😔 متأسفانه بخشی از نیروهای حوزوی، از فقه «امام صادق» به فقه «جان لاک»، گذار کردهاند و فقاهت ناانقلابیشان به «فقاهت لیبرالی» تبدیل شده است. در واقع به دنبال تغییر دادن مسیر فقه هستند؛
یعنی میخواهند فقهی که «خلوص معرفتی» و «تعهّد سیاسی» نسبت به «انقلاب» دارد را کنار بنهند و فقهی را ببافند که غایتش، خدمت به بسط «لیبرالیسم» است.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
💠 آیتالله خامنهای: حوزۀ غیرانقلابی به درد نمیخورد. «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأتگرفته از لیبرالیسم است و نه اسلام واقعی. اینان برای «التقاط» اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافتهاند تا هم حسّاسیّتبرانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع «لیبرالیسم»، مصادره میکنند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #مرکب_وصال
🔹ما مرتب در «سیر» هستیم، اگر مرتب در سیر هستیم که پیام قرآن کریم این است، «زاد و توشه» میخواهیم. بیان نورانی امامحسنعسکری سلاماللهعلیه این است که «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَک إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ»؛ فرمود این سفر این وصول این «ملاقات»، یک سفر طولانی است، سفر طولانی را پیاده و بدون مرکب رفتن بسیار سخت است؛ خیلی طول میکشد، خستگی خیلی زیاد دارد، واماندگی در راه خیلی زیاد است، مرکب این راه «نماز شب» است.
👌 کسی که شب، هنگام سحر برمی خیزد و حداقل به فکر «نجات چهل مؤمن» است، چنین فردی در روز نه بی راهه می رود نه راه کسی را می بندد!
هیچ راهی نیست برای نجات خودمان و نجات جامعه، مگر «طهارتروح»!
🤔 این را هم مطمئن باشید که طلبه یا دانشجویی که اهل این راه نیست یا یک «آخوند معمولی» می شود یا یک «دانشگاهی عادی»! او به جایی برسد که به جامعه خدمت بکند نیست؛ حواستان جمع باشد! به هر حال سرمایهگذاری می خواهد.
📚علامهجوادیآملی درس اخلاق 1387/12/15
🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(7).mp3
50.03M
💯در ثواب نشر سهیم باشید👌
🔊 #حضرت_ولایت(۷)
* شرط رهایی 👈 نصرت امام
* شرط ظهور، طلبِ آزادی حقیقی
* حذف انتظار، علت دینگریزیها
* بررسی نگاه عامیانه به انتظار
* موضوع منجی، در تمام ادیانها
* تصور نگاه عامیانه در بیان خمینی
* به ستوه آمدن مردم از ظلم و جور، لازم است اما کافی نیست، تحمل حکومتعادلانهحضرت هم بایدباشد.
* ایشان نمیتواند پسر پیغمبر باشد.
* ترور پیامبر از چهل قبیله چرا؟؟
* هندسه ظهور شرط نگاه آخرالزمانی
* آثار سوء نگاه عامیانه به ظهور: ۱_فرهنگ انتظار ۲_انحراف ۳_رخوت
* نفوذ اسلام برای سیاستخارجه
* فدا شدن حضرت برای انفلاب
* انقلاب ایران نقطه شروع انقلاب جهان به پرچم داری حضرت حجّت
* مهمترین کار برای تعجیلِظهور؟؟
* خمینی در دشمنی با غرب، اخلاص داشت.
* صحبتی در مورد وفاق ملّی
* وسطنشینی عدهای در این تاریخ
📆 جلسه هفتم | ۱۴۰۳/۶/۱۵
⌚️مدتزمان ۵۹:۲۶ #پایانی
🕌 هیئت حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
💎 حجاب«سنگر اول»است؛ تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایههای دیگر «سبک زندگی» است و اینگونه نیست که اگر این لایه،«استحاله» و «مسخ» شود، لایههای دیگر،همچنان برقرار بمانند.سستی در حجاب، «تساهل» در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در «عقاید» و «باورها» را نیز به همراه خواهد داشت.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(11).mp3
28.65M
🎧 #مدرسه_تشکیلات(۱۱)
🎤 کار تشکیلاتی باید به سمت جامعیت حرکت کند.
📆جلسه یازدهم | ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
⌚️مدت زمان ۲۹:۴۴
🕌 تهران. محفل طلوع نهایی
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ تعریف مُدرن از وفاق🤔؛ دلجویی و در آغوش کشیدنِ «اصحاب فتنه» است. وفاق ملّی یعنی «وفاق با فتنهگران»؟! گویا باید «وفاق ملّی» را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت!! او میگوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق» معنایی نخواهد داشت.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
2⃣ آیا وفاق ملّی یعنی «گماردن افراد بر کرسی قدرت»!! یعنی همین که «قدرت» را میان افراد، توزیع و تقسیم کنیم، «وفاق» حاصل شده است!! این امر، «سهمیهبندی قدرت سیاسی» نام دارد و نه «وفاق ملّی».در این دولت، بازار «سطحیاندیشی» و «سادهسازی» و «منطقگریزی» و «محاسبات کوچهبازاری»، بیش از اینها گرم خواهد شد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(39).mp3
37.37M
📚 #درنگی_در_تفسیر_تسنیم(۳۹)
📌 " قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ"
• چرا ما (ملائکه) خلیفه نشویم ؟!
• خداوندِ بیخلیفه امکان ندارد!
• حقایق غیبی عالم؛ ظهورات خدا
• انسانکامل؛ پذیرش و نمایش تمام اسماءالهی
• قلب انسانکامل، حامل اسماءالهی
• اینگونه به دین بنگریم.
• سُبحانَک؛ تنزیه از چه چیزی؟!
• مفسران و عصمت فرشتگان
• اظهار عجز و تأدب انگیزه سبحانک
• تحقق افزایش علمی ملائکه
• اعتراف به جهل، نوعی علم است.
📆جلسه سیونه | ۱۴۰۳/۶/۱۹
⌚️ مدت زمان: ۳۸:۴۹
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام
#امام_زمان
#سوره_بقره
🆔 @khandozi_ir
🗓 «هوای نفس سیاسی»؛ عدهای بر اساس میل و ارادۀ خویش، برای همهچیز، دو حد «افراط» و «تفریط» تعیین میکنند و آنگاه میان این دو حد، یک «نقطۀ میانی» در نظر میگیرند و خود را «ساکن» این نقطه معرفی میکنند. بهاینترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی میکنند و خود را «محور عقلانیّت» وانمود میکنند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
29.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کجای جهانی حسین جان؟ به کوفه؟ به تهران؟ به غزه؟ به لبنان؟
🎙 #مهدی_رسولی
🆔 @khandozi_ir
🗓 «وفاق ملّی» بر مفاهیمی همچون «نفی خشونت»، «تساهلوتسامح»، «مدارا»، «تکثرگرایی»، «تحمل مخالف»، «زنده باد مخالف من»، «ایران برای همۀ ایرانیان»، «تعدّد قرائتها از دین» و ... تکیه دارد.
پ.ن: سیر تدریجیِ «ضعف حجاب» نشان میدهد که این روند، در هیچ نقطهای متوقف نخواهد ماند و همچنان «پیشروی» خواهد کرد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
♻️ سه ضلعی که در کنار یکدیگر، «انقلاب» را در تنگنا قرار دادند: یکی «لیبرالیسم اقتصادی» در دورۀ دولت سازندگی که اشرافیّت را پدید آورد؛ دیگری «لیبرالیسم معرفتی» که در حلقۀ کیان دنبال میشد و میکوشید «معرفت دینی» را متزلزل و سیّال نشان بدهد و «مقاومت» و مبارزه و خلوص و ایمان و علم دینی و ... را بزداید؛
و در نهایت، «لیبرالیسم سیاسی» که در دولت اصلاحات، جامۀ توسعۀ سیاسی به تن کرد و «دموکراسی سکولار» را بر «اسلام سیاسی» ترجیح داد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ما یافتیم آنچه را که دیگران نیافتند.
و همهٔ آنچه که دیگران جزء در مقام لفظ نشنیدهاند ما به چشم دیدیم.
ما در رکاب امام حسین علیه السلام جنگیدیم و بیوفایی کوفیان را جبران کردیم.
#مرتضی_آوینی
🆔 @khandozi_ir
🗓 «دنیا را بهتر بشناسیم»؛ یکی اینکه «دنیا»، محل چیزهایی که نداری ولی دوست داری که داشته باشی. و دیگری، «دنیا» محل چیزهایی که دوست داری ولی آنها را از تو میگیرند. و در نهایت، «دنیا» محل چیزهایی که دوست داری، ولی «اجازه نداری» به آنها دست بزنی.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
مردابِ توقف(1).mp3
19.59M
🔊 #مردابِ_توقف(۱)
√ دینداری یک جریان رشد مداوم
√ دینداری مثل زندگی دنیایی نیست.
√ زائری که رشد مستمر میخواهد.
√ توقفِ آدم خوبها میشود عُجب
√ انکسارِنفس در هر ارتفاعی
√ شبهای جمعه و رشد مستمر
√ علامه:کمشدنِ فرصت نماز شب
√ توقفِ آدم بدها میشود یأس
√ فایده نگاه درست به رشد مستمر برای اهل گناه
📆 جلسه اول | ۱۴۰۳/۶/۲۲
⌚️مدتزمان ۲۰:۱۷
🕌 مشهد مقدس. هیئت هفتگی حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🔻 «خلق عظیم» برای امّتسازی نه صرفاً «فردیتگرایی»🤔
رهبر انقلاب: شاید یکی از بزرگترین «درسهای نبوی» برای ما عبارت است از امّتسازی؛ «تشکیل امّت اسلامی». آن مبارزات سیزده سالهی مکه،منتهی شد به هجرت که پایهگذاری «امّت اسلامی» بود.ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز «فاقد امّت اسلامی» هستیم.
کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک «دو میلیارد مسلمان» در دنیا زندگی میکنند اما عنوان امّت نمیتوان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یکجهت نیستند. «امّت» یعنی مجموعهی انسانهایی که در «یک جهت» به سوی «یک هدف» با «یک انگیزه» دارند «حرکت» میکنند ما اینجور نیستیم، «ما متفرقیم». ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔹 جناب عطّار میفرمایند: «تو پای به راه در نِه و هیچ مپرس / خود راه بگویدت که چون باید کرد».
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
33.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #مهدی_حسین
√ ولایت «هستهٔ مرکزی» دین
√ «اوج رهایی»، کارکرد دنیوی دین
√ غفلت از واژه «نصرت» پس چرا ؟!
√ صرفاً نباید «عزادار» بود.
√ دینداری «معطوف به گذشته» چرا؟
√ چگونگی دین «محرّک» و «پویا»؟!
√ حذف «انتظار» از آموزههای دینی
#حمیدرضا_خاندوزی
🆔 @khandozi_ir
🌹 #اولین_فضیلتِ_آخرین_امّت
🔺در روایت دارد که #موسى(ع) گفت:
اى پروردگار من! درجات محمّد و امّت او را به من نشان بده.
خداوند فرمود: «اى موسى! تو تاب ديدن آنها را ندارى؛ امّا فقط يك #منزلت از منزلتهاى بزرگ و باشكوه او را به تو نشان میدهم كه به واسطۀ همان، او را بر تو و بر تمام آفريدگانم #برترى دادم».
(يا موسىٰ، إنَّكَ لَن تُطيقَ ذٰلِكَ، و لٰكِن اريكَ مَنزِلَةً مِن مَنازِلِهِ جَليلَةً عَظيمَةً فَضَّلتُهُ بِها عَلَيكَ و عَلىٰ جَميعِ خَلقي)
🔹آن گاه، خداوند از ملكوت آسمان براى او پرده برداشت و موسى(ع)، منزلتى را ديد كه از شدّت پرتوهاى آن و قُربش به خداوند، نزديك بود قالب تُهى كند.
🔻گفت: پروردگارا! به واسطۀ چه چيز، او را به اين كرامت رساندى؟ فرمود:
🔸«به واسطۀ خصلتى كه از ميان ايشان، آن را به او اختصاص دادم، و آن خصلت، #ايثار است.
(بِخُلُقٍ اختَصَصتُهُ بِهِ مِن بَينِهِم و هُوَ الإِيثار)
♦️اى موسى! هيچ يك از ايشان نيست كه دمى از عمر خويش به اين خصلت عمل كرده باشد، مگر آن كه از #حسابرسى او #شرم مىكنم و در بهشت خود، هر جا كه او بخواهد، جايش مىدهم».
🆔 @khandozi_ir
💠 حضرت آیتالله بهجت: در تعبـدیـات کوه کندن (کار دشوار و طاقتفرسا) از ما نخواستهاند، سختترینش نمازشب خوانــدن است، که در حقیـقت، تغییـر وقت خواب است، نه اصل بـیخوابی، بلکه نـیـم سـاعـت زودتــر بـخـواب تـا نیـم سـاعـت زودتـر بیـدار شـوی.(📚 در محضر بهجت)
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
⁉️ مشکل دینداران ما این است که میخواهند فقط با «نقل» و نَه با «عقل» و «فکر» در آیات قرآن و آنچه که از معصومین نقل شده است،به نتیجه برسند.
امامباقر(ع) فرمود:شیعیان مقامات و مراتبی دارند،درجهشان را باید براساس مقدار «درایت» و «تفکرشان» در «روایات» تشخیص بدهیم،نه براساس «تعداد احادیثی» که «حفظ» دارند.
امامباقر(ع) به امامصادق(ع) فرمود: «يَا بُنَيَّ اعْرِفْ مَنَازِلَ الشِّيعَةِ عَلَى قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ وَ مَعْرِفَتِهِمْ فَإِنَّ الْمَعْرِفَةَ هِيَ الدِّرَايَةُ لِلرِّوَايَةِ وَ بِالدِّرَايَاتِ لِلرِّوَايَاتِ يَعْلُو الْمُؤْمِنُ إِلَى أَقْصَى دَرَجَاتِ الْإِيمَان» (معانی الاخبار، ص1)
#ویراست
🆔 @khandozi_ir