eitaa logo
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
1.8هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.3هزار ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ میلادی: Monday - 01 March 2021 قمری: الإثنين، 1
🗓  🔸ورود نظامیان انگلیس به ایران و تشکیل S.P.R (1294ش) 🔸پیام دولت انگلستان به مستوفی الممالک! (1296ش) 🔸تأسیس روزنامه شفق سرخ (1300ش) 🔸خارج شدن نيروهاي انگليس از خاک ایران (1324 ش) 🔸خود داری نيروهاي شوروي از ترک خاک ایران (1324 ش) 🔸عزيمت اردن به جبهه جنگ عراق عليه ايران (1360ش) 🔸وفات آیةالله «حسن نوري همداني» (1369 ش) ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
🔻 🔹گاهی انسان در یک محیطی قرار می‌گیرد که محیط، محـیط تضـرع و گریه و توجه اسـت؛ هــمه‌ی دل‌ها به سوی خداست، همه‌ی اشک‌ها جـارے است؛اینجا حالت تضرع برای انـسان آسـانتر دســت می‌دهـد. این مـحیط مســاعد اســت. محیط مســاعد، خود سازی را آسان می‌کند. ۱۳۹۱/۷/۲۴ ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
💬سوال: چه مقدار از نماز اگر در وقت ادا واقع شود، نیت ادا صحیح است؟ 🔹پاسخ: وقوع یک رکعت نماز در داخل وقت برای این که نماز، ادا محسوب شود، کافی است و در صورت شک در این که وقت لااقل به مقدار یک رکعت باقی است یا خیر، نماز را به قصد مافی الذمّه بخوانید. ☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
بودم کارم شده بود چیک و چیک ! سلفی و یهویی.. پروفایل و پست و استوری... عکس های مختلف با چادر و روسری لبنانی!! من و دوستم یهویی توی کافی شاپ من و فلانی بهشت زهرا من و خواهریم یهویی فلانجا... عکس لبخند با عشوه های ریز دخترکانه.. دقت میکردم که حتما چال لپم نمایان شود در تمامی عکسها... کامنتهایم یک در میان احسنت و فتبارک الله احسن ! دایرکت هایم پرشده بود به هر بهانه ایی امدن و تعریف و تجمید ها!!!!!! از نظر خودم کارم اشتباه نبود چرا که داشتم حجاب؛حجاب برتر و البته صحبت از ترویج حجاب بود! کم کم در عکسهایم رنگ و لعاب ها بالا گرفت تعداد مزاحم ها هم خدا بدهد برکت! کلافه از این صف طولانی... یکبار از خودم جویا شدم واقعا چیست علت؟! چشمم خورد به کتابی.. رویش نشسته بود خروارها خاک غفلت و بی خیالی.. فوت کردم... و خاکها پرید از هر طرف.. "سلام بر ابراهیم" بود عنوان من... اقا ابراهیم هادی خودمان:))))...!! همان گل پسر خوشتیپ... چارشانه و هیکل روی فرم و اخلاق ورزشی... شکست خود را... شیک پوشی را بوسید و گذاشت کنج خانه.. ساک ورزشی اش هم تبدیل شد به کیسه پلاستیکی ساده! رفتم سراغ اینستا و پستها و پیوی ها و... نگاهی انداختم به کامنتها 80 درصد به بالا جنس مذکر بود!!! با احسنت ها و درودهای فراوان! لابه لای کامنتها چشمم خورد به حرفهای نسبتا بودارِ! دایرکت هایم که ! عجب لبخند ملیحی... عجب حجب و حیایی ... انگار پنهان شده بود پشت این حرفهای نسبتا ساده عجب هلویی.. عجب قند و نباتی ای جان و ....! :)) شاید شرمسار شدم از اینهمه عشوه و دلبری.. دیدم شهید هادی کجا و من کجا! باید نفس را قربانی میکردم.. پا گذاشتم روی و خواستم کمی ... پست ها را حذف کردم خاکای رو قلبمو تکوندم!! بعد از آن شدم و نوشتم از مرامِ مشتی ها!! رفقا!! خیلی‌‌ا‌وقات زدیم و خودمون متوجه نیستیم.. بشینیم فکر کنیم... بیوفتیم تو 🛣✅ :)🖐🏿💧 ... ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
🔆متن شبهه: با توجه به اعتقاد شيعه ائمه دارای بوده‌اند و باذن الله، علم غیب داشته‌اند، معنای رشادت با وجود این علم چگونه معنا می‌شود؟ مثلاً خوابیدن حضرت (ع) در ، در پیامبر اکرم (ص) فضیلت محسوب نمی‌شود 🔆پاسخ شبهه: 1️⃣ باید گفت: به نظر می‌‌رسد کلید اصلی حل این گونه مسایل آن است که ما شناخت درست از علم لدنی و علم غیب امام معصوم (ع) داشته باشیم. 2️⃣ در برخی روایات آمده که امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ فرمود: «اذا اراد الامام أن یعلم شیئاً اعلمه الله ذلک» امام هر گاه که اراده کند چیزی را بداند خداوند او را از آن چیز آگاه می‌‌سازد. از این گونه روایات بدست می‌‌آید که علم امام به امور آینده، مطلق نیست بلکه هر گاه اراده کند چیزی برای آنها معلوم شود و یا اراده خداوند به آن قرار گیرد که امام چیزی را بداند، او را آگاه می‌‌سازد بنابراین ممکن است در بعضی موارد به جهت اسرار نهفته الهی مصلحت بر آن باشد که امام از غیب آگاه نشود یا خود نخواهد و اراده نکند که از حوادث آینده آگاه شود. 3️⃣ با توجه به نکته یاد شده در پاسخ می‌‌توان گفت: هیچ دلیل عقلی و یا نقلی در دست نیست که ثابت کند امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ از همه جزئیات حوادث «لیلة المبیت» آگاهی کامل داشته است چون ممکن است موارد یاد شده جزء همان مواردی بوده باشد که امام اراده نکرد تا خداوند او را نسبت به نتیجه و عاقبت کار با خبر سازد، بخصوص آن که روایتی و یا نقل تاریخی در این خصوص نیامده که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ از نتیجه کار، آگاه بوده لذا به انجام آن اقدام کرده است. 4️⃣ هم چنین ممکن است گاه مصلحت ایجاب کند که پیامبر یا امام از عواقب برخی کارها آگاه نشود و یا برای امتحان و آزمون الهی علم به اموری پیدا نکند، چنان که در داستان «لیلة المبیت» آمده است که علی ـ علیه‌السّلام ـ در بستر پیامبر خوابید، در حالی که از خود آن حضرت نقل شده است که نمی‌‌دانست صبح گاهان که مشرکان قریش به آن بستر حمله می‌‌کنند شهید خواهد شد یا جان به سلامت می‌‌برد؟ 5️⃣ طبق این تحلیل نیز معلوم می‌‌شود که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ نه از باب آگاه بودن از پایان نتیجه کار بلکه به جهت شجاعت و رشادت و ایثار، در «لیلة المبیت» به جای پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ خوابید و به مدال افتخار «کل ایمان» دست یافت. 6️⃣ به فرض گفته شود که امیر مؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ به دلیل آگاهی از نتیجه و پایان کار در «لیلة المبیت» در بستر پيامبر خوابيد: بنابر فرض اول، هرگز علی علیه السلام، علم به بقا و سلامتی خود نداشته است، زیرا هرگز برای چنین طبقه ای از افراد (که علی به طور یقین از این طبقه نبود) از گفتار پیامبر علم قطعی پیدا نمی‌شود . اگر به ظاهر بپذیرند، در خاطر تشویش خواهند داشت . جوانب قلب آن ها را فرا می‌گیرد و هر دم هیولای مرگ در نظر آن ها مجسم می‌شود ؛ علی با احتمال کشته شدن دست به چنین کاری زده است، نه با علم به سلامتی. بنا به فرض دوم فضیلت بالاتری، برای علی علیه السلام اثبات نموده است، زیرا اگر ایمان مرد، به پایه‌ای برسد که آنچه را از پیامبری بشنود ،با روز روشن فرقی نداشته باشد، فضیلت چنین ایمان با هیچ چیز برابری نمی‌کند. نتیجه ایمان این است هنگامی که پیامبر به او بگوید: در بستر من بخواب و در حمله تروریست ها آسیبی نخواهد دید، با کمال ثبات قلب می رود و در بستر او می‌آرمد. یک سر سوزن احتمال خطر در دل او راه پیدا نمی‌کند. با توجه به آنچه درباره ماجرای لیله المبیت و شبهه برخی بیان شد، به دست مي آيد که امیر مومنان در لیله المبیت برترین فضیلت را به دست آورده، زیرا در هر دو صورت چه علم به کشته شدن داشته یا نداشته ،فضیلت او ثابت می‌شود که بیان آن گذشت. ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
#ساعت به وقت #احکام 🌺🌺🌺 همراه با مسابقه و جوایز نقدی🤩🤩🤩 مژده 😍😍😍 مژده😍😍😍 آرشیو احکام اینجا همه اح
به وقت 🌺🌺🌺 همراه با مسابقه و جوایز نقدی🤩🤩🤩 مژده 😍😍😍 مژده😍😍😍 آرشیو احکام اینجا همه احکام گذاشته می شود⏬ https://eitaa.com/joinchat/2541813847C2be2ca7f3f 🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺 ✅ جلسه 52
🔵احکام قضای روزه ‏۱.‏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺑﯽ ﻫﻮﺵ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﻏﻤﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ، ﻟﺎﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩ.‏ ۲.‏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺘﯽ، ﺭﻭﺯﻩ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﻣﺴﺘﯽ ﻧﻴﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺍﻣﺴﺎﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﻳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ.‏ ۳.‏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻧﻴﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭﻟﯽ ﺳﭙﺲ ﻣﺴﺖ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻳﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﺎﻝ ﻣﺴﺘﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﻴﺪﻩ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ‏(ﻭﺍﺟﺐ) ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﻗﻀﺎ ﮐﻨﺪ، ﻣﺨﺼﻮﺻﺎً ﺩﺭ ﻣﺴﺘﯽ ﻫﺎﯼ ﺷﺪﻳﺪ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺯﺍﻳﻞ ﺷﺪﻥ ﻋﻘﻞ ﺍﺳﺖ.‏ ﺗﻮﺟﻪ:‏ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻭ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﯼ ﻗﺒﻞ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺻَﺮﻑ ﻣﺎﺩﻩ ﯼ ﺳﮑﺮﺁﻭﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﻳﺎ ﺑﯽ ﺍﻃﻠﺎﻋﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻮﻉ، ﺣﻠﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ.‏ ۴.‏ ﺯﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﺎﻣﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﺎﺩﺕ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺯﺍﻳﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻗﻀﺎ ﮐﻨﺪ.‏ ۵.‏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﺬﺭﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ، ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ، ﻣﺜﻠﺎً ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻳﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺴﺖ ﻭ ﭘﻨﺠﻢ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻔﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﻣﺜﻠﺎً ﺷﺶ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺴﺖ ﻭ ﺷﺸﻢ ﺭﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻤﺘﺮ ﺭﺍ ﻗﻀﺎ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﺮﻭﻉ ﻋﺬﺭ ‏(ﻣﺜﻠﺎً ﺳﻔﺮ) ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ، ﻣﺜﻠﺎً ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﭘﻨﺠﻢ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﻔﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﺩﻫﻢ ﺑﺮﮔﺸﺘﻪ ﺗﺎ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺷﺐ ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ ﺑﺮﮔﺸﺘﻪ ﺗﺎ ﺷﺶ ﺭﻭﺯ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ‏(ﻭﺍﺟﺐ) ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺭﺍ ﻗﻀﺎ ﮐﻨﺪ.‏ ۶.‏ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻗﻀﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻗﻀﺎﯼ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻣﺎﻧﻊ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﻭﻗﺖ ﻗﻀﺎﯼ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺗﻨﮓ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺜﻠﺎً ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺁﺧﺮ ﻗﻀﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ‏(ﻭﺍﺟﺐ) ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺁﺧﺮ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ.‏ ۷.‏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻗﻀﺎﯼ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﻭﻗﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ، ﺗﻨﮓ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯﻇﻬﺮ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ.‏ ۸.‏ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﯼ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ، ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﻴﺮﺩ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺗﺎ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﻃﻮﻟﺎﻧﯽ ﺷﻮﺩ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﯼ ﻋﺬﺭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ‏(ﻣﺜﻠﺎً ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ) ﺭﻭﺯﻩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻋﺬﺭ ﺍﻭ ﺗﺎ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻗﻀﺎ ﮐﻨﺪ، ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﮔﺮ ﺗﺮﮎ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﻌﺪ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺭﻓﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻋﺬﺭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.‏‏ ╔═.🍃.═══════╗ 🌼@khademngoo🌼 ╚═══════.🍃.═╝