کشکولعلمی|حمیدفخیمی
📍سطوح یادگیری: طبقه بندی بلوم 🔸کلاس کارگاهی @kashkoolfn
🔸 هنگامیکه زندگینامه علامه حسن زاده آملی رحمةالله علیه و علامه جوادی آملی حفظه الله و سایر بزرگان مطالعه میشود این مطلب در لابه لای سخنان آنها وجود دارد که:
💠 ما قبل از کلاس هر طور شده درس را فرا میگرفتیم و علت شرکت ما در کلاسها برای فهم ابتدایی نبود بلکه به دنبال تحلیل و انتقاد و خلاقیت و ... بودیم.
♦️ امر پیش مطالعه که روش خودش را دارد، متأسفانه از بین رفته است و اساتید هم بیشتر برای توضیح مطلب میآیند تا تحلیل و انتقاد و خلاقیت و ... لذا این بزرگان به اوج مقام علمی میرسند و هنوز ما اندر خم یک کوچه ایم.
❇️ ره چنان رو که رهروان رفتند
@kashkoolfn
هدایت شده از امید محمدی سروش
توضیح واژه تنبیه.mp3
2.24M
🔸 #لذت_ادبیات
🔹 توضیحی کوتاه پیرامون واژه(تنبیه) از کتاب قیِّم "تدریج الادانی"
🎙#امید_محمدی_سروش
💢 مطالب کانال را با لینک دانشنامه به اشتراک بگذارید
🆔@daneshnameh1399
هدایت شده از امید محمدی سروش
سیر مطالعاتی کلام و عقاید اسلامی.mp3
10.45M
💠 سیرمطالعاتی کلام و عقاید اسلامی
♻️ مناسب برای عموم افراد جامعه
🎙#امید_محمدی_سروش
🔹 تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه
🔸 با لینک دانشنامه به اشتراک بگذارید
🔴 حتماً این فایل را تا آخر گوش دهید
🆔@daneshnameh1399
توضیحی پیرامون واژه غرض و فایده.mp3
961.1K
🔸 #لذت_ادبیات
🔹 توضیحی کوتاه پیرامون واژه(غرض و فائده) از کتاب "حاشیه ملاعبدالله یزدی(ره)"
🎙#امید_محمدی_سروش
💢 مطالب کانال را با لینک دانشنامه به اشتراک بگذارید
🆔@daneshnameh1399
✅نکته
🔸انشاء دو نوع است:
📍۱. طلبی که ممحض در انشا است مثل امر، نهی
📍۲. غیر طلبی: ظاهراً و لفظا خبری است اما معنًی انشایی است و متکلم به انگیزه انشاء کلام را بیان کرده است.
❇️پس اگر جمله خبری دیدیم که انگیزه متکلم خبر از واقع است، جمله خبری میشود و اگر غرض متکلم ایجاد کار باشد، جمله انشایی است.
🔹مثال۱: زید قائم>>> جمله خبری
🔹مثال۲: بَیَّضَ اللهُ وجهَهُ ای اللهمَّ بَیِّض وجهَه، بِعتُ که مراد ایجاد بیع است نه خبر از بیع
@kashkoolfn
اهمیت ادبیات _1655557064937.mp3
961.1K
✅ #اهمیت_ادبیات
🎙 در بیان حضرت آیت الله موسوی تهرانی(دامت برکاته)
🔸تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه
🔹 لطفا این فایل را با نام و نشان دانشنامه به اشتراک بگذارید
🆔@daneshnameh1399
4_5839134697497562719.mp3
9.42M
❇️ روش خواندن کتاب سیوطی
🔸جلسه یکم
📍استاد احمدی شیرازی
@kashkoolfn
4_5839134697497562721.mp3
11.6M
❇️ روش خواندن کتاب سیوطی
🔸جلسه دوم
📍استاد احمدی شیرازی
@kashkoolfn
4_5839134697497562725.mp3
8.97M
❇️ آشنایی با کتاب شرح شمسیه
🔸جلسه یکم
📍استاد احمدی شیرازی
@kashkoolfn
4_5839134697497562726.mp3
8.97M
❇️ آشنایی با کتاب شرح شمسیه
🔸جلسه دوم
📍استاد احمدی شیرازی
@kashkoolfn
4_5839134697497562727.mp3
9.02M
❇️ آشنایی با کتاب شرح شمسیه
🔸جلسه سوم
📍استاد احمدی شیرازی
@kashkoolfn
☘بسم الله الرحمن الرحیم☘
📣کانال آرشیوی استاد سلیمانیان حفظه الله
https://t.me/arshive_Alafzal
✅دروس تدریس شده:
📍۱.#الموجز
📍۲.#تدریج_الأدانی
📍۳.#کلام_مقارن
📍۴.#بلاغت_کاربردی
📍۵.#تاریخ_اسلام
📍۶.#زبان_دین
📍۷.#اعجاز_قرآن
📍۸.#تحریف_ناپذیری
📍۹.#کارگاه_ادبیات
📍۱۰.#کارگاه_قواعد_متن_خوانی
📍۱۱.#امامت_و_ولایت
📍۱۲.#حوزه_علمیه
📍۱۳.#حدیث_خوانی
📍۱۴.#متفرقه
📍۱۵.#جریان_شناسی
📍۱۶.#مهدویت
📍۱۷.#سیوطی
📍۱۸.#آیات_اخلاقی
📍۱۹.#فقه_الحدود
📍۲۰.#مکاسب
💠#خیارات
📍۲۱.#کفایة_الاصول
💠#مقدمه
💠#اوامر
💠#نواهی
💠#مفاهیم
@kashkoolfn
43.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آینده جهان و وظایف طلاب🔺
🔸استاد عبدالحمید واسطی
❇️ترسیم ۲۰ سال آینده جهان و بیان وظایف طلاب
@kashkoolfn
🔺تقویم و مناسبتها🔺
🔸براي آگاهي بيشتر از وقايع گذشته و براي اطلاع از رمز و راز موفقيت هاي چهره هاي ماندگار و راهنمايي درباره آثار بجا مانده از گذشته، مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما بر آن شد كه روزشمار تقويم تاريخ را در سه مجلّد قمري، شمسي و ميلادي به ساحت برنامه سازان و فرهنگ سازان ارجمند تقديم نمايد.
❇️ در روزشمار قمري بيش از هزار و دويست و پنجاه مدخل و هزار پاورقي ذكر شده بود اما در تقويم شمسي به بيش از دو هزار مدخل و هزار و پانصد پاورقي اشاره شده است. همچنين جهت سهولت در دستيابي به مطالب كتاب، فهرست اعلام مهم شامل اشخاص و فهرست موضوعي در پايان كتاب درج گرديده است.
🌕شمسي
http://pajuhesh.irc.ir/Product/book/show.text/id/740/book_keyword//occasion//index/1/indexId/93557
🌛قمري
http://pajuhesh.irc.ir/product/book/show.text/id/720/order/1?
@kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍صلی الله علیک یا جوادالائمه
◾️ آجرک الله یا صاحب الزمان
🔸نحوه به شهادت رسیدن امام جواد علیه السلام 😭😭😭
@kashkoolfn
جلسه اول حجت الاسلام واسطی.mp3
36.35M
🔊فایل صوتی
🔷نشست علمی جامعیت یا تخصص گرایی در مسیر تحصیل علوم حوزوی
👤 استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی
@kashkoolfn
سند راهبردي تحول در نظام آموزشي حوزه - قسمت تدوين مقاطع و اهداف مقطع عمومي.pdf
1.28M
📕فایل متنی(pdf)
🔹موضوع: سند راهبردی پیشنهادی تحول در نظام آموزشی و درسی حوزه
👤 مولف: حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد الحمید واسطی
@kashkoolfn
📍رهبر معظم انقلاب حفظه الله:
《یکی از نیازهای مهم در شرائط کنونی «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامهریزی بلند مدت، دقیق و زمانبندی بر اساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است》
❇️در همین راستا، کتاب «برنامه راهبردی تحول در نظام آموزشی حوزه» توسط حجتالاسلاموالمسلمین عبدالحمید واسطی تألیف شدهاست.
🔸البته این نوشتار قبلاً در ضمیمه کتاب «راهنمای تحصیل درحوزههای علمیه» به چاپ رسیده بود، اما حالا به صورت مستقل منتشر شدهاست.
🔹در این کتاب، وضعیّت موجود و وضعیّت مطلوبِ محورهای آموزش، تحقیقات، تبلیغ، مدیریّت، فضای عمومی طلّاب، فضای عمومی جامعه و فرهنگ حاکم بر زندگی طلاب، به صورت کلیدواژه توصیف شدهاند و راهبرد کلانِ ایجاد تحوّل و حرکت از وضعیّت موجود به وضعیّت مطلوب ارائه شدهاست.
💠از نظر مؤلف، نقطه مرکزی در وضعیّت موجود، کاربردی نبودن فعالیّتهای طلاّب و نقطه مرکزی در وضعیّت مطلوب، تولید کیفیّت در فعالیّتهای طلّاب معرفی شدهاست و راهبرد مرکزی برای این تحوّل هم مهارتمحوری در کلّیّه فعالیتهاست.
📗«برنامه راهبردی تحول در نظام آموزشی حوزه»، تألیف عبدالحمید واسطی، در 128 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 28000 تومان، بهتازگی توسط شرکت چاپ و نشر بینالملل روانه بازار شدهاست.
@kashkoolfn
🔺کتاب درسنامه حوزه علمیه تمدنساز🔺
❇️حوزه علمیه و روحانیت و در راس، حوزه قم، شما هستید که میخواهيد بنای شامخ تمدن اسلامی را بالا ببرید و استوار کنید، چراغ هدایت اسلام را در مناره بلند نظام اسلامی به درخشش درآورید و انسانها را هدایت کنید یعنی کاری که همه پیغمبران برای آن آمدند و آنها را به صراط مستقیم الهی و جاده اصلی الهی (سبیل اعظم و صراط اقوم) نزدیک کنید. حوزه با این چالش ها مواجه است، با این هدف حرکت میکند، حال شما ببینید:
🔸حوزه علمیه چگونه باید باشد؟
🔸 و چه کار باید بکند؟
🔸واجبات این حوزه چیست؟
( بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه۱۳۷۹/۷/۱۴)
✅فرمول تغییر:
📍۱. در: بررسی هویت حوزه و جایگاه آن در تمدن سازی
📍۲. از: نگاه خرد و منفعل به دین و در نتیجه خروج دین از حیطه مدیریت جامعه و معادلات تمدنی (جایگزینی تمدن سکولار)
📍۳. به: نگاه کلان و تمدن سازانه دین حوزه علمیه
📍۴. با: اثبات ظرفیت تمدنی دین اسلام و توانمندی حوزه در فعال سازی این ظرفیت
📍۵. برای:
💠۱. آگاه سازی طلاب نسبت به ظرفیت تمدنی گزارههای دین
💠۲. ایجاد دغدغه و نیاز در طلاب برای تحصیل و تحقیق در مقیاس تمدنی
💠۳. فعالسازی مطالبه و تولید سیستم ها و مدل های زندگی بر اساس نگرش، قانون و فرهنگ اسلام
💠۴. فعال سازی حوزه علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی
@kashkoolfn