eitaa logo
خیابان انقلاب
5.5هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
9.8هزار ویدیو
46 فایل
کانال تحلیلی خیابان انقلاب رصد دقیق، کامل و سریع بهترین تحلیل‌های روز ارسال تحلیل‌ها و نظرات: @enqelabst_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خطر بچه‌مثبت‌های ضعیف! 🔹 والدین مراقب باشند بچه‌هاشون رو اینجوری بار نیارند! ✅ حدیث کمتر شنیده‌شده در مورد علت گناه نکردن برخی انسان‌‌ها 💢 برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» 🆔 @kh_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 توضیحات دستیار و مشاور رسانه‌ای سرلشگر باقری پیرامون فیلم منتشر شده در فضای مجازی 🔹بهمن ماه سال ۱۴۰۱ جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و در راس آنها سرلشکر باقری برای تجدید بیعت در حرم حضرت امام خمینی حضور می‌یابند. 🔸قبل از آغاز مراسم رسمی و برای آماده شدن برنامه‌ سان و اهداء گل، فرماندهان به سالن انتظار می‌روند. ✅ آقای سید حسن خمینی هم به عنوان تولیت آستان در سالن انتظار حضور دارند و با ورود فرماندهان از آنها استقبال می‌کند. متاسفانه یکی از سایت‌ها با مدل فیلمبرداری معنادار در اقدامی ناپسند و مغایر با اصول و اخلاق رسانه‌ای آنهم دقیقا در ایام عید ۱۴۰۳ دست به انتشار فیلم زده است، بگونه‌ای که در ذهن مخاطب تداعی می‌کند فرماندهان برای تبریک عید به دیدار ایشان رفته‌اند. 💢 درحالی که این برداشت کاملا غلط و گمراه‌ کننده بوده و حضور و تجمع فرماندهان نیروهای مسلح صرفاً برای تجدید بیعت با امام راحل بزرگوار بوده است. 🆔 @kh_enghelab
🔴 چهار تاکتیک خبرنویسی خبرنگاران روسی در حادثه تروریستی مسکو 👤 ✅ جدای از سیاست‌های امنیتی، سیاسی و روانی دولت روسیه در نحوه اطلاع رسانی حادثه تروریستی اخیر مسکو، مطلب پیش رو به بخشی از تاکتیک‌های خبرنویسی خبرنگاران روسی فعال در رسانه‌های اصلی این کشور، درباره این حادثه می‌پردازد. 1️⃣ درباره فیلم‌های که در شبکه‌های اجتماعی از لحظات حادثه منتشر شد، مشاهده می‌شود که خبرنویسان روسی به جای انتشار خام این فیلم ها، توصیف محتوای فیلم‌ها را نیز در اخبار می آوردند. بنابراین توصیف محتوای فیلم های منتشر شده بخشی از خبر بود و از انتشار خام فیلم بدون توضیحات اجتناب می‌کردند. 2️⃣ گزارش صحنه حادثه و مشاهدات خبرنگاران حاضر در میدان خیلی جامع و با جزئیات همراه بود و برخلاف عمده رسانه‌های داخلی به گزارش مشاهدات کلی بسنده نمی‌کنند. هر جمله توصیفی از مشاهدات میدانی نیز هدفمند و یا با دادن اطلاعات جدید با تمرکز بر آنچه اتفاق افتاده و خدماتی امنیتی یا درمانی که در صحنه در حال اتفاق است، همراه بود. خبرها تا حد امکان از تحلیل کردن سیاسی، احساسی و حتی نقدهای معمولی پرهیز داشت و فرامتن همه آنها کمک به مدیریت میدان حادثه بود. 3️⃣ خبرنگاران روس از انتشار خبر رسمی پذیرفتن و یا نپذیرفتن مسئوولیت حادثه توسط یک گروه تروریستی ابا داشتند. گرچه سیاست کلی روسیه نیز در این حادثه عبور از داعش و متهم کردن اوکراین تا این لحظه بوده ولی انتشار خبر به عهده گرفتن مسوولیت حادثه توسط داعش حتی به صورت یک خبر معمولی نیز پرهیز داشته و اطلاع رسانی این موضوع را در صلاحیت نهادهای مربوطه می‌دانستند. 4️⃣ یکی از اصولی که خبرنگاران روسی در هنگام خبرنویسی این حادثه رعایت کردند، دادن اطلاعات بیشتر درباره مکان حادثه بود. در حالیکه عمده رسانه‌های ایران در هنگام خبرنویسی حادثه تروریستی سال قبل در کرمان، فقط به گفتن «مزار شهدای کرمان» اشاره می‌کردند ولی خبرنگاران روسی درباره مختصات مکان حادثه، تاریخچه آن، موقعیت جغرافیایی، اماکن و برنامه‌های که در آنجا وجود دارد و حتی نوع گروه‌ها و جمعیت مردمی که به این منطقه مراجعه می‌کنند، اطلاعات جزیی ارائه دادند. طبیعی است که گفتن این جزئیات در بدست گرفتن روایت حادثه و همراه کردن مخاطب تا چه حد تاثیر گذار هست. 🆔 @kh_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از ابتدای انقلاب تا کنون ۸۴ تن سکه طلا در کشور ضرب شده است که ۶۰ درصد آن الان در دست مردم است 👤 اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن: ✅ یک خودرو پنج سال است که تولید شده ولی صاحبش آن را صفر نگه داشته که بتواند گران‌تر بفروشد، در اروپا یک خودرو بعد از پنج سال اسقاط می‌شود. 💢 از ۲ میلیون مسکن مهری که احمدی‌نژاد استارت زد هنوز حدود ۲۰۰ هزار واحد در حال تکمیل است و به دست مردم نرسیده است. 🆔 @kh_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تا پایان امسال دو هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل نقل عمومی تهران اضافه می‌شود ✅ توانایی خودروسازان داخلی برای تامین نیاز داخلی... 🆔 @kh_enghelab
ماجرای ارز مسافرتی و سیاست های بانک مرکزی مشکوک است!‌ فرشاد مومنی: 🔹وقتی تحلیل های اقتصادی می گوید تهی کردن ذخایر ارزی کشور و مصرف کردن آنها در موارد غیرضروری می‌تواند شکنندگی‌های نظام ملی را افزایش دهد، من واقعا در شگفتم که چرا مسئولان کلیدی کشور هوشیار نمی‌شوند؟! 🔹و چرا در چنین شرایطی به شکل مشکوکی میزان ارز مسافرتی با قیمت سوبسیدی برای مسافرت خارجی در آستانه تعطیلات نوروز افرایش پیدا می‌کند؟! اما وقتی صحبت از ارز مورد نیاز صنعت دارویی می‌شود از نداشتن ارز سخن می‌گویند! @kh_enghelab
🔴 بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟ 💬 🔹 چند هفته‌ای است که بازارهای مالی کشورمان در سایه جدی تر شدن حضور دونالد ترامپ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا دچار نوسان شده و به نظر می‌رسد فعالان بازار نگران ادامه اعمال تحریم از سوی آمریکا در صورت پیروزی دوباره ترامپ است. ✅ آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بیش از ۱۵۰۰ تحریم علیه ایران و شرکت‌های خارجی و شخصیت‌هایی که با کشورمان تعامل تجاری داشتند اعمال کرده است. 💢 حتی در صورتی که شاهد پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا باشیم، که البته این موضوع هم هنوز خیلی محتمل به نظر نمی‌رسد، تقریباً چیز عمده‌ای برای اعمال تحریم علیه کشورمان باقی نمانده، اما در عوض کانال‌های ارتباطی کشورمان در خنثی سازی تحریم‌ها روز به روز در حال گسترش است. 🆔 @kh_enghelab
32.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ببینید کیا دلشون برای امام رضا تنگ شده؟ 🔹اجرای قطعه امام رضا توسط گروه سرود صاحب‌الزمانی‌ها در فرودگاه مهرآباد حسابی دل مسافران را روانه مشهد الرضا کرد. روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 🆔 @kh_enghelab
🔴 دورنمایی از سال ۱۴۰۳ 👤 🔹 سال ۱۴۰۳ سال دشواری خواهد بود ، اما تهدیدهای آن قابل تبدیل به فرصت های فوق العاده اند ، مثل همیشه ، فرصت ها و تهدید ها در هم فرو رفته اند ، با این تفاوت که مسائل حاد تر ، راه حل ها پر ریسک تر ، و منابع لازم برای حل مسائل ، کمیاب تر است ، در این وضع ، هر یک واحد موفقیت ، ارزش مضاعف خواهد داشت 🔸 در سیاست خارجی ، مسائل اصلی ، انتخابات آمریکا ، و دیگری نظم جدید منطقه است دموکرات ها به مخمصه افتاده اند ، اما به سادگی انتخابات را نخواهند باخت اگر ترامپ پیروز شود ، ایران فشاری بی سابقه را تجربه خواهد کرد ، اما برای آن آماده تر از قبل است چرا که میداند ترامپ بیش از آن از درگیری میترسد ✅ همزمان ، جنگ غزه ، نزاعی بر سر نظم آینده منطقه ایجاد کرده ، جنگ در غزه همچنان طولانی خواهد بود اما به طور موازی ، نزاعی گسترده وجود خواهد داشت ، در این باره ، سرنوشت روند عادی سازی چه میشود ، ساختار جدید مقاومت چه اهدافی انتخاب میکند و اسرائیل چقدر محدود یا تهاجمی میشود ؟ 🔹 پرونده هسته ای راکد است ، ولی راکد نمی ماند محاسبهٔ آمریکا دربارهٔ فشار پذیر بودن دولت و کاهش تاب آوری عمومی ایران در سال دهم ، خود را به شکل حرکتی جدید به سوی نشان خواهد داد ، به ویژه اگر ترامپ رئیس جمهور شده باشد 🔸 در ایران دو مسئله حاد خواهد شد نخست ، طمع عده ای به آینده و دیگری این دو مسئله به هم مرتبطند اما یکی نیستند ✅ پیداست جماعتی که عمدتاً کارفرمای هستند ، به آیندهٔ قدرت در ایران طمع کرده اند ، خطای آنها این است که در نظر نمیگیرند رهبری در ایران ، بسیار قوی تر از آن است که اساساً محلی برای این قبیل پروژه ها باقی بماند ، تنها عده ای ماهیت خود را نشان میدهند و تعیین میشوند 🔹 انتخابات ۱۴۰۴ هم بسیار پیچیده خواهد بود ، در پی یا سازی آن خواهند بود دولت نیز برای یک رقابت انتخاباتی سه مشکل اصلی خواهد داشت اقتصادی مدافعان اصلی آن به افرادی که جامعه ، تصور تند روی از آنها دارد و از همه مهمتر دربارهٔ آقای 🔸در مورد اقتصاد ، من دانش و تخصصی ندارم اما از منظر امنیت ملی ، موضوع اصلی اینست که به تعویق انداختن تصمیم های بزرگ ، هر روز سخت تر خواهد شد و اجرایی کردن آنها هم ، چالش های اجرایی و اجتماعی جدی خواهد داشت با این حال همچنان ، هر دستاوردی ولو کوچک ، در چشم مردم ، بسیار بزرگ خواهد بود ✅ سرجمع جامعه و سیاست در ایران ، لطماتی دیده که حمل بارهایی چنین سنگین را برای آن دشوار خواهد کرد 💢 من اما گمان میکنم درست در لحظه ای که گمان نمی رود ، در ایران تصمیم هایی بس مهم و تاریخ ساز خواهد گرفت بسیاری از آنچه می بینیم ، تنها مقدمات آن اتفاقات بزرگ تر است. 🆔 @kh_enghelab
🔴 صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیت‌بخشی" به بازیگران 👤 🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازه‌ای مرجعیت اجتماعی یافته‌اند که در بزنگاه‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌های اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا می‌کنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟ 🔸پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که می‌تواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی می‌تواند بگوید و نه حرکتی می‌تواند بکند. ✅ اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک می‌کند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمی‌توان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیت‌های فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد. 🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی می‌کند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر می‌کند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحب‌نظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟ 🔸پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر می‌رسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی می‌کند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم این‌همانی معمولی-تنابنده دامن می‌زند. ✅ وقتی گاه و بیگاه، در برنامه‌های مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال می‌کند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحب‌نظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانسته‌اند مفهومی که شاعر می‌سراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت می‌برند و چنان رفتار می‌کنند که گویی آنچه خوانده‌اند، سخن خود آنهاست. 🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمی‌آیند و در بزنگاه‌های سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا می‌زند که بازیگران سیاستمدار می‌شوند. 🔸این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتی‌پروری و مرجعیت‌بخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است. 💢خوب است دوستان تصمیم‌گیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحب‌نظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامه‌ها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلم‌نامه‌ها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کرده‌اند با مردم سخن بگویند. 🆔 @kh_enghelab
32.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 از شکرگزاری و دعا تا آسمان توحید ✅ نجوای دلتنگی ۱۳۹۴/۰۴/۰۶ 💢 مجموعه «نجوای دلتنگی»، برش هایی از سلسله جلسات شرح دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه در وداع با ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۳۶ 🆔 @kh_enghelab
🔴 آدرس غلط ندهیم!‌ فرافکنی بس است! 👤 🔹 خودمان بیش از اینستاگرام و فضای مجازی و تهاجم فرهنگی غرب، در ولنگاری عده‌ای از زنان و دختران مقصریم! 🔸 آیا کشوری را سراغ دارید که به صورت رایگان و با هزینه بیت‌المال و با بهترین دوبله و کیفیت، فیلم‌ها و سریال‌های منعکس‌کننده ارزش‌ها و فرهنگ‌های بیگانه و بعضاً کاملاً مخالف با ارزش‌ها و فرهنگ خودش را برای مردم خود به نمایش بگذارد؟ ✅ آیا کشوری را سراغ دارید که ده‌ها سال به صورت روزانه و مداوم در قالب نمایش فیلم و سریال، مستقیم یا غیرمستقیم، زنان نیمه‌برهنه شرقی و غربی را به عنوان الگوی زنان موفق به جامعه دینی خودش معرفی کند؟ 🔹 بله، از بدو تأسیس تلویزیون در ۱۱ مهر ۱۳۳۷ تاکنون این رویه بر تلویزیون ایران حاکم بوده است. زمانی که حبیب ثابت و فرزندش ایرج، دو عضو از جامعه بهائیان ایران، نخستین بار تلویزیون را وارد ایران کردند و به نمایش فیلم‌های آمریکایی پرداختند، تا بیست سال بعد از آن یعنی تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ کارکرد اصلی تلویزیون نمایش برهنگی و ترویج فرهنگ غرب در میان مخاطبان ایرانی خود بود. 🔸 اما در آن زمان اغلب مردم یا امکان بهره‌مندی از تلویزیون را نداشتند و یا به دلیل گرایش‌های شرعی، تمایلی به استفاده از آن نداشتند به همین دلیل تلویزیون نتوانست تأثیرگذاری فرهنگی خود را در میان قاطبه مردم ایران برجای گذارد. ✅ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری صدا و سیمای جمهوری اسلامی و توسعه شبکه برق و زیرساخت‌های رفاهی، مردم و خانواده‌های مسلمان با طیب خاطر البته بعضاً با احتیاط، به مشاهده تلویزیون پرداختند. سؤالات شرعی مردم از امام(ره) و سایر مراجع تقلید درباره موسیقی‌های پخش شده از صدا و سیما و مشاهده صورت زنانی که در پخش زنده حضور دارند و... همگی نشان از دغدغه‌ فرهنگی و ارزشی مردم در دهه اول انقلاب داشت. 🔹 اما مع الاسف مدیران صدا و سیمای ما اکثر زیرساخت‌های ایجاد شده و ده‌ها شبکه‌‌ی تلویزیونی را در اختیار پخش فیلم‌ها و سریال‌های شرقی و غربی قرار داده‌اند و در مجموع ۶۵ سال است که زنان و دختران عفیف و محجبه این سرزمین تحت شدید‌ترین فشارهای روانی برای کنار گذاشتن عفت و حجاب‌شان قرار گرفته‌اند! 🔸 بنابراین بعد از یک تهاجم فرهنگی ۶۵ساله علیه حجاب و عفاف، مشاهده زنان بی‌حجاب در جامعه جای تعجب ندارد. تعجب از زنان و دخترانی است که هنوز چادر و حجاب بر سر دارند! تعجب از مردانی است که هنوز غیرت مردانگی خود را حفظ کرده‌اند! ✅ به هر حال نیازی به گفتن ندارد که بخش نه چندان اندکی از زنان و مردان و دختران و پسران این سرزمین در یک تهاجم چند ده‌ ساله توسط ابزارهای خودمان و با هزینه‌های بیت‌المال مسلمین، ارزش چندهزار ساله عفاف و حجاب خود را رها کرده‌اند. پس بهتر است فکری به حال خودمان و مدیریت فرهنگی خودمان کنیم تا اینکه دائماً از تهاجم فرهنگی غرب و اینستاگرام و فضای مجازی سخن بگوییم! 🔹 توجه: البته این سخن به معنای نادیده گرفتن عوامل دیگر (مثل ماهواره‌ها و ولنگاری مدیریتی در فضای مجازی و...) در «عفت‌زدایی» و «غیرت‌سوزی» نیست. اما معتقدم نقش صدا و سیمای خود ما را در زوال فرهنگ ایرانی اسلامی نباید نادیده گرفت. 💢 شناخت علل و عوامل ناهنجاری‌های اجتماعی و وزن‌دهی دقیق به هر کدام از عوامل، مهم‌ترین گام برای درمان ناهنجاری‌هاست. باید مواظب باشیم که آدرس اشتباه ندهیم و نگیریم. 🆔 @kh_enghelab