی از خطبای تقریبا درجه اول ایران که هم فاضل بود و هم سخنور، یک وقتی در قم، بالای منبر، افتاده بود تو دنده انتقاد از قمی ها (خیلی انسان معتقد و خوبی هم بود). می خواست بگوید این مردم عوام قم ما خیلی خرافاتی هستند و از جمله می گفت: قمی ها به گربه سیاه خیلی احترام می گذارند و فکر می کنند که گربه سیاه از ما بهتران است. لذا وقتی گربه سیاه می آید فورا از بهترین غذاهاشان و گوشت خالص برایش می اندازند. بر عکس برای گربه های دیگر اهمیتی قائل نیستند. آن مقداری هم که باید شرعا به او داد به آنها نمی دهند، لذا همه گربه های دیگر در قم منقرض شده اند و فقط گربه سیاه ها مانده اند. هر چه نگاه می کنی در این شهر گربه سیاه می بینی، آن هم چاق و چله. از منبر آمد پائین. طلبه خیلی خوشمزه ای بود خرم آبادی. اتفاقا مرحوم اشراقی عینک سیاه به چشمش زده بود. وقتی آمد نشست، آن طلبه به همان زبان خرم آبادی و خیلی ساده و لطیف گفت: قربانت! ما که تو این شهر گربه سیاه نمی بینیم، تو عینک سیاه به چشمت زده ای و همه گربه ها را سیاه می بینی. خیلی مرحوم اشراقی خندید. حالا حساب این است: آدم عینک سیاه که به چشمش بزند -اگر چه آن داستان شوخی بود- همه گربه ها را سیاه می بیند. قرآن می گوید: تقوا داشته باشید تا عینک درونتان سفید باشد و جهان را همچنان که هست ببینید 📚آشنایی با قرآن،‌ج ۳، ص ۲۲ 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab
📚 شکاف طبقاتی، توزیع مجدد ثروت و رهیافتهای قرآنی ✍مرتضی صاحب فصول 🔻توضیحات : کتاب پیشرو، تحقیقی حول «آیه های قرآنی ناظر به توزیع مجدد ثروت» میباشد. توزیع مجدد ثروت، با تعریف و شرحی که در این کتاب خواهد آمد، یکی از مباحث مهم اقتصادی امروز جهان است، در آن حد که حل بسیاری از مشکلهای اجتماعی در گرو انجام بایسته و شایسته آن شمرده میشود. 💰قیمت: ۲۵۶,۰۰۰ ریال 🛍 خرید کتاب 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
: آيا نبايد در يك چنين جهانى- كه قدرت و استقلال مادى و معنوى به دست حريفان سرسخت ما افتاده است- به يارى حقايق اين دين پاك شتافته و در احياى كلمه‌اش بكوشيم؟ يا بايد اين امانت گران‌بهاى آسمانى را به دست افكار مخالف و زبان و قلم بيگانگان سپرده، و خود در خانه را بسته و به عيش تاجرى خود ادامه داده، و به عذر اين‌كه دين صاحب دارد! و خداوند عزّ اسمه حافظ و نگهدار و امام زمان (عج) صاحب و طرفدار آن است، آن را به خدا و امام زمان (عج) سپرده و به ساحت قدس امام عليه السلام عرض كنيم‌ {«فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»}! حفاظت خدا و حمايت امام نسبت به دين، چه دخلى به وظيفه عبودى ما دارد؟! 📚شیعه(مجموعه مذاکرات با پروفسور کربُن) ، ص ۱۸۷ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت الله در سال تحصیلی 64_63 در درس خود خطاب به روحانیون و مذهبیون حجتیه ای: ⁉️چطور شما برای کارهای خودتان صبر نمیکنید تا امام زمان عج تشریف بیاورند؟!! ❓چرا برای تصرف در اموال امام صبر نمیکنید تا امام زمان عج بیاید؟!! ✅چقدر جای شرمساری است که کسانی نعمت جمهوری اسلامی را ندیده بگیرند و به اهمیت این نعمت عظمی توجه نکنند. 📰روزنامه اطلاعات، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴، ش ۱۷۵۹۴،ص۶ ✍پ.ن: چه ناجوانمردانه است که برخی جاهلانه یا خائنانه ایشان را حجتیه ای معرفی میکنند. @aboutalebi57 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله : قلم را روی زمین نگذار، بگذار روی گوشت! مگر میشود انسان اهل علم باشد و اهل قلم نباشد؟ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥مرحوم شیخ هادی نجم آبادی، فقیه و عالم وارسته قبل از عصر مشروطه💥 ✍ آیت الله #شبیری_زنجانی "دو عالم
