فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فرازی بسیار زیبا وپرنفس از همین تلاوت 💠
🔹سوره مبارکه:زمر
🔸مقام:رست
◼️استاد عبدالباسط عبدالصمد◼️
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🎤 تلاوت زیبا و شنیدنی استاد مرحوم #عنتر_سعید_مسلم
📚آیات8 تا14 سوره #بلد
🎵#مقام_رست
💠ثواب آیات تلاوت شده تقدیم به روح شهدای مدافع حرم :
🌷• شهادت شهید مدافع حرم خلیل اکبری (لشکر فاطمیون) (۱۳۹۵ ه.ش)
🌷شهید مدافع حرم محمد معافی (استان مازندران، شهرستان نکا، روستای برگه) (۱۳۹۶ ه.ش)
#سالروز_شهادت🕊🍃
#حدیث_نور ،🌸🍃
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پست #ویژه
🎬مقطعی بسیار زیبا و معروف از استاد راغب مصطفی غلوش از ایه معروف :تطهیر(سوره مبارکه احزاب)
⏰مدت زمان:۳دقیقه
🎼مقام:صبا
📥حجم:۴.۲مگابایت
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
⚡️ فرازی بسیار زیبا از سوره مبارکه اعلی تلاوت استاد #محمود_شحات_انور👌
🎵 مقام #بیات
•••✾•🌿🌺🌺🌺🌿•✾•••
صدای قرآن،صدای آرامش
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
2710084_747.mp3
9.07M
#منشاوی
🔊 پنج فراز ماندگار از محمدصدیق منشاوی
#قلههای_تلاوت
#تلاوت_نور
صدای قرآن،صدای آرامش
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
🔶 فرازهای بسیار زیبا از قاریان ممتاز جهان اسلام👌👌
صدای قرآن،صدای آرامش
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
🌿 تلاوتی شاهکار و به یاد ماندنی از استاد شحات انور👌
🎵 #سه_گاه و #بیات
💠 صدا و نوایی که هرگز فراموش نمیشود.👌 #پیشنهاد_دانلود
صدای قرآن،صدای آرامش
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
📖 تلاوت آیه تطهیر ...
🎤 توسط چهار قاری مشهور مصری:
🔹 استاد شعبان عبدالعزیز صیاد
🔹 استاد راغب مصطفی غلوش
🔹 استاد کامل یوسف بهتیمی
🔹 استاد سید متولی عبدالعال
صدای قرآن،صدای آرامش
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_تصویری
🔸فرازی شاهکار از استاد غلوش
🔸مقام #حجاز
#پیشنهاد_دانلود
صدای قرآن،صدای آرامش
🌺🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
توییت خیلی مهم #امین_بسطامی
عاجزانه از نیروهای امنیتی خواهش میکنم مراقب جان سردار حاجی زاده باشید ...
🔘به کانال خاکریز انقلاب👇 بپیوندید
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهم | برای نظام راحت است که دست مدافعانش تیر جنگی بدهد اما...
جمع کردن اغتشاشات با چه هزینهای؟
قیام امام زمان ( عج) نزدیک است ✌️
#تلاوت_تصویری 📖 تلاوت آیه تطهیر ... 🎤 توسط چهار قاری مشهور مصری: 🔹 استاد شعبان عبدالعزیز صیاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یا زینب
📩 بیانیه سال ۶۷ امام، فقط برای بسیجیان دهه ۶۰ نیست؛ همه بسیجیان تا دورههای آینده مخاطب آن هستند
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: یکی از مهمترین و بزرگترین ابتکارات امام بزرگوار ما، تشکیل بسیج بود.
🔹️ برکات بسیج، این ابتکار عظیم بهقدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی ۹ سال بعد از تشکیل، آن خطابهی والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج ایشان صادر کردند. چه اتفاقی در این ۹ سال به دست بسیج در کشور افتاد که امام بزرگوار را آنجور تحت تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و این تعبیرات عجیب را و این ادبیات عجیب را بکار بردند؟
🔸️ حالا من چند جمله از آن ادبیات فاخر امام بزرگوار را میگویم که یادتان بیاید امام عزیز ما در این بیانیه در این خطابه در واقع با بسیج مثل یک پدری صحبت کرد که به فرزندان خودش عشق میورزد. این عبارات را من میخوانم: «... بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند....»
چه ادبیات فاخری، چه تعبیرات بلندی: «... درخت پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد...»
🔹️ بعد امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، میگوید: «من افتخارم این است که بسیجیام... من دست یکایک شما را میبوسم.» واقعا اینها فراموش شدنی نیست.
🔺️ خب، شما مخاطب این بیانید، شما بسیجیان امروز، امام نفرمودند بسیجی دهه ۶۰؛ شما، بسیجیان بعد از شما، تا دورههای آینده، همه مخاطب این امام میگوید من دست شماها را می بوسم. ۱۴۰۱/۹/۵
هدایت شده از زمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تناقضگویی دو مجری به اصطلاح ورزشی اینترنشنال سعودی درباره خواندن سرود ملی؛ آنها مجبور بودهاند، آنها به هیچ عنوان مجبور نبودهاند!!!
مزدک میرزایی مجری ورزشی:
"به دلیل جو امنیتی ملی پوشان مجبور شدهاند با حکومت همکاری کنند!!!"
تقوی بازیکن پیشین تیم ملی:
"آن کسانی که میگویند ورزشکاران تهدید شدهاند اصلا به هیچ عنوان اجبار و تهدیدی نبوده است اینها خودشان میخواهند اینطور حرف بزنند و چنین عکس العملی نشان بدهند.
"در فهم مراقبه"
برخی گفته اند که مراقبه، به معنای "ترک معاصی" است. این معنای مراقبه نیست اما از برکات آن هست.
برخی گفته اند که مراقبه، یعنی "اشتغال به طاعات". این نیز معنای مراقبه نیست اما از برکات آن هست.
برخی گفته اند که مراقبه یعنی غفلت نکردن از حضور حق تعالی. این نیز معنای مراقبه نیست اما از برکات آن هست.
برخی گفته اند که مراقبه یعنی کشیک نفس را کشیدن. این نیز مراقبه نیست چه در مراقبه نفسی وجود ندارد.
برخی گفته اند که مراقبه یعنی از نفس حساب کشیدن، این نیز مراقبه نیست و "محاسبه" نام دارد.
برخی گفته اند مراقبه یعنی نفس را سرزنش کردن. این نیز مراقبه نیست و "معاتبه" نام دارد. ...
اینها هیچکدام معنا و مفهوم "مراقبه" نیست. زیرا در همه اینها، دوئیت است، "دوگانگی" است، تو هنوز خود را حس می کنی. حال آنکه مراقبه، یعنی نبود تو، یعنی توقف ذهن، یعنی حل شدن در پاکی مطلق، یعنی بی نفسی، یعنی موت منیّت، یعنی خواب عمیق در بیداری معمول. یعنی تسلیم محض، بی فکر و بی اندیشه. مراقبه یعنی پرتاب شدن به ناشناخته، به مطلقِ بی حد و حصر. مراقبه، یعنی به "یگانگی" رفتن. در چنین کیفیتی، ذهن متعارف حضور ندارد تا بخواهد برایش توضیحی بتراشد و یا دست به تحلیل اش زنَد. مراقبه تنها با انجام آن دانسته می شود. مراقبه را با واژه ها کاری نیست. مفهوم حقیقی آن را در کتاب ها نمی یابی. آن کیفیتی ورای واژه هاست و خود را جز در عمل، آشکار نمی کند.
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
مشارطه
مراقبه
محاسبه
اين سه شرط را بزرگان عرفان ، از اركان سلوك دانسته و رعايت آنها را از ابتداى سلوك تا به آخر الزامى دانسته اند. حقيقت آن است كه اين سه ركن از مكمّل هاى توبه و قبولى و ارزشمندى آن هستند. که در اینجا به اجمال به بحث پيرامون اين اركان پرداخته میشود.
نكته اول: پس ازآن كه سالك از معاصى توبه خالص نمود اولين كارى كه بر او واجب است آن است كه راهى پيش گيرد تا ديگر به سمت گناهان سابق برنگردد. آن عملى كه بهتر از هر كار ديگر وى را در رسيدن به اين مطلوب يارى مىدهد رعايت اين سه ركن است .
ركن اول كه #مشارطه است عبارت است از اين كه در ابتداى روز با خود شرط كند كه تا به آخر روز از انجام هر گناهى دورى كند. براى پرورش اين فكر و شرط لازم است كه ركن دوم يعنى مراقبه رامدنظرداشته باشد. #مراقبه يعنى آنكه درتمام روز با كمال دقت مواظبت بر اين امر داشته باشد كه گرد گناه نگردد و به اصطلاح از نفس خود مراقبت كند.
چون روز به شب و موقع خواب رسيد پيش ازخواب چند دقيقه اى اعمال خود رابه حساب كشيده و به #محاسبه بنشیند وخوب و بد آنها را بسنجد. نتيجه اين كار آن است كه اگر عمل بدى ديد يا خود را تنبيه كرده و يااستغفار نمايد واگر عمل نيك وخوبى ديد از خدا زيادت طلبيده و سپاسگذارى نمايد.
نكته دوم: به لحاظ آن كه يكى از قوا و نيروهاى نفس نيروى شهوت است ،اگر در كنترل عقل قرارنگيردانسان را از راه سعادت دور كرده و او رابه ورطه گمراهى مى كشاند. محبت كه از اثرات اين نيروست بمثابه شهوت اگر در راه صحيح خود نباشد ، موجب گمراهى انسان است. يكى از مواردى كه براى سالك لازم است كه ازآن مراقبت شديد به عمل بياورد مسأله دوستى دنيا وغيرخداست. دل اگرازعشق غيرخداپر شد عواقبى بسیار زیادی به دنبال خود دارد :
اول اين كه دل به غير صاحبخانه سپرده شده است.حقتعالى در سوره احزاب آيه 4 مىفرمايد : ما جعل الله لرجل من قلبين فى جوفه اين آيه بدين معناست كه در يك ضمير، دو دوست نمى گنجد بنابراين اگر دل از عشق غير حق لبريز شد ديگر جايى براى محبت خداباقى نمى ماند واين خود بزرگترين خسران براى انسان است. ما در عمل نيز شاهد چنين حقيقتى هستيم. انسانهاى دنياطلب وآنانى كه تمام وجهه و همت خود رابراى رسيدن به مقاصد دنيوى صرف مىكنند اغلب دراموراخروى خود دچار نقصان وكمبود بوده واز ياد خدا غافلند.
نكته دیگر اینکه امام خمينى(ره) مىفرمايند : مراقبت و محاسبه نفس درتشخيص راه خودخواهى وخداخواهى ازجمله منازل سالكان است.(صحیفه امام جلد 16 ص 222)
از اين كلام اين نكته فهميده مىشود كه مراقبت هر يك از سالكان باتوجه به مدارج سلوكشان متفاوت است.سالك دراوايل سلوك چون به فكر آن است كه از گناه دورى كند ، بالطبع مراقبه اش متضمن همين مطلب بوده وفراترنمى رود؛چون ازاين حدگذشت،مراقبه دقيقتر شده و به مرحله تشخيص خودخواهى ازخداخواهى مىرسد. و به عبارت ديگر تميز ريا و اخلاص و اين كه كار براى نفس خود مىكند يابراى خدا و اين مرحله البته از مهمترين و دقيقترين و خطرناكترين مراحل سلوك است. دراين مرحله بسيارى از سالكان به لحاظ آن كه عزم الهى نداشته و در پى هواى نفس ازابتدابوده اند دچار هلاكت معنوى و دور افتادگى از خدا مىشوند.پس كسى كه مىبيند به دنبال رسيدن به كرامات و امور خارقالعاده است بهتراست كه ازاول دراين راه قدم نگذارد و اگر گذاشت و به عواقب بدى رسيد كسى غير خود را سرزنش نكند.
#مشارطه_مراقبه_محاسبه
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
هدایت شده از زمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته بازی امروز همین بود؛ اینقدر خوب بودیم که حتی بعد از چند بار از دست دادن موقعیتهای قطعی گل، کاملا امیدوار بودیم؛ حتی در دقیقه ۸۵
بعد از دو بار برخورد توپ با تیرک دروازه ولز، بغض کرده بودم. حق مان برد بود. آن هم یک برد پر گل اما هر چه میزدیم به در بسته میخورد ولی ته دلم امیدوار بود. دقیقا حالم همین چند ثانیه در فیلم است: "اعصاب خرد اما امیدوار..."
اخراج دروازه بان ولز هم روحیه همه را بیشتر کرد تا بالاخره گل زدیم...
..
بعد از بازی با استرالیا در سال ۷۶ و بازی با امریکا در سال ۷۷ هیچ بازی ملی دیگری اینقدر کیف نداده بود؛ همه ایرانی ها با هر تیپ و قیافه ای امروز از ته دل خوشحال بودند. خدایا شکرت...
واعظ شفابخش شد و ديدي كه جان تو، هر روز در خسران است، پس در اين صورت، نفس خود را با اين امور ياري كن: دوام تهجّد و شبزندهداري و قيام، كثرت نماز و روزه، خلوت گزینی و سخن اندك، صله ارحام، عطوفت به يتيمان، و بر نوحه و گريه مواظبت كن و به پدرت آدم و مادرت حوّا اقتدا كن، و از ارحم الراحمين ياري بخواه و به اكرم الاكرمين توسل بجو. به راستي كه مصيبت تو بزرگتر و بليهاي كه مبتلايش شدهاي، سترگتر از هر چيزي است!
#آداب_مراقبه
#مراقبه
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
آداب مراقبه :
از كتاب تذكرة المتقين عارف سالك شيخ محمد بهاري همداني
اول: گامِ اولِ مراقبه، ترك گناهان است و اين همان است كه تقوا بر آن بنا نهاده شده و آخرت بر آن استوار است و متقرّبان، به چيزي برتر و با فضيلتتر از آن، به خداوند تقرب نجستهاند. از اینجاست که حضرت موسی عليه السلام از حضرت خضر سؤال میکند که چه کردهای که مأمور شدهام از تو بياموزم؟ به چه چیز به این مرتبه رسیدهای؟ فرمود: با ترک معصيت. پس انسان، بايد قدم اول را بزرگ بداند و نتیجه آن هم بزرگ است. چقدر قبیح است از بنده ذلیل که در هر آن و لحظهاي در نعم الهی مستغرق باشد و در محضر مقدس او باشد، با وجود اين، پرده حیا را از روی خود بردارد و به خود جرئت ارتكاب مناهی حضرت ملک الملوک را بدهد. الحق سزاوار است که چنین شخصی در سیاستخانه جبار السموات و الارضین محبوس بماند أبد الآبدین، مگر اینکه توبه کند و دامن رحمت واسعه او را فرا گیرد.
دوم: گام دوم اين است كه پس از اداي واجبات، به ديگر طاعات الهي مشغول باشد، البته به شرط حضور قلب؛ چون روح عبادت، حضور قلب است که بی آن، قلب زنده نخواهد بود، بلکه گفته شده: عبادتِ بیحضور، مايه قساوت قلب است. اگر از اهل ذکر باشد، خوب است اوايل امر، ذکرش استغفار باشد و در اواسط، ذکر يونسيه؛ یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» و در اواخر، کلمة طیبه «لا اله الا الله» به شرط استمرار و حضور قلب.
سوم: مرحله سوم مراقبه این که غافل از حضور حضرت حق جل شأنه نباشد و اين، همان است كه انسان را به مقام مقربان ميرساند و هر كس طالب محبت و معرفت است، بايد به آن تمسك جويد و به همين اشاره دارد، كلام رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم: «اُعبد الله کانک تراه فان لم تکن تراه فانه یراک؛ چنان خداوند را بپرست كه گويي او را ميبيني و اگر تو او را نميبيني، او تو را ميبيند». پس همواره باید در باطن حالش چنین باشد که گویا در خدمت مولای خود ایستاده و او ملتفت به این است. در این خبر شریف، اين نکته هست که در مقام عبادت، لازم نیست که انسان تصور خدای خود بکند یا بداند که او چیست تا محتاج به واسطه از مخلوقات شود، چنانکه بعضی از جهال صوفیه میگویند، بلکه همین قدر بداند که او جل شأنه حاضر است و ناظر همیشه، و همين توجه به او بس است؛ اگرچه نداند خداوند كيست و چگونه است. در اين نكته خوب درنگ كن كه، نكتهاي دقيق و سودمند است.
چهارم: گام چهارم، حزن دائم است یا از ترس عذاب، اگر از صالحین است، و یا از کثرت اشتیاق، اگر از محبین است؛ چه اینکه به محض انقطاع رشته حزن از قلب فیوضات معنوی منقطع گردد. از همين جاست كه از لسان اهل تقوا حكايت شده كه خداوند فرموده: من، جز در قلب محزون سكنا ندارم. شاهد بر اين مدعا، قول باري تعالی است: «أنا عند المنکسرة قلوبهم؛ من در نزد دلهاي شكستهام».
پس بدان ای عزیز من، اینکه هر چه از محسّنات بر قلب انسان وارد آید، مانند حزن، فکر، علم، حکمت و غیر اینها، مثل مهمانی است که بر شخص وارد شده. اگر به وظیفه مهمانداری و اکرام مهمان قيام نمودي و جای او را از لوث کثافات و خس و خاشاک و امور آزاردهنده و غیر آن پاک کردی، باز آن مهمان میل ميکند كه به آن خانه وارد شود، و الّا اگر اذیتش کردی، مشکل است. اگر حال داری در آن حال، باید قدر آن حال را بدانی و ضایعش نکنی، و الّا بعد از زايل شدن، هیهات دیگر آن حال را بیابی!
خلاصه اينكه اگر بخواهی بويی از آدمیت بشنوی، باید مجاهده کنی که سختتر از جهاد با دشمنان است. عرفا این جهاد را موت احمر مینامند و معنی مجاهده این است که اول باید ایمان بیاوری كه سرسختترين دشمن تو، نفس توست که سرمایه و ارکان وجود تو در تصرف او و شياطين بيروني اوست كه دوستان و شرکاي او هستند. پس باید تو خیلی باهوش باشی.
وقتی که صبح کنی، چند کار بر تو لازم است:
اول. مشارطه: همچنان که با شریک مالی خود وقتی که میخواهی او را پی تجارت بفرستی، شرطها میکنی، اینجا هم بعینه باید آن شروط ذکر شود، بلكه اکثر؛ چه اینکه خیانت آن شریک مالی هنوز معلوم نشده و خیانت این بدبخت کراراً و مراراً واضح و هویدا گردیده.
دوم. مراقبه یعنی کشیک نفس را کشیدن که مبادا اعضا و جوارح را به خلاف وا دارد و عمر عزیز را که هر آنی از آن بیش از تمام دنیا و ما فیها قیمت دارد، ضایع بگرداند.
سوم. محاسبه: یعنی همین که شب شد، باید پای حساب بنشیند ببیند چه کار کرده، منفعتی آورده یا اینکه ضرری نموده؟
چهارم. معاتبه يعني اگر منفعتی نیاورده باشد، نفس خود را مورد عقاب قرار دهد و اگر ضرری وارد آورده باشد، آن را معاقبه كند و عقاب نفس اين است كه آن را به ریاضات شدید شرعی تنبیه کند؛ مثل روزه گرفتن در تابستان، یا پیاده سفر حج کردن برای کسی که به هلاکت نمیافتد و امثال اینها که توسن نفس سرکش را به اندک زمانی مطیع و رام گرداند.
حاصل اینکه چنانچه قساوت قلب،مانع تاثیر
م
هدایت شده از یا زینب
📩 متن کامل پیام سال ۶۷ امام خمینی خطاب به بسیجیان که رهبر انقلاب امروز به آن اشاره کردند
بسیج شجره طیبه و مدرسه عشق است / فرزندان انقلاب نگذارند ایادی امریکا در دانشگاه و حوزه نفوذ کنند
🔻 بسم الله الرحمن الرحیم
تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروههای فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفههای آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدستههای رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر دادهاند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بینشانی گرفتهاند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودهاند.
من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه میخورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض میکنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشتهاند؛ لحظهای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - موج میزند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنهها و جلوگیری از سیل آفتها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.
خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.
بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروریترین تشکلها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجیام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام میپذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هستههای مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب میتوان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاریهای شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که میتوانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی میشود به زندگی مسالمت آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنهها موجب میشود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را میبوسم و میدانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید میکنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر میکنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود.
خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیة الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - هستند بیفزاید. والسلام علیکم و رحمة الله.
۲ آذر ۱۳۶۷
روح الله الموسوی الخمینی
مراتب مراقبه در کلام علامه طباطبایی ره :
اوّل درجه مراقبه اينست كه سالك از محرّمات اجتناب كرده و تمامى واجبات را اتيان كند، و در اين دو امر به هيچ وجه من الوجوه مسامحه نورزد.
دوّم درجه، آنست كه مراقبه را شديد نموده و سعى كند هر چه مىكند براى رضاى خدا باشد و از امورى كه لهو و لعب ناميده مىشود اجتناب نمايد. و چون در اين مرتبه اهتمام نمود براى او تمكّن پيدا مىشود كه ديگر خود را نباخته و اين خوددارى در او به سر حدّ ملكه برسد.
سوّم درجه، آنست كه پروردگار جهان را پيوسته ناظر خود ببيند، و كمكم اذعان و اعتراف مىنمايد كه خداى متعال در همه جا حاضر و ناظر و نگران همه مخلوقات است. و اين مراقبه در تمام حالات و در همه اوقات بايد رعايت شود.
چهارم درجه، مرتبه اى است از اين عالىتر و كاملتر و آن اينست كه خودش خداى را حاضر و ناظر ببيند و به طور اجمال مشاهده جمال الهى نمايد. و اشاره به اين دو مرتبه اخير از مراقبه است وصيّت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله به ابى ذرّ غفارى رضوان الله عليه:
اعبد الله كأنّك تراه، فان لم تكن تراه فانّه يراك.
«خداى را چنان عبادت كن مثل آنكه گوئى تو او را مىبينى و اگر نمىتوانى او را ببينى او را طورى عبادت كن كه بدانى او ترا مىبيند».
بنابراين عبادت در مرحله اى كه خدا او را مىبيند پائينتر است از مرتبهاى كه او خدا را مىبيند.
چون سالك بدين مرتبه رسد براى آنكه بتواند به كلّى اغيار را از ذهن خود خارج كند بايد نفى خاطر را در ضمن يكى از اعمال عباديّه به جاى آورد، چه جايز نيست در شرع مقدّس توجّه به سنگ يا چوب كند زيرا اگر در همان لحظات توجّه، مرگ او را دريابد چه جواب خواهد گفت؟ امّا نفى خواطر در ضمن ذكر و با حربه ذكر، عبادت است و ممدوح شرع و بهترين طريق آن توجّه به نفس است كه اسرع طرق است براى نيل به مقصود، چه توجه به نفس ممدوح و مقبول شرع انور است و كريمه شريفه :
يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ انْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ اذَا اهْتَدَيْتُمْ
یعنی :
(ای کسانیکه ایمان آورده اید برشما باد مراقبت از نفس خودتان ،چون زمانیکه شما هدایت شدید گمراهی گمراهان به شما ضرری نمی رساند و بازگشت همه شما به سوی خداست ، پس او شما را به آنچه عمل می کردید آگاه می کند)،یعنی مراقب و مواظب نفس خودتان باشید تا در طریق سلوک به سوی غایت گمراه نشوید و طریقه مؤمن طریقی است که او را به پروردگارش می رساند و آن همان طریق هدایت ومنتهای سعادت اوست .
منبع : رساله لب اللباب فی سیر و سلوک اولی الالباب
🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴
🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