eitaa logo
خیابان انقلاب
5.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
9.6هزار ویدیو
46 فایل
کانال تحلیلی خیابان انقلاب رصد دقیق، کامل و سریع بهترین تحلیل‌های روز ارسال تحلیل‌ها و نظرات: @enqelabst_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
خیابان انقلاب
تفاوت بکار بردن واژه «حمله تروریستی»و «تلفات قابل توجه» در تیتر اخبار BBC با توجه به اینکه قربانی ا
.انالله و‌انا الیه راجعون حسبی الله و نعم الوکیل 🔹 تصاویر دردناک نیوزیلند، همانقدری که دل ما را بدرد آورد، برای عده‌ای در دنیای امروز دلپذیر و خوشایند است. 🔸راست‌گرایان دنیا از ایالات تفرقه‌افکن متحده‌ی آمریکا گرفته تا قلب سیاه قاره‌ی سبز، از فاشیست‌های فرانسه‌ی دموکرات گرفته تا صهیونیست‌های آنتی‌غیرسمیتیسم، از نارنجی‌پوشان آراِس‌اِس هندو گرفته تا ساطوربدستان بودیست راخین، همگی بارها و بارها تصاویر قتل‌عام مسجد کریست‌چرچ را خواهند دید و قاه‌قاه به مسلمانانی خواهند خندید که احمقانه بر طبل عرب و عجم، کُرد و ترک، سنی و شیعه می‌کوبند تا به خیال خام خود گلیم نیم‌سوخته‌ای را از آب بیرون بکشند که جایی برای نشستن نخواهد داشت. 🔹در این بحبوحه البته موج نفرت علیه مسلمانان بدست خود مسلمین گسترده شد، هنگامی‌که گفتمان رسانه‌ای آمریکایی بر فضای فکری و ذهنی ما نیز سایه افکند؛ گفتمانی‌که در واقع هر مسلمان را یک تروریست بالقوه می‌دانست اما ما ساده‌لوحانه خیال کردیم با اطلاق واژگان تروریست بر گروه و دسته و فکر مقابل از مسلمین، خواهیم توانست خود را از اطلاق این عنوان بر خویش رهایی ببخشیم و پیش روی افکار عمومی دنیا وجه‌ای کسب کنیم. 🔸موج خشونت علیه مسلمانان دنیا تابعی از هژمونی گفتمانی جنگ علیه تروریسم است که هیچ کشوری در دنیای اسلام (از‌ جمله ایران) را نمی‌توان یافت که متاثر از آن نشده باشد؛ چه آنکه همه، مخالفین خود را، با صفت و نام و عنوان خطاب می‌کردند و بر بسامد این واژگان در افکار و اذهان دنیای پیرامون ما می‌افزودند. 💢 شاید خون بیگناهان نمازگزار در مسجد شهر کریست‌چرچ، سران و رهبران کشورهای مسلمان را به این فکر وادارد که وقت آن فرارسیده اقلا ما مسلمین، چرخ‌دنده‌ای از سامانه‌ی بازتولید کننده‌ی خشونت علیه مسلمین نباشیم و حتی اگر بناست در برابر افراطی‌گری مذهبی برخی جریانات منحرف بایستیم، فضای گفتمانی خود را برایش رقم بزنیم. 📝 ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
پرونده 🔴 تصویر کلان از دستاوردهای انقلاب 📝 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه «گام دوم انقلاب» یک تصویر کلان از دستاوردهای انقلاب ارائه کرده‌اند که اجزای این تصویر با وجود اهمیت زیادی که دارند، هرگز نمی‌توانستند به تنهایی نمایشگرِ «برکات بزرگ» انقلاب باشند. 🔺 مولفه‌ها و متغیرهایی چون ثبات و امنیت کشور، زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی، مشارکت مردمی، ارتقای بینش سیاسی مردم، سنگین‌تر شدن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش عیار معنویت و اخلاق، ایستادگی در برابر قُلدران و مستکبران بین‌المللی و... در کنار هم نماد باشکوهی ساخته‌اند که اگر هر یک به صورت مجزا ارائه می‌شد، می‌توانست پرسشی درباره‌ی وضعیت دیگری، در ذهن مخاطب ایجاد کند. 🔹ویژگی دیگر این تصویر کلان این است که درهم‌تنیدگی ساحت‌های مختلف و تاثیر و تاثرات آنها بر یکدیگر را به نمایش می‌گذارد. فی‌المثل، ایستادگی در مقابل قُلدران بین‌المللی، بدون تکیه‌ی جمعی بر قدرتی فوق مادی، ثبات و امنیت داخلی، حضور موثر مردم در صحنه یا داشتن زیرساخت‌های حیاتی نمی تواند ممکن باشد، هرچند طبیعتا میزان نقش‌آفرینی مولفه‌های گوناگون، متفاوت است. هر دستاوردی که در یک حوزه حاصل می‌شود، به حوزه‌های دیگر سرریز می‌کند و روی شکل‌گیری دستاوردی در ساحتی دیگر، تاثیر می‌گذارد. ♦️ ندیدن این تصویر بزرگ و کلان، انسان را گرفتار جزئی‌نگری و بخشی‌نگری می‌کند و نخستین آفت ویرانگر این نگاه آنست که وقتی اشکالی و ضعفی در یک بخش و جزء ظاهر شد، تبدیل به مسئله‌ی اصلی و بلکه تنها مسئله‌ی ذهنِ بخشی‌نگر می‌شودو صاحبش، اگر به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نکشد، حتما در پرتگاه ناامیدی و بی‌تحرکی می‌غلطد. انسان کلان‌نگر اما با دیدن قصورها و تقصیرها و ناملایمات و حتی شکست‌ها و ناکامی‌ها در یک بخش، به بن‌بست نمی‌رسد. موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و تحرک‌ها را در سایر اجزاء سیستم می‌بیند و از تجربه‌ی همان ناکامی‌هایی که ذهن بخشی‌نگر را به بن‌بست می‌رساند، برای ساختن موفقیت بهره می‌برد. ♦️ آفت دیگر جزئی‌نگری، غفلت از تأثیر و تأثرات بخش‌های گوناگون بر یکدیگر است که هم می‌تواند به پیشرفت کاریکاتوری در یک حوزه و عقب‌ماندگی در حوزه‌ای دیگر منجر شده و هم مانع سرریز توانمندی‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌ها از حوزه‌ای به حوزه‌ی دیگر شود. انسان جزئی‌نگر، از یک پیکر صرفا یک عضو را می‌بیند و فقط برای پرورش آن عضو برنامه‌ریزی می‌کند. نگاه بخشی نمی‌تواند برای حل مسئله و نقصی که در یک حوزه پیدا می‌شود، از ابزارهای موجود در بخش‌های دیگر بهره ببرد. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 "ابراهیم بت‌شکن"؟! 📝 🔷 این درست که متکی به حمایت ۱۶ میلیونی است و از این منظر، جلوتر از روسای قبلی قضائیه اما اقلا یک عدد قابل توجه ۲۴ میلیونی همین سال گذشته را به او ترجیح دادند! این شکاف می‌تواند برای جانشین آملی خطرناک باشد و درباره‌ی او را ببرد در فاز حب و بغض! 🔶 مع‌الاسف رفتار و گفتار بعضی از هواداران رئیسی مقوم این شکاف است؛ آنجا که در مدح او مایه از عبارات عجیب‌غریب می‌گذارند! مداحی‌هایی از قبیل "ابراهیم بت‌شکن" یا "بهشتی ثانی" و یا "سید محرومان" همان‌قدر لایتچسبک است که تهمت "دیوارکشی در پیاده‌روها" که روزگاری ورد زبان مخالفان رئیسی شد! 🔷 بگذار حرفم را صریح بزنم! جای جناب رئیسی بودم، همین الان در یک بیانیه‌ی واضح و عمومی، از علاقمندان دوآتشه‌ی خود می‌خواستم که هرگز در مدحم غلو نکنند! آری! رئیسی به این مرزبندی نیاز مبرم دارد! رئیسی باید به این جماعت نادان، عجول و کج‌فهم بفهماند که القابی چون "ابراهیم بت‌شکن"، "بهشتی ثانی" و "سید محرومان" رسما چرت و پرت است! و مصداق دوستی خاله‌خرسه! بالاتر حتی! رئیسی باید بر دهان تملق‌گویانش بکوبد! واقعا "ابراهیم بت‌شکن" یعنی چه؟! رئیسی اگر همین اول کار، تکلیف خود را با هوچی‌های هوادار خود روشن نکند، قطعا کارش سخت‌تر هم خواهد شد! اینها همان ولنگارهای ظاهرا خیرخواهی هستند که باری را در دامن او گذاشتند! و آن آبروریزی‌ها! 🔶 هم رئیسی و هم علم‌الهدی احتیاج وافر دارند به مرمت و بلکه تعویض تیم مشورتی‌شان! اگر اطرافیان امام‌جمعه‌ی مشهد دلسوز او بودند و اندکی قائل به عقل و کمی آشنا به رسانه، هرگز آن سوتی وحشتناک عکس همافرها رخ نمی‌داد! "شما که می‌بینی در مظان اتهام "خلیفه‌ی مشهد"ی و یک "ولی‌فقیه مجزا"! لطفا بفرمایید آن گوشه بنشینید که نتوانند عکس را دست بگیرند! در ثانی، پرده را هم عوض کن!" 🔻 الغرض! داماد و پدرزن، از سویی گیر دوستان افراطی افتاده‌اند و از سویی گیر دشمنان افراطی! لیکن با دوستان خنگ که قادرند تکلیف را مشخص کنند! "دوستان خنگ" یعنی همان ابلهانی که با تعابیر درشتی چون "ابراهیم بت‌شکن" توقعات از رئیسی را تا نوک آنتن برج میلاد بالا می‌برند! رئیسی تا بر دهان این یاوه‌گویان نزند، نخواهد توانست مانع دانه‌درشت‌ها شود! 💢 بله جناب رئیسی! پیش چشم خود شما قالیباف مدعی شد که ملک روحانی مشکل دارد! گمانم اقدام دوم‌تان باید این باشد؛ یا باقر را به جرم تهمت به حسن، محاکمه کنید یا شیخ را به جرم مسکن رانتی! "بی‌ملاحظه" یعنی همین‌ها! یعنی ایستادن علیه حرف مفت "ابراهیم بت‌شکن" و باقر یا حسن! ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
پرونده 🔴 جبران اشتباه در همان ریل انقلاب 💬 1⃣ اولین نکته‌ای که با توجه به درک و تجربه‌ی دوران امام رحمه‌الله و انقلاب دریافتم این بود که بیانیه‌ی گام دوم انقلاب بسیار شبیه به پیام استقامت امام در سال ۶۷ است؛ با این تفاوت که این پیام صرفاً برای استقامت نیست بلکه حرکت را نیز شامل می‌شود. در حقیقت حرکت مکمل استقامت است. دیگر خبری از پذیرش قطعنامه‌های آن دوره نیست و این جریان بدین معنی است که ما به درخت تنومندی تبدیل شده‌ایم و رهبر انقلاب اسلامی این تنومندی را که ما از کجا به کجا آمده‌ایم را در پیام‌شان ترسیم کرده‌اند. 2⃣نکته‌ی دوم و بسیار مهم این است‌ که روی این سخنان با جوانان است که بایستی جایگزین نسل امروز شده و آینده را پیش ببرند. در حقیقت مخاطبان اصلی این نامه جوانان هستند که گام دوم را بایستی برداشته و مبتنی بر آن حرکت کنند تا به قله‌‌ای که آرمان‌های انقلاب است، برسند. 3⃣نکته‌ی سوم، صداقت رهبران انقلاب است. شاید از یک نظر بسیاری از هزینه‌هایی که پرداخت کرده‌ایم به خاطر همین صداقت و یک‌رنگی بوده است و هیچ‌گاه اهل سیاست‌بازی نبوده‌ایم. این مورد در کلام امام رحمه‌الله نیز تجلی یافته و ایشان در سال ۶۷ فرمودند: «تصور نکنید که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند.» ما در واقع افرادی نبودیم که از طریق انقلاب دکانی درست کرده و شعارهایی بدهیم تا از این شعارها به عنوان ابزاری برای تکیه زدن بر کرسی خود استفاده کنیم. اینها آرمان‌هایی بود که صادقانه بر آن پافشاری کرده و ایستادیم و توفیق یافتیم. 4⃣نکته‌ی چهارم، پیامی مهم برای نخبگان داخلی است. رهبر انقلاب فرمودند ما اصلاح‌گری را در نظام‌مان پذیرفته و نقد را گوش می‌کنیم و این سیره‌ی ما است اما این به معنی تجدیدنظر نیست. ما تجدیدنظرطلب نیستیم اما اشتباهاتی که در مسیر اصلی داشتیم را اصلاح می‌کنیم. در همین ریل انقلاب اسلامی خواهیم ماند و به ریلی که به جهت گفتمانی در مقابل جمهوری اسلامی است برنخواهیم گشت و این مورد تفسیری است از اصلاح‌طلبی در دهه‌‌های بعد از چهل‌سالگی انقلاب که اصلاح طلبی به معنای تجدیدنظر طلبی تلقی نمی‌شود. 5⃣نکته‌ی پنجم تصویر مظلومیت ملت ایران در این پیام است که ما در سال‌های گذشته تنها از خود دفاع کردیم. امام نیز در پیامی مشابه فرمودند:" ما ملت مظلوم ایران تنها از خود دفاع کردیم." در این چهل سال ابتدا به ساکن هیچ‌گاه ما گلوله‌ای به سمت کسی شلیک نکردیم که این خود نشان‌دهنده‌ی منطق توام با اقتدار نظام است. با مظلومیت و شجاعت از خودمان دفاع کردیم و آغازگر جنگی نبودیم. 6⃣نکته‌ی ششم افق تمدنی این پیام است. چشم‌اندازی که ترسیم می‌شود و دشمنانی که امروز و فردا برای نابودی ما طراحی می‌کنند، چشم شان کور می‌شود چراکه این افق تمدنی مبتنی بر شاخص‌های عقلانیِ مشخصی است و توام با صداقت، عقلانیت، معنویت و استدلال است. چشم‌اندازی که مبتنی بر یک معرفت بومی است و به سمت آن حرکت خواهیم کرد. 7⃣نکته‌ی هفتم این است که ما از یک فضای بی‌تجربگی ابتدا به ساکن به این نقطه رسیده‌ایم. ترتیب نظام‌سازی ما مبتنی بر یک آورده‌ی بومی است. رهاورد غرب را در نظام‌سازی و مهندسی ساختار حقوقی جمهوری اسلامی به کار نگرفتیم. در حقیقت از نقطه‌ای شروع کردیم که هیچ تجربه‌ی پیشینی نداشتیم و با این که تجربه نداشتیم با جمهوریت و اسلامیت که در واقع شاه کلید این نظام ‌سازی است، موفقیت‌ها را بدست آوردیم. 8⃣نکته‌ی هشتم این مسئله است‌ که ما در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی جامعیتی را قائلیم و در توسعه‌ی کشور مثل نظام طاغوت به صورت کاریکاتوری رشد نکرده‌ایم یا صرفا رشد را در یک حوزه‌ی عینی و مالی که البته آن هم بسیار لازم است، نمی‌بینیم. یعنی در کنار رشد مادی و شاخص‌های توسعه ابعاد دیگر توسعه را مثل معنویت، اخلاق، عدالت و ... پرورانده‌ایم. نقطه‌‌ی اساسی دستگاه معرفتی جمهوری اسلامی این است که ما انسان را موجودی تک‌بعدی نمی‌بینیم تا صرفا به مسائل اقتصادی توجه کنیم. در نظام دینی؛ اخلاق، معنویت، علم، کمال و رشد در کنار زندگی مادی دیده می‌شود. 💢نکته‌ی نهم این است‌ که گذشته‌ای ترسیم شده است و بسیاری از نخبگان انقلاب این گذشته را دیده‌اند -این موضوع توسط نسل اول و دوم انقلاب که برخی در قید حیات هستند، نقل شده است- این گذشته در پیوند نسلی به راحتی با چراغی که از آینده توسط رهبر انقلاب روشن شده، قادر است تا جوانان را در این مسیر با همان مبانی معرفتی پیش ببرد. نسل دوم و سوم انقلاب می‌توانند با همین گذشته‌ای که ترسیم شده جوانان هم‌طراز انقلاب اسلامی را برای قرارگرفتن در گام دوم انقلاب تربیت کنند تا با همان هیبت و عظمت آینده را بسازند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 توصیه هوشمندانه آقا 📝 🔸در قضیه ، با کم‌کاری، دودستگی و نداشتن مواجهه استدلالی و دقیق توسط جریان انقلابی، رهبر انقلاب یک تنه مقابل تحمیل خواسته‌های آمریکا، تبیین ایرادات کارشناسی، ترسیم خطوط قرمز، به‌خط کردن نخبگان و آگاه کردم عامه ایستاده بودند و درمقابل تبلیغات گسترده جریان واداده، شخصاً میدادند. 🔹اما امروز با استدلالهای قوی، کارشناسی و معرفی عامه‌فهم خطرات و آفات پیوستن به FATF و مطالبه از مسئولان امر درباره کنوانسیون‌های استعماری و ، به‌خوبی قدرت مواجهه منطقی برابر جریان غیرانقلابی درون نظام بدون نیاز به هزینه دادن شخص حضرت آقا را یافته که همین نشان از جونان مومن انقلابی است. 🔸 با توصیه هوشمندانه رهبر انقلاب مبنی بر عدم معرفی نظر مخالف بعنوان و ارائه استدلال توسط موافقین و مخالفین کنوانسیون‌ها: 1⃣ اولا استدلال محکم‌تری شد بر بودن نقل‌قول حسن روحانی از رهبر انقلاب که ایشان را موافق با لوایح FATF معرفی میکرد؛ چراکه اگر فرضا ایشان با این لوایح موافق بودند در تأیید آن سخن میفرمودند درحالیکه با فرموده ایشان درباره بحث و بررسی استدلالهای موافقین و مخالفین مشخص شد همان موضوع بررسی این لوایح با در مجمع تشخیص که در صحبتهای اخیر رئیس مجمع هم بیان شد، مورد نظر رهبر انقلاب بوده است. 2⃣ ثانیا جلوی نقشه‌ برخی که قصد داشتند همانند زمان برجام، را همنوا با نتانیاهو نشان دهند و بدین ترتیب با حربه‌ای مشابه برای گرفتن بهانه از دشمن، این لوایح استعماری را به نظام تحمیل کنند؛ گرفته است و آنان بایستی خود برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها را اعلام کنند نه اینکه درخواست اروپا را بیان کرده و سپس بگویند با پیوستن به FATF تغییری در وضع رخ نمیدهد! 3⃣ ثالثا زنجیره‌ای‌ها برای عبارات درشت و نسبتهای همسویی با دشمن که به موافقین پالرمو و CFT داده میشد را برجسته میکردند و اینگونه با جناحی شدن ماجرا، جلوی تبیین علل مخالفین FATF را میگرفتند درصورتی‌که با این همه استدلال دقیق نیازی به نیست. 4⃣ رابعا سازی‌‌های تصنعی سبب میشود رد لوایح استعماری سبب مظلوم‌نمایی دولت و مجلس شود چنانچه اخیرا در همایش بانک مرکزی، حسن روحانی قصد داشت گران شدن را هم به FATF ربط بدهد! اما غالب شدن فضای کارشناسی و استدلالی و درنهایت تصمیم مبتنی بر عقلانیت و اصول انقلابی، راه کنار کشیدن و انداختن مشکلات بر گردن این و آن را برای در آینده می‌بندد و بسیار لازم بنظرم میرسد که این توصیه مهم رهبری درست فهم شده و توسط بطور جدی اِعمال شود ولو طرف مقابل به این توصیه ایشان پایبند نماند. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
✅ از حق که نگذریم کمک سپاه به دولت آقای روحانی از هر دولتی بیشتر بود: 🔹از یک طرف برای وی پروژه هایی میسازد تا با شوق زدگی افتتاح کند و روزنامه ی دولتی هم با ذوق زدگی به عنوان منعکس کند. 🔹از طرف دیگر هر جایی بی کفایتیهای دولت زبانزد میشود جناب روحانی سریعا فلش فرافکنی را به سمت سپاه بچرخاند تا فشار را از دولت منحرف کند... 💢 با این حال به یقین خود جناب روحانی از هر کسی بهتر میداند و یادش میماند که اگر این پروژه های نیروهای نظامی هم نبود تنها دستاوردهای دولتِ " او منحصر می شد به گِل گرفتن صنعت هسته ای، تورم تاریخی ، صفهای گوشت و پوشک و... 📝 علیرضا (یک شهروند) ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
پرونده 🔴 ده کارکرد گفتمانی بیانیه گام دوم انقلاب 💬 1⃣ همگرایی فکری و وحدت امّت: بیانیّه‌ی گام دوم، در سطوح مختلف جامعه می‌تواند ــ و باید ــ مایه‌ و منبع همگرایی فکری شود. عمق تأثیر واقعی این بیانیّه نیز در چهار سطح کلّیّت جامعه‌ی ایران، منطقه‌ی غرب آسیا، جهان اسلام و جبهه‌ی مقاومت جهانی علیه استکبار قابل پی‌جویی است. 2⃣ تعریف و وضوح بیشتر: بیانیّه‌ی گام دوم انقلاب، فهرست منسجم و دقیق و تعریف‌شده‌ای از موضوعات اصلی و مسائل اساسی ما را در یک پیوستار زمانی (از گذشته تا آینده) فراروی می‌گشاید. در این بیانیّه، اصلی‌ترین قوّت‌ها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای جامعه‌ی ما طرح و تعریف می‌شوند. 3⃣ انسجام و نظام‌وارگی: این بیانیّه، شعاع و تصویری کلّی و متنی فشرده و برآمده از سپهر و منظومه‌ی فکری انقلاب اسلامی است؛ و حاکی از قوّت نظام فکری صاحب سخن. کارکرد مهمّ این بیانیّه نیز چنین خواهد بود که مردم و مسئولان و نخبگان، دریافتی از منظومه‌ی مسائل کلیدی کشور خواهند داشت و از رهیافت‌های جزئی‌نگر، خطّی و غیر سیستمی در تحلیل مسائل اساسی ایران، فاصله خواهند گرفت. 4⃣ نظام اولویّت‌دهی: این بیانیّه، ضمن ارائه‌ی منطقی در «اصلی ــ فرعی کردن امور» دستِ‌کم به دو پرسش ما درباره‌ی نظام اولویّت‌دهی پاسخ میدهد: یکم) چه چیزی باید برای ما مهم و مبنایی باشد که ما کمتر بدان امور مهم توجّه کرده‌ایم؟ دو) چه چیزی مهم و مبنایی است و ما باید بیشتر بدان توجه کنیم؟ 5⃣ تثبیت و استقامت: حرفهای اصلی این بیانیّه، تکرار و تأکید بر حرفهای اصلی و مبنایی گذشته‌ی انقلاب اسلامی و حاکی از لزوم استقامت بر ایمانِ گذشته تا اکنون و تثبیت نظریّه‌ی نظام انقلابی است. 6⃣ هماهنگی، ارجاع و ارتباط بینامتنی: با مبنا قرار دادن این بیانیّه، اینگونه نیست که ما با تعارضهای مفهومی و مضمونی در یک اندیشه سینه به‌ سینه شویم، بلکه گذشته‌ی اندیشه‌ی رهبر انقلاب، مدام در تأیید انگاره‌ها و نظریّه‌های پسین است؛ سیری تدریجی و استکمالی در نظام اندیشه که با حفظ مبانی و اصول به امروز رسیده است و طرحی نو درباره‌ی فردایی دیگر می‌گشاید. 7⃣ زمان‌آگاهی و تعمیق زمان: عمق‌بخشی به مقوله‌ی زمان و افق‌گشایی‌های بلندمدّت در حرکت تمدّنی جامعه، کارکرد دیگر و مهمّ این بیانیّه است؛ توجّه واقع‌بینانه به شرایط واقعی امروز و ترسیم آینده‌ای که «ما میتوانیم» بدان دست یازیم. 8⃣ اسوگی و الگومندی: اگر ما در جامعه، مدام از آرمانهای بلندپروازانه در دوردستها سخن بگوییم، این البته کارکردهای خاصّ خود را خواهد داشت، امّا وقتی درباره‌ی الگوسازی سخن می‌گوییم، باید بدانیم که الگو، باید واضح و همه‌فهم‌ و جامعه‌پذیر باشد. اهمّیّت و کارکرد این بیانیّه، در همین جا است که صرفاً بلندنگر و آرمانگرا نیست، بلکه به واقعیّت‌ها و عینیّت‌ها نیز به طور مکرّر ارجاع می‌دهد. 9⃣ آسیب‌شناسی و خودانتقادی انقلابی: این بیانیه در آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، «وجدانهای آرمانخواه» را محور شناخت قرار داده و با رویکرد عدالتخواهی چهل سال گذشته و مخصوصا مدیریّتهای اجرائی و اقتصادی را نقد کرده و ریشه آسیب‌ها را در " بی‌توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی" دانسته است. 0⃣1⃣ گفتمان‌سازی: از کارکردهای مهم و قابل توجّه بیانیّه‌ی گام دوم انقلاب، حرکت از معانی و انگاره‌ها به سوی گفتمانها است. گفتمان‌سازی، فرآیند همه‌گیر کردن یک مفهوم و یک معرفت با استفاده از برنامه‌ریزی مداوم و دائمی تبلیغی و با هدف میانی رشد اندیشه، بینش و باور همراه با احساس مسئولیت و تعهّد جامعه و با هدف نهایی رشد اعمال صالح در جامعه است؛ به سخنی دیگر، گفتمان‌سازی دینی، فرآیندِ تحقّق اهداف تبلیغ دینی و اسلامی است. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
◀️چنانچه موضوع برکناری عادل فردوسی‌پور از برنامه‌ی نود تلویزیون صحت داشته و در مقام عمل تحقق یابد، این موضوع به معنای باز پس گیری یکی از تریبونهای پرمخاطب رسانه‌ی ملی از جریان غرب‌گرای واداده ی پرمدعا خواهد بود. برای مقابله با غرب‌زده های لانه کرده در سیستم که با بودجه‌ی بیت‌المال جمهوری اسلامی تیشه به ریشه می‌زنند علاوه بر فکر و تدبیر، "اعتماد به نفس و شجاعت" هم لازم است. البته شکل گیری پدیده‌هایی چون فردوسی‌پور در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و... تا حد زیادی مدیون مدیریت های غرب‌زده، ترسو، منفعل و محافظه‌کار است. مدیریتی که در گام دوم انقلاب باید از کشور زدوده شود. 💬 ◀️ برادر ارجمند اقای علی فروغی مدیر شبکه سه سیما! این راهش نیست برادرجان! شما دقیقا وارد بازی شُدید که عادل با زیرکی خاص آن را طراحی کرده است و شما نه اولین و نه آخرین نفر این بازی هستید! راه ادب کردن فردوسی پور، حذف اون نیست! با اینکار بیشتر باعث منفور شدن خودتون و صداوسیما میشوید. بجای اینکارای بچگانه تلاش کنید با پروبال دادن به افراد جدید و جوان و حمایت از ایده های نو ، باعث تغییر ذائقه مردم و کمرنگ کردن امثال فردوسی پور شوید. 💬 ◀️ جالب اینجاست کسانی که بدلیل سابقه ۱۹ ساله مجری ۹۰ مدافع ادامه فعالیت او هستند، معتقدند که جایگاه رهبری باید محدودیت زمان داشته باشد ونهایتا یک دوره ۱۰ ساله باشد. با اینکه جایگاه رهبری قائم بشرایط مهمی مانند رعایت تقوا وعدالت، اجتهاد، مدیریت، شجاعت وعدم گرایش به دنیاست. سئوال این است که چرا تغییر یک مجری ورزشی تا این حد باید برای یک جریان سیاسی - حتی درآن سوی مرزها - اهمیت داشته باشد؟! چون او فقط یک مجری ورزشی نبود بل گماشته یک جریان سیاسی تجدیدنظر طلب دریکی از توده گانی ترین برنامه های سیما بود که در بزنگاه ها وظیفه جهت دهی به مخاطب را داشت. 💬 ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
#تحلیل_کوتاه ◀️چنانچه موضوع برکناری عادل فردوسی‌پور از برنامه‌ی نود تلویزیون صحت داشته و در مقام عم
🔺 نظرات موافق، مخالف و تکمیلی خود را برای انتشار در کانال به این آیدی ارسال کنید: @enqelabst_admin
پرونده 🔴 امید به غرب باید از بین برود 💬 استاد 🔸تمدن نوین اسلامی، صورتی از تمدن است که نظام اسلامی در مقابل تمدن غربی درصدد شکل‌دادنِ آن است تا در مقابل تمدن غربی که بنا است انسانِ تراز تمدن غربی برای قوام تمدن غربی تربیت کند، انسانی تربیت کند جهت قوام تمدن اسلامی. 🔹جایگاه رهبری در موضوع انقلاب اسلامی تعریف می‌شود و بدین لحاظ رهبر انقلاب با نظر به حفظ ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب، مسئولیت تحقق تمدن اسلامی را به عهده دارند. انقلاب اسلامی از سطح یک امرِ سیاسی بالاتر است و بناست پس از دولت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، تمدنی بشری و جهانی مدّ نظرها قرار بگیرد و بدین لحاظ، انقلاب اسلامی با طرح تمدن اسلامی بنا دارد از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نکند. 🔻دولت اسلامی باید توسط کسانی تشکیل شود که مؤمن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی باشند و بر این مبنا است که دولت اسلامی شکل می‌گیرد و در این راستا رابطه‌‌ای متقابل بین مردم‌سالاری دینی و دولت اسلامی برقرار می‌شود، و به همین جهت جایگاه شورای نگهبان معنادار است تا کسی که متعقد به آرمان‌های انقلاب نیست، تأیید نشود. از آن مهم‌تر انقلاب اسلامی سعی دارد اسلامیت مسلمانان را برجسته کند تا آنها خود به خود به انتخاب کسانی سوق داره شوند که تراز دولت اسلامی هستند. 🔸از یک طرف ما شاهد افول روزافزونِ نفوذ استکبار در نظام جهانی هستیم که بر نوعی از زندگی تأکید دارد که انسان‌ها را گرفتار نیهیلیسم می‌کند، و از طرف دیگر شاهد حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ در جهان هستیم که نوعی دیگر از زندگی را مدّ نظر انسان‌ها قرار می‌دهد. اگر کار به همین صورت جلو برود برعکسِ آن‌چه در ظاهر مشهود است، شاهد تغییر رویه‌های اساسی در سبک زندگی‌ها به سوی سبکی که به آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب نزدیک است، خواهیم بود. 🔹امید به غرب باید از بین برود. بر پای‌نگاه‌داشتنِ انقلاب اسلامی، پاسداری از امر قدسی در این تاریخ است و چون گشوده شود، گشایش حضرت حق در آن طلب می‌شود و این است راهِ فهم رازی که شهداء در افق تفکر ما قرار دادند. این نوعی ارج‌نهادن به درخشش خدا است در آن حدّ که در تشییع بدن مبارک شهداء نیز آن درخشش احساس می‌شود، زیرا شهداء گوهر و ذات پنهان انقلاب اسلامی را به صورتی تاریخی به ظهور آوردند. 🔻با امید زیادی کار را شروع کردند به گمان اینکه از یک طرف پشتوانه‌ی غربی شان توانایی حضور در انقلاب را جهت استحاله آن را دارد، و از طرف دیگر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی خود ناتوان است؛ ولی پس از مدتی در هر دو گمان با شکستِ تحلیل‌های خود روبه‌رو شدند، و به همین جهت در حال حاضر بر آن‌چه قبلاً تأکید ‌کردند، باقی نیستند در حدّی که بعضی چهره‌های این جریان که سخن از فروپاشی نظام می‌راندند اکنون انقلاب اسلامی را به‌عنوان هویت خود معرفی می‌کنند! 🔸انقلاب اسلامی در حال حاضر به لحاظ تئوریک از ‌چنان توانایی برخوردار شده که می‌تواند جهت سکولارِ فعالیت‌های علمی را تغییر دهد و به جای آن‌که با ورود در این علوم در گردونه‌ی آن‌ها قرار گیرد، می‌تواند آن علوم را از آنِ خود کند. 💢 عمده «فهمِ شرایط تاریخی» است که در آن قرار داریم. شرایطی که انقلاب اسلامی توانسته است ایده‌ها و آرمان‌های خود را در مقابل نظام استکباری قوت ببخشد، و نه‌تنها با همه‌ی دام‌هایی که برایش پهن کردند، از سخن خود کوتاه نیامد، بلکه جدّی‌تر از قبل بر کلام خود پافشاری کرد، و وظیفه‌ی ما است که این شرایط را درست درک کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبرانقلاب: اگر مرزبندی با دشمن مشخص نبود، دشمن میتواند بر #فضای_مجازی مسلط شود. ۹۷/۱۲/۲۳ @kh_enghelab
خیابان انقلاب
رهبرانقلاب: اگر مرزبندی با دشمن مشخص نبود، دشمن میتواند بر #فضای_مجازی مسلط شود. ۹۷/۱۲/۲۳ @kh_enghe
🔴 مرزبندی فرهنگی 📝 دکتر 🔸مسئله مرزبندی فرهنگی با دشمن، همچون مرزبندی سیاسی یکی از سنگ محک‌های دقیق برای شناخت حق از باطل در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است. به فرموده رهبر حکیم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری، «مرزبندی پررنگ با دشمن برای مصونیت در مقابل تهاجم نرم، بسیار لازم است و مرزهای فرهنگی نیز همچون مرزهای جغرافیایی نیاز به برجسته‌سازی و مراقبت دارند تا دشمن با فریب و خدعه و نفوذ از این مرزها عبور نکند و بر فضای مجازی و فرهنگ کشور مسلط نشود.» (22 اسفند 97) دراین‌باره گفتنی‌هایی هست. 1⃣ یکی از موضوعات نگران‌کننده در فضای فرهنگی کشور ما این است که برخی از مسئولین، قائل هستند که نباید در این حوزه مرزبندی صورت گیرد. به این مفهوم که عقیده دارند پنجره‌های فرهنگ کشور را باید به‌سوی بیگانگان بگشاییم و به آن افتخار هم می‌کنند! مدعی هستند که نباید مانع و رادعی بین فرهنگ ایرانی – اسلامی با دیدگاه غربی- اروپایی وجود داشته باشد و آن را به مبادله و تبادل، آزادی فرهنگی تعبیر می‌کنند، لذا در طول سال‌های گذشته به‌ویژه از دهه 70 تاکنون، این جماعت نه به مقوله‌ای به نام «تهاجم فرهنگی» اعتقاد داشتند - بلکه آن را «تبادل فرهنگی» - می‌دانستند و نه تهاجم و جنگ نرم را باور داشتند، بلکه آن را برآمده از «توهم توطئه» ریشه‌یابی می‌کردند. نکته اینجاست که این عده افزون بر اینکه چنین ایدئولوژی باطلی داشتند، به‌صراحت نیز آن را اعلام می‌کردند و زمانی که زمام امور را به دست گرفتند، با اشتیاق و با امکانات بیت‌المال، فضای دسترسی شهروندان ایرانی را به فرهنگ غرب باز کردند. 🔻به‌عنوان نمونه، در حال حاضر همگان می‌توانند با کمترین مانعی با عمده‌ترین و تازه‌ترین نمادهای فرهنگ غربی تماس داشته باشند. این در حالی است که حتی در کشورهای اروپایی دسترسی به انواع و اقسام محتواهای سمعی و بصری، برحسب سن، رده‌بندی‌شده و فیلترینگ مشخصی در این خصوص وجود دارد ولی در کشور ما هستند کسانی که رسماً با فیلترینگ مخالفت می‌کنند و ولنگاری فرهنگی را به اوج خود رسانده‌اند. خیلی هم که بخواهند فیلترینگ را بپذیرند و زیر بار آن بروند، در فضای سیاسی پذیرای آن هستند. نباید فراموش کرد که برخی از همین جریان‌هایی که صف‌بندی با بیگانگان را برنمی‌تابند و آن را عین نقض آزادی می‌دانند، در مقابل گروه‌ها و افراد انقلابی و علاقه‌مند به آینده و مصالح کشور که ذائقه و منش سیاسی متفاوتی با آن‌ها دارند، خط‌کشی پر رنگی می‌کنند. 2⃣ علیرغم اینکه زمامداران و متفکرین غربی اذعان و اقرار کرده‌اند که جنگ نرم خود را علیه ایران از طریق فضای مجازی و هجمه فرهنگی آغاز کرده‌اند و از این طریق، علناً به دنبال سلطه‌طلبی و برتری‌جویی هستند اما نه‌تنها خاکریزی در برابر آن‌ها ایجاد نمی‌شود، بلکه خاک‌ریزهای سنتی و تاریخی توسط همین دسته از مسئولین ناآگاه یا نفوذی حذف و تسطیح می‌شوند. 🔻لذا می‌بینیم که درهای فرهنگ کشور به روی انبوه مهاجمان باز و در این رابطه کشورمان بعضاً متحمل تلفات سنگینی شده است که یک‌قلم آن، به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در بخش برخوردار جامعه بازمی‌گردد. طبق آمارها، نرخ طلاق در طبقات متمول و ثروتمند جامعه افزایش یافته است که نشانگر قرار گرفتن بیش‌ازحد این قشر در برابر تشعشات تهاجم فرهنگی است. 3⃣سکان‌دار کشتی انقلاب سال‌هاست که با کلیدهای واژه‌های «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «قتل‌عام فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «جنگ نرم»، مکرراً سیاست‌گذاری‌ها و هشدارهای لازم را مطرح کرده و نسبت به مرزبندی با دشمنان زخم‌خورده هشدارهای لازم را داده‌اند. رهبر حکیم انقلاب در سال 92 نیز دقیقاً به همین موضوع تصریح کرده و فرمودند: «وظیفه‌ای که همیشه باید موردنظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفه مرزبندی صحیح و صریح با جبهه دشمن است. ....مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطه‌مان را قطع بکنیم؛ توجه کنید، مغالطه نکنند که شما میگویید ما با همه دنیا دشمنیم؛ نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط نشود. مثل مرز جغرافیایی؛ در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین می‌کنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمی‌روید آنجا، آن‌ها نمی‌آیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفت‌وآمدی منضبط خواهد بود.» 🔻 بر همین مبنا، سبک زندگی ایرانی اسلامی که مقوم باورهای ما بوده و بنیان‌های جامعه را مستحکم کرده، از رهگذر عدم مرزبندی با فرهنگ غربی، دچار آسیب‌های فراوانی شده است. 💢نتیجه این ساده‌لوحی باعث شده که با بیت‌المال، مهمات تهاجم نرم علیه جمهوری اسلامی فراهم‌شده و شبانه‌روز، گلوله‌های حریف از انواع و اقسام منافذ فرهنگی ازجمله برخی شبکه‌های اجتماعی، نشریات و روزنامه‌ها و بر سر آحاد جامعه فرو ریزند. @kh_enghelab