💥طالقانی شاگرد مکتب نواندیشی دینی نجم آبادی کتاب «محو الموهوم و صحو المعلوم» نوشته روحانی مشروطه خواه آیت الله سید اسدالله موسوی خرقانی است. خرقانی که از شاگردان معروف آیت الله شیخ هادی روحانی نواندیش و قرآن پژوه عقلگرای روزگار قاجار است، در این کتاب «راه تجدید عظمت و قدرت اسلامی» را با رویکردی نواندیشانه و مصلحانه تشریح کرده است. مقدمه ده صفحه ای این کتاب نایاب را یکی از شاگردان مرحوم خرقانی یعنی آیت الله سید محمود علایی نوشته است. در همین راستا، بنده بر این نظرم که آیت الله طالقانی از جمله شاگردان «مکتب نواندیشی دینی نجم آبادی» به شمار می رود. البته اثبات این ادعا، پژوهشی روشمند در قالب مطالعه ای تطبیقی را تمنا می کند. گزاره هایی همانند بازگشت به قرآن، مدارا و بردباری دینی، عدالت اجتماعی، اصلاحگری مذهبی، مقابله جدّی با استعمار و استبداد، خرافه ستیزی، دغدغه مندی نسبت به چرایی و چگونگی انحطاط ایران و مسلمانان، الهیات و اجتهاد عقلایی، گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها و... از جمله کلیدواژه های مشترک اندیشه و آرمان های دو روحانی شجاع البرزی یعنی نجم آبادی و طالقانی است. ✍حسین عسکری 19 شهریور 1398  ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت‌الله سعادت مصطفوی از بیمارستان مرخص شد | همسر آیت‌الله سعادت مصطفوی در گفتگو با نقد اندیشه: «عمل جراحی ایشان رضایت‌بخش بوده و از بیمارستان ترخیص شدند. اکنون در منزل هستند و دوران نقاهت را طی می‌کند.» آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی، حکیم سینوی، متولد سال ۱۳۱۵ در شهر قائن خراسان و صاحب آثاری چون «شرح نمط سوم اشارات و تنبیهات ابن‌سینا» است. ‎➕توئیت twitter.com/naghdeandisheh/status/1415261882886369288?s=21 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
شکوفايي علم و صنعت و تمدن اسلامي.mp3
4.77M
💥شکوفايي علم، صنعت و تمدن اسلامي در زمان امام حسن عسکري عليه السلام 🎤 آیت الله احمد ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
ETHICS_Volume 5_Issue 1_Pages 67-90.pdf
530.7K
📚 درآمدی روش‌شناسانه بر نظریۀ عدالت در اقتصاد اسلامی 💦چکیده💧 فعالیت‌های علمی در حوزه عدالت‌پژوهی را می‌توان به ساختن بنایی تشبیه نمود که تحقق هر مرحله، مقدمه و امکانی برای ورود به مراحل بعد است. از این رو نگرش‌های گوناگون در موضوعات حوزه عدالت‌پژوهی ناشی از تفاوت دیدگاه‌ها در مراحل قبلی است. دراین میان کاربست روش مناسب، رکن اساسی برای دستیابی به اصول عدالت اقتصادی است. این مقاله با بهره‌گیری از روش تحلیل فلسفی، روش‌های دستیابی به پاسخ مسائل اصلی عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهد. در پژوهش‌های اسلامی که تا کنون در باب عدالت و به ویژه عدالت اقتصادی صورت گرفته است، فضای کلی «مبناگرایی» حاکم بوده است. رابطه عدالت اقتصادی و حقوق اقتصادی و همچنین ویژگی‌هایی همچون اصل امضایی بودن فرامین شارع مقدس در امور اقتصادی و جایگاه عرف و بناء عقلا در تعیین مصادیق حقوق اقتصادی، سبب تفاوت ماهوی مباحث روش‌شناسی عدالت در حوزه اقتصاد با سایر حوزه‌‌های عدالت‌پژوهی می‌گردد. از این رو در این نوشتار روش‌های «مبنا گراییِ نص‌محور»، «مبنا گرایی علِّی»، «مبناگرایی فطری- ولایی» و «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» به عنوان مهمترین روش‌های شناخت عدالت در اقتصاد اسلامی، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد روش «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» نسبت به سایر روش‌ها، برای شناخت عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی، از اصالت و کارآمدی بیشتری برخوردار است ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab