eitaa logo
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
1.8هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮 پرسش: آیا امام علی علیه السلام واقعا در کعبه به دنیا آمده اند؟ 🔮 پاسخ: 1️⃣ یكى از خصوصياتى كه حضرت على(عليه السلام) به آن ممتاز گشته است، محل و مكان ولادت ايشان است كه هيچ مخلوقى از آدم تا خاتم به آن ممتاز نگشته است. هنگام ولادت حضرت عيسى(عليه السلام)، مريم (عليها السلام) در بيت المقدس بود كه ندايى غيبى او را مأمور ساخت تا از مسجد خارج شود: «أُخْرُجِى عَنِ الْبَيْت فَإِنَّ هَذِهِ بَيْتُ الْعِبَادَةِ لاَ بَيْتُ الْوِلادَةِ»; [1] از بيت المقدس بيرون برو كه اين جا خانه عبادت است، نه مكان ولادت. 2️⃣ زمانى كه ولادت با سعادت على (عليه السلام)نزديك شد، مادرش فاطمه بنت اسد به داخل خانه خدا دعوت شد. [2] فاطمه بنت اسد در كنار كعبه مشغول دعا شد و از خداوند خواست تا درد زايمان را بر آو آسان گرداند، كه يك باره ديوار خانه كعبه شكافته شد و ندايى برخاست: «يا فَاطِمَةَ أُدْخُلِى الْبَيْتَ»; اى فاطمه، به خانه داخل شو. فاطمه داخل خانه شد و ديوار به حالت اوليه برگشت و موجب تعجب همگان گرديد. فاطمه بنت اسد، سه روز در اندرون كعبه ماند. اهل مكه از روى تعجب و حيرت در كوچه ها و بازارها اين قصه را نقل مى كردند تا روز چهارم رسيد. پس همان جايى كه قبلاً شكافته شده بود، دوباره شكافته شد و فاطمه بنت اسد در حالى از خانه خدا بيرون آمد كه فرزندش على بن ابى طالب را در آغوش خويش داشت... . [3] 3️⃣ ولادت حضرت على(عليه السلام) را در خانه كعبه، عموم محدثان و مورخان شيعه و دانشمندان علم انساب در كتاب هاى خود نقل كرده اند. در ميان دانشمندان اهل تسنن نيز گروه بسيارى به اين حقيقت تصريح كرده و آن را يك فضيلت بى نظير خوانده اند. [4] 1- حاكم در مستدرك مى گويد: «ولادت على(عليه السلام) در كعبه به طور تواتر به ما رسيده و كسى پيش از او يا بعد از او در كعبه متولد نشده است». [5] 2- شبلنجى در نورالابصار از ابن صباغ نيز نقل مى كند كه حضرت على(عليه السلام)در مكه داخل بيت الحرام متولد شد و آن گاه مى گويد: «وَ لَمْ يُولَد فِى البَيتِ الحَرامِ قَبلَهُ أَحدٌ سِواهُ»; [6] قبل از حضرت على(عليه السلام)، احدى غير از او در خانه كعبه متولد نشد. پاورقي [1] الامام على، احمد الرحمانى الهمدانى، ص 366، ح 18، (المنير للطباعة و النشر، تهران، 1417 هـ ق); اللمعة البيضاء فى شرح خطبة الزهرا، محمد على بن احمد القراچه داغى التبريزى الانصارى، ص 221، (دفتر نشر الهادى، قم، 1418 هـ ق). [2] بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 35، ص 23، ح 17، (مؤسسة الوفا، بيروت); روضة الواعظين، محمد بن حسن فتال نيشابورى، ص 81، (انتشارات رضى، قم). [3] منتهى الامال، شيخ عباس قمى، ج 1، ص 274 ـ 273، باب سوم، فصل اول (ولادت)، (مؤسسة انتشارات هجرت، قم). [4] فروغ ولايت، استاد جعفر سبحانى، ص 16 ـ 15، بخش اول، (مؤسسه امام صادق(عليه السلام)، 1374 هـ ش). [5] مستدرك، حاكم نيشابورى، ج 3، ص 483، (دارالمعرفه، بيروت). [6] نورالابصار، شبلنجى، ص 85، نشر دارالكتب العلمية، بيروت. http://www.askdin.com/thread841.html ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
‼️⚠️ مژده ⚫️🔴⚫️ مژده⚠️‼️ 🤩 نظر به استقبال زیاد مردم عزیز، طبق وعده قبلی، جوایز‌ نقدی برای افزایش یافت‼️ 💠 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار می‌کند: ✨ مسابقه‌ی بزرگ «دُرهایی از دریایی» ✨ ❇️ محتوایی قرآنی و تأثیرگذار با موضوع عفاف و حجاب! 🔶 با حجمی کم، زبانی ساده، متنی روان و خواندنی! 🎁 جوایز ارزنده نقدی مسابقه: 🥇 ۸ عدد کارت هدیه‌ی ۲۰۰٫۰۰۰ تومانی 🥈 ۱۰ عدد کارت هدیه‌ی ۱۵۰٫۰۰۰ تومانی 🥉 ۴۰ عدد کارت هدیه‌ی ۱۰۰٫۰۰۰ تومانی ✅ لازم به ذکر است که به نسبت افزایش تعداد شرکت‌کنندگان، جوایز مسابقه افزایش خواهد یافت! 📆 تاریخ برگزاری آزمون آنلاین شد: دوشنبه ۱۱ اسفند ماه، از ساعت ۸ الی ۲۰ ⏳ آخرین مهلت ثبت‌نام: ساعت ۲۴ روز شنبه، ۹ اسفند ماه ✍ لینک ثبت‌نام در مسابقه: 🌐 https://b2n.ir/p48896 📚 لینک دانلود مقاله‌ی «دُرهایی از دریایی»: 🌐 https://b2n.ir/r15677 🎲 لینک شرکت در آزمون: 🌐 https://d.digi-form.ir/dorhayi ⚠️ تذکر: درصورت باز نشدن لینک‌های بالا، از طریق مرورگرهای گوشی خود، لینک را باز کنید. 🔖 کسب اطلاعات بیشتر از طریق: 🔸 https://RooyinDezh.com 🔹 T.me/RooyinDezh
💠☘عاشقان وقت نماز است اذان می گویند☘ ⚜ ⚜ ⚜ ⚜ 🍃🌸شکر خدا که نام علی در اذان ماست 🌸🍃ما شیعه ایم وعشق علی هم از آن ماست
⚜✨⚜✨⚜✨⚜ 💠 اهمیت وجایگاه نماز از دیدگاه معصومین 💠 امام صادق علیه السلام: 🌼🍃برتری نماز اول وقت نسبت به آخر وقت مانند برتری آخرت است نسبت به دنیا🌼🍃 ◇... کافی،ج ۳، ص ۱۷۴ ...◇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز جمعه ۱۰۰مرتبه 🍃🌸 اللّهُمَ صَل عَلی مُحَمَد وَ آلِ مُحَمَد🌸🍃 🌹 خدایا درود فرست بر محمد و خاندانش🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و هفتم: رفع موانع حضور قلب 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
❇️ 🥀 شستن پا در وضوی به حکم است یا به اصرار حاکمان؟🥀 🌳 طبق آیه ۶ سوره مائده و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در بایستی پاها را مسح کرد ولی در تاریخ آمده است که حاکمان اصرار بر شستن پاها به جاى مسح داشتند و مردم را به آن وادار مى کردند، چرا که زیر پاها کثیف بود و بخش عمده اى از مردم پابرهنه بودند، به نظرشان بهتر این آمد که به جاى مسح، پاها را بشویند. 🌳 این نکته در برخى نقل ها آمده است، از جمله: 1⃣🌟 طـبـرى به سند خود از حمید نقل کرده است که گفت : در حالى که ما نزد انس بودیم موسى بن انس به وى گفت : اى ابو حمزه ، روزی حجاج بن یوسف ثقفی در اهواز بود. ما از او در باره کیفیت وضو پرسیدیم. او براى ما خـطـبـه ایـراد کـرد و گفت : صورت و دستهایتان را بشویید و سر و پایتان را مسح کنید. اما براى آدمی زاده هیچ جا آلوده تر از پاها نیست ، کف پا و روى پا و دوطرف مچ پا را بشویید... در این هنگام انس گفت : خداوند راست گفت و حجاج دروغ گفت. خداوند مى فرماید: سرها و پاهایتان را مسح کنید، انس هرگاه پاهایش را مسح مى کشید، آنها را مرطوب مى کرد. (تفسیر القرآن، طبرى، ج ۶، ص ۸۲؛ تفسیر القرآن، ابن کثیر، ج ۲، ص ۲۵) 2⃣🌟 احمد بن حنبل از ابى مالک اشعرى نقل می کند که وى به قوم خود گفت: جمع شوید تا مثل پیامبر براى شما نماز بخوانم. چون گرد آمدند، گفت: آیا میان شما غریبه هست؟ گفتند: نه، تنها خواهرزاده ما هست. گفت: خواهرزاده خودى است. پس ظرفى طلبید که در آن آب بود. وضو گرفت، مضمضه و استنشاق کرد و صورت خود را سه بار شست، سه بار هم دست خود را شست، به سر و روى پاهایش مسح کشید، سپس خواند. (مسند احمد، ج ۵، ص ۳۴۲؛ المعجم الکبیر، ج ۳، ص ۲۸۰، شماره ۳۴۱۲) 🌳 با توجه به تاریخ که دو واقعه را بیان کردیم مشخص می شود که تبلیغات رسمى حاکمان از شستن پشتیبانى مى کرد و معتقدان به مسح را مؤاخذه مى کرد و اینان همواره از اظهار عقاید خود بیمناک بودند و تنها در پنهانى به آن تصریح مى کردند. 📚 سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی، مترجم: جواد محدثی، نشر مشعر، چاپ: دارالحدیث، بهار ۱۳۸۶، ص ۳۶۳. ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راه های تکمیل نماز 🌷 قسمت بیست و هشتم: پرهیز از لغو برای کسب حضور قلب در نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸 ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
📜📜📜📜🌿🌹🌿📜📜📜📜 💠و درود خدا بر او فرمود: طمع ورزی بردگی هميشگی است. 📒 ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝ 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
📜📜📜📜🌿🌹🌿📜📜📜📜 💠حاصل كوته فکری پشيمانی، و حاصل دورانديشی سلامت است. 📒 ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝ 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انگار آدینه‌ها، یشتر دلم برایتان تنگ است ... انگار بیشتر چشم به‌راهتان هستم... انگار مرغ دلم بی تاب تر به دیوار قفس می‌کوبد ... انگار قلبم بی‌قرارتر است ... آدینه ها انگار، جانم فقط در آسمان یاد شما میل پرواز دارد ... انگار در وجودم هزار پروانه زیر طاق رنگین کمان مهرتان صف کشیده اند ... آدینه ها روز شماست ... روز منتظران امیدوار ... روز خوبِ آمدنتان ... ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
#سبک‌زندگی‌مهدوی (4) جمعه‌ها ✍🏻 اگر بتوانيم ذره اي از محبت امام عصر نسبت به مردم را در وجودمان ايج
(۵) جمعه‌ها ✍🏻قابل توجه افرادي که ميگويند چگونه همسرم را هم عاشق امام زمان کنم... ⚘ مهدي باوران، در سيره رفتاري نسبت به همسر و فرزندان، بهترين الگوها يعني اهل بيت را دارند. لذا هر حرف يا هر مبنايي را نمي پذيرند. ⚘ در روايتي رسول خدا به حضرت علي فرمودند: خدمت به خانواده، کَفّاره گناهان بزرگ است و موجب فرونشاندن خشم الهي و موجب افزايش درجات است. اي علي! به خانواده خدمت نمي کند مگر صِدّيق يا شهيد يا مردي که خدا برايش خير دنيا و آخرت را خواسته است. ⚘ انسان منتظر، با نيّت رضايت امام زمانش به اين روايت عمل ميکند و به خاطر چنين نيّتي، عاشقانه به همسرش خدمت ميکند و از طرفي، با اين کارهايش، محبت همسرش را نيز به امام عصر جلب مي‌کند. ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷 🌹قیامت🌹 ◀️قسمت اول ⬅️در كلاس شناخت القاب امام زمان علیه السلام، مبنا و اصل دست‌يابي به وجود مبارك حضرت است تا با شناخت هر چه بيشتر حضرت پرده‌هاي غيبت ميان ما و ايشان مرتفع شود.حركت به سوي آسمان وجودی ايشان كاري است كه تنها به دعاي خود او ممكن و ميسر می‌گردد وگرنه وزش طوفانهاي حوادث و سختيهاي فراوان توان پرواز را از افراد سلب خواهد کرد. اما چون هيچ حادثه‌ای و هيچ طوفاني براي فرو آمدن و وزيدن از فرمان حضرت سرپيچي نمی‌کنند از همين رو مسير شناخت و معرفت نسبت به ايشان ممکن می‌گردد.اميد که با شناخت هر چه بيشتر ايشان پرده‌هاي غفلت مرتفع شود و تابش خورشيد وجودي امام زمان بر فكر و روح يخ زده انسان بتابد.چنانچه رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرموده‌اند:« اذا دخل النور القلب انشرح و انفتح» « هنگاميكه نور در قلب انسان وارد شود گسترده و باز مي‌گردد» اگر اين روايت را از زاويه عكس بررسی کنیم خواهيم گفت هر قلبي كه در هجران معصوم گرفتار آيد قطعاً دچار قبض و تنگي خواهد شد و تنها با تابش نور ولايت انبساط و گستردگي خويش را به دست خواهد ‌آورد. ⬅به طور حتم شايسته است تا اين بحث با كلام قرآن تصديق شود قرآن در آيه ۴۸ سوره مباركه ابراهيم مي‌فرمايد: «يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيرَْ الْأَرْضِ وَ السَّمَاوَاتُ وَ بَرَزُواْ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ» «در آن روز كه اين زمين به زمين ديگر، و آسمانها (به آسمانهاى ديگرى) مبدل مى شود، و آنان در پيشگاه خداوند واحد قهار ظاهر مى گردند!» ⬅️بسياري از مفسرين اين روز را روز قيامت دانسته‌اند و تبديل و جابجايي كه آيه از آن سخن مي‌گويد به واكنش‌هاي طبيعي زمين در روز قيامت معطوف کرده‌اند. ⬅️اما كتاب نجم الثاقب تفسير آيه را متوجه زمان ظهور کرده است.آقاي ميرزاي نوري مي‌فرمايند: در زمان ظهور زمين مملو از شدت بركات و رويش گياهان مي‌شود، چشمه‌ها جوشان مي‌گردند و درختان به بار مي‌نشينند. ⬅️از توضيح ميرزای نوری در اين کتاب چنين استنباط می‌شود که قطعاً در دوره غيبت همه چيز رو به ويراني و مندرس شدن نهاده است. كه زمان ظهور شرايط تازه‌اي براي بشر خودنمايي مي‌كند. ⬅️ما در شناخت اسامي حضرت نام قيامت ايشان را بررسي كرديم و گفتيم حضرت از آن رو كه هر دل خواهاني را زير و رو مي‌كنند نام قيامت را به خود اختصاص داده‌اند و اگر جلوه نام قيامت حضرت در كنار اين آيه قرار گيرد خواهيم گفت زمان ظهور براي هر كس قيامتي در درون فرد و قيامتي در فضاي خارج برپا می‌شود.قيامتی پس از تحمل سختی‌های عصر غيبت، زيرا در زمان غيبت بسياري از حقايق پنهانند و واقعيت‌ها پوشيده و مستور، و ظلمت فضاي زندگي بشر را در برگرفته است. گناه و معصيت و هتك حرمت نسبت به اولياء افزون می‌شود و بسياري از معاصي در اين زمان شدت مي‌يابند و همه اينها تاثير خود را كم و زياد بر افراد باقي مي‌گذارد و قيامت درونی و بيرونی زاييده چنين دوران سختی است. ⬅️اما روز ظهور با تابش مستقيم خورشيد ولايت تاريكي‌ها كنار مي‌رود و هر زمين سنگلاخي آمادگي سرسبز شدن را در خود مي‌يابد.در آن روز نعمتها چنان رويش مي‌يابند كه فراتر از گمان و وهم و انديشه بشر می‌شوند. ⬅️بعضي از مفسرين اين آيه را در كنار آيه ۱۶سوره مباركه غافر گذاشته‌اند و گفته‌اند : «يَوْمَ هُم بَارِزُونَ لَا يخَْفَى عَلىَ اللَّهِ مِنهُْمْ شىَْءٌ ...» «روزى كه همه آنان آشكار مى شوند و چيزى از آنها بر خدا پنهان نخواهد ماند...» ⬅️روز ظهور روزي است كه همه چيز بارز و آشكار مي‌شود و هر پنهاني خودنمايي مي‌كند.يكي از مفسرين در تفسير اين آيه می‌گويد: اين تبديل در ذات و حقيقت هر چيز اتفاق مي‌افتد يعني تغيير و تبديلي رو بنايي و ظاهري نيست. ايشان براي مثال مي‌گويند:چنانچه درهم به دينار تبديل می‌شود و همچنان كه سيئات به حسنات بدل می‌گردد. ⬅️از پيامبر روايتي در اين رابطه وجود دارد « المومن في وقت التبديل في ظل العرش» در روايت ديگري پيامبر(ص) مي‌فرمايند« الناس وقت التبديل علي الصراط» و همچنين پيامبر(ص) گفته‌اند: «الناس حينئذ اضياف الله» مفسری صاحب ذوق اين روايات را به زمان ظهور تفسير کرده‌اند.اگر كلمات كليدي اين سه روايت را بررسي كنيم خواهيم گفت: «عرش» «صراط» و « اضياف الله» هر سه نشان از وجود مقدس امام زمان است زيرا در تفاسير «عرش» وجود عرشي حضرات معصومين است وصراط ائمه اطهارند. امام صادق(علیه السلام) فرموده‌اند: « نحن صراط المستقيم» و ضيافت خدا در زمين تنها به واسطه وجود مقدس امام هر عصري برپا مي‌شود و اين سه وضعيت بر افراد زمان ظهور تجلي خواهد كرد. ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘گنج پنهانی که توسط امام زمان(عج) نمایان خواهد شد⚘ 💎حجت الاسلام عابدینی ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
✅با توجه به آیات و روایات و نوع رفتار تمام بشریت در طول تاریخ با حجت های الهی در می‌یابیم که فاصله ما با ظهور و با مولایمان مهدی(ارواحنافداه) ، نه یک فاصله مکانی است و نه یک فاصله زمانی، بلکه فاصله ما، "فاصله صفاتی" است. ✅آن چیزی که میان ما و امام زمانمان فاصله انداخته است نوع صفات ماست. نوع اخلاق و تقوای ماست که میان ما و امام مانع شده است! نوع رفتار ماست که (چه بسا دائماً) فاصله ما را با امام بیشتر می‌کند! ✅حال حرکت ما باید چگونه باشد؟ ما باید حرکت به سمت ظهور و به سمت امام زمان ارواحنا فداه را با اصلاح خود آغاز کنیم. با اصلاح صفات خود، با اصلاح اخلاق خود، با اصلاح رفتار خود (که بر اساس صفات انسان روی می‌دهد) و تا خود را اصلاح نکنیم، قطعاً نمی‌توانیم دیگران را نیز حرکت دهیم.. ✅و به هر میزان که در این مسیر گام برمی‌داریم، بدانیم که داریم به مولایمان مهدی (ارواحنافداه) نزدیک می‌شویم هر چند که جسم ایشان را نبینیم. ندیدن جسم مبارک ایشان نباید بهانه حرکت نکردن ما شود .ما باید واجد اخلاق مهدوی شویم تا إن شاءالله لایق همنشینی با ایشان در بعد از ظهور شویم. ⚘باید که جمله جان شویم تا لایق جانان شویم.. ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا