eitaa logo
روشنا ( آوای بیداری ) 🇵🇸🏴
1.8هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻امام صادق علیه السلام فرمود: 🌺«إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (ع) جَاءَ بِأَمْرٍ جَدِیدٍ کَمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ فِی بَدْوِ الْإِسْلَامِ إِلَی أَمْرٍ جَدِید» 🌺 🌼هنگامی که قائم ظهور کرد با امر جدیدی خواهد آمد، چنانکه رسول خدا(ص) در آغاز اسلام مردم را به امر جدید دعوت می‌کرد.🌼 📚بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۸
D1737346T13252266(Web).Mp3
615.8K
⭕️به چه دلیل ادعا شده انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی استاد قرائتی 📻 امام سجاد علیه السلام به ما یاد داده‌اند که چطور از آفت خوبی‌ها در امان بمانیم... خدایا ما را از آفت عبادت و عزت دور کن!
‍ یادش بخیر معلم که دیکته می گفت بیشتر از سه بار تکرار نمی کرد. سه بار بیشتر از ناظم نباید تذکر می گرفتم. اگر سه بار صدایمان می کردند و جوابی نمی دادم حتما غیبت می خوردم. از کودکیم "سه" شد عدد اتمام حجت، عدد تمام شدن فرصت، عدد زمان های خاص و آدم های خاص. این سه حکایتی شد، از همان روزی که با معلم خواندم: "حسین (ع) که شاه دین است امام سوّمین است..." همان روزها بود که کوثر را با سه آیه آموختم. کمی بعد فهمیدم بانوی عالم، سه ماه بعد از پیامبر (ص) شهید شد و حالا که فکر می کنم چقدر عجیب است حکایت "سه" ! انگار خدا در آن هشداری پنهان کرده، که حواست باشد! به کوثر (س) به حسین (ع) به زهرا (س) ... به "سه" امام سجاد (ع) سه بار بر نام الشام تاکید کرد. آنگاه که در چهارمین شب آن شهر نفرین شده پس از سه شب انتظار، پدری به دخترش سر زد. سه ساله اش به سویش پر کشید. حالا سه شب جمعه مانده به اربعین، یعنی تنها فرصتم آن است که به سه ساله قسمت دهم تا بطلبی، تا ببخشی، تا رحم کنی به دلی تنگ تا به جای سه ساله‌ات پا به آن جاده گذارم. تا بدانم بیشتر از سه شب جمعه وقت ندارم که همراه پسرت پا بر آن جاده نهم و دهم. بلکه کمی نزدیک تر، بلکه کمی همدرد تر. بلکه کمی همراه تر باشم به او ... ۰
🔸روز بیست و پنجم 🔺 ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• 🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 150. جَزیلَ الْمَواهِبِ، حَلیمٌ رَشیدٌ مُنیبٌ ، و با عطایا و مواهبِ بزرگ بودى، صبور، رشد یافته، بسیار متوجه بسوى خدا، 151. جَوادٌ عَلیمٌ شَدیدٌ ، باجود و سخاوت، دانا، توانا و قاطع بودى، 152..إِمامٌ شَهیدٌ، أَوّاهٌ مُنیبٌ ، حَبیبٌ مَهیبٌ ، پیشواى شهید،بسیار گریان در پیشگاه خداوند، محبوب و با هیبت بودى، 153. کُنْتَ لِلرَّسُولِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ وَلَداً ، وَ لِلْقُرْءانِ سَنَداً تو براى پیامبر که درودخدابراووآل اوباد فرزند، و براى قرآن پشتوانه بودى ، 154. وَ لِلاُْ مَّةِ عَضُداً ، وَ فِى الطّاعَةِ مُجْتَهِداً، و براى امّتِ اسلام بازوى توانا، و درطاعتِ حقّ کوشا بودى، 155. حافِظاً لِلْعَهْدِ وَالْمیثاقِ ، ناکِباً عَنْ سُبُلِ الْفُسّاقِ توحافظِ عهد وپیمانِ الهى، دورى کننده ازطُرُقِ فاسقان بودى.
✅ موضوع : ✅ شماره : 4⃣3⃣ 💜💙💚💛🧡❤️💜💙💚💛🧡❤️ طوري از موبايلم استفاده مي كنم كه اگر مولايم ؛ صاحب الزمان اونو " طلب كرد " " شرمنده نشوم " 💜💙💚💛🧡❤️💜💙💚💛🧡❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخش هشتم: در روایتی علیه السلام فرمودند: 🔹مردم اهل زمان غیبت، افرادی که قائل به امامت امام زمان هستند و منتظر ظهور می باشند از مردم تمام دوره ها افضل هستند برای اینکه خداوند متعال عقل، فهم و معرفتی به آنها داده که غیبت برای آن ها با منزله مشاهده است. خداوند آن ها را در آن زمان مثل کسانى می‌داند که با شمشیر در پیش روى پیغمبر (علیه دشمنان دین ) پیکار کرده‏اند ، آن ها مخلصان حقیقى و شیعیان راستگوى ما هستند که مردم را به طور آشکار و نهان به دین خدا می‌خوانند. و هم فرمود : انتظار فرج بزرگترین فرج است(بحارالانوار،جلد52,ص122) در این روایت امام سجاد علیه السلام افرادی را که دارای دو ویژگی هستند بر تمام ۷ میلیارد جمعیت فعلی دنیا افضل می دانند انها مثل کسانی هستند که در جنگ در کنار رسول خدا شمشیر زده اند و تعبیر ما این افراد در زمان غیبت چنان خودشان را آماده کرده اند که اگر اذن ظهور در دوران حیات آنها داده شود جزء یاوران حضرت خواهند بود. ۱) اولین ویژگی این افراد را امام اینطور بیان می فرمایند: "القائلون بالامامته" یعنی کسانی که قائل به امامت امام زمان باشند یعنی بیانگر این باشند که امام زمان امامشان هست و بر آنها امامت می کند. ماموم در نماز جماعت اگر همه حرکاتش را مطابق امام جماعت انجام بده می گویند به او اقتدا کرده والا اگر هر کدام کار خودشان را انجام بدهند که او را ماموم نمی گویند. کسی قائل به امامت امام هست که فکر امام، عقیده امام، خواست و نظر امام بر او امامت داشته باشد. هر کاری می خواهد انجام بدهد نگاه کند اگر امام الان اینجا باشند این عمل را این فکر و یا این عقیده را می پسندند یا نه. ما این مبحث را قبلا به عنوان شرط سوم در بخش پنجم، مطرح کردیم. ۲) بعد می فرمایند "المنتظرون لظهوره" یعنی منتظر ظهور باشند، حالت انتظار داشته باشند. یک منتظر در هر زمینه ای یک ویژگی مشخصی دارد کسی که منتظر مهمان هست، خودش را و منزلش را اماده می کند آگر مهمان بیاید ببیند هیچ چیزی آماده نیست به او منتظر نمی گویند.کسی منتظر واقعی امام هست که خودش را برای ظهور آماده کرده و واقعا سعی کرده در عمل خواست حضرت را در خودش ایجاد کند. ◀️ ادامه دارد.....
عشـــق یعـنی از خـ♡ـدا خواهـش کنـی بـا تمـام رنـج‌ها سـازش کنـی عشـــق یعـنی از جهـان غـافـل شـدن نیمـه شـب‌ها بـا خـ♡ـدا کامـل شـدن عشــق یعـنی بـا خـ♡ـدا تنهـا شـدن لحظـه‌ای دور از همـه دنیـا شـدن 🌙شبتــون زیبـا و در پنـاه خــ♡ــدا .
🔻گواهی جوارح؛🔻 📖 الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَ تُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ. 💢 امروز بر دهان آنان مُهر می‌زنيم، 💢 ولی دستهای آنان با ما سخن میگوید، 💢 و پاهايشان بر آنچه انجام داده‌اند، گواهی ميدهند. (سوره یس/ ۶۵) 🔸اللهم عجل لولیک الفرج🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨خـدایـا ذکر نامـت سپریست‌ که تمـام دردهایمان را پس می‌زند و تمام نداشته‌هایمان را پایان می‌دهد و تمام داشته‌هایمان را اعتبار می‌بخشد پس با نام و ذکرت آغـاز می‌کنیم روزمـان را باشد که تمامی لحظات یاریمان کنی     ⚘ الهـی بـه امیـد تــو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6⃣2⃣ قسمت بیست وششم، بخش چهارم 💠استقامت یا نهمین رمز جلب دوستان💠 4⃣ عجله علم تجربه ثابت کرده است که عجله و شتاب در کارهای دنیا باعث پشیمانی و ضرر است و بعکس عملیکه پس از اندیشه و تأمل و به موقع خود صورت پذیرد البته به پایان می رسدو موجب رضایت خاطر می گردد و مرد عجول هیچ گاه حاضر نیست عواقب کارها را تحت مطالعه دقیق قرار دهدو سپس با متانت بسوی هدف حرکت کند. پیغمبر اکرم (صل الله علیه وآله) فرمود:عجله و شتاب در کارهای دنیا،در اثر وساوس شیطان است ولی تأمل و عاقبت بینی از طرف پروردگار جهان است. تفکر و اندیشه در کارها از نظر اسلام به قدری پر ارزش است که شاید پیشوایان دین برای هیچ عملی به آن اندازه نوید ثواب نداده باشند. معروف است که می گویند دنیا دار اسباب است یعنی هرکاری که در دنیا می خواهد عملی شود باید بوسیله ی اسبابی انجام گیرد. بنابراین اگر فرد عجول حوصله نکند که کارها را به مقامات مربوطه آن ارجاع دهد مسلّماً ممکن نیست بتواند به نتیجه ی خوبی برسد و وقتی که کارش به بن بست افتاد و آزرده گردید،استقامت خود را از دست می دهد. 5⃣ سوءظن یکی از بزرگترین عوامل عزلت طلبی و عدم استقامت در رفاقت سوءظن به مردم است اینچنین شخصی با خود فکر می کند که همه ی مردم با او دشمنندودر و دیوار قصد اذیت و آزار اورا دارند. اگر بخواهد کوچکترین عملی را انجام دهد افراد با او مخالفت می کنند. تا می توانند در اثر همین حالت با کسی دوستی نمی کند و اگر هم چند روزی با شخصی دوستی نمود به مجرد آنکه او یک عمل یا سخنی بر خلاف عقیده ی او‌بگوید یا انجام دهد با خود می گوید این مرد قطعاًبا من ستیزگی و لجاجت نموده ،دیگر دوستی و آشنائی با او حرام است. روی این حساب استقامت و وفاداری را از دست می دهد و ابداً حاضر نیست در دوستی پایداری کند و همچنین گاهی با خود فکر میکند که روزگار علیه او می چرخد. قرآن کریم در این باره می فرماید:ای مردان با ایمان دوری کنید از بسیاری از این گمانها زیرا بعضی از آن خیالها و گمانهاگناه است. همچنین حضرت علی (علیه السلام)در این باره می فرماید: اگر برادر مسلمانت عملی انجام داد و کارهای او دو جنبه داشت بگو‌حتماًروی حساب صحیحش این عمل را کرده است مگر آنکه با دقت متوجه گردی که او خلافی انجام داده است. ونیز اگر سخنی گفت که ممکن است گوشه اش دامن تورا هم بگیردو تو می توانی بگوئی حتماًمرادش من نبوده ام،بگو. و هیچ گاه گمان بد ببرادر مسلمان خود مبر. ◀️ ادامه دارد.....
4_5780524371185500650.mp3
2.24M
🔹رخ از همه گرداندم تا روی تو را بینم ... ⚘اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸روز بیست و ششم 🔺 ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• 🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 156. باذِلاً لِلْمَجْهُودِ ، تو آنچه درتوان  داشتى (براى اِعلاءِکلمه حقّ) بذل نمودى، 157. طَویلَ الرُّکُوعِ وَ السُّجُودِ ، داراى رکوع و سجود طولانى بودى، 158. زاهِداً فِى الدُّنْیا زُهْدَ الرّاحِلِ عَنْها ، تو مانند کسیکه از دنیا رخت برخواهد بست از آن روگردان بودى، 159. ناظِراً إِلَیْها بِعَیْنِ الْمُسْتَوْحِشینَ مِنْها ، و مانندکسانیکه ازدنیادروحشت وهراس بسر میبرند به آن نگاه میکردى، 160. امالُکَ عَنْها مَکْفُوفَةٌ ، وَ هِمَّتُکَ عَنْ زینَتِها مَصْرُوفَةٌ، آرزوهایت از (تعلّق به) دنیا بازداشته شده، وهمّت وکوششت از زیو ردنیا رو گردانده بود، 161. وَ أَلْحاظُک َ عَنْ بَهْجَتِها مَطْرُوفَةٌ، وَ رَغْبَتُکَ فِى الاْخِرَةِ  مَعْرُوفَةٌ ، دیدگانت از بهجت و سرور دنیا بربسته، و اشتیاق و مِیلَت به آخرت شهره آفاق است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا