هدایت شده از خاطرات خیس
4⃣حضرت رسول اکرم(ص) برای اقامه نماز و ایراد آخرین نصایح، در مسجد مدینه حاضر می شوند!
👇👇👇👇
هدایت شده از خاطرات خیس
✅شیخ مفید می نویسد :
📋《فَمَكَثَ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ مَوْعُوكاً ثُمَّ خَرَجَ إِلَى اَلْمَسْجِدِ مَعْصُوبَ اَلرَّأْسِ مُعْتَمِداً عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع) بِيُمْنَى يَدَيْهِ وَ عَلَى اَلْفَضْلِ بْنِ اَلْعَبَّاسِ بِالْيَدِ اَلْأُخْرَى حَتَّى صَعِدَ اَلْمِنْبَرَ فَجَلَسَ عَلَيْهِ》
♦️حضرت(ص) سه روز ديگر با كسالت و ناتوانى شديد در منزل بود.
آنگاه در حالى كه سر خود را بسته بود و از طرف راست به امام على(عليه السّلام) و از سمت چپ به فضل بن عباس تكيه كرد به مسجد آمدند و بر بالای منبر جلوس کردند.
سپس فرمودند :
📋《مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ! قَدْ حَانَ مِنِّي خُفُوفٌ مِنْ بَيْنِ أَظْهُرِكُمْ فَمَنْ كَانَ لَهُ عِنْدِي عِدَةٌ فَلْيَأْتِنِي أُعْطِهِ إِيَّاهَا وَ مَنْ كَانَ لَهُ عَلَيَّ دَيْنٌ فَلْيُخْبِرْنِي بِهِ!
مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ! لَيْسَ بَيْنَ اَللَّهِ وَ بَيْنَ أَحَدٍ شَيْءٌ يُعْطِيهِ بِهِ خَيْراً أَوْ يَصْرِفُ بِهِ عَنْهُ شَرّاً إِلاَّ اَلْعَمَلُ!
أَيُّهَا اَلنَّاسُ! لاَ يَدَّعِي مُدَّعٍ وَ لاَ يَتَمَنَّى مُتَمَنٍّ وَ اَلَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ لاَ يُنْجِي إِلاَّ عَمَلٌ مَعَ رَحْمَةٍ وَ لَوْ عَصَيْتُ لَهَوَيْتُ》
♦️اى گروه مردم! آن زمانی که من از ميان شما بروم، نزدیک شده است.
پس هر كه امانتى و وعدۀ پيش من دارد بيايد تا من به او بدهم و هر كه به من وامی داده، مرا آگاه كند.
اى گروه مردم! ميان خدا و ميان هر يك از بندگان چيزى كه به واسطۀ آن نيكى به او رساند يا بدى از او دور كند نيست جز عمل و كردار[يعنى كردار است كه باعث رساندن خير يا دورى كردن شر مىشود.]
اى گروه مردم! [بيهوده و بدون كردار نيك] كسى ادعاى رستگارى نكند و آرزوى نجات نداشته باشد.
سوگند بدان كه مرا به حقيقت به پيامبرى فرستاده رهائى ندهد كسى را جز كردار يا رحمت پروردگار، و اگر من[كه پيامبر خدا و حبيب اويم] نافرمانيش مىكردم هر آينه به دوزخ مى افتادم.
سپس فرمود :
📋《اَللَّهُمَّ هَلْ بَلَّغْتُ؟》
♦️پروردگارا! آيا رساندم؟[آنچه بايد بگويم تبليغ كردم؟]
سپس؛
📋《نَزَلَ فَصَلَّى بِالنَّاسِ صَلاَةً خَفِيفَةً وَ دَخَلَ بَيْتَهُ وَ كَانَ إِذْ ذَاكَ فِي بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا فَأَقَامَ بِهِ يَوْماً أَوْ يَوْمَيْنِ》
♦️سپس از منبر پایین آمدند و نمازى خفيف با مردم خوانده و به خانه آمدند و آن هنگام در خانۀ «ام سلمة» بود.(۱)
پس يك روز يا دو روز در خانۀ ام سلمة بودند.
