سلام جمعه ها روز خانواده هست و هیچ پستی بارگذاری نمیشه
امیدواریم کنار خانواده شاد و تندرست باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃جمعـهها بهـار صلوات هست
دهانمـان را خوشبـو کنیـم
به ذکر شریـف صلـوات
بر حضـرت محمـد ﷺ
و خانـدان مطهـرش🍃🌸
(🌸)اَللّهُـمَّ
✨(🌸)صَـلِّ
🌸✨(🌸)عَـلىٰ
✨🌸✨(🌸)مُحَمَّـدٍ
🌸✨🌸✨(🌸)وَ آلِ
✨🌸✨🌸✨(🌸) مُحَمَّـدٍ
🌸✨🌸✨(🌸)وَ عَـجِّلْ
✨🌸✨(🌸)فَرَجَهُـمْ
🌸✨(🌸)وَ اَهْـلِکْ
✨(🌸)اَعْدَائَهُـمْ
(🌸)اَجْمَعِیـن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
خداوندا
امروز را با نام زیبایت
صبح میکنم
باشد که مرا از من رهایی دهی
و در فیض خودت
زندگیام را برکت ببخشی
تا هر آنچه
ارادہ و خواست تو
در آن است برایم مقدّر شود
🌸 الهـی بـه امیـد تـو 🌸
097.mp3
2.71M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب نود و هفتم ( ۴۷ فصلت الی ۲۶ شورا)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
🔴 سوره فصلت دارای آیه ایی با سجده واجب میباشد.
#التماس_دعا_برای_ظهور
#آیات_نور
#حزب نود و هفتم
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- همان گونه كه انبياى پيشين به زبان قوم خود سخن مىگفتند، قرآن نيز به زبان عربى وحى شده است.
2- الفاظ قرآن به همين صورت كه هست بر پيامبر نازل شده است.
3- قرآن، به زبان عربى است و ترجمه آن به هر زبانى كه باشد حكم قرآن را ندارد.
4- هدف اصلى از دريافتهاى الهى بازدهى آن است.
5- كسى كه ديگران را هشدار مىدهد، بايد خود آگاهى و بينش لازم را داشته باشد.
6- در شيوهى تبليغ ابتدا مخاطبين و نيازهاى آنان را بشناسيم.
7- در تبليغ به اولويّتهاى منطقهاى، مكانى و استراتژى توجّه شود.
8- تبليغ بايد از خود و اطرافيان خود آغاز شود.
9- دعوت پيامبر اسلام تدريجى و داراى مراحل متعدّد بوده است.
10- در ميان موارد انذار، مسأله معاد نقش ويژهاى دارد.
11- فصاحت قرآن در انذار مردم نقش مهمى دارد.
12- قيامت با آنكه روز جمع است، روز فصل و تفكيك نيز هست.
#استاد_قرائتی
#صبحتبخیرمولایمن
بیـاڪہلعـلوگُهـردرنثـارِمَقـدَمِتـو..
زِگَنجِخانهءدلمیکِشمبهروزنِچشم
"حافظشیرازے"
🏝سلام مولای من،
مهدی جان
دلخوشم به همین
سلامهای معطر هر روز ...
به این
احوالپرسیهای ساده ی بیغبار ...
دلخوشم به
راز دل گفتن با شما ...
به نگاهتان ،
به دعایتان ...
دلخوشم به
شمیم بهاری یادتان🏝
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#روزتونمهدوی
#یهفنجونصبحونهیمعنوی
☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️
🏝 #کفران_نعمت
✨ امام باقر (علیه السلام):
زمانی که #شکرگزاری بندگان قطع گردد، #نعمت نیز از جانب خداوند قطع میشود.
📚 تحف العقول/ص457
✍🏼 شکر گزاری نعمت، همیشه باعث زیاد شدن آن است. قرآن کریم میفرماید:
❇️ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ
... اگر مرا سپاس گویید، بر نعمت شما میافزایم و اگر کفران کنید، بدانید که عذاب من سخت است.
(سوره ابراهیم آیه7) 🏝
☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️
0001.Enshaaa_ir.mp3
4.14M
🎙 #کلیپ_صوتی
🔷 حتما شما هم شنیدید میگن کسانی که با خدا و پیغمبر کاری ندارند، وضعشون توی دنیا بهتره🤔
🎧 بشنوید...
🎤 حجةالاسلام حسین میرزایی
❌تغییر اسم، خرافه یا واقعیت❓
❎اخيراً ديده مى شود، عده اى براى رفع مشكلات خود و خویشان و يا جهت رهائی از بیماری به افرادی مراجعه می کنند که پیشنهاد #تغییر_اسم به آنان داده تا آن جا كه به افراد مى گويند نام های نیک و خوب خود را مانند علی و زهرا را با اسم های بی محتوا و بیگانه با فرهنگ و عقیده ما، جا به جا کنند.
آیا تغییر اسم می تواند برطرف کننده ی مشکلات و سختی ها باشد؟
برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نکاتی تقدیممی شود:
1⃣نکته ی اول: اسم، نام و عنوان، نشانه و تابلوي کاشف از هويت و ماهيت هر چيزي است. اسم لفظي است که انسان با شنيدن آن بدون اختيار به معنا و صاحب آن منتقل مي شود. براى همه موجودات گياهان، حيوانات، جمادات و... وجود نام و اسمي که تداعي کننده و مشخص کننده آنان باشد ضرورت دارد.
2⃣نکته ی دوم: از آن جا که انسان اشرف مخلوقات و موجودات است؛ و هر يک از افراد انسان داراي شخصيت مسقلي هستند، شايسته است زيباترين و با ارزش ترين اسم ها براي او انتخاب شود. نامي که متناسب با حال و شرافت و کرامت انسانى او باشد. پيامبر اسلام (ص) فرمود: يکي از حقوق فرزند بر پدر اين است که نام نيک و زيبا براي او انتخاب کند.»[1]
3⃣نکته ی سوم: در اسلام داشتن نام و لقب نيکو يک ارزش است و مي تواند در روحيه و جسم انسان اثرات مثبتي داشته باشد. از اين رو شايسته است هر مسلماني براي فرزندان خود از نام ها و القاب خوب و با معنا انتخاب کند؛ زيرا نام خوب تداعي کننده معناي خوب و نام بد تداعي کننده معانى و مفاهيم بد و نا مناسبي است که موجب هتک حرمت انسان مي گردد.
4⃣نکته ی چهارم: در تعاليم اخلاقي اسلام معيارها و ضوابطي براي نام نيک افراد انسان بيان شده است از جمله:
✅اسم بايد در حد شخصيت صاحب آن بوده و متناسب با تمام دوران هاي زندگي او (کودکي، نوجواني جواني و کهن سالي) باشد.
✅از اسامي خاص ذات باري تعالي نباشد. مثل ذات، رحمان
✅درست ترين نام آن است که بر بندگي دلالت نمايد؛ مانند عبدالله، عبدالرحمن و عبدالرحيم و ...[2]
✅اسامي پيامبران (ع) و ائمه اطهار (ع)، در روايت وارد شده است بهترين نام ها، اسامي پيامبران (ص) است.[3] امام صادق (ع) از پيامبر اسلام (ص) نقل مي کند که فرمود: کسي که سه فرزند پسر داشته باشد و نام هيچ کدام را محمّد نگذارد بر من جفا کرده است.[4]
✅داراي معناي زشت يا از اسامي افراد بد نام نباشد.
در روايتي امام باقر (ع) از پيامبر (ص) نقل نمودند که آن حضرت (ص) بهترين و بدترين اسم را چنين برمي شمردند: بهترين اسم: عبدالله، عبدالرحمن و ... بدترين اسم: ضرار، مرة، حرب و ظالم.[5] در برخي ديگر از روايات نام هاي حکم و حکيم و خالد و مالک نيز بر اين نام ها افزوده شده است.[6]
در بين اسامي خوب و زيبا نيز بعضي از بعض ديگر باارزشتر و بالاتر هستند. هرکس بايد سعي کند بهترين اسم را که داراي امتيازات و معیارهای بيشتري است انتخاب نمايد.
5⃣نکتهی پنجم: اينكه عدهای با محاسبههای غیرقابلاعتماد و بر اساس حروف ابجد، عدد مربوط به اسمى را تعيين کرده و سپس آن عدد را نسبت به امرى ديگر مثل عددِ مربوط به اسم همسر آن فرد، مقايسه میکنند و ادعا مینمایند، اين دو عدد همخوانى ندارند؛ پس بايد اسمهايشان را عوض كنند تا همخوانى پيدا كنند؛ یا مشکل و بیماری آن برطرف شود؛ نهتنها حرف بیپایه و اساسى است، بلكه پشت كردن به عقل و دستور شريعت الهى است.
6⃣نکتهی ششم: پروردگار عالم انسان را مسلح به عقل و اراده و اختیار نموده است و راهنمایانی چون انبیاء فرستاده است تا راه و روش صحیح زندگی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را بیاموزند.
این انسان است که میتواند در سایهی عقلانیت و تلاش و کوشش و بهرهگیری از آموزههای دینی، مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری حل کرده و با انجاموظیفه، سعادت دنیا و آخرت خود را رقم میزند.
♦️نتیجه اینکه: تغییر اسم برای حل مشکلات هیچ دلیل عقلی و نقلی نداشته و این عمل با توکل داشتن به خدا و بهرهگیری از موهبات الهی در تعارض است.
شایسته است مردم عزیز، فریب اشخاص بیبهره از علم و تقوا را نخورده و برای مشورت و همفکری به علمای ربانی و جهادگران عرصهی علم و تقوا مراجعه کنند.
✍#جواد_حیدری
منابع:
[1]. حق الولد على والده ان يحسن اسمه و ادبه».
[2] بحارالانوار، ج 101، ص 130.
[3] بحارالانوار، ج 101، ص 130.
[4] بحارالانوار ج: 101 ص: 130 و 131.
[5] حر عاملی، وسایل الشيعة، ج 21، ص 399، 27403، المکتبة الاسلامية، چاپ پنجم، 1398 ق.
[6] حر عاملی، وسائلالشيعة، ج 21، ص 398، 27399.
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
#عطر_نماز🌸🕋
💠#امام_صادق_علیه_السلام :
✨عرَفُ مَن يَصِفُ الحَقَّ بِثَلاثِ خِصالٍ: يُنظَرُ اِلى اَصحابِهِ مَن هُم؟ و َاِلى صَلاتِهِ كَيفَ هىَ؟ و َفى اَىِّ وَقتٍ يُصَلّيها؟؛✨
💫كسى كه از #حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود:
👈ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟
👈 نمازش چگونه است؟
👈و در چه وقت آن را مى خواند
📘محاسن ص ٢۵۴، ح ٢٨١⚡️
#نماز_اول_وقت📿
#التماس_دعای_فرج🤲
کانال #نماز_خوب
✍ مقارنات نماز
♻️ در محراب نماز
اينك، آمادۀ ورود به متن نمازيم.
غير از حركات ظاهرى نماز، كه هر كدام فلسفه و رازى دارد، و غير از ذكرها و تسبيحهاى آن، كه هر كدام مفاهيم بلندى را در بر گرفته است، روح نماز، همان «توجّه» است. نمازگزار با اخلاص و آگاهِ به رمز و راز عبوديت، بايد همواره و در تمام لحظات و فقرات نماز، بداند كه چه مىكند، در چه مقامى ايستاده است، با كه سخن مىگويد، طرف خطابش كيست و حرف و خواستهاش چيست.
اين «حضور قلب»، عنصر اصلى سازندگى نماز و «ياد خدا» است كه فلسفۀ بلند و عميق نماز است.
آشنايى به مفاهيم جملات قرائت و ذكرها، و توجّه به معناى اعمال و حركات در نماز، زمينه ساز پيدايش خشوع قلبى و خضوع جسمى و توجّه باطنى به معبود يكتاست.
با اين تذكّر، وارد نماز مىشويم:
1⃣ #نيّت
سرفصل اين عبادت و نخستين امر واجب در نماز، «نيّت» است. و ...
نيّت، تعيين كنندۀ ارزش هر عمل است.
اگر عبادتى، از جهت نيّت، خلل يابد و نمازگزار، دچار ريب و ريا گردد، كاراش بى نتيجه و عبادتش فاسد و رنجش بى اجر خواهد بود. بنا به اهميّت نيّت و خلوص و جايگاه رفيع آن در هر عبادت و عمل، به ويژه در نماز، به بحثى نسبتاً مبسوط دربارۀ آن مىپردازيم.
نيّت چيست؟
انگيزۀ آگاهانه نسبت به هر عمل «نيّت» آن است و در عبادت، اين انگيزه بايد خدايى باشد و نماز به خاطر رضاى الهى و در جهت تأمين خواستۀ او و اجراى فرمانش و به قصد نزديكتر شدن به خدا (قصد قربت) انجام گيرد.
اگر در عبادت و نماز، چنين نيّت خالصى وجود داشت، عامل قرب مىشود وگرنه جز دورى از خدا بازدهى ندارد.
نيّت، آگاهى و توجّه به عمل و هدف آن است. هدف نماز كه «ياد خدا»ست بايد همواره در دل و ذهن نمازگزار، زنده باشد و انگيزههاى مادّى و غير خدايى از جمله جلب رضايتِ مردم، ريا، خودنمايى و شهرت در دل و فكر، راه پيدا نكند. در جادّهها، راه پر خطر را علايم بيشترى مىگذارند.
راه بندگى خدا هم، پر از انواع خطرهايى است كه عمل و فكر و نيّت را تباه و منحرف مىسازد. و از اينجاست كه در متون دينى و رهنمودهاى پيشوايان اسلام، تعابيرِ «فىِ اللّه» ، «لِلّه» ، «فىسبيل اللّه» و ... فراوان به كار رفته است.
در آيات قرآن، هفتاد بار كلمۀ «فى سبيل اللّه» (در راه خدا) دربارۀ كارهايى همچون نماز، زكات، جهاد، هجر، شهادت، انفاق، به كار رفته است رنگِ «الهى» به هر كارى بخورد، آن را ارزشمند و جاودان مىسازد. ١
در سايۀ نيّت خالص، كار كم، زياد مىشود. عمل كوچك، عظمت مىيابد، انفاقى اندك، پاداشى عظيم مىيابد، كار دنيايى و مادّى، به عملى اخروى و معنوى تبديل مىشود.
اگر كسى عمرى در عبادت و روزه و جهاد و انفاق بگذراند، ولى نه بخاطر خدا، همهاش تباه است، و اگر دِرهمى انفاق، مرتبهاى جهاد، گامى كوچك، سجدهاى كوتاه، براى خدا باشد، نزد خدا محفوظ است و از پاداش خدايى برخوردار.
امام صادق عليه السلام فرموده است: «مَنْ ارادَ اللّهَ بِالْقَليِلِ مِنْ عَمَلِهِ، اظْهَرَهُ اللّهُ اكْثَرَ مِمّا ارادَ، وَ مَنْ ارادَ النّاسَ بِالْكَثيرِ مِنْ عَمَلِهِ ابَى اللّهُ الاً انْ يُقَلَّلَهُ فِى عَيْنِ مَنْ سَمِعَهُ» هر كه در كار اندك خود، هدف خدايى داشته باشد، بيش از آنكه خودش بخواهد، خداوند كار او را بيشتر جلوه مىدهد و هر كه از كار زياد، جلب نظر مردم را بخواهد خداوند، كارهايش را در ديد شنونده، اندك جلوه مىدهد.
دلها به دست خداست و محبّت مردم نيز با ارادۀ پروردگار است. اگر انسان، محبوبيّت و مودّت ديگران را هم بخواهد، بايد از خداوند كه «مقلّب القلوب» است بطلبد.
بسيارى اوقات رعايت مصالح شخصى يا جلب منافع يا جلب توجّه ديگران يا انگيزههاى دنيايى، خط دهندۀ اعمالِ ماست. اگر بتوانيم نيّت خود را خالص كنيم، رستگاريم و همين عمل براى ما مىماند.
على عليه السلام فرموده است: «اَخْلِصْ لِلّهِ عَمَلَكَ وَ عِلْمَكَ و بُغْضَكَ وَ اخْذَكَ وَ تَرْكَكَ وَ كَلامَكَ وَ صُمْتَكَ» ١
عمل و علم و دشمنى و گرفتن و نگرفتن و سخن و سكوت خويش را تنها «براى خدا» خالص گردان.
در عبادت و نماز، بايد قصد قربت كرد. حتّى اگر گوشهاى از آن براى غير خدا باشد عمل باطل است و نزد خداوند، نامقبول.
حتى اگر نماز را براى خدا بخوانيم ولى انتخاب مكان و زمان و نحوۀ خواندن و ... براى غير خدا باشد، باطل است. در عبادت خدا نبايد ديگرى را شريك ساخت.
قرآن مىفرمايد: «وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدَا» ٢
احدى را شريك عبادت خدا قرار ندهيد.
حتى اگر رزمندهاى در جبهه، براى غنايم، يا خودنمايى و اظهار شهامت و ... بجنگد، ارزش ندارد. ٣
ورود شرك و ريا به عمل انسان، طبق حديث، از
راز نماز، صفحه 55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 #طبق_برنامه_شنبه_ها:
🔶#نکات #تربیتی #اخلاقی
📛 #دروغ 🚫🔥
📽 انیمیشن: حکایت بسیار زیبا از حضرت محمد (ص)
🔥#دروغ_کلید_همه_گناهان_است🔥
هدایت شده از راه ماه
#مسابقه
#عاشورایی_میمانیم
⬅️نام و نام خانوادگی:سید یاسین حسینی اصل
⬅️نام شهر:نورآباد
🔺عضویت در راه ماه👇
https://eitaa.com/joinchat/3844341939C26cbca5c46
برای شرکت در مسابقه الزامیست
👈آیدیثبتاثراتشما👇
@rahe_mah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
《بسم الله النــ✨ــور》
خداوندا به نام تو که
زیباترین نامهاست
روزمان را آغاز میکنیم
روزتون با نور خدا روشن
و نور خدا بر قلبتون جاری
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
099 (1).mp3
3.31M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب نود و نهم ( ۲۴ زخرف الی ۱۶ دخان)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
#التماس_دعا_برای_ظهور
#آیات_نور
#حزب نود و نهم
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- اصل شفاعت مورد قبول است، امّا شفاعتهاى موهومى مردود است.
2- اصلاح را بايد از سرچشمه آغاز كرد. سرچشمهى شرك، اميد به شفاعت معبودهاست كه بايد مردم را از چنين خيالى مأيوس نمود.
3- كسى حقّ شفاعت دارد كه به حقّ معترف و گواه باشد.
4- آنان كه حقّ شفاعت دارند براى هر كس و هر مورد، شفاعت نمىكنند، خود مىدانند كه مورد شفاعت كجاست.
5- گواهى و شهادت زمانى ارزش دارد كه بر اساس علم باشد.
#استاد_قرائتی