eitaa logo
اخبار استانداری کرمان
20.5هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
1.5هزار ویدیو
18 فایل
کانال رسمی روابط عمومی استانداری
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️نامه ۳۰۰ هزار نسل زدی به دبیرکل سازمان ملل؛ محکومیت حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران/امضای ۱۰۰ هزار نسل زدی در استان کرمان 🔻به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان؛ پس از انتشار نامه سرگشاده جمعی از جوانان و نوجوانان نسل زدی ایرانی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر امور جوانان این سازمان، تعداد امضاکنندگان این طومار به ۳۰۰ هزار نفر رسید. 🔻این پویش که با همت اعضای مشاوران نسل زد شورای اطلاع‌رسانی دولت سازماندهی شده و گسترش یافته است، خواستار محکومیت صریح حملات نظامی مشترک ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به خاک ایران و توقف دائمی تجاوزات علیه غیرنظامیان است. 🔻در استان کرمان نیز با مشارکت گسترده و اهتمام ويژه دستگاه های اجرایی استان ۱۰۰ هزار نسل زدی به این پویش پیوستند. 🔻 پاسخ این نامه که به امضای دکتر فیلیپ پائولیه، رئیس دفتر جوانان سازمان ملل و معاون دبیرکل در امور جوانان رسیده، نگرانی‌های مطرح‌شده از سوی جوانان ایرانی تأیید و بر درخواست سازمان ملل برای کاهش تنش، گفت‌وگو و حفاظت از غیرنظامیان، به‌ویژه جوانان، تأکید شده است. 🔻همچنین دفتر جوانان سازمان ملل همبستگی خود را با تمام جوانانی که درگیر منازعات و جنگ‌ها هستند اعلام کرده و از ادامه ارائه خواسته‌ها و توسعه همکاری‌ها با این دفتر استقبال کرده است. @kerman_gov
💢بررسی آخرین وضعیت پروژه محور «کرمان ـ بافت» در بازدید میدانی معاون استاندار کرمان ✔️معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در بازدید میدانی از پروژه محور «کرمان ـ بافت»، ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح، بر رفع موانع اعتباری و تسریع در روند عملیات اجرایی قطعات باقی‌مانده تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علی اصغر ذاکری هرندی در این بازدید با اشاره به اهمیت تکمیل این محور ارتباطی: ✔️تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی از اولویت‌های استان است و رفع موانع اعتباری پروژه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود تا بهره‌برداری از قطعات باقی‌مانده محقق شود. ✔️بنا به این گزارش، محور "کرمان ـ بافت" به طول ۱۴۸ کیلومتر از پروژه‌های مهم ارتباطی استان محسوب می‌شود که تاکنون ۸۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است. ✔️در حال حاضر ۲۹ کیلومتر از این مسیر در قالب دو قطعه در دست اجرا قرار دارد که شامل ۸ کیلومتر در محدوده شهرستان بافت با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و ۱۲ کیلومتر در محدوده نگار به سمت بهرامجرد با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد است. https://gov.kr.ir @kerman_gov
💠نباید اجرای پروژه‌های ورزشی با تأخیر مواجه شود 🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای اداری شهرستان‌ها گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند با مسئولیت‌پذیری، تدبیر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، مصوبات را به‌صورت عملیاتی دنبال کنند تا روند توسعه و رفع مشکلات زیرساختی این مناطق شتاب گیرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علی‌اصغر ذاکری هرندی امروز ۲۱ خردادماه در نشست شورای اداری شهرستان‌ بافت: 🔹انتظار داریم تمامی مصوبات و تصمیمات اتخاذشده در راستای پیشرفت شهرستان‌ها و دستیابی به اهداف توسعه‌ای منطقه با جدیت دنبال شود. 🔹فرمانداران مسئول اصلی پیگیری و اجرای مصوبات هستند و هرگونه کوتاهی یا تعلل از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت شفاف گزارش شود تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد. 🔹توسعه زیرساخت‌های ورزشی از مطالبات مهم مردم و به‌ویژه جوانان منطقه است و نباید اجرای پروژه‌های ورزشی با تأخیر مواجه شود. 🔹کوتاهی در این حوزه به معنای کوتاهی در حق جوانان و آینده‌سازان این شهرستان‌هاست. https://gov.kr.ir @kerman_gov
اخبار استانداری کرمان
🎥 نمای توسعه | راهی به سوی آینده 🛣️کرمان؛ پهناورترین استان ایران و شاهراه ارتباطی شمال و جنوب کشور،
28.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥️ نمای توسعه | کرمان در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی خورشیدی کشور 🔅کرمان، سرزمین آفتاب؛ استانی با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال که امروز در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین قطب‌های انرژی خورشیدی کشور است. 🔸ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی، سیاست‌های توسعه‌محور دولت چهاردهم و نگاه راهبردی مدیریت استان در چارچوب «کرمان برفراز»، زمینه‌ساز جهشی بزرگ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شده است. 🔸تعریف یک‌هزار و ۳۱۶ پروژه خورشیدی با ظرفیت بیش از ۹ هزار مگاوات، بهره‌برداری از ۴۰۰ مگاوات برق خورشیدی و کسب رتبه نخست کشور در پروژه‌های در حال اجرا و مجوزهای صادرشده، نشان از آغاز فصلی تازه در توسعه انرژی پاک استان دارد. 🎞«نمای توسعه»؛ روایتی از اقدامات و پروژه‌هایی که مسیر پیشرفت کرمان را هموار می‌کنند. 📽کاری از اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان @kerman_gov
🌇مروری بر سفر روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به شهرستان بافت 📝کاری از روابط عمومی فرمانداری بافت 🆔@kerman_gov
🔺باید فرهنگ مصرف بهینه را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم 🔺تأکید بر تسریع طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقای راندمان نیروگاه‌ها نشست هماهنگی و بررسی الگوی مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت نیرو در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی و ارتقای بهره‌وری نیروگاه‌های کشور، با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، سرپرست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی برگزار شد. 🔹در این نشست، برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای طرح‌های کاهش مصرف در مجموعه‌های تحت پوشش این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائه‌شده، اجرای طرح بهینه‌سازی تجهیزات ساختمانی، استفاده از فناوری‌های کاهنده مصرف در خانه‌های سازمانی، ساختمان‌های اداری و مجتمع‌های صنعتی وزارت دفاع، در کنار برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، می‌تواند منجر به کاهش حدود 30 درصدی مصرف انرژی در این مجموعه‌ها شود. 🔹همچنین در این جلسه، برنامه تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به سیکل ترکیبی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های ارتقای بهره‌وری در صنعت برق کشور بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، اجرای این طرح ضمن افزایش راندمان نیروگاه‌ها، امکان افزایش حدود 9 هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و صرفه‌جویی روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر فراهم خواهد کرد. 🔹رئیس‌جمهور پزشکیان در این جلسه با تأکید بر اینکه بخش مهمی از اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف انرژی، نیازمند اصلاح الگوهای رفتاری و فرهنگی است، اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف را می‌توان مستقل از تفاهم‌نامه‌ها و چارچوب‌های اداری و صرفاً با تکیه بر فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی به اجرا رساند. 🔹دکتر پزشکیان با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های بهینه‌سازی انرژی، خواستار بازنگری در روندهای طولانی اجرای پروژه‌ها شد و گفت: کشور دیگر توان تحمل تأخیرهای چندین ساله در اجرای طرح‌های راهبردی را ندارد. هرجا اراده، برنامه‌ریزی و انسجام مدیریتی وجود داشته باشد، امکان عبور سریع از موانع و دستیابی به نتایج وجود خواهد داشت. @kerman_gov
🔴پیشگیری مؤثرترین راهکار مدیریت بحران است 🔺مدیرکل مدیریت بحران استان بر نقش محوری بخشداران در پیشگیری، کاهش خطر و مدیریت مؤثر بحران‌ها تأکید کرد. به گزارش روابط‌عمومی استانداری کرمان، غلامرضا نژادخالقی در نخستین همایش بخشداران سراسر استان: 🔺رویکرد اصلی مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش خسارات پیش از وقوع حوادث است 🔺تشکیل بانک اطلاعاتی مخاطرات، شناسایی تهدیدهای هر منطقه و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها، از الزامات مدیریت بحران است 🔺مدیریت بحران یک مسئولیت بین‌بخشی است و موفقیت در آن نیازمند هماهنگی، برنامه‌ریزی و افزایش آمادگی مدیران و جوامع محلی است https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔘افتتاح مرکز کاریابی «مهارت» در رفسنجان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ✔️ساختمان جدید مرکز کاریابی «مهارت» با هدف تسهیل در فرآیند اشتغال‌زایی و ایجاد ارتباط مؤثر میان نیروی کار ماهر و واحدهای تولیدی در شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افتتاح شد. ✔️به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ندا نظامی، در سفر به شهرستان رفسنجان و در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز کاریابی «مهارت»، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، بر نقش کلیدی مراکز مشاوره شغلی در تحقق اهداف اشتغال‌زایی تأکید کرد. ندا نظامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان: ✔️این مجموعه می‌تواند با شناسایی فرصت‌های شغلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی کار بومی، نقش بسزایی در هدایت مؤثر جوانان به بازار اشتغال ایفا کند. ✔️توسعه زیرساخت‌های اشتغال و حمایت از ظرفیت‌های محلی، از جمله اقدامات راهبردی است که می‌تواند ضمن کاهش دغدغه‌های شغلی خانواده‌ها، منجر به افزایش امید به آینده و نشاط اجتماعی در میان جوانان شود. @kerman_gov
️ 🔴گزیده سخنان استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان: 🖍️ در حوزه توزیع اعتبارات جاری، ضروری است تمامی مدیران نسبت به نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات، دقت و مراقبت لازم را داشته باشند. 🖍️ مدیران باید با رعایت انضباط مالی، از ایجاد هرگونه تعهد بدون پشتوانه و تأمین اعتبار خودداری کنند. 🖍️ در زمینه مدیریت انرژی، باید اقدامات و برنامه‌های مطلوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ارائه و لازم است با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و ظرفیت‌های دولت الکترونیک، فرآیندهای زائد اداری حذف و زمینه کاهش مراجعات حضوری مردم فراهم شود. 🖍️ در بودجه سال جاری، از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی برای جذب اعتبارات بیشتر در استان استفاده شده است. 🖍️ مدیران باید با تعامل، هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی، در مسیر جذب هرچه بیشتر اعتبارات برای استان گام بردارند ️ 🖍️مدیران باید در مسیر جذب اعتبارات، با جدیت و پیگیری مستمر عمل کرده و از هرگونه تأخیر، تعلل و فرصت‌سوزی پرهیز کنند ️ 🖍️مدیران باید خود را متعهد به مردم استان دانسته و در همه امور، مصالح و منافع مردم این دیار را سرلوحه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود قرار دهند @kerman_gov
🔴مدیران از فضای هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های نظارتی؛ برای افزایش منابع و اعتبارات استانی بهره ببرند 🔴لزوم استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌ها 🔺استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی با نهادهای نظارتی اظهار کرد: مدیران نباید این دستگاه‌ها را مانع جذب اعتبار تلقی کنند، بلکه باید از فضای هماهنگی و تعامل موجود برای افزایش منابع و اعتبارات استان بهره ببرند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی شنبه ۲۳ خردادماه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در سال جاری: 🔺دستگاه‌های اجرایی باید برنامه مشخصی برای افزایش بهره‌وری و همچنین مدیریت انرژی که از تأکیدات دولت است، داشته باشند 🔺تأخیر در اجرای پروژه‌ها و جذب اعتبارات، به‌ویژه در شرایط تورمی و افزایش قیمت‌ها، موجب کاهش اثربخشی منابع و خسارت به بیت‌المال می‌شود و مدیرانی که در این زمینه تعلل داشته باشند، قابل تحمل در ساختار مدیریتی استان نخواهند بود. https://gov.kr.ir @kerman_gov