📚منبع :
۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۰
41.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند «الماسی برای فریب»
🌍 او ۲۰ سال افسر زبده موساد بود، جزو تاجران باهوش الماس درجهان و فرمانده طرح کودتای اسرائیلی در ایران بود
🔹زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور امریکا بود با بایدن و کلینتون و برخی مقامات بلند پایه فرانسه و اسرائیل و بریتانیا برای براندازی در ایران طرحی به اسم دولت در تبعید را پایهریزی میکند
🔹تجارت این افسر تا جایی پیش میرود که تمام جواهرات و الماس ملکه انگلیس را نیز تهیه میکند
🔹گفته میشود در طرح براندازی دولت در تبعید، میخواستند موسوی و کروبی را از کشور فراری دهند، تاحدی روی این افسر موساد حساب میکردند که وقتی نوریزاده برایش برنامه میرفت کشورهای غربی آماده حمله و کودتا در ایران میشدند
🔹کمتر از یک هفته به موعد کودتا، این افسر از تیم اطلاعات امنیت اسرائیل خارج میشود و طی عملیات فوق هوشمندانه و مخفی به ایران بازمیگردد
🔹وقتی با لباس مقدس سپاه جلوی دوربین نشست قیافه بایدن، کلینتون، سارکوزی، ملکه انگلیس، نتانیاهو ،کمرون دیدنی بود
🔹سردار مدحی عزیز طی ۲۰ سال نفوذ به دستگاه امنیت اسرائیل و غربی با پوشش اخراجی سپاه توانست ضربه مهلکی به ساختار امنیت غرب بزند
🔹شهید سردار مدحی در اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت میرسد برای شادی روح مطهر این شهید والامقام صلوات ختم بفرمایید
#شهید_سردار_مدحی
#سردار_مدحی
#مستند
#سپاه
هدایت شده از خاطرات خیس
🔺پنج ویژگی بهترین بنده خدا در کلام امام رضا علیه السلام
سُئِلَ عَنْ خِيَارِ اَلْعِبَادِ
فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
1⃣اَلَّذِينَ إِذَا أَحْسَنُوا اِسْتَبْشَرُوا
2⃣وَ إِذَا أَسَاءُوا اِسْتَغْفَرُوا
3⃣وَ إِذَا أُعْطُوا شَكَرُوا
4⃣وَ إِذَا اُبْتُلُوا صَبَرُوا
5⃣وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا
امام رضا علیهالسّلام فرمود:
از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) پرسیدند بهترین بندگان چه کسانی هستند؟
فرمود:
1⃣کسانی که وقتی کار نیک میکنند خرسند میشوند
2⃣و چنانچه کار بدی کردند، استغفار و عذرخواهی میکنند
3⃣و وقتی چیزی به او میدهند یا اعطایی به او میشود، سپاسگزاری میکنند
4⃣و وقتی که مشکل و گرفتاری برایشان پیش آمد، صبر میکنند
5⃣و وقتی خشمگین میشوند، درمیگذرند.
🔶شرح حدیث توسط رهبر معظم انقلاب
سُئِلَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد
کسی از پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) سؤال کرد که بهترین بندگان چه کسانی هستند؟
1⃣فَقَالَ: الَّذینَ اِذا اَحسَنوا اِستَبشَرُوا
«اِستِبشار»(۱) یعنی خرسند شدن یا آثار خرسندی در چهره پدیدار شدن، که دربارهی مؤمن دارد «بِشرُهُ فی وَجهِهِ وَ حُزنُهُ فی قَلبِه»؛ یعنی [آنها که] وقتی کار نیک میکنند، خوشحالند که کار خوب کردند. این خوشحالی ارتباطی ندارد به اینکه انسان غرور پیدا کند و عُجب به کار خیر پیدا کند؛ اینها دو چیز است، اینها را از هم تفکیک کنید. یکوقت انسان دو رکعت نماز میخواند، خیال میکند که در یک مرتبهی عالی ] است] و عُجب -یعنی خودشیفتگی، خودفریفتگی، خودشگفتی-به انسان دست میدهد؛ این مذموم است؛ یکوقت هست نه، بحث خودشیفتگی و خودفریفتگی نیست؛ کار خوبی کرده و خوشحال است که الحمدلله خدا توفیق داد این کار خوب را انجام داده. این خیلی خوب است که وقتی عمل نیک انجام میدهد، خرسند باشد به این کار نیکی که انجام داده.
2⃣وَ اِذا اَسَاءوا استَغفَروا
در مورد «اسائه» -کار بد انجام دادن- به این اکتفا نشده است که بگوییم وقتی کار بد انجام داد، ناراحت باشد؛ نه، ناراحتی کافی نیست، عملی هم دنبالش لازم است و آن عمل عبارت است از استغفار؛ از خدای متعال عذرخواهی کند. استغفار یعنی عذرخواهی کردن؛ وقتی کار بدی کرد، از خدا عذرخواهی کند، معذرتخواهی کند.
3⃣وَ اِذا اُعطوا شَکَروا
وقتی خدای متعال به او چیزی میدهد، سپاسگزار باشد. البتّه ظاهر «اُعطوا» اعم است از عطای الهی و عطای بشری -از مردم هم اگر محبّتی کردند، چیزی به انسان دادند، آدم باید سپاسگزار باشد؛ این معلوم است- لکن ظاهرا اینجا مراد عطای الهی است. یعنی وقتی نعمتهای الهی را متذکّر میشود، میبیند نعمتهای الهی را یا نعمت جدیدی به او داده میشود، شکرگزار باشد؛ غافل نباشد از اینکه خدای متعال این نعمت را به او داده است. غفلت از نعمت، خیلی درد بزرگی است، انسان را به لئامت میکشاند، به ناسپاسی میکشاند.
4⃣وَ اِذا ابتُلوا صَبَروا
وقتی هم که یک ابتلایی در زندگی اینها پیش آمد، مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند؛ که این صبر و شکر با همدیگر ارتباط نزدیکی هم دارند. یکی از آثار شکر این است که انسان صبر میکند؛ یعنی وقتی شما توجّه داشتید که خدای متعال چقدر نعمت به شما داده، اگر یک ابتلائی هم به شما داد، بیماریای، گرفتاریای پیدا کردید، صبر میکنید؛ میگویید خب، اینکه در مقابل آنهمه لطف الهی چیزی نیست. لذا در دعای روزهای رجب میخوانید: «اللهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ یصَبرَ الشّاکِرینَ لَک»(۲) صبر افراد شکرگزار [را طلب میکنیم]، که حالا انشاءالله همهی ما ایّام رجب را که در پیش است، مغتنم بشماریم.
5⃣وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا
وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند و او را بیامرزند. البتّه طبیعی است این غضب لله نیست، این غضب لشخص است؛ والاّ غضب لله را ما حق نداریم بهخاطر اهواء خودمان یا بهخاطر چیزی [ببخشیم و بگذریم]؛ وقتی یک جایی لله غضب کردیم، اینجا آن غضب را باید ادامه بدهیم، باید حفظ کنیم. [در اینجا منظور ]غضبهای شخصی است؛ یک جملهای بنده به شما عرض میکنم، شما عصبانی میشوید؛ یک چیزی شما به بنده میفرمایید، بنده عصبانی میشوم؛ یک کاری که ناخوشایند ما است، از کسی برایمان پیش میآید، عصبانی میشویم؛ وقتی این غضبی را که در مسائل شخصی عارضِ انسان میشود، پیدا شد،
🔶منابع :
🔺 تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۴۴۵
🔺الفقه المنسوب إلی الإمام الرضا علیه السلام , جلد۱ , صفحه۳۵۴
🔺بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۶۶ , صفحه۳۹۵
🔺مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد۱۱ , صفحه۱۷۴
ضمن عرض سلام و درود فراوان خدمت شما ☺️☺️
طرح جمع آوری لوازم التحریر و کتاب برای کودکان کم بضاعت 😍😍
هر بزرگواری وسایل بلا استفاده داشت می تونه بهمون برسونه 😉👌
لطفا در صورت امکان فیش واریزی خود را به آیدی زیر بفرستید 👇👇👇
@Ma2002di
May 11
هدایت شده از یک طلبه
🔴 کیهان را شنیدی، اما اطلاعات را نه⁉️
⛔️ در حاشیه حمله بی امان برخی مدعیان انقلابیگری به حجت الاسلام علیرضا پناهیان
🎥🔴 (بسته تصویری شامل فیلم ها و پوستر مراسم را از اینجا ببینید)
✍ ادمین کانال رسانه انقلابی:
از عصر سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام تا همین دقایقی پیش حتی، در پی سخنرانی حجت الاسلام حاج #علیرضا_پناهیان در هیات جامعه الحسین علیه السلام در مشهد مقدس، جریانی رسانه ای با برش زدن قطعه ای کمتر از ۲ دقیقه از سخنرانی، به حمله پرداخته و به زعم خودشان برای نقد سخنان ایشان که ایجاد دوقطبی در جامعه را مضر دانسته اند، دوقطبی پناهیان و غیرپناهیان راه انداخته اند!
✅ حاج علیرضا پناهیان، به روال این سالهای جاری، تلاش عده ای برای تحریک استعداد جامعه برای ورود به بحران دوقطبی و جریان های دوقطبی ساز را مورد نقد قرار داده، که اصولا مانند بیشتر اوقات، برگرفته از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی ست که می توانید و ضروری ست، اشاره ی کانال و لینک تمامی بیانات رهبر انقلاب را از اینجا مطالعه نمائید👉
🔴 و اما تیتروار، تذکر چند نکته:
1⃣ لزوم داشتن انصاف در نقد و مطالعه ی پیشینه ی افراد و جریان ها
2⃣ بسیاری از قصد فقط نقد رویکرد روزنامه کیهان را شنیدند و نخواستند نام روزنامه اطلاعات و در واقع اشاره ی عام ایشان به تمامی جریان های رسانه ای مکتوب و غیرمکتوب را ببینید. و ادعا کردند که چرا پناهیان گفته که روزنامه کیهان تعطیل شود!! . فیلم گویاست.
3⃣ فیلم دوم که کمتر دیده شده، پزشکیان و قالیباف را نشان می دهد؛ که عده ای حضور همین دو نفر در مراسم هیات بزرگ و نامدار مشهد مقدس را نقد کردند. به هر حال ببخشید که پزشکیان، اولین فرد اجرایی کشور و قالیباف نیز رئیس مجلس شورای اسلامی و اتفاقا مشهدی ست. عجب!! ؛ عده ای انگار که... بندهای مهم ۶ و ۷ را بخوانید.
4⃣ طبق اطلاعیه مراسم، حمید علیمی (مداح پرحاشیه) جزو برنامه نبوده و البته معتقدم باید مراقبت می کردند که او سرزده در مراسم نیاید.
5⃣ مدعی شدند پناهیان چرا از دولت شهید رئیسی حمایت نکرده!!!، که یک جستجوی ساده در اینترنت، این جوک قرن را خنثی خواهد کرد.
6⃣ عده ای گویا وظیفه دارند که حجت الاسلام پناهیان را هرچند وقت یکبار، مورد نقد قرار دهند. آخرین مورد حمایت شان از قالیباف بودوقبل از آن، برنامه تلویزیونی ماه رمضان. وهمینطور بروید تا فتنه ۸۸ که عماروار کف صحنه ی روشنگری ابعادعظیم فتنه بود و باز آنجا نیز عده ای نخودی و ساده لوح به نام حزب اللهی گری، دشمن روبرو را نمی دیدند و گوشه ی خانه نشسته بودند و ایشان را که درمیدان بودمی کوبیدند.
⛔️ می دانم صحیح نیست و نمی خواهم نام ببرم ازبرخی سخنرانان و وعاظ، اما ما مگرچندنفرمانندحجت الاسلام علیرضا پناهیان داریم که اززمانی که طلبه ای نوجوان در محلات بود و تا رزمنده ای در دفاع مقدس و بعد سخنرانی با حرف هایی نو در دهه هفتادبرای جوانان و سپس کنشگری اجتماعی وسیاسی و فرهنگی و دینی که عمار وار(روی این عنوان تاکید فراوان دارم)در تمامی بزنگاه های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب جهانی اسلام، واردعرصه ی روشنگری و تبیینگری شده باشد و جامعه بزرگ مخاطبان خویش را و بالطبع بخش بزرگی از مردم را هدایت کرده باشد.
✅ پناهیان همان کسی ست که توانایی ایجادموج های گسترده ای نظیر تکریم عیدغدیر و توسعه ی پیاده روی حماسه ی اربعین حسینی و شناساندن شهیدابراهیم هادی به جامعه جوانان و بسیاری طرح های نوین فرهنگی در جامعه را دارد.
کدام سخنران وواعظ دینی راسراغ دارید که باپهنه ی وسیعی از فعالیت ها مواجه باشد و یک تنه و به دور از عافیت طلبی به امواج خروشان بزند!؟
حال عده ای خام اندیش و خوش خیال و حاسد و کافران نعمت، قدرناشناسانه و حتمانادانسته، در پازل دشمن حرکت می کنند و چهره های فعال دینی را تخریب کرده و آنان رامجبور به مصلحت اندیشی در نوع و میزان فعالیت و اتخاذ مواضع و رفته رفته به خاموشی و عزلت می کشانند
یعنی دقیقا همان هدفی که بی بی سی چی ها به دنبال آن هستند.
عجیب است که پناهیان ها را، هم رسانه های انگلیسی و وهابی و بهایی و عبری می کوبد و هم برخی نیروهای به اصطلاح دوآتیشه ی انقلابی.
آیا لازم نیست کمی تأمل کنید.
7⃣ در تخریب پزشکیان (که با وجود نقدهایی سخت به خاطر برخی قصورها در تعدادی از مواضع و سخنان، تا وقتی سر اصول کلی هست حمایت و دعا باید کرد) و قالیباف (که نکات مهم و ارزنده ی ایشان و دلیل حفظ ضروری شان در چارچوب را بعدها خواهیم نوشت) مراقب خط قرمزها و حتی شأن کارگزاران نظام باشید.
و اگر لااقل مدعی ولایتمداری هستید، جملات و کلمات کلیدی حضرت آقا در لزوم حمایت از دولت ها و مجالس شورای اسلامی را مرور نمایید. (چون گفتم دولت ها و مجالس، فوری نگویید حتما بنی صدر و مجلس ششم هم!!؟؟) انصاف و عدالت و بصیرت و نگاهی مبتنی بر اهداف جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
https://eitaa.com/emamjamaat2
هدایت شده از یک طلبه
✅چطور دوقطبی می سازیم؟ چطور نسازیم؟
🔸اخیرا یک سخنران مشهور در ذم دوقطبی نکاتی داشتند که محل اختلاف شده است.
🔸اختلاف سر چیست؟ یعنی عده ای موافق و عدها ی مخالف دوقطبی اند؟ خیر؛ یعنی ظاهرا بله. ولی اساسا محل اختلاف اینجا نیست.
اجازه دهید صریح بنویسم. خیلی بعید است کسی موافق دوقطبی باشد. در غیر اینصورت یا جاهل تودرتو است یا دارای خباثت درونی است.
🔸دوقطبی آنقدر شنیع است که شاید کمتر نهی و انذار سیاسی در کلام رهبرانقلاب این میزان بسامد داشته باشد. دوقطبی آنقدر زیانده است که حتا افزایش مشارکت انتخاباتی از طریق دوقطبی نیز مذموم است.
🔸پس اختلاف کجاست؟
اختلاف در مرز انتقاد و رقابت با دوقطبی سازی است. مصداق امروزش تعامل با دولت است. خیلی ها نمی دانند چطور می شود هم منتقد و مطالبه کننده از دولت باشیم و هم اهل وفاق و همدلی. مرز ایندو کجاست؟
🔻اولا اجازه دهید این جمله را بنویسم. این اختلاف بین کسانی است که این روزها دغدغه انقلاب اسلامی دارند. چه آنکه فراموش نکردیم آنها که اهل کاسبی و مکر و دغلکاری بودند با دولت شهید رئیسی چه کردند و چه دل ها از این حقد و کینه ها سوزاندند. بگذریم. اما این اختلاف اصلش ارزش مند است. نشان می دهد در جبهه انقلاب هردو دغدغه وجود دارد هم نقد و هم وفاق.
🔸اما دوقطبی؛ اگر قدر و اندازه دوقطبی دقیق شود و از یک مفهوم کلی و بدون مرز خارج شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود.
✅دوقطبی چه نیست؟
هر دوئی و دوگانه ای دوقطبی نیست. هر اختلاف و رقابتی هم.
✅دوقطبی چیست؟
دوقطبی زمانی شکل می گیرد که یک سوی ماجرا را حق مطلق و سوی دیگر را باطل محض بدانیم. چنین جبهه بندی رقابت را حیثیتی و یک تعصب ایدئولوژیک درست می کند.
✅کسی که دوقطبی میسازد دنبال چیست؟
پروژه اهریمن سازی برای قطب مقابل. به نحوی که کاملا حذف شود. رقابت نه؛ حذف.
🔸این تعاریف کافی نیست؟ بسیار خب. باید به نتیجه و ثمره دوقطبی نزدیک تر شویم تا روشن تر شود.
✅دوقطبی از کجا شناخته می شود؟
یکم نزاع ساز است. دوقطبی ها تا پائین ترین سطح نهاداجتماعی یعنی خانواده امتداد دارد. در میان شخصیت های سیاسی ورسانه ها متوقف نمی شود و تا سرسفره مردم کشیده می شود.
دوم رخوت ساز است. افراد یا در نزاعند یا ساکت و گوشه نشین در سیاست. هرکس خود را در دوقطبی ها نبیند دچار مارپیچ سکوت شده و خود به خود حذف می شود.
✅با مخاطب چه می کند؟
ذهن دردوقطبی ها قالب بندی می شود بین این و آن. صفر یا یک.سیاه یا سفید. استقلال یا پرسپولیس. نتیجه اینکه ذهن نمی تواند طیفی تحلیل کند. مخاطب هرنوع فرد یا فکری را تنها در این دو دسته تحلیل می کند. یا با منی یا با او. یا اهل جنگ یا سازش. یا وفاق یا نفاق. یا مرگ یا زندگی. یا اصلاح طلب یا اصولگرا.
در نهایت اینکه ذهن هیچ کس و هیچ موضوعی را بدون برچسب نمیتواند تحلیل کند.کوررنگی تحلیلی ایجاد می شود. در نهایت اینکه قضاوت ها حدی و هیجانی می شود و اراده و رفتارها و واکنش ها عصبی و نابخردانه میشود.
❇️تا حدی اثر دوقطبی روشن شد. حالا یک قاعده؛
هرکس به اثر کلام و نقد و مطالبه و کامنت و توئیت و متنش توجه کند. اگر نقطه پایان را گذاشتیم و بجای رشد قوه تحلیلی و استدلالی مخاطب، عصبیت او را بیشتر کردیم یعنی خطا رفتیم.
🔻روشتر؟
اگر در پایان متن، مخاطب نتوانست گزاره های ظاهرا متعارض را باهم جمع کند یعنی خطا کردیم، ولو با هر نیتی. مثلا بین نقد و وفاق. بین همدلی و مطالبه گری. بین رقابت با دوستی. بین آرمان با واقعیت. بین اصلاح طلبی با اصولگرایی. بین جلیلی با قالیباف. بین اخلاق و عقلانیت با مصلحت. بین عدالت با قانون واخلاق. بین دفاع از ارزش ها با مدارای تربیتی و ....
🔸یک نکته هم در انتها؛
✅آیا دوقطبی مقدس هم داریم؟
بله. به تعبیر رهبرانقلاب تنها دوقطبی واقعی، دوقطبی انقلابی و ضدانقلابی است. این دوقطبی مقدس در داخل وحدت می سازد و کل جامعه را با همه اختلافات رنگین کمانی مقابل دشمن به وحدت می برد.
✅چه باید کرد؟
این 2 گزاره را به خاطر بسپاریم.
یکم. هر کس با هر نوع گرایش در جبهه انقلاب تعریف می شود. قطب مقابل تنها و تنها ضدانقلاب است نه حتا غیرانقلابی. یعنی کسی که مقابل انقلاب شمشیر کشیده است. جبهه انقلاب طیف است. یک سویش مجاهدین ویک سو قاعدین. اما همه در سایه انقلابند.
دوم. هیچ موضوع یا راه حلی حیثیتی نیست و قابل بحث و گفت وگو است. هر کس ممکن است یک موضوع را از زوایای مختلف ببیند. بنابراین رقیب نباید حذف شود. به روشنگری اندیشه نیاز داریم و نه حذف اندیشه.
@mahdian_mohsen
https://eitaa.com/emamjamaat2
گزارشی از واقعه تاریخی «لیلة المبیت»
🔹 «لیلة المبیت» شبی است که امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام به جای پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم در بستر آن حضرت خوابید تا رسول خدا از توطئه قتلی که مشرکان مکه برای او ریخته بودند سالم بماند و از مکه به مدینه هجرت کند.
🔹 این واقعه در اول ربیعالاول سال چهاردهم بعثت که بعدا سال اول هجری قرار داده شد، به وقوع پیوست. اقدام حضرت علی علیهالسلام در لیله المبیت یکی از فضائل آن حضرت است که آیه ۲۰۷ سوره بقره در این باره نازل شده است.
هدایت شده از یک طلبه
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا