7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هفت اثر دردناک نخواندن نماز
#بیادمرحوم_مغفور_بسیجی_ارزشمند
#مهندس_آسیدمجید_میرلوحی
رحمت الله علیه
#نثارروحش_صلوات_وفاتحه
#کانال_کشکول
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
💐 @kashkoolesalavat
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
13.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📁 «میخواید رئیسی درست کار کنه، روحانی رو محاکمه کنید»
🔹کوه بدهی که دولت روحانی روی دست رئیسی گذاشت.
🎞 بخشی از سخنرانی «نقد عملکرد اقتصادی دولت» - ۱۷ خرداد - اصفهان
✅ #به_اشتراک_بگذارید
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
KayhanNews75979710412150505237112.pdf
11.48M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشتیبانی و تبلیغ سلبریتیها از یک کلاهبردار ساکن دبی که در حال خالی کردن جیب مردم است
از علیرضا فغانی و فاطمه گودرزی و پرستو صالحی تا برزو ارجمند و احلام و نیکبخت واحدی!
#قوه_قضاییه
#قانون_قاطعیت_اجرا
#سلبریدی_دوزاری💩💩
#کانال_کشکول
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
💐 @kashkoolesalavat
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 زیارتنامه تصویری شهدا
🌺الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌺
@shafeh
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
خرج تو میکنم دلتنگی هایم را ، به امید دیدار کربلای تو ...
من دلم نازک است و زود می گیرد...
اما ایمانم اگر به چیزی بند کند ، دیگر هیچ حرفی نمی تواند آن را سست کند ؛
ایمان دارم وقتی دلم عجیب برای تو تنگ می شود ...
وقتی عجیب جاذبه ی قلبم به سوی توست ...
آن لحظه نوشته می شود به پایم ثواب زیارتت!
و دلم قرص میشود که تو را از همین اتاقم و پشت پنجره ای نیمه باز زیارت کرده ام...
بوی سیب حرمت آرزوست😔
📚 #کشکول_داستان..... ( صلوات )
https://eitaa.com/joinchat/1155334434C46633e2342
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
تفسیر
َا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ (178) :
اى كسانى كه ایمان آوردهاید! (قانون) قصاص در مورد كشتگان، بر شما (چنین) مقرّر گردیده است: آزاد در برابر آزاد و برده در برابر برده و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحیه برادر (دینى) خود (یعنى صاحب خون و ولىّ مقتول) مورد عفو قرار گیرد. (یا قصاص او به خونبهاتبدیل شود) باید شیوهاى پسندیده پیش گیرد و به نیكى (دیه را به ولى مقتول) بپردازد، این حكم تخفیف و رحمتى است از ناحیه پروردگارتان، پس براى كسى كه بعد از این (از حكم خدا) تجاوز كند، عذاب درناكى دارد.
«قصاص» از ریشه «قصّ» به معناى پیگیرى است. لذا به داستان دنبالهدار و پى در پى «قصّه» مىگویند. پیگیرى قتل تا مجازات قاتل را «قصاص» گویند.
در هر اجتماعى گاه و بیگاه قتلى صورت مىگیرد، یك دین جامع و كامل همانند اسلام، در قبال چنین حوادثى باید طرح و برنامهى عادلانه و منطقى ارائه دهد كه بتواند جلوى ازدیاد وتكرار چنین حوادث وهمچنین جلوى انتقامهاى نابجا و احیاناً سوءاستفادهها را بگیرد، تا قاتلان، جسور نشوند وخون مظلوم به هدر نرود.
در جاهلیّت قبل از اسلام، گاه به خاطر كشته شدن یك نفر، قبیلهاى به خاك و خون كشیده مىشد و جنگهاى طولانى به راه مىافتاد. اسلام با طرحى كه در این آیه مطرح شده، هم حفاظت خون مردم و هم رضایت طرفین و رعایت حدود و اندازه را در نظر گرفته است. البتّه قانون قصاص، حكم الهى نیست كه قابل عفو و اغماض نباشد، بلكه حقّى است براى صاحبان خون كه مىتوانند با گرفتن دیه و یا بدون آن، از حقّ خود صرفنظر كنند.
سؤال: چرا در قانون قصاص، جنسیّت مطرح است؟ اگر قاتل مرد و مقتول زن باشد، مرد را قصاص نمىكنند؟
پاسخ: قتل زن و مرد، از نظر الهى و انسانى و كیفر اخروى یكسان است، لكن در كیفر دنیوى فرق دارد و این به خاطر آن است كه معمولا مرد نانآور خانه و قتل او سبب ضربه اقتصادى به خانواده است و قانون براساس نوع است، نه موارد نادر كه ممكن است زنى نانآور باشد.
- براى تحقّق احكام دینى، حكومت دینى لازم است. اجراى قانون قصاص بدون قدرت و حكومت، امكان ندارد. «یا ایّها الّذین آمنوا...»
- در قانون قصاص، اصول تساوى و عدالت مورد توجّه است. «الحُرّ بالحُرّ و العبد بالعبد و الاُنثى بالاُنثى...»
- قاطعیّت و عطوفت در كنار هم لازم است. «فمن عفى له من اخیه» گویا اولیاى مقتول، برادر قاتل هستند و قاتل، از مرز اسلام و اخوت بیرون نمىرود.
- حقوق اسلامى، آمیخته با اخلاق اسلامى است. «كتب علیكم القصاص... فمن عفى»
- اسلام، نه مانند یهود تنها راه را قصاص مىداند و نه همچون مسیحیّت بهترین راه را عفو مىشناسد، بلكه راههاى مختلفى مثل قصاص، خونبها و عفو را مطرح مىكند. «كتب علیكم القصاص... فمن عفى»
- جواز عفو قاتل و تبدیل قصاص به گرفتن خونبها، براى تربیت شماست. «تخفیف من ربّكم»
- تجاوز از حدود الهى و سوءاستفاده از آن ممنوع است. «فمن اعتدى علیه... فله عذاب الیم»
- اگر در قانونى تخفیف قرار دادید، جلو سوء استفادهها را بگیرید. «ذلك تخفیف... فمن اعتدى»
https://eitaa.com/ghoransobghahi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
#موفقیت
👈خیاطی میگفت:
اگر شبها جیبهای لباسها رو خالی کنین، لباسها زیباتر میمونن و بیشتر عمر میکنن.
🌷 خالی کردن ذهن هم همینه!
در طول روز مجموعه ای از آزردگی، پشیمونی، اضطراب، ناراحتی، خشم و... رو جمع میکنیم.
انباشته شدن اینها، ذهن رو سنگین و روح رو کدر میکنه.
🌺 اگر به دنبال ذهن، روح و دنیایی زیباتر هستیم باید خودمون رو از سنگینی حسد و خشم و کینه رها کنیم.😊
🌸وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ🌸
https://eitaa.com/ghoransobghahi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
💠اعوذ بالله مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ💠
خناس همان شیطانیست که کار امروزت را به فردا
می اندازد...
⬛️ حالا از فردا نماز میخوام !
⬛️ از فردا حجاب میکنم !
⬛️ از فردا نگاه نمیکنم !
⬛️ از فردا خمس میدهم !
از فردا... از فردا...
چند سال است که قراره آن فردا برسد...!؟
آخر کدام فردا !؟ شاید دیگر فردایی نباشد...
https://eitaa.com/ghoransobghahi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