گرونترین میوه ی صادراتی جهانو بشناسید 🥭
انبه میازاکی نوعی انبه ی خوش رنگ و البته خاص که در هندوستان کشت میشه
به حدی گرونه که 2 نگهبان و دو سگ برای محافظت از درختش گذاشتن
کیلویی 36 دلار ناقابل
( فقط جهت آشنایی و ایده گرفتن ارسال شد . که بدانیم بجای کاج و سرو و سپیدار و زبان گنجشک ، درختهای لاکچری هم میشود کاشت . فقط اراده ! )
@keshavarzi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام دکتر رجایی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی :
ما داریم تجربه احتکار زمین مسکونی را تکرار می کنیم.
🔸مگر خدا در قرآن کریم نفرموده است: زمین را برای(زندگانی) مردم نهاد.
🔸چرا روستایی حق اسکان در یک زمین 100 متری را ندارد؟به چه مجوز شرعی زمینی که خدا در اختیار مردم نهاده است را احتکار کرده ایم؟
🔸پیامبر فرمود: زمین رایگان در اختیار کسانی قرار داده شود که در این فضای کسب و کار قرار می گیرند.
ما نه تنها زمین رایگان ندادیم بلکه سد راه تولید هم شدیم.
#احتکار_زمین
#تولید
#مسکن
با ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی همراه باشید🔻
https://eitaa.com/setad_memari
29.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کشاورزی با آب بسیار کم
ممنون از کشاورزانی که بدون چشم داشت تجربیات در اختیار همه میزارن
روزگارتون پر روزی
@keshavarzi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه درختی هست که هم اشتغالزایی داره هم بادشکن هست هم خاک احیا میکنه وهم خوراک دام هست ؟
#جواب سنجد
بهتره روی کاشت سنجد در اطراف محل کار یا روستا یا منزل فکر کنید
#کارشناس وحیدرضا شادفرد
@keshavarzi_313
گفتگوی مکتب اسلامی با آقای حامد فخری زاده.mp3
20.38M
🎙 گفتگوی تلفنی مکتب اسلامی با فرزند شهید فخری زاده (جناب آقای حامد فخری زاده) در باب نگاه شهید به علم
🔸 شهید معتقد بود علومی که امروز در اختیار ما هستند علوم واقعی نیستند، علم واقعی با انقلاب در علم با منابع معرفتی ایرانی اسلامی رخ میدهد.
🔸 ایشان معتقد بود ما صدسال است که مسیر علمی را برعکس رفتهایم، علم باید از قرآن شروع شود، نه اینکه فرضیات علمی موجود را بر قرآن تحمیل کنیم.
🔸 ما یک علم واحد داریم، و علوم نباید اینقدر متکثر باشند، آن علم واحد حکمت است.
💠طب نبوی💠
💠@teb_nabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راز حمام شیخ بهایی
معماری بومی
@keshavarzi_313
شیخ بهایی برای تقسیم اب نقشه درستی ریخته یود که به دلیل وجود سدها این اب رسانی مختل شد نقشه تقسیم اب در اصفهان که شبخ بهایی تهیه کرده بود👇
اللهم عجل لولیک الفرج:
نقشه ی هوایی مادی
به طور کلی در کلانشهر اصفهان مجموعاً 308683 متر طول مادی در مناطق 15 گانه و نیز محدوده ناژوان وجود دارد
طومار تقسیم آب یا طومار شیخ بهایی
طومار شیخ بهایی عنوان سندی بود که برای تعیین شیوهی تقسیم آب زایندهرودِ اصفهان در دورهی صفوی تنظیم شد. بسیاری از مردم، بهاءالدین محمد را عامل این سند و تقسیم آب میدانند در صورتی که احتمالا این سند در سال ۹۲۳ قمری و به فرمان شاه طهماسب تدوین شد. هرچند این احتمال نیز بعدها رد شد و متن سند را شبیه به متنهای قاجاری ارزیابی کردند. آنچه مسلم است این است که شیخ بهایی عامل آن نیست.
@keshavarzi_313
طومار شیخ بهایی، بهعنوان سندی حقوقی برای تقسیم آب بین ساکنان ۷ بلوک آبخور (شامل ۲۷۰ سهام جزئی و ۳۳ سهم کلی) در نظر گرفته شده بود.
نظام مالکیت انسان بر منابع آبی، به این معنا نیست که هرکس به هر میزان بخواهد بتواند از آب استفاده کند؛ بلکه طبق توافقی اجتماعی با توجه به منابع موجود آبی تقسیم صورت میگرفته است. نخستین شواهد مکتوب قابل استناد که به مشکلات کمآبی و تعارضات میان بخشهای مختلف حوضه آبریز زایندهرود میپردازد، طومار شیخ بهایی است. مشاهده این طومار نشان میدهد که طومار شیخ بهایی بهعنوان نمونه سنتی مدیریت منابع آبی، با توجه به شرایط زیستی و جغرافیای منطقه طراحی شده است.
در این طومار، از ۷۵ روز پس از نوروز تا آخر آبان ماه به مدت ۱۶۰ روز تقسیم آب تعریف شده و در فصل سرد که بارندگیها کافی و مناسب بوده بهرهبرداری به شکل آزاد در نظر گرفته شده است. این طومار با مدیریت منابع موجود در آن زمان و حق برداشت به میزان تعیین شده، تعارض را به حداقل رسانیده و مسأله بهرهبرداری از آب را مدیریت میکرده است.
اگرچه نظامهای مالکیت بر منابع آبی، از سوی مردم بدون نقص نبوده و تنشها و تعارضات را از بین نبرده است؛ اما شاید طرح این سؤال ضروری باشد که آیا مالکیت و نمایندگی دولت بر منابع آبی توانسته است این تنشها را مدیریت کند؟ آیا دولتها در مدیریت و زمانبندی برداشت این منابع موفق بودهاند
@keshavarzi_313
آیا وقت آن نرسیده با علم بومی خودمون آب را تقسیم کنیم ؟
#معمار آب
مادی madi
-مادی به نهری گفته می شود که از جوی بزرگتر بوده و از رودخانه کوچکتر بوده و آب را از بالا دست رودخانه گرفته در جهت شیب طبیعی زمین و با شیب ملایمتر از باغات و محلات عبور نموده و پس از سیراب نمودن مزارع مسیر خود مجدداً در پایین دست به رودخانه می پیوندد.( در این مورد تقسیم نامه آب زاینده رود و سهم هر محله و باغ و دهات به وسیله مادیها موجود می باشد که توسط شیخ بهایی بازنگری گردیده و این روش از زمانهای دورتر از صفویه هم در اصفهان مرسوم بوده است.)
-مادی غیر از آبیاری و پخش آب رودخانه در سطح شهر و روستاها، عامل جمع آوری آبهای سطحی حاصل از نزولات آسمانی و انتقال آن به رودخانه بوده است. به همین خاطر اصفهان از آسیب سیل مصون می باشد و همچنین مسیر مادی ها به عنوان فضای سبز خطی به شادابی و طراوت شهر کمک می نموده ( معمولاً کناره های مادی ها را با کاشتن درختان مرغوب و قوی مثل چنار و نارون و توت تثبیت می نمودند).
بعضی مادی های داخل شهر اصفهان عبارتند از:( مادی شایج ،مادی فدن ،مادی نیاصرم ،مادی شایج ،مادی نایج ،
-تمامی مادیهای منشعب از رودخانه زایند رود از کوهرنگ تا گاوخونی که در حدود ۱۵۰ رشته می باشد در کتاب الاصفهان محمدعلی جناب منعکس می باشد.(۱)
-واژه مادی در لهجه اصفهانی به نهرهای فراخ و گشادهای اطلاق میشود كه برای آبرسانی از رودخانه زاينده رود به اطراف اين شهرستان منشعب شدند و جز در اين شهر در هيچ جای ديگری مورد ندارد
زاینده رود و مادي های آن با شبکه های منسجم و یکپارچۀ خود در تمام شهر اصفهان نفوذ کرده و عامل پیوستگی اجزای شهر و کلیت بخشیدن به آن شده اند. همچنین مادی ها به واسطه تأمین آب، مهمترین عامل در توسعه باغها و فراهم آوردن امکان پراکنده شدن شغل های وابسته به آب مانند آسیاب ها و ... از کنار رودخانه در نقاط مختلف شهر بوده اند و در تبدیل شهر اصفهان در دوره سلجوقی با ویژگی های شهرهای نقاط گرم و خشک و کوچه های باریک به باغ شهر با کوچه باغهای متعدد نقشی اساسی را ایفا میکنند. و در نظام مدیریتی آب، مادی ها را بنا به قواعدی در شهر میگرداندند که هم بهره مصرفی از آن گرفته شود و هم بهره در فضاسازی شهری و در نهایت به کفایت به مزارع می رساندند. بنابراين ماديها كه عامل اصلی ايجاد محله های نوبنياد هستند منجر ميشوند كه كاخ ها، مساجد، كاروانسراها، بازارها، گرمابه ها و خانه های بسياری از متمكنين شهر به منظور استفاده از آب در مسير ماديها ايجاد شوند.(۲)
منبع ؛ (۱)فرهنگ معماری و مرمت معماری ،تالیف مهندس فرشته نژاد، جلد اول ،صفحه ۳۲۵
(۲)مقاله الگوی توسعه شهری مبتنی بر عناصر طبیعی و ارزش آفرین نمونه مورد مطالعه: مادیهای اصفهان و ارزش افزوده آن بر بافت همجوار،نوشته: علیرضا ارثیا ،محمدرضا مهربانی گلزار
@esfahanhonarsarayeiran
6.97M
نظر مرتضایی درمورد زمین ببوس ونظرایشان درمورد کود شیمیایی
#حسین_مرتضایی_فرد.
@keshavarzi_313
گروه 《بوی نان خانگی》
گروه فرهیختگان با تجربه
میخواهیم همدیگر را در زمینه سنت های بابرکت قدیمی قوی کنیم و خودکفا شویم . 🤝✊💪
https://eitaa.com/joinchat/2894856475Cde549c4949
﷽حَسْبُنَااللهوَنِعْمَالْوَکیٖلْ...
سلام واحترام
علما گفتن بعد هرنمازواجب وجهت نجات از بلا ها و گرفتاریها فرمونده اند بعد از هر نماز سه صلوات بفرست ونوزده (19) بار بگوید:
«نِجاتاً مِنكَ يا سَيِّدَ الكَريمَ نِجِّنا وَ خَلِصّنا بِحَقِّ بَسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ»
بعد سه صلوات دیگه بفرست
»نجات از تو ست ای پروردگار کریم من ،ما را نجات و رهایی ده بحق بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
سه صلوات آخر دعا بفرست
ارسالی اعضا👇
سلام
واقعا اگه میخواهید. حالتان خوب باشد
برهمه مشکلات غلبه بکنید
ایه اخرسوره توبه راهمیشه بخوانید
یک خط هم بیشترنیست
اثرات عجیبی دارد
من جواب گرفته ام
فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
...........🌹🌹🌹🌹🌹🌹.......
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ.✨✨✨✨✨✨
التماس دعا.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام برمهدی عج ویارانش
تقدیم به مهمانان ماه مبارک رمضان
مواظب تله هایی که شبطان درآخرالزمان پهن میکنه باشید این تله ها گاهی وقتها قابل دیدن نیست
@keshavarzi_313
202030_1842737196.mp3
8.2M
3️⃣1️⃣ #تندخوانی(تحدیر) جزء سیزدهم قرآن کریم
✨حجم 7.8 مگ
🕕زمان: 34 دقیقه
🎙قاری: احمد دباغ
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
رسانه پاتوق بچه شیعه ها
ایتا:
https://eitaa.com/shia_patogh
بله:
https://ble.ir/shia_patogh
اینستاگرام:
https://instagram.com/shia_patogh
تلگرام:
https://t.me/shia_patogh
واتس آپ(گروه دوازدهم):
https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7
روبیکا:
https://rubika.ir/shia_patogh
سروش پلاس:
https://splus.ir/shia_patogh1
🌿رهبر معظم انقلاب(1402/1/1):
مهمترین نقطهضعف اقتصاد ما تصدّیگری افراطی دولت است. وقتی که مردم از مدیریّت اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی کنار میمانند، کارهای بزرگ، شرکتهای مهم، تولیدهای ثروتساز برای کشور در اختیار دولت قرار میگیرد و در اختیار فعّالان اقتصادی از مردم قرار نمیگیرد، همین مشکلاتی پیش میآید که ما امروز در اقتصادمان مشاهده میکنیم. مهمترین مشکل ما «دولتی بودن اقتصاد» است.یکی از اشکالات مهمّی که ما داریم، این است که روی راههای مشارکت مردم فکر نکردهایم. من همین جا به مسئولین محترم، به صاحبنظران اقتصادی، به کسانی که علاقهمند به سرنوشت کشورند توصیه میکنم بنشینند راههای مشارکت عموم مردم در مسائل اقتصادی را پیدا کنند. هر جا مردم وارد شدهاند ما پیشرفت کردهایم
☘️جلسه فوق العاده(بیست و سومین)جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
⏰پنجشنبه(1402/1/3)-ساعت 15 تا 16:30
⬅️موضوع:نقشه مشارکت مردم در عرصه اقتصاد با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
973.2K
طبق سخنان رهبر که درپست پایین گذاشته شده منابع ملی هست وحق همه مردم هست
حسین مرتضایی فرد
@keshavarzi_313
13660815_29219_64k_1.mp3
4.71M
رهبر انقلاب منافع اقتصاد به جیب همه برود
سلام مردم شنیدن فهیمه حسن نتاج سمت سرپرست بهزیستی شهرستان بابل انتخاب شده ایشان از طرفداران اغتشاش بودن
این انتخاب باعث خشم مردم شد و با پیگیری مردم ومطالبه گری مسول خاطی مجبور به استعفاشد
کارمندان خاطی با سند معرفی کنیم
احسنت به مردم غیور بابل
@keshavarzi_313
کشاورزی به سبک نیاکان🇯🇴🇮🇷
متن اعتراض مردم برای این انتخاب👇
اتفاقی عجیب و باور نکردنی
در دولت رئیسی چه خبر است؟😡
طرفدار زن ، زندگی، آزادی ؛ سرپرست بهزیستی بابل شد😡😡
با حکم مدیرکل بهزیستی استان مازندران خانم حسن نتاج جلودار به عنوان
نکته عجیب در این انتصاب، این است که در عکس پروفایل سرپرست جدید #بهزیستی_بابل که از قرار معلوم یک زن است عکس مهسا امینی قرار داشته که این مساله موجب بهت و حیرت بسیاری از افراد مطلع فراهم کرده است.
پیشتر هم بسیاری از دلسوزان و نیروهای انقلابی و حامی دولت، نسبت به انتصاب این فرد به عنوان سرپرست بهزیستی شهرستان هشدارهای لازم را داده بودند.
باید از مدیرکل بهزیستی استان ، دستگاه های #امنیتی و نظارتی که با این انتصاب موافقت کردهاند، پرسید که چگونه فردی که همچنان در خفا و آشکارا از شعار ضدانقلاب زن، زندگی آزادی حمایت می کند و سوابق و گرایشهای این فرد هم دارای شائبه میباشد،
در این شرایط حساس به عنوان مسوول یکی از دستگاههای اجرایی منصوب میشود و ایشان را از این پس باید در جلسه شورای اداری شهرستان هم دید؟!
سوال بعدی را باید اینگونه پرسید آیا فردی با این سابقه حتی به عنوان یک نیروی جزء شرکتی و قراردادی می تواند در یک دستگاه اجرایی جذب و به کارگیری شود؟
مسائل زیادی که به زودی ابعاد بیشتری از این جریان در این رسانه مردمی تا حصول نتیجه و برخورد جدی با خاطیان در این زمینه، دنبال خواهیم کرد.
سهشنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۲.