eitaa logo
اُنس با روایات اهل بیت (علیهم السلام)
131 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
108 فایل
در این کانال مطالبی پیرامون روایات اهل بیت علیهم السلام، یا پیرامون خود اهل بیت علیهم السلام و یا مطالبی پیرامون شیعیان ، ارائه میشود. البته گاهی مطالبی جنبی و غیر مرتبط نیز ارسال می‌شود
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ محتوای علمی سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه در خصوص پیامبر اکرم صل الله علیه و آله 🔺 مقالات ویژگی‌های اخلاقی رسول خدا جستاری پیرامون بعثت پیامبر اسلام 🔺 پرسش و پاسخ آیا پیامبر بی‌سواد بودند؟ اولین بار چه کسی از زیارت قبر پیامبر جلوگیری کرد؟ رسول خدا قبل از رسیدن به مقام نبوت، از چه دینی پیروی می‌کردند؟ در زمان رسول خدا، جانشین ایشان یا حاکمان شهرها چگونه انتخاب می‌شدند؟ آیا در منابع شیعه روایت معتبری درباره معجزات پیامبر نقل شده است؟ آیا صحت دارد که با میلاد پیامبر اکرم، طاق کسری ریخت، آتشکده زرتشت خاموش شد و ...؟ آیا اتهام مستشرقان به تاثیرپذیری پیامبر از یهودیان و مسیحیان ریشه در کتاب‌های اهل سنت دارد؟ 🔺 مستندات تصویری بوی بهشت روش وضوی رسول خدا فضیلت زیارت مرقد رسول خدا اذیت پیامبر توسط عایشه و حفصه غزالی و جواز زیارت مرقد رسول خدا توهین و جسارت ابن قیم جوزیه به قبور مطهر و مضجع شریف رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتراف کمال الدین دمیری به قرآن خواندن رأس مطهر ابی عبدالله علیه السلام پس از شهادت یکی از مسائل مشهوری که در تاریخ به ثبت رسیده است، قرآن خواندن راس مبارک امام حسین علیه السلام پس از شهادت‌شان می‌باشد که در نوع خود از کرامات امام حسین علیه السلام به شمار می‌رود. با این وجود برخی از نواصب و مخالفین شیعه سعی در انکار این حقیقت دارند و ما به منظور رد سخن نواصب به تصریح یکی از علمای مخالفین بر قرآن خواندن امام حسین علیه السلام پس از شهادت‌شان اشاره می‌کنیم. وتکلم بعد الموت أربعة: یحی بن زکریا حین ذبح، وحبیب النجار حیث قال یا لیت قومی یعلمون، وجعفر الطیار حیث قال: وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ إلخ، والحسین بن علی رضی الله تعالى عنهما حیث قال: سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ. چهار نفر پس از مرگ صحبت کردند: یحیی بن زکریا هنگامی که ذبح شد و حبیب نجار هنگامی که گفت ای کاش قومم می‌دانستند و جعفر طیار هنگامی که گفت "وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ " الی آخره و حسین بن علی هنگامی که گفت: سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ. 📚 حیاة الحیوان الکبری ج۱ ص۸۶
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام شیعه بوده یا اهل سنت؟
برتری پیامبر صلی الله علیه و آله بر تمام مخلوقات خداوند در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَجَّالِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع وَ ذَکَرَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَیْراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص. امام صادق علیه السلام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را یاد کردند و فرمودند: "امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده‌اند خداوند مخلوقی برتر از محمد صلی الله علیه و آله و سلم نیافریده است". 📚 الکلینی الرازی، الکافی ج۲ ص۴۳۷ ح۲
ابن تیمیه تئوریسین‌ معلوم الحال وهابیت: احمد بن حنبل و بسیاری از علما در مورد احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله خطا نکرده‌اند اما [امام] صادق [علیه السلام] در مورد برخی از احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله دچار خطا شده است! احادیث امام صادق علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام و عقاید شیعه واضح و آشکار است. از این رو ابن تیمیه حرانی، همان بنیانگذار فکری وهابیت که نمی‌تواند این حقایق را قبول کند، ادعا میکند امام در مورد احادیث نبوی دچار خطا شده است و ادعا می‌کند: همچنین اکثر ائمه اهل حدیث - مانند مالک و شعبه و سفیان ثوری و احمد بن حنبل - هرکس جایگاه آنان را بداند به علم ضروری خواهد دانست که آنان هرگز در احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) مرتکب دروغ نشده‌اند و همچنین در احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) دچار خطا نشده‌اند و اگر هم شده باشند در یک یا دو لفظ چنین شده است و برخی از ایشان اصلا در حدیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) خطا نکرده‌اند. از احمد بن حنبل و سفیان ثوری و زهری و بسیاری از علما هیچ خطایی در مورد احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) مرتکب نشده‌اند و کسانی مانند حماد بن سلمه و جعفر بن محمد گاهی در این زمینه دچار خطا می‌شوند و خطاهایشان اندک است و علما مواضع این خطاها را می‌دانند. 📚 ابن تیمیه الحرانی، جواب الاعتراضات المصریة على الفتیا الحمویة ص۴۲